Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 23. nov 2015, 13:37

Skumfidusen skrev:Hvornår? Og hvorfor?

Hmm ... :gruble: Tomater, der smager af tomater, bryster uden tilsætningsstoffer, kropsbehåring, søgen efter lykke ...

Hvorfor? Fordi det er naturligt, of course :D
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Firebird » 23. nov 2015, 13:48

Politisk korrekt er entydigt negativt for mig. Ligegyldigt om det er i en politisk sammenhæng, eller en hverdags situation.
Politisk korrekt mangler autencitet, er forstillet, og du aner ikke hvor du har modparten. Politisk korrekt er en løgn passet ind i en social ramme.

Nå! Det var vist upassende skrevet. :tie:
2
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1778
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2237

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lulu-p » 23. nov 2015, 13:54

Folk der jævnligt bruger vendingen "i og med at..." er småt begavede mennesker som gerne vil lyde velformulerede og velovervejede.

Og ja-ja. Jeg ved godt det sikkert ikke passer. Men jeg siger det alligevel.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 23. nov 2015, 20:33

Skumfidusen skrev:
DetSorteCirkus skrev:Helt bestemt. Fx. hvis man tager hensyn, som ingen nogensinde har efterspurgt.

Problemet med termen "politisk korrekt" er efter min mening, at det er blevet et kombineret (negativt) statement og argument. Folk gør sig sjældent den ulejlighed at forklare, hvorfor de mener, at noget er politisk korrekt, og slet ikke hvorfor det i givet fald er et problem for dem.


Det har lidt samme status som "naturligt", der heller ikke har ret meget indhold i sig selv. Man kan altid sige at noget bare er "politisk korrekt", for det er ALTID noget skidt, uden at man nærmere behøver forholde sig til hvorfor det er det. Ligesom noget er "naturligt" når man selv synes det er rigtigt.

ÅÅRH, det med naturlighed er virkelig min kæphest.
Forleden skrev en LCHF-madblogger om en kage "kun med naturlige ingredienser". Underforstået - ingen korn og sukker. hvad hun i øvrigt også svarede, da folk spurgte til, hvad "naturligt" refererede til.
Så er det jeg bliver træt. Jeg vil gerne gå med til, at sukker og hvidt mel ikke er sundt. Slet ikke i store mængder. Men det ER altså naturligt. Det kommer fra naturen.
Hun argumenterede med, at det var forarbejdet. Wtf. Det er smør, pofiber og chokolade sgu da også - og det var der masser af i kagen.
7
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 23. nov 2015, 20:47

Karkluden skrev:ÅÅRH, det med naturlighed er virkelig min kæphest.
Forleden skrev en LCHF-madblogger om en kage "kun med naturlige ingredienser". Underforstået - ingen korn og sukker. hvad hun i øvrigt også svarede, da folk spurgte til, hvad "naturligt" refererede til.
Så er det jeg bliver træt. Jeg vil gerne gå med til, at sukker og hvidt mel ikke er sundt. Slet ikke i store mængder. Men det ER altså naturligt. Det kommer fra naturen.
Hun argumenterede med, at det var forarbejdet. Wtf. Det er smør, pofiber og chokolade sgu da også - og det var der masser af i kagen.

Nej, kager skal selvfølgelig ikke være naturlige! :savl:
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 24. nov 2015, 01:30

bluetof1 skrev:Jeg har lige sagt til en ven at jeg bliver bekymret for ham fordi han lige for tiden ret ofte er nødt til at tage nogle stærke smertestillende piller, der slår ham totalt ud. Det betyder at man ikke kan komme i kontakt med ham i flere timer efter han har taget dem og at han ofte falder i søvn på sofaen inden kl. 20.
Skidt med det. Jeg kan ringe til ham i morgen.
Nej, problemet er, at det er nødvendigt for ham at tage de piller så tit lige nu.

DET måtte jeg ikke sige :tie: Er du tosset mand, jeg fik læst og påskrevet om at han ganske udemærket formåede at styre sit liv selv og jeg skulle overhovedet ikke skulle komme her og foreslå at han skulle sætte tempoet lidt ned og tage hensyn til at han altså er kronisk syg og jeg skulle I HVERT FALD ikke komme for godt i gang for hvad med dig selv og dengang hvor du ikke blev liggende på sofaen selvom du havde høj feber, NÅ :sur:
Svadaen blev afsluttet med at jeg er en blandemaskine, hvilket er ganske korrekt observeret for jeg holder virkelig meget af lige præcis det her menneske, og et aldeles sprutrasende "vær VENLIG at feje for egen dør FØRST :cuss: "

Stepped on a toe there, now did I :gruble:


Nu kender jeg af gode grunde ikke din ven, så det her er set ud fra min egen næsetip, men du 'tændte' lige for en af mine røde knopper der.
Det kan altså være pisseirriterende, når andre prøver at fortælle en, hvad man skal, når man er kronisk syg. Alle og enhver har en mening om, hvad man skal gøre (og ofte også lige hvilken naturmedicin eller diæt, der kan kurere dig), og det giiiider man bare ikke høre på i længden. Heller ikke om hvordan man skal økonomisere med sine kræfter. Det har man mange års erfaring i, så man skal stå tidligt op, hvis man vil lære os noget. Der skal ganske rigtigt prioriteres, men prioritere kan godt betyde, at prioritere noget man rigtig gerne vil og så køre lidt hårdt på for en tid, og så betale regningen bagefter. Ellers kan man jo næsten lige så godt sætte sig ned og kede sig ihjel.
3
14 11 14
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf bluetof1 » 24. nov 2015, 09:57

Delfin skrev:
bluetof1 skrev:Jeg har lige sagt til en ven at jeg bliver bekymret for ham fordi han lige for tiden ret ofte er nødt til at tage nogle stærke smertestillende piller, der slår ham totalt ud. Det betyder at man ikke kan komme i kontakt med ham i flere timer efter han har taget dem og at han ofte falder i søvn på sofaen inden kl. 20.
Skidt med det. Jeg kan ringe til ham i morgen.
Nej, problemet er, at det er nødvendigt for ham at tage de piller så tit lige nu.

DET måtte jeg ikke sige :tie: Er du tosset mand, jeg fik læst og påskrevet om at han ganske udemærket formåede at styre sit liv selv og jeg skulle overhovedet ikke skulle komme her og foreslå at han skulle sætte tempoet lidt ned og tage hensyn til at han altså er kronisk syg og jeg skulle I HVERT FALD ikke komme for godt i gang for hvad med dig selv og dengang hvor du ikke blev liggende på sofaen selvom du havde høj feber, NÅ :sur:
Svadaen blev afsluttet med at jeg er en blandemaskine, hvilket er ganske korrekt observeret for jeg holder virkelig meget af lige præcis det her menneske, og et aldeles sprutrasende "vær VENLIG at feje for egen dør FØRST :cuss: "

Stepped on a toe there, now did I :gruble:


Nu kender jeg af gode grunde ikke din ven, så det her er set ud fra min egen næsetip, men du 'tændte' lige for en af mine røde knopper der.
Det kan altså være pisseirriterende, når andre prøver at fortælle en, hvad man skal, når man er kronisk syg. Alle og enhver har en mening om, hvad man skal gøre (og ofte også lige hvilken naturmedicin eller diæt, der kan kurere dig), og det giiiider man bare ikke høre på i længden. Heller ikke om hvordan man skal økonomisere med sine kræfter. Det har man mange års erfaring i, så man skal stå tidligt op, hvis man vil lære os noget. Der skal ganske rigtigt prioriteres, men prioritere kan godt betyde, at prioritere noget man rigtig gerne vil og så køre lidt hårdt på for en tid, og så betale regningen bagefter. Ellers kan man jo næsten lige så godt sætte sig ned og kede sig ihjel.


Du har ganske ret :)
Lige i det her tilfælde ved jeg at jeg er den eneste, der nogensinde siger sådan noget til ham fordi alle andre ikke tør. Han kan være... skal vi kalde det... imponerende når han er er vred.
Han synes ganske givet at jeg er pisseirriterende og hvad skal jeg lige blande mig for, men jeg ved også at han sætter pris på det bag facaden (og det ved jeg selvfølgelig fordi vi har talt om det hvor han har indrømmet at han for det første er dårlig til at passe på sig selv og for det andet er rigtig dårlig til at tage imod omsorg så egentlig er han lidt lettet når nogen tvinger ham til det. Enter: me :D ).
Han sendte et billede af sig selv på sin sofa med en dyne i går og med teksten "Du har ret. Jeg har smidt mig på sofaen og jeg har det allerede bedre. Vi ses onsdag". Tættere på en undskyldning for hans udbrud kommer jeg ikke og det er jeg helt okay med. Bare han passer på sig selv :)
7
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. nov 2015, 10:20

Jeg er begyndt at tænke "Tror I, at jeg er idiot eller trykker pengene selv?", når jeg ser gourmetmad til opskruede priser (fx. en chokoladekalender med en kg-pris på over 1000 kr.).
Jeg har ikke noget imod at betale for kvalitet, men snobbeeffekt gider jeg ikke. Faktisk synes jeg, at det er et problem, når noget så simpelt som god mad bliver et elitært projekt, og vil derfor hellere støtte producenter, der prøver at gøre god kvalitet tilgængelig for flere i stedet for det modsatte.
12
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 25. nov 2015, 16:47

Allmost_Famous skrev:Jeg er ved at blive idiot af hestelort på cykelstier og fortove :evil:

Hundeejere skal samle deres dyrs efterladenskaber op, men hesteejere kan frit lade deres kræ skide overalt, så vi andre er tvangsindlagt til enten at køre rundt i hestelort, eller ufrivilligt deltage i slalomløb når vi nærmer os de der bunker af lort, dyrene efterlader over det hele. Hold nu kæft, hvor er det altså bare pissehamrende ulækkert!

Og ja, jeg ved godt at det ikke er realistisk, at rytterne skal medbringe store affaldssække og gigantiske poop-scoops for at samle al den lort op, men jeg synes bare heller ikke det er okay at efterlade al det lort :evil:

Men det må man vist ikke sige...

Må man ikke? Så måtte man nok heller ikke løbe ud på sin cykelsti med en sort sæk og en skovl til den rytter, hvis hest mente, at den godt måtte skide lige ud for min indkørsel :fløjt:

Der har ikke ligget hestepærer på min cykelsti siden. :devil:
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Vixen » 25. nov 2015, 21:41

Da jeg skulle fejre nytårsaften med en gruppe venner sidste år/i år, havde vi aftalt at holde sammenskudsgilde med temaet tapas. Ingen af os gad gøre et særligt stort nummer ud af det, bare vi hyggede os, og der skulle være plads i studie-budgetterne til lækre drinks og lidt pynt. Min veninde og jeg, som stod for det, forestillede os tapas-temaet i stil med lækre tapenader, saftige oliven, spændende oste, friske baguettes, tørret skinke, fransk pølse og andre små, delikate retter, som vi kunne nipse af.

Og så havde en af vores veninder den 90'er pastasalat med, og jeg syntes bare, det var top-kikset. :lol:

Men det må man nok ikke sige. ;)
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Vixen » 25. nov 2015, 21:41

Da jeg skulle fejre nytårsaften med en gruppe venner sidste år/i år, havde vi aftalt at holde sammenskudsgilde med temaet tapas. Ingen af os gad gøre et særligt stort nummer ud af det, bare vi hyggede os, og der skulle være plads i studie-budgetterne til lækre drinks og lidt pynt. Min veninde og jeg, som stod for det, forestillede os tapas-temaet i stil med lækre tapenader, saftige oliven, spændende oste, friske baguettes, tørret skinke, fransk pølse og andre små, delikate retter, som vi kunne nipse af.

Og så havde en af vores veninder den 90'er pastasalat med, og jeg syntes bare, det var top-kikset. :lol:

Men det må man nok ikke sige. ;)
Senest rettet af Vixen 26. nov 2015, 09:45, rettet i alt 2 gange.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 25. nov 2015, 21:48

Lemonella skrev:
Allmost_Famous skrev:Jeg er ved at blive idiot af hestelort på cykelstier og fortove :evil:

Hundeejere skal samle deres dyrs efterladenskaber op, men hesteejere kan frit lade deres kræ skide overalt, så vi andre er tvangsindlagt til enten at køre rundt i hestelort, eller ufrivilligt deltage i slalomløb når vi nærmer os de der bunker af lort, dyrene efterlader over det hele. Hold nu kæft, hvor er det altså bare pissehamrende ulækkert!

Og ja, jeg ved godt at det ikke er realistisk, at rytterne skal medbringe store affaldssække og gigantiske poop-scoops for at samle al den lort op, men jeg synes bare heller ikke det er okay at efterlade al det lort :evil:

Men det må man vist ikke sige...


Desværre er reglerne nu lavet om. Hundeejere kan frit lade deres hunds efterladenskaber ligge og det gør de i stor stil her, hvor vi bor. :sur:

Ej. Hvornår er det lavet om?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 25. nov 2015, 21:48

Jeg er træt af Black Friday.
11
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 25. nov 2015, 22:46

Just saying, så må man ikke efterlade ting på hverken vejbaner eller cykelstier, som forstyrrer trafikken.
Så jo, det er ikke lovligt, at de skulle tvinges til, at samle op efter sig.
Jeg synes egentlig at det er synd og jeg kan godt se, at det ville blive et stort problem. Men så må de edderkodylme færdes i rabatten og ikke på hverken vejbaner eller cykelstier.
Eller kæmpe for, at få det gjort lovligt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 25. nov 2015, 22:50

icelady skrev:Jeg er træt af Black Friday.

Ja, det lyder helt åndssvagt.
Vi måtte google, hvad det var. Men det viste sig, det er en gammel tradition ... helt tilbage fra det herrens år 2013 :genert:
2

Tilbage til "Generelt"