Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 823
Likede indlæg: 11742

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 10. jul 2018, 07:51

Zinde skrev:Det er generelt ret umoderne at være tilfreds med sig selv. Nu må du lige komme med på noderne!

:lol: :lol: Ja, du godeste! Sådan noget hippie-lir! :klap:
5
Brugeravatar
paint
Kort karma: 337
Likede indlæg: 13820

Indlægaf paint » 10. jul 2018, 08:26

Zinde skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg er 1.49 og er ikke interesseret i at være højere eller se højere ud.

Det er i manges øjne en underlig holdning, har jeg erfaret.

Det er generelt ret umoderne at være tilfreds med sig selv. Nu må du lige komme med på noderne!

Tilfreds med sig selv? :shock:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4066

Indlægaf Confucius » 10. jul 2018, 08:31

abcd skrev:
Problemet er at det er bluff fra forældrenes side, de kan ikke forlade børnene, og det ved et stort barn jo godt. Så barnet kan altid bare bruge fuck-fingeren, det bliver i det lange løb værst for forælderen at blive ved med at sætte hårdt mod hårdt.

Hvad? Jeg har intet sagt om at forlade børnene, så jeg ved ikke hvor du har det fra? Men nu du er ved det, så kan man jo godt få barnet passet hos eksempelvis bedsteforældrene eller den ene forælder kan tage hjem med barnet, mens de andre hygger sig.

Og jeg ville aldrig bluffe i børneopdragelse. Det ville jo bare ødelægge alt hvad jeg har arbejdet hen mod, første gang barnet tager mig på fersk gerning. Jeg har bestemt også mange andre ting, jeg kan bruge når jeg vil sætte hårdt mod hårdt. Alt fra stuearrest til nye sengetider til inddragelse af mobil- og internetprivilegier, for nu bare at nævne et par stykker.
5
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 433
Likede indlæg: 5182

Indlægaf Zinde » 10. jul 2018, 08:34

paint skrev:
Zinde skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg er 1.49 og er ikke interesseret i at være højere eller se højere ud.

Det er i manges øjne en underlig holdning, har jeg erfaret.

Det er generelt ret umoderne at være tilfreds med sig selv. Nu må du lige komme med på noderne!

Tilfreds med sig selv? :shock:

Jamen jeg ved det også godt. Undskyld. Jeg går straks på slankekur, mens jeg laver andemund!
0
Mann tracht und Gott lacht
Brugeravatar
Zinde

Indlægaf Zinde » 10. jul 2018, 08:37

Det må være svært at leve et familieliv, hvis man er så utryg i samværet med sine børn, at man tror, de skal styres med trusler og opsange.
4
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3346

Indlægaf BlueBunny » 10. jul 2018, 08:45

Zinde skrev:Det må være svært at leve et familieliv, hvis man er så utryg i samværet med sine børn, at man tror, de skal styres med trusler og opsange.

Mon ikke det kan være et tolkningsspørgsmål. Du kalder det trusler, andre kalder det konsekvenser. Opsang opfattes af nogen som ukritisk skældud, andre vil opfatte det som feks læren om sammenhænge, at lære empati og forståelse for andre ved at få forklaret hvordan reaktionsmønstre påvirker andre.

Det skaber tryghed at børnene får den rette omsorg og tid til at forældrene vil tage disse konfrontationer. Det viser de voksne kerer sig om børnene. Det kræver overskud som forældre ikke at lade stå til.
25
IrmaPigen
Kort karma: 376
Likede indlæg: 4579

Indlægaf IrmaPigen » 10. jul 2018, 09:03

Bergen skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Bergen skrev:Et telt er magisk for børn. Så jeg forstår ham godt, at det trækker. Resten er hul i hovedet.

Det gør jeg også, og jeg ville godt som forælder kunne strække mig til at medgive, at det da er træls, og at vi måske skulle have medbragt to telte, så børnene også kunne prøve, men især når teltet er taget med pga. sikring af søvn for andre, og sønnen, lyder det til, ikke får det bedre af at blive føjet pt., tror jeg ikke, at det er gavnligt for nogen at give efter.
Jeg oplever, at det sommetider ved mindre ting kan hjælpe børn at påtage sig titlen som "dum voksen" for en stund og bevare roen og sit standpunkt og lade dramaet drive over i stedet for at gøre genstanden for konflikten, om det så er et telt eller en mountainbike, endnu mere interessant og vigtig for barnet.

Irma, jeg synes, det lyder, som om din kæreste er bange for at have konflikter i ferien, måske også fordi I er blandt andre mennesker, og det kan jeg godt forstå, at du er træt af.

Jeg taler ikke om at føje nogen men ærligt den med teltet ville jeg have set komme. Resten havde jeg ikke fundet mig i, men desværre er man jo taberen, hvis forældre gør og ikke får tingene på plads.

Reelt er det så bare i hverdagen at det gøres bedst og ikke i en ferie. Jeg gad det ikke i 10 min. - familieliv kan jo være relativt uden drama, hvis grænserne trækkes op og alle får plads. Det er i praksis ofte bare så svært i sammenbragte familier.

Enig i der self skal være noget plads til alle. Men sønnen har klistret op af sin far i tre dage nu. Det virker som om det er far og søn, der er på ferie sammen - og så er der resten af familien ved siden af.

At der skal være plads til alle er ikke det samme som at børn skal bestemme og diktere alt hvad der skal ske i løbet af uges ferie. Hvis man har den forventning, skal man i hvert fald tage på ferie helt alene med sine børn, og ikke sammen med andre mennesker.

Ang. teltet så har jeg bedt om at få det med, specifikt for at jeg kunne få et roligt sted at sove.
Senest rettet af IrmaPigen 10. jul 2018, 09:31, rettet i alt 1 gang.
2
abcd
Kort karma: 138
Likede indlæg: 4617

Indlægaf abcd » 10. jul 2018, 09:12

Confucius skrev:
abcd skrev:
Problemet er at det er bluff fra forældrenes side, de kan ikke forlade børnene, og det ved et stort barn jo godt. Så barnet kan altid bare bruge fuck-fingeren, det bliver i det lange løb værst for forælderen at blive ved med at sætte hårdt mod hårdt.

Hvad? Jeg har intet sagt om at forlade børnene, så jeg ved ikke hvor du har det fra? Men nu du er ved det, så kan man jo godt få barnet passet hos eksempelvis bedsteforældrene eller den ene forælder kan tage hjem med barnet, mens de andre hygger sig.

Og jeg ville aldrig bluffe i børneopdragelse. Det ville jo bare ødelægge alt hvad jeg har arbejdet hen mod, første gang barnet tager mig på fersk gerning. Jeg har bestemt også mange andre ting, jeg kan bruge når jeg vil sætte hårdt mod hårdt. Alt fra stuearrest til nye sengetider til inddragelse af mobil- og internetprivilegier, for nu bare at nævne et par stykker.

Og når barnet så ikke går i seng til tiden eller kravler ud ad vinduet, hvad gør du så?

Det er og bliver en tabende strategi. Du kan ikke kue børn til at respektere dig. Det virker i øvrigt heller ikke med andre mennesker.
5
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 10. jul 2018, 09:47

abcd skrev:Og når barnet så ikke går i seng til tiden eller kravler ud ad vinduet, hvad gør du så?

Smider det i seng igen, og forhøjer straffen. Ringer efter en ligtransport, for det fald vil slå barnet ihjel. Hvad gør du?

abcd skrev:Det er og bliver en tabende strategi. Du kan ikke kue børn til at respektere dig. Det virker i øvrigt heller ikke med andre mennesker.

Forkert. Konsekvenspædagogik har bevist sit værd igen og igen gennem årtier. Det er ikke bare en påstand, men et empirisk videnskabeligt dokumenteret faktum. Både på voksne og børn. Også selvom det forfærder og skræmmer livet af visse forældre-typer at høre om som "konsekvens", "grænser" og "børn" i samme sætning.
10
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
Zinde

Indlægaf Zinde » 10. jul 2018, 10:03

BlueBunny skrev:
Zinde skrev:Det må være svært at leve et familieliv, hvis man er så utryg i samværet med sine børn, at man tror, de skal styres med trusler og opsange.

Mon ikke det kan være et tolkningsspørgsmål. Du kalder det trusler, andre kalder det konsekvenser. Opsang opfattes af nogen som ukritisk skældud, andre vil opfatte det som feks læren om sammenhænge, at lære empati og forståelse for andre ved at få forklaret hvordan reaktionsmønstre påvirker andre.

Det skaber tryghed at børnene får den rette omsorg og tid til at forældrene vil tage disse konfrontationer. Det viser de voksne kerer sig om børnene. Det kræver overskud som forældre ikke at lade stå til.

Hvis man mener noget andet end trusler og opsang, må man jo skrive dét. Jeg reagerer på det, der står.

Det sidste afsnit er vist almen viden. Jeg ved ikke, hvor du vil hen med det?
Du skriver også om at drage omsorg og forklare ting. Igen ret alment, når man har med børn at gøre, og jeg ser ikke relevansen ift. trusler og opsange?
Senest rettet af Zinde 10. jul 2018, 10:07, rettet i alt 1 gang.
0
abcd

Indlægaf abcd » 10. jul 2018, 10:06

Confucius skrev:
abcd skrev:Og når barnet så ikke går i seng til tiden eller kravler ud ad vinduet, hvad gør du så?

Smider det i seng igen, og forhøjer straffen. Ringer efter en ligtransport, for det fald vil slå barnet ihjel. Hvad gør du?

abcd skrev:Det er og bliver en tabende strategi. Du kan ikke kue børn til at respektere dig. Det virker i øvrigt heller ikke med andre mennesker.

Forkert. Konsekvenspædagogik har bevist sit værd igen og igen gennem årtier. Det er ikke bare en påstand, men et empirisk videnskabeligt dokumenteret faktum. Både på voksne og børn. Også selvom det forfærder og skræmmer livet af visse forældre-typer at høre om som "konsekvens", "grænser" og "børn" i samme sætning.

Kan du henvise til de videnskabelige studier der hylder konsekvenspædagogik? Og særligt er jeg interesseret i hvis du kan dokumentere at "en opsang " har en positiv effekt.
1
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 10. jul 2018, 10:26

abcd skrev:
Confucius skrev:

Kan du henvise til de videnskabelige studier der hylder konsekvenspædagogik? Og særligt er jeg interesseret i hvis du kan dokumentere at "en opsang " har en positiv effekt.

Ja, Forsvarsakademiet. De nævnte ikke navnene på de personer, der stod bag, men de kom ind på indholdet af undersøgelserne, under både forelæsninger og uddannelse. Civilt har Jens Bay, TAMU og Undervisningsministeriet haft succes med at lede undervisning baseret på konsekvenspædagogik.

Undervisningsministeriet og TAMU gennemførte i 2008 sammen en evaluering af uddannelsen på TAMU. Der er seks TAMU-centre i Danmark, og uddannelsens lovgrundlag fremgår det, at der skal undervises efter konsekvenspædagogikkens principper. Evalueringen viser, at “målgruppen igennem TAMU’s uddannelser opnår en betydeligt forbedret mulighed for at komme ud af en fastlåst social situation og få en stabil tilknytning til arbejdsmarkedet.

Du glemte lige at skrive hvad du selv ville gøre, når barnet ikke går i seng til tiden eller kravler ud ad vinduet.
0
Brugeravatar
Confucius

Indlægaf Confucius » 10. jul 2018, 10:28

Og PS - en opsangs formål er ikke at skabe en positiv effekt. En opsang er jf. ordbogen en "formanende irettesættelse". Altså en skideballe. Formålet med en skideballe burde stå klart for enhver.
0
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1399

Indlægaf Pølsemix » 10. jul 2018, 10:30

Confucius skrev:Forkert. Konsekvenspædagogik har bevist sit værd igen og igen gennem årtier. Det er ikke bare en påstand, men et empirisk videnskabeligt dokumenteret faktum. Både på voksne og børn. Også selvom det forfærder og skræmmer livet af visse forældre-typer at høre om som "konsekvens", "grænser" og "børn" i samme sætning.

Jeg kan ikke se det kontroversielle i ovenstående, en rimelig konsekvens som nogle forældre åbenbart har det meget svært med i dag er et simpelt ord som nej. :naughty:
5
abcd

Indlægaf abcd » 10. jul 2018, 10:30

Confucius skrev:
abcd skrev:
Confucius skrev:

Ja, Forsvarsakademiet. De nævnte ikke navnene på de personer, der stod bag, men de kom ind på indholdet af undersøgelserne, under både forelæsninger og uddannelse. Civilt har Jens Bay, TAMU og Undervisningsministeriet haft succes med at lede undervisning baseret på konsekvenspædagogik.

Undervisningsministeriet og TAMU gennemførte i 2008 sammen en evaluering af uddannelsen på TAMU. Der er seks TAMU-centre i Danmark, og uddannelsens lovgrundlag fremgår det, at der skal undervises efter konsekvenspædagogikkens principper. Evalueringen viser, at “målgruppen igennem TAMU’s uddannelser opnår en betydeligt forbedret mulighed for at komme ud af en fastlåst social situation og få en stabil tilknytning til arbejdsmarkedet.

Du glemte lige at skrive hvad du selv ville gøre, når barnet ikke går i seng til tiden eller kravler ud ad vinduet.

Nu læste jeg lige lidt om konsekvenspædagogik - jeg skal indrømme jeg ikke var 100% klar over hvad begrebet dækker over - og jeg synes ikke det lyder som det du taler om. Konsekvenspædagogik handler om at børnene lærer at en handling har en naturlig konsekvens. Hvis jeg f.eks. spiller Ludo med mit barn, og hun begynder at kyle rundt med brikkerne, siger jeg til hende at så gider jeg ikke spille Ludo med hende længere. Det er en konsekvens i konsekvenspædagogikkens forstand, og det er selvfølgelig fint. Men jeg giver hende ikke stuearrest, for det er en straf, det er ikke en naturlig konsekvens af hendes handling.

Det du taler om, er bare straf, og fra Wikipedia-artiklen om konsekvenspædagogik:

"En almindelig misforståelse i forbindelse med konsekvenspædagogikken er, at der er tale om en straffende og autoritær pædagogik. Det er, for så vidt angår Jens Bays udlægning heraf, ikke rigtigt. En konsekvens er ikke det samme som en straf. Konsekvensen er værdineutral."
5

Tilbage til "Generelt"