Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kalimsofie
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1558

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kalimsofie » 24. aug 2018, 11:36

DenSyngendeLussing skrev:Kvinder, der siger, at "alle kvinder bør støtte hinanden" er åndssvage. Nej, det ved den søde grød, vi ikke bør - hvis jeg synes, du har snotdumme holdninger, så vil jeg gerne have lov at modsige dig, uden at blive kaldt kønsforræder, selvhadende eller anti-feminist. Du kan sagtens være kvinde OG have grød i hovedet, det ene udelukker ikke det andet.

Det er også tit de samme, som bliver sure, når mændene "støtter hinanden". Altså, det er da en kende dobbeltmoralsk, skulle man mene.
2
fisken80
Kort karma: 261
Likede indlæg: 8733

Indlægaf fisken80 » 24. aug 2018, 12:37

DenSyngendeLussing skrev:Kvinder, der siger, at "alle kvinder bør støtte hinanden" er åndssvage. Nej, det ved den søde grød, vi ikke bør - hvis jeg synes, du har snotdumme holdninger, så vil jeg gerne have lov at modsige dig, uden at blive kaldt kønsforræder, selvhadende eller anti-feminist. Du kan sagtens være kvinde OG have grød i hovedet, det ene udelukker ikke det andet.

Urgh ja. Lissom det der frygtelige mundheld om, at der er en særlig plads i helvede til kvinder, der ikke hjælper hinanden. Gu gider jeg da hjælpe alle kvinder. Hvad hvis de er nogle elendige dovne klamhuggere, der lukrerer på andres arbejde?
8
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1264
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 15192
Kontakt:

Indlægaf Ado » 24. aug 2018, 12:49

fisken80 skrev:

Urgh ja. Lissom det der frygtelige mundheld om, at der er en særlig plads i helvede til kvinder, der ikke hjælper hinanden. Gu gider jeg da hjælpe alle kvinder. Hvad hvis de er nogle elendige dovne klamhuggere, der lukrerer på andres arbejde?

Det var lige nøjagtig det ordsprog jeg ville kommentere med. I guder, hvor jeg hader det. Jeg hader det næsten lige så meget, som når visse kvinder poster Monroe-citatet:

I'm selfish, impatient, and a little insecure. I make mistakes, I'm out of control, and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best

Billede
12
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1405
Likede indlæg: 23718

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. aug 2018, 13:07

Ikke mere Hella, tak.

hella.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
I'm a social vegan. I avoid meet.
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1302

Indlægaf Orchidea » 24. aug 2018, 13:23

Dirtylittledevil skrev:Ikke mere Hella, tak.

hella.jpg

Jeg kan virkelig godt lide Hellas 10 bud, men det lyder efterhånden som noget man ikke må sige :genert:
8
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. aug 2018, 13:33

Orchidea skrev:

hella.jpg

Jeg kan virkelig godt lide Hellas 10 bud, men det lyder efterhånden som noget man ikke må sige :genert:

Det passer nok meget godt, for jeg bor i lidt af en tidslomme, så det der med "Pyt-knappen" og Hellas 10 bud går sin sejrsgang blandt de moderne typer lige pt. :D
3
Brugeravatar
Orchidea
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1302

Indlægaf Orchidea » 24. aug 2018, 13:40

Dirtylittledevil skrev:
Orchidea skrev:

hella.jpg

Det passer nok meget godt, for jeg bor i lidt af en tidslomme, så det der med "Pyt-knappen" og Hellas 10 bud går sin sejrsgang blandt de moderne typer lige pt. :D

Jeg opfatter nu ikke mig selv som en Hella discipel (eller specielt moderne for den sags skyld), jeg synes bare at hun sådan grundlæggende har ret :)
6
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. aug 2018, 13:49

Orchidea skrev:
Dirtylittledevil skrev:
Orchidea skrev:

hella.jpg

Jeg opfatter nu ikke mig selv som en Hella discipel (eller specielt moderne for den sags skyld), jeg synes bare at hun sådan grundlæggende har ret :)

Det var heller ikke dig jeg beskrev, men det fænomen at kun de mest "moderne" i MIN by har opdaget Hella-bølgen :)
1
Brugeravatar
Tilly
Kort karma: 184
Likede indlæg: 3512

Indlægaf Tilly » 24. aug 2018, 14:51

Ado skrev:Jeg er vild med Thomas Treo.

But why? :8:

Er virkelig oprigtigt nysgerrig på det :D
0
fisken80
Kort karma: 261
Likede indlæg: 8733

Indlægaf fisken80 » 24. aug 2018, 14:59

Tilly skrev:

Jeg kan ikke svare for ado, men jeg synes han skriver nogle geniale anmeldelser. Jeg er altid ved at dø af grin over dem, og ofte har han sgu ret.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 789
Likede indlæg: 11203

Indlægaf dgd2007 » 24. aug 2018, 15:12

Ado skrev:Det var lige nøjagtig det ordsprog jeg ville kommentere med. I guder, hvor jeg hader det. Jeg hader det næsten lige så meget, som når visse kvinder poster Monroe-citatet:

I'm selfish, impatient, and a little insecure. I make mistakes, I'm out of control, and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best
[...]

Ja, det er virkelig skrækkeligt.
Det andet er vist ikke et rigtigt ordsprog - nærmere sådan en talemåde hvor folk selv indsætter hvem de nu synes, fortjener det varmeste område i helvede. Så vidt jeg lige kunne google mig til, var det præsident Kennedy der populariserede det med: "the hottest places in hell are reserved for those who, in a period of moral crisis, maintain their neutrality" og sagde at det stammede fra Dante - hvad det vist ikke gør. :)
1
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 24. aug 2018, 15:19

Tilly skrev:

Manden har en fantastisk tør humor.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ellin
Kort karma: 176
Geografisk sted: Den nordlige halvkugle
Likede indlæg: 2931

Indlægaf Ellin » 24. aug 2018, 15:26

Ado skrev:
Tilly skrev:

Har han? Jeg kender mange med “tør humor” og jeg ser absolut ingen lighedspunkter med det mavesure vås Treo lukker ud.
2
Ud Mod hele verden
afsted ligemeget hvorhen
fri og let om hjertet
aldrig mere tilbage igen
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 24. aug 2018, 15:30

Ellin skrev:
Ado skrev:
Tilly skrev:

Har han? Jeg kender mange med “tør humor” og jeg ser absolut ingen lighedspunkter med det mavesure vås Treo lukker ud.

Ja, det har han. Han er tør og sarkastisk og fantastisk.

I øvrigt er begrebet "tør humor" vist meget forskelligt. Hos mig betyder det sarkasme blandet med geniale sammensætninger af ord. Hos andre betyder det far-jokes.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 283
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 5029

Indlægaf Purple Haze » 24. aug 2018, 16:04

Bliver inspireret til at lufte en fordom.
Men er ret så sikker på at kvinder (og mænd) der generelt ikke synes at kvinder er interessante at være sammen med - er sådan nogle røvsyge forstadstyper, der mener sådan, fordi alle de interessante kvinder ikke gider dem.
(Underforstået, de møder sjældent nogen interessante kvinder, fordi de selv er interessante nok til at interessante kvinder gider spilde deres tid på dem).
11
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Generelt"