Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Allmost_Famous
Kort karma: 405
Likede indlæg: 8238

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Allmost_Famous » 25. aug 2018, 12:23

fisken80 skrev:
Allmost_Famous skrev:Ham der gutten, der nu er blevet bortvist fra Bilka (det var noget med nogle poser, han ikke ville vise/løfte/whatever), er en fucking narrøv.

Hvis man stritter SÅ meget imod, så signalerer man sgu, at man ikke har rent mel i posen. No pun intended.

Hans attitude i medierne er træls, enig. Men det sagt, så synes jeg faktisk, at han har en pointe. Bilkas personale må ikke tjekke dine tasker eller poser, hvis de har en mistanke om urent mel i poserne, så må de tilkalde politiet. Det er en glidebane, hvis almindeligt butikspersonale tror de kan kræve at se folks tasker. Jeg ville selv blive ret stram i betrækket, hvis jeg blev afkrævet at skulle åbne og fremvise min håndtaske når jeg handlede. Det kommer virkelig ikke andre ved, hvad jeg har nede i den. Og jeg vil ikke tyvtes og mistænkeliggøres foran butikkens øvrige kunder.

Selvfølgelig har han en pointe. Men han er godt nok et værre tudefjæs omkring det. Han indrømmer selv at have kaldt ekspedienten "en lille pige", og forsvarer sig med, at "det er hun jo også". Så kan man måske godt forestille sig hvordan, han har opført sig i butikken.
10
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 892
Likede indlæg: 12665

Indlægaf dgd2007 » 25. aug 2018, 13:44

DetSorteCirkus skrev:
abcd skrev:Nej, det er styret af interesser, men når interesser hænger sammen med køn, kommer samtaleemnerne også til at hænge sammen med køn. Hvis man kun omgås mennesker som man deler interesser med, vil man formentlig ikke observere de samme kønsforskelle.

Jeg har ikke selv valgt mine familiemedlemmer (far, onkler, fætre, kusines mand og sønner) eller mine veninders partnere, og ingen af dem interesserer sig for sport. Eller biler, for den sags skyld.
Jeg anfægter ikke din formodning, og det, du har oplevet, er sikkert mere typisk statistisk set, men det er klart, at hvis man har andre erfaringer, så studser man over det oprindelige indlæg om, at kvinder er kedelige.

Jeg så sådan en sød udsendelse engang med to 9-10 årige drenge, vil jeg gætte på - i hvert fald stadigvæk med lidt for store fortænder og klare øjne (inden livet blev kompliceret pga. pige- og andre teenageproblematikker).
De blev interviewet og sagde helt klart at de ikke kunne forstå hvad man skulle piger: De interesserer sig for sådan nogle kedelige ting, og de kan ikke engang rigtigt spille fodbold, fordi hvis de slår sig, så TUDER de. :lol: :lun:

Men spøg til side, så overrasket det mig faktisk lidt at det altid bliver afvist med alle mulige snurrige forklaringer at der skulle være nogle generelt forskellige indfaldsvinkler mellem drenge og piger på visse områder. Bliver man mistænkt for at være imod ligeberettigelse hvis man siger det ... eller hvad er det med det der? :gruble:

NB: én forskel er der i hvert fald, for det er som regel altid kvinder som siger der ikke er, mens mændene synes der er :-p
0
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 256
Likede indlæg: 4913

Indlægaf Tilly » 25. aug 2018, 19:45

Zinde skrev:Jeg må også krybe til korset og tilstå, at jeg generelt finder de fleste mennesker uinteressante - uafhængigt af køn. Men jeg møder flest kvinder, så derfor blev det lige dem, der fik skylden.

Men synes du så at du selv er interessant for andre mennesker at være sammen med? :gruble:

Mit spørgsmål er ikke ment som en stikpille, men som en oprigtig nysgerrighed. Jeg undrer mig bare over, hvad det er der gør at en person, fx dig, oplever at flertallet af de mennesker du møder er uinteressante. Er det fordi du har særlige interesser/værdier/holdninger du ikke møder andre der deler? :gruble: Eller har du selv et andet bud?
Senest rettet af Tilly 25. aug 2018, 21:39, rettet i alt 2 gange.
5
LaMariposa
Kort karma: 476
Likede indlæg: 7299

Indlægaf LaMariposa » 25. aug 2018, 21:30

I dag så jeg en dame, der var iført et par meget stramme leggings med camel toe, ballebuler og det hele. Og jeg siger det bare lige igen: Leggings er ikke (!) bukser :tie:
11
:lun:

"I am brave, I am bruised
I am who I'm meant to be, this is me"
Brugeravatar
Tilly

Indlægaf Tilly » 25. aug 2018, 21:46

LaMariposa skrev:I dag så jeg en dame, der var iført et par meget stramme leggings med camel toe, ballebuler og det hele. Og jeg siger det bare lige igen: Leggings er ikke (!) bukser :tie:

EB531B19-382F-4360-834A-6C0EAB079223.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
16
CassiusClay
Kort karma: 6
Likede indlæg: 55

Indlægaf CassiusClay » 25. aug 2018, 23:19

Hvis fremmede mennesker ikke interesserer en hvorfor så overhovedet være på en debat. Det er nok ikke meningen, at jeg skal forstå det.
0
abcd
Kort karma: 151
Likede indlæg: 5521

Indlægaf abcd » 26. aug 2018, 06:03

dgd2007 skrev:Men spøg til side, så overrasket det mig faktisk lidt at det altid bliver afvist med alle mulige snurrige forklaringer at der skulle være nogle generelt forskellige indfaldsvinkler mellem drenge og piger på visse områder. Bliver man mistænkt for at være imod ligeberettigelse hvis man siger det ... eller hvad er det med det der? :gruble:

Jeg tror det er fordi det er i konflikt med deres ideologi. På samme måde som kreationister bliver stramme i betrækket hvis man siger at Jorden måske er ældre end 6.000 år.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1535
Likede indlæg: 27240

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. aug 2018, 06:39

dgd2007 skrev:Jeg så sådan en sød udsendelse engang med to 9-10 årige drenge, vil jeg gætte på - i hvert fald stadigvæk med lidt for store fortænder og klare øjne (inden livet blev kompliceret pga. pige- og andre teenageproblematikker).
De blev interviewet og sagde helt klart at de ikke kunne forstå hvad man skulle piger: De interesserer sig for sådan nogle kedelige ting, og de kan ikke engang rigtigt spille fodbold, fordi hvis de slår sig, så TUDER de. :lol: :lun:

Men spøg til side, så overrasket det mig faktisk lidt at det altid bliver afvist med alle mulige snurrige forklaringer at der skulle være nogle generelt forskellige indfaldsvinkler mellem drenge og piger på visse områder. Bliver man mistænkt for at være imod ligeberettigelse hvis man siger det ... eller hvad er det med det der? :gruble:

NB: én forskel er der i hvert fald, for det er som regel altid kvinder som siger der ikke er, mens mændene synes der er :-p

Jeg er ikke rigtig klar over, hvorfor du citerer mig her?
Er det en kommentar i forlængelse af det, jeg skriver, eller et modsvar?
Hvis det sidste er tilfældet, forstår jeg ikke, hvor du vil hen med det, du skriver.

Uanset hvad - jeg synes faktisk, at alle, der deltager i kønsdebatter, er rørende enige om, at der er "nogle generelt forskellige indfaldsvinkler mellem drenge og piger på visse områder". Debatten starter først, når emnet bliver årsagerne dertil, og man bevæger sig ind på skalaen mellem biologi og kultur.
2
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Kort karma: 218
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 3150

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 26. aug 2018, 08:27

LaMariposa skrev:I dag så jeg en dame, der var iført et par meget stramme leggings med camel toe, ballebuler og det hele. Og jeg siger det bare lige igen: Leggings er ikke (!) bukser :tie:

Sig det til min arbejdsgiver - de er en del af vores uniform. Og ikke engang den slags af god kvalitet, nope. Den slags hvor din finger ryger igennem stoffet når du tager dem på - og nej, de er ikke for små.
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 892
Likede indlæg: 12665

Indlægaf dgd2007 » 26. aug 2018, 13:32

DetSorteCirkus skrev:Jeg er ikke rigtig klar over, hvorfor du citerer mig her?
Er det en kommentar i forlængelse af det, jeg skriver, eller et modsvar?
Hvis det sidste er tilfældet, forstår jeg ikke, hvor du vil hen med det, du skriver.

Uanset hvad - jeg synes faktisk, at alle, der deltager i kønsdebatter, er rørende enige om, at der er "nogle generelt forskellige indfaldsvinkler mellem drenge og piger på visse områder". Debatten starter først, når emnet bliver årsagerne dertil, og man bevæger sig ind på skalaen mellem biologi og kultur.

Det var vel nærmest i forlængelse.
Jamen altså, kultur betyder da meget. Det kan man jo om ikke andet se ved at rollespillet er forskelligt i forskellige dele af verden.
Men på den anden side at sige at alt skydes opdragelsen, er vel det samme som at sige at der egentlig ingen reel forskel er?
:gruble:
Og det jeg måske forstå, var en ting for 50 år siden - fordi der var så meget "Jamen Ingeborg kan lide det", altså at "forskellen" blev brugt som argument for at kvinder skulle indtage en mere sekundær/betjenende rolle. Det undrer mig bare lidt hvis det er det der stadig spøger?
0
CassiusClay
Kort karma: 6
Likede indlæg: 55

Indlægaf CassiusClay » 26. aug 2018, 17:06

Zinde skrev:Hvis man ikke er interesseret i at få andre menneskers synspunkter uddybet, men hellere vil hævde sig selv ved at stille generaliserede ikke-spørgsmål i plenum, hvorfor så overhovedet være på en debat. Det er nok ikke meningen, jeg skal forstå det.

Så du mener, at jeg hævder mig selv på din bekostning da? Jeg forstår dig ikke, kan vi ikke bare sige det.
0
Brugeravatar
Tilly

Indlægaf Tilly » 26. aug 2018, 17:20

Jeg synes det er latterligt at betegne anskaffelsen af en hundehvalp som “familieforøgelse”.

Familieforøgelse er hvis du får et barn, ikke en hundehvalp.
15
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 310
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 7286

Indlægaf decibell » 26. aug 2018, 17:38

Tilly skrev:Jeg synes det er latterligt at betegne anskaffelsen af en hundehvalp som “familieforøgelse”.

Mener du da, at en familie kun består af mennesker?
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Tilly

Indlægaf Tilly » 26. aug 2018, 17:57

decibell skrev:
Tilly skrev:Jeg synes det er latterligt at betegne anskaffelsen af en hundehvalp som “familieforøgelse”.

Mener du da, at en familie kun består af mennesker?

Hmm... ja, det er jeg måske nødt til at sige ja til så.

Og jeg har haft katte jeg har elsket så meget at jeg flere år efter deres død til tider har kunnet græde over savnet efter dem. Så det er ikke fordi jeg ikke forstår den kærlighed man kan have til sine kæledyr.

Min kommentar ville i øvrigt også gælde anskaffelsen af en kat. Jeg har bare kun set hundeejere bruge betegnelse familieforøgelse når de får en hvalp og jeg får ufrivillige tics hver gang jeg læser det.
6
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1640

Indlægaf Pølsemix » 26. aug 2018, 18:09

I samme tema, nej du er ikke “mor” til en hund eller kat :rulle:
17

Tilbage til "Generelt"