Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
AgentPixie
Kort karma: 135
Likede indlæg: 2315

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf AgentPixie » 27. aug 2018, 07:41

Jeg elsker dyr, men synes faktisk også de er småklamme. Nusser dem ikke længere, medmindre jeg har mulighed for at vaske hænder bagefter :genert:
Er blevet lidt sart efter jeg har fået et barn :gruble:
Børn er også klamme. Jeg er ved at brække mig hver gang min søn tager et stort stykke brød i munden, sutter og tygger, tager det ud, maser det mellem fingrene og så spiser det igen :whine:
..... Eller bare leverpostej. Det får han ekstremt sjældent herhjemme, til manges store forargelse. Man er jo nærmest børnemishandler hvis man ikke serverer lever blendet med spæk og semiklamme tilsætningsstoffer.
Synes det er SÅ klamt, forstår ikke hvordan det kan være en nationalspise?!
5
That awkward moment between birth and death.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 683
Likede indlæg: 7317

Indlægaf Pandesteg » 27. aug 2018, 07:41

Sangius skrev:
Pandesteg skrev:
Sangius skrev:
Pandesteg skrev:Jeg synes, at mennesker som ikke bryder sig om dyr er usympatiske og uempatiske.

Også når jeg lever vegetarisk mange dage om ugen, aldrig kunne drømme om at købe kød uden at vide hvor det kommer fra, og har månedlige donationer til 3 forskellige nødhjælpsorganisationer?

Eller skal jeg dømmes udelukkende på, at jeg ikke bryder mig om at klappe dyret på hovedet?

Det er da superfedt, at du gør alle de ting. Respekt for det. :gogo: Jeg forstår nok bare fundamentalt ikke, hvordan man kan synes, at alle dyr er klamme.

Det er vel også fair nok, at du ikke kan forstå det. Men at tage den derfra, og så mene at jeg af den grund ikke evner empati og sympati - det er da helt ude i skoven.

Og at jeg mangler et omsorgsgen? :nerve:

Jeg har en lille datter på 2, som er blevet båret i vikle i de første 7 måneder af hendes liv, og derefter sovet i armhulen på mig i dobbetlsengen - fordi hun er tryghedsnarkoman.
Jeg kan slet ikke holde tanken om dårlige forhold ud, hverken for dyr eller mennesker, så jeg har sindssygt svært ved at spise kød jeg ikke ved hvor kommer fra - det vokser nærmest i munden på mig.

Men ja - fordi jeg ikke gider klappe et dyr, så må jeg jo mangle omsorg og empati. Det er da ikke rigtig logisk, er det?

Beklager, men det ER bare den følelse jeg får, når folk siger, at de ikke kan lide dyr. Jeg har vist ikke skrevet noget om, at man manglede omsorg for mennesker.
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
AgentPixie
Kort karma: 135
Likede indlæg: 2315

Indlægaf AgentPixie » 27. aug 2018, 07:43

Sangius skrev:Desuden - økoflipper eller ej - stejler jeg enormt meget ved at nogen tror, at de kan vurdere folks emapti og sympati ud fra om de synes en hund ser sød ud.

De to ting har bare vitterligt intet med hinanden at gøre.

Jeg synes også det er en lidt drastisk konklusion. Man er vell heller ikke et dårligt menneske hvis man ikke kan bryder sig om børn. I så fald kan vi være empatiløse og usympatiske sammen.
1
That awkward moment between birth and death.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 610
Likede indlæg: 13143

Indlægaf Sangius » 27. aug 2018, 07:51

Pandesteg skrev:
Sangius skrev:
Pandesteg skrev:
Sangius skrev:
Pandesteg skrev:Jeg synes, at mennesker som ikke bryder sig om dyr er usympatiske og uempatiske.

Også når jeg lever vegetarisk mange dage om ugen, aldrig kunne drømme om at købe kød uden at vide hvor det kommer fra, og har månedlige donationer til 3 forskellige nødhjælpsorganisationer?

Eller skal jeg dømmes udelukkende på, at jeg ikke bryder mig om at klappe dyret på hovedet?

Det er da superfedt, at du gør alle de ting. Respekt for det. :gogo: Jeg forstår nok bare fundamentalt ikke, hvordan man kan synes, at alle dyr er klamme.

Det er vel også fair nok, at du ikke kan forstå det. Men at tage den derfra, og så mene at jeg af den grund ikke evner empati og sympati - det er da helt ude i skoven.

Jeg har en lille datter på 2, som er blevet båret i vikle i de første 7 måneder af hendes liv, og derefter sovet i armhulen på mig i dobbetlsengen - fordi hun er tryghedsnarkoman.
Jeg kan slet ikke holde tanken om dårlige forhold ud, hverken for dyr eller mennesker, så jeg har sindssygt svært ved at spise kød jeg ikke ved hvor kommer fra - det vokser nærmest i munden på mig.

Men ja - fordi jeg ikke gider klappe et dyr, så må jeg jo mangle omsorg og empati. Det er da ikke rigtig logisk, er det?

Beklager, men det ER bare den følelse jeg får, når folk siger, at de ikke kan lide dyr. Jeg har vist ikke skrevet noget om, at man manglede omsorg for mennesker.

Et rationelt tænkende menneske må kunne se udover denne følelse, og anerkende at det altså ikke holder vand.

Nå - det triggede lige lidt hos mig, da jeg flere gange har mødt folk der mener at jeg er "dyrehader", mens de selv bruger 10.000 kr på en hund af en race der ikke burde avles på, og bagefter køber hakkekød i Netto til en 20'er, for pengene er jo små. :rulle:

Jeg synes dyr skal have det godt, og så synes jeg de skal holde sig væk fra mig. Har endnu ikke mødt en hund eller en kat som jeg ikke synes lugter. :D

Jeg synes btw heller ikke børn er noget at råbe hurra for. Kan nok generelt ikke lide levende væsener som jeg ikke helt kan regne med, relatere til eller stole på.

Synes dog OK om mine egne unger, og var da også svært glad for min egen hund før den blev aflivet.

Nå. Rant over :fløjt:
2
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1613

Indlægaf Pølsemix » 27. aug 2018, 08:07

kidkomb skrev:Man er godt nok uptight, hvis man får hønserøv over at andre kalder deres dyr for deres barn.
Skal man virkelig skose folk der giver kærlighed og omsorg, fordi de kalder det noget "forkert"?
Fordi "de ved ikke bedre" eller er for dumme til at forstå hvordan rigtig kærlighed til et barn føles?
Jeg står så meget af på den der "hvis du ikke har fået børn, så forstår du ikke hvad kærlighed er".
Ok, men skal de mennesker så bare leve et kærlighedsløst liv og dunkes i hovedet med at de er for uudviklede til at forstå livets mening?
Eller folk der både har børn OG kalder deres hund for barn. De skal da bare holde bøtte og forstå at de fornedrer forholdet mellem børn og forældre ved at tage disse ord i deres mund. Fy!
Eller skal folk bare have lov at give og modtage kærlighed på de måder der passer dem bedst?
(Uden at andre kommer til skade/såres.)
Det trækker lidt paralleller til den måde man omtalte homoseksuelle og transseksuelle i gamle dage.

Edit: Tilly det er ikke fordi jeg synes at du siger at andre bare skal holde kæft og synes som dig, du åbnede bare op for en del oplevelser med folk, der har din holdning, som trigger stor irritation i mig.

Så hvis et menneske elsker en hjort eller flodhest og anser det som sin partner, skal de så også kunne blive lovformeligt gift?
Hvad med forbuddet om dyresex, skal det også være tilladt at vise kærlighed på den måde igen?
Hvor langt skal accepten gå? Bliver det ikke bare en smule latterligt på et tidspunkt?
For nej, et dyr er ikke et barn.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 683
Likede indlæg: 7317

Indlægaf Pandesteg » 27. aug 2018, 08:14

Sangius skrev:
Pandesteg skrev:
Sangius skrev:
Pandesteg skrev:
Sangius skrev:

Et rationelt tænkende menneske må kunne se udover denne følelse, og anerkende at det altså ikke holder vand.

Nå - det triggede lige lidt hos mig, da jeg flere gange har mødt folk der mener at jeg er "dyrehader", mens de selv bruger 10.000 kr på en hund af en race der ikke burde avles på, og bagefter køber hakkekød i Netto til en 20'er, for pengene er jo små. :rulle:

Jeg synes dyr skal have det godt, og så synes jeg de skal holde sig væk fra mig. Har endnu ikke mødt en hund eller en kat som jeg ikke synes lugter. :D

Jeg synes btw heller ikke børn er noget at råbe hurra for. Kan nok generelt ikke lide levende væsener som jeg ikke helt kan regne med, relatere til eller stole på.

Synes dog OK om mine egne unger, og var da også svært glad for min egen hund før den blev aflivet.

Nå. Rant over :fløjt:

Altså, jeg er enig. Og når folk siger "jeg kan ikke lide dyr", så er min første reaktion som i mit startindlæg, men så kommer der jo flere nuancer på og så er tingene jo ikke så sort/hvide, det er jeg godt klar over.

Jeg synes virkelig, at det er megafedt, at du tænker så meget over dyrevelfærd f.eks. i forbindelse med kødkøb :gogo: for du har helt ret i, at en såkaldt dyreelsker er pænt dobbeltmoralsk, hvis vedkommende køber liggesårskød.
2
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 252
Likede indlæg: 4845

Indlægaf Tilly » 27. aug 2018, 08:49

kidkomb skrev:
Edit: Tilly det er ikke fordi jeg synes at du siger at andre bare skal holde kæft og synes som dig, du åbnede bare op for en del oplevelser med folk, der har din holdning, som trigger stor irritation i mig.

No worries. Det er jo nok godt at i “virkelighedens verden” er der stor forskel på hvad man tænker og hvad man siger højt, i hvert fald for mit eget vedkommende :)
2
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 512
Likede indlæg: 9610

Indlægaf HappyPaww » 27. aug 2018, 09:26

Åbne forhold er som regel 90% til den enes fordel og 10% til den andens. Kvinder gider (oftest) ikke rode med andre kvinders kærester, men det gider (mange) mænd godt.

Har lige set programmet “Ku’ godt - Må godt” på DR med et ungt par. Pigen er klart smukkere end manden i forholdet og hun scorer da også til højre og venstre, hvorimod manden absolut ikke gør :tie:

Jeg forstår ikke man gider udsætte sig selv for den slags ydmygelse, bare fordi man har en kæreste der både vil blæse og have mel i munden...
6
Brugeravatar
Lisva
Kort karma: 83
Likede indlæg: 2253

Indlægaf Lisva » 27. aug 2018, 09:38

Dyr og børn er klamme.

(Det synes jeg egentlig ikke som udgangspunkt, men det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel).
0
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 375
Likede indlæg: 3430

Indlægaf Little_Woman » 27. aug 2018, 09:50

AgentPixie skrev:Jeg elsker dyr, men synes faktisk også de er småklamme. Nusser dem ikke længere, medmindre jeg har mulighed for at vaske hænder bagefter :genert:
Børn er også klamme. Jeg er ved at brække mig hver gang min søn tager et stort stykke brød i munden, sutter og tygger, tager det ud, maser det mellem fingrene og så spiser det igen :whine:
..... Eller bare leverpostej. Det får han ekstremt sjældent herhjemme, til manges store forargelse. Man er jo nærmest børnemishandler hvis man ikke serverer lever blendet med spæk og semiklamme tilsætningsstoffer.

Når min søn skal til at spise mad, bliver leverpostej ikke serveret herhjemme. Det magter jeg hverken at lugte til, røre ved eller se på :tie: Jeg tror på han kan ernæres ad andre veje.
2
Nu med fugl
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1480
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 17816
Kontakt:

Indlægaf Ado » 27. aug 2018, 09:55

Veganerer kæmper en håbløs kamp for at blive taget alvorligt, når de brøler op til demonstrationer om at landmændene er kidnappere, der bortfører koens/svinets barn. (Og stop med at kalde det et barn). Når de brøler op om at landmændene voldtager og fister dyrene.
Nu har jeg igen-igen set det på Facebook og jeg ejer ikke respekt for sådanne mennesker. Faktisk ser jeg ned på dem og tænker de er sådan lidt...tilbagestående.
22
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ellin
Kort karma: 193
Geografisk sted: Den nordlige halvkugle
Likede indlæg: 3398

Indlægaf Ellin » 27. aug 2018, 10:26

Jeg fatter stadig ikke, hvordan man på nogen måde kan finde Hr Treo morsom. Seriøst. Altså medmindre man også synes at mobning er morsomt. :tie:

7EAE703B-6866-4EBC-9798-A01C65010387.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
16
Ud Mod hele verden
afsted ligemeget hvorhen
fri og let om hjertet
aldrig mere tilbage igen
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 512
Likede indlæg: 9610

Indlægaf HappyPaww » 27. aug 2018, 10:27

AgentPixie skrev:Jeg elsker dyr, men synes faktisk også de er småklamme. Nusser dem ikke længere, medmindre jeg har mulighed for at vaske hænder bagefter :genert:

TAK! Leverpostej er så nasty :tie: Det samme er makrel i tomat og det meste andet pålæg... Jeg er lykkelig for at mine unger har madordning i institutionen :lol:
1
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 689
Likede indlæg: 12755

Indlægaf Persnikedy » 27. aug 2018, 10:40

Dem der køber hund og går bestemt efter de kortsnudede racer som har åndedrætsbesvær (fx en pug eller bulldog) tænker jeg endelig ikke de er dyrelsker/hundeelsker, jeg tænker de går mere op i æstetik.
"Ej, se Buller grynter når han går"... nej, han kvæles, det er ikke kært

Det kan sagtens være at ejeren elsker sin hund, men at støtte at der fremavles dyr for æstetiske grunde er IMO forfærdeligt.

(Edit: og ja, jeg evd godt det måske ikke er det mest "det må man ikek sige" men holy crap det kan piste en stemning op)
12
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1480
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 17816
Kontakt:

Indlægaf Ado » 27. aug 2018, 10:46

Ellin skrev:Jeg fatter stadig ikke, hvordan man på nogen måde kan finde Hr Treo morsom. Seriøst. Altså medmindre man også synes at mobning er morsomt. :tie:

7EAE703B-6866-4EBC-9798-A01C65010387.jpeg

Jeg ved godt du stikker til mig, men her må jeg bedrøve dig og sige, at nej; jeg synes ikke mbning er godt. Men Treo er stadig sjov.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".

Tilbage til "Generelt"