Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
loular
Kort karma: 3
Likede indlæg: 35

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf loular » 23. jun 2018, 09:16

Mangoness skrev:
loular skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg havde lyst til at tude, da squishie-budskabet kom.
Nu kommer eleverne til at sidde med larmepulreting igen :whine:

Hvad søren er larmepulreting? :gruble: :D

Jeg gætter på, at det er ting såsom:
- Fidget spinners
- Spin blocks

:gruble:

Du har nok ret, jeg troede bare ikke elever måtte have larme ting med i klassen :gruble:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1210
Likede indlæg: 22952

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. jun 2018, 09:41

Jeg synes egentlig ikke, at hverken pigen eller moderen reagerer specielt underligt, men det er smagløst og komplet unødvendigt at give fremmede mulighed for at være med på sidelinjen.
Det er meget brugt i institutioner og på skoler, at man som voksen i første omgang tager et trist, grædende barn til side, så udenforstående netop ikke bliver en faktor, som barnet skal forholde sig til, mens det fortæller, hvad der er galt, og bliver trøstet. Jeg synes, moderen tilsidesætter dette hensyn her. Eller også ER pigen allerede blevet trøstet, hvorefter moderen på eller anden måde har givet næring til gråden og de fatale udtalelser, så det også kunne komme med i en video, og den opførsel er ikke mindre usympatisk.

Jeg hælder umiddelbart til sidste mulighed, fordi videoen nogle steder virker staget. Først gives der fx. indtryk af, at pigen især af ked af det, fordi hun tror, at det nu er slut med Youtube, hvilket jeg egentlig godt kan følge ud fra en niårigs synspunkt, men øjeblikket efter har hun pudsigt nok allerede et nyt tema klar.
6
Brugeravatar
vulpesVelox
Kort karma: 118
Geografisk sted: intetsteds og allevegne
Likede indlæg: 2078

Indlægaf vulpesVelox » 23. jun 2018, 10:13

Tilly skrev:Jeg synes det er ekstremt morsomt at der findes adskillige videoer på youtube med børn der græder fordi deres squishies er blevet ulovlige :ninja: :lol2:

Denne pige sammenligner det eksempelvis med hvis alle heste i verden skulle aflives :forvirret2: For ja, det er da præcist lige så sørgeligt at miste sit giftige legetøj som hvis et dyr skulle aflives... Stoppede med at se midtvejs.

Er det bare mig, eller er denne mor en stor, fed primus motor, der forsøger at nå youtube-berømmelse by proxy?

Hun synes vitterligt at gejle barnet op. Opstillingen er ikke spontan, så jeg forestiller mig i grunden, at der allerede har været generalprøve på show'et...
5
"Because that water seeks her own
For five and one half hours she would flow
She had 53 miles to go"
LaScrooge
Kort karma: 773
Likede indlæg: 7348

Indlægaf LaScrooge » 23. jun 2018, 10:16

Tilly skrev:Jeg synes det er ekstremt morsomt at der findes adskillige videoer på youtube med børn der græder fordi deres squishies er blevet ulovlige :ninja: :lol2:

Denne pige sammenligner det eksempelvis med hvis alle heste i verden skulle aflives :forvirret2: For ja, det er da præcist lige så sørgeligt at miste sit giftige legetøj som hvis et dyr skulle aflives... Stoppede med at se midtvejs.

Ej, for helvede. Jeg kom til at grine da barnet, hisktende af gråd forsikrede om, at hun og moderen ville støtte alle de børn hvis forældre ikke ville støtte dem i sorgen over at have mistet squishies.
Og så synes jeg det var unødvendigt ondt at zoome ind på datterens ansigt mens hun ubehjælpsomt forsøgte at udtale Fortnite. Men stadig sjovt. Især fordi alle de onde haters derude helt sikkert ikke ville bryde sammen over tabet af Fortnite. (Ikke at jeg så det hele, jeg spolede frem fordi jeg ikke havde fantasi til at forestille mig hvor de ville være fornufts- og følelsesmæssigt yderligere 5 minutter inde :-D)
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 356
Likede indlæg: 3800

Indlægaf lillebjoern » 23. jun 2018, 10:33

:nerve: Jeg har ikke ord. Hvor er det dog tåkrummende.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 809
Likede indlæg: 7435

Indlægaf Aima » 23. jun 2018, 10:41

loular skrev:
Mangoness skrev:
loular skrev:

- Fidget spinners
- Spin blocks

Du har nok ret, jeg troede bare ikke elever måtte have larme ting med i klassen :gruble:

Det må de heller ikke alle steder. I mine veninders klasser, er alt det skrammel der forbudt mens der er undervisning.

Jeg fik i øvrigt selv forbud mod at have kuglepenne nogle år i folkeskolen, fordi jeg havde (og har) en træls vane med at klikke med dem. Jeg måtte kun have dem med låg, for det forstyrrede min lærers undervisning (og givetvis de andre elever, men det var min klasselærer der indførte forbuddet).
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1194
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 13991
Kontakt:

Indlægaf Ado » 23. jun 2018, 11:09

Den mor irriterer mig grænseløst!
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1240
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 11629

Indlægaf Fru Sunshine » 23. jun 2018, 11:42

loular skrev:
Mangoness skrev:
loular skrev:

- Fidget spinners
- Spin blocks

Nogle elever har brug for pulreting for at kunne koncentrere sig, og i mine ører larmer fidgetspinners. Jeg har lidt sarte ører.
Derfor elskede jeg squishies næsten mere end eleverne. Pulreting, der ikke larmer er guld.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine

Indlægaf Fru Sunshine » 23. jun 2018, 11:48

Aima skrev:
Det må de heller ikke alle steder. I mine veninders klasser, er alt det skrammel der forbudt mens der er undervisning.

Jeg fik i øvrigt selv forbud mod at have kuglepenne nogle år i folkeskolen, fordi jeg havde (og har) en træls vane med at klikke med dem. Jeg måtte kun have dem med låg, for det forstyrrede min lærers undervisning (og givetvis de andre elever, men det var min klasselærer der indførte forbuddet).

Jeg foretrækker så "skrammel" og elever, der kan sidde stille og lytte, frem for intet "skrammel" og elever, der tonser rundt på stolen på grund af uro i hele systemet.

Faktisk er "skramlet" et ganske nyttigt redskab for eksempelvis adhd-børn.

Og jeg har altså bare en klasse, hvor forbud ville være synd for de elever, der har brug for pulreting. Det ville sætte dem i den forkerte ende af skideballer for uro konstant, og hvem gavner det?
11
Smiling_Goat
Kort karma: 735
Likede indlæg: 11819

Indlægaf Smiling_Goat » 23. jun 2018, 14:19

Ej jeg forstår simpelthen ikke, hvordan I kan grine. Det er en 9-årlig pige, der er virkelig ked af det. Er grunden vigtig? Så hun græder over legetøj. Hun er så heldig, at hun ikke går sulten i seng, kan gå i bad hver dag, får lov at få en uddannelse og lege med rigtigt legetøj, så selvfølgelig er det "luksusproblemer" hun græder over - hun har jo (heldigvis) ingen erfaring med det andet.

Hun reagerer voldsomt på noget, der for et voksent menneske virker fjollet. Vi leger ikke længere med legetøj, og alderen har givet os noget perspektiv. Godt for os. Det skal hun også nok få, men det ændrer ikke på hendes sorg lige nu.

Jeg kan da godt huske, hvordan børn opførte sig i 90'erne, da deres tamagotchi døde. Det var da dybt åndssvagt, men følelserne var reelle.. Vi er da alligevel vokset op og har fået forståelse for, at der findes større katastrofer end en tamagotchis uventede død, så mon ikke børn i dag gør det samme, selvom katastrofen denne gang omhandler en squishy?
10
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 335
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 3231

Indlægaf Lurende Peber » 23. jun 2018, 14:49

Smiling_Goat skrev:Ej jeg forstår simpelthen ikke, hvordan I kan grine. Det er en 9-årlig pige, der er virkelig ked af det. Er grunden vigtig? Så hun græder over legetøj. Hun er så heldig, at hun ikke går sulten i seng, kan gå i bad hver dag, får lov at få en uddannelse og lege med rigtigt legetøj, så selvfølgelig er det "luksusproblemer" hun græder over - hun har jo (heldigvis) ingen erfaring med det andet.

Hun reagerer voldsomt på noget, der for et voksent menneske virker fjollet. Vi leger ikke længere med legetøj, og alderen har givet os noget perspektiv. Godt for os. Det skal hun også nok få, men det ændrer ikke på hendes sorg lige nu.

Jeg kan da godt huske, hvordan børn opførte sig i 90'erne, da deres tamagotchi døde. Det var da dybt åndssvagt, men følelserne var reelle.. Vi er da alligevel vokset op og har fået forståelse for, at der findes større katastrofer end en tamagotchis uventede død, så mon ikke børn i dag gør det samme, selvom katastrofen denne gang omhandler en squishy?

Mon ikke det mere er tanken om morens (formentlige) iscenesættelse og udstillingen af sit barn til internettets evige eje og dermed hån og haters, der får nogen af os til at kaste lidt op i munden?
21
Registreret Gammel Gris :gris:
Smiling_Goat
Kort karma: 735
Likede indlæg: 11819

Indlægaf Smiling_Goat » 23. jun 2018, 14:58

Lurende Peber skrev:
Smiling_Goat skrev:Ej jeg forstår simpelthen ikke, hvordan I kan grine. Det er en 9-årlig pige, der er virkelig ked af det. Er grunden vigtig? Så hun græder over legetøj. Hun er så heldig, at hun ikke går sulten i seng, kan gå i bad hver dag, får lov at få en uddannelse og lege med rigtigt legetøj, så selvfølgelig er det "luksusproblemer" hun græder over - hun har jo (heldigvis) ingen erfaring med det andet.

Mon ikke det mere er tanken om morens (formentlige) iscenesættelse og udstillingen af sit barn til internettets evige eje og dermed hån og haters, der får nogen af os til at kaste lidt op i munden?

Måske.. Jeg hæftede mig bare ved, at nogen beskrev, de grinede af pigen. Andre beskrev noget med at barnet skulle have perspektiv og ikke græde over legetøj.

Det blev jeg lidt provokeret af.
0
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 23. jun 2018, 19:38

Fru Sunshine skrev:
Aima skrev:

Jeg foretrækker så "skrammel" og elever, der kan sidde stille og lytte, frem for intet "skrammel" og elever, der tonser rundt på stolen på grund af uro i hele systemet.

Og jeg har altså bare en klasse, hvor forbud ville være synd for de elever, der har brug for pulreting. Det ville sætte dem i den forkerte ende af skideballer for uro konstant, og hvem gavner det?

Jeg svarede bare, helt neutralt, på en kommentar i tråden. Med mindre vi er ude i skarpladte våben eller rygeheroin, er jeg personligt fuldstændigt ligeglad med, hvad elever får lov at rode rundt med i timerne, eller hvorfor de eventuelt får lov til det. Hvad end de respektive skoler og lærere beslutter rundtomkring i landet er det fjong med mig :)
2
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 23. jun 2018, 19:54

Smiling_Goat skrev:
Lurende Peber skrev:

Måske.. Jeg hæftede mig bare ved, at nogen beskrev, de grinede af pigen. Andre beskrev noget med at barnet skulle have perspektiv og ikke græde over legetøj.

Det blev jeg lidt provokeret af.

Måske skulle du citere, hvis du gerne vil vende, dét, du blev provokeret af? Det går jeg ud fra, du vil, siden du nævner det?

Hvis det bl.a. var mit indlæg, så synes jeg, jeg gjorde det ret klart, at jeg ville anerkende barnets sorg, men at det var omfanget, jeg fandt ude af proportioner. Det er vel ganske naturligt, er barn bliver ked af det over at miste noget legetøj (jeg kan godt huske, da jeg brækkede halsen på min transformer to timer efter jeg havde fået den, i fødselsdagsgave endda), men der er forskel på at være barn og blive ked af det og græde over noget legetøj, og være barn og blive ked af det, græde, og hulke sig gennem en 10 minutter lang video på youtube, mens man med opbakning fra sin mor, dyrker det, som om det var en livsændrende, traumefremkalde krise der var hændt dem, synes jeg.

Bortset fra det, så hverken så eller hørte jeg om reaktioner der tilnærmelsesvis kan sidestilles med pigens, dengang de der tamagotchier peakede, men dengang var det selvfølgelig heller ikke muligt at dele det med hele internettet :)
8
Brugeravatar
Fru Sunshine

Indlægaf Fru Sunshine » 23. jun 2018, 20:13

Aima skrev:
Fru Sunshine skrev:
Aima skrev:

Jeg svarede bare, helt neutralt, på en kommentar i tråden. Med mindre vi er ude i skarpladte våben eller rygeheroin, er jeg personligt fuldstændigt ligeglad med, hvad elever får lov at rode rundt med i timerne, eller hvorfor de eventuelt får lov til det. Hvad end de respektive skoler og lærere beslutter rundtomkring i landet er det fjong med mig :)

Jeg blev lidt provokeret af ordet "skrammel".
0

Tilbage til "Generelt"