Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 618
Likede indlæg: 13379

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 1. okt 2018, 07:42

Prosperity74 skrev:Min datters hysteri omkring hendes cølialki irriterer mig

Hvis hun HAR cølialki er det vel ikke hysteri?

Hvis hun bare er med på den der gluten-er-gift modedille, så forstår jeg dig udmærket :D
3
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 277
Likede indlæg: 5496

Indlægaf hotlips » 1. okt 2018, 07:46

Jeg bliver nødt til at informere jer om at i alle sammen har tabt, der er lige en der har lavet et opslag i en gruppe for drivhusejere om at han har været ude og plukke agurker og tomater i sit drivhus.... Og Kim Larsen er død og det er meget slemt, jeg fik ikke lige fat i hvordan det var han mente det hang sammen,det er også ligemeget, for det gør det jo ikke..

Så uanset om man synes det er meget trist og bør behandles med respekt eller ligegyldigt og opblæst, så tror, og håber jeg, at bunden for hvor dumt, plat og overfladisk det kan blive er nået, og jeg har tiltro til at det for de fleste vil være omsonst at forsøge at komme på noget der er værre, selv hvis man gør sig umage.
3
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1154

Indlægaf Prosperity74 » 1. okt 2018, 08:00

Sangius skrev:

Hvis hun bare er med på den der gluten-er-gift modedille, så forstår jeg dig udmærket :D

Hun har lidt cølialki. Men hun er så hys at hendes glutenfri brød må ikke være i ovnen sammen med vores almindelige brød. Hun laver et stort nummer ( en hysterisk scene ) ud af det, hvis vi er i byen, så skal alle helst vide at hun ikke må få gluten. Så det kan godt være noget anstrengende :tie:
13
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 892
Likede indlæg: 12671

Indlægaf dgd2007 » 1. okt 2018, 08:02

Det er fint nok man stopper op og hædrer en person der har betydet noget vigtigt. Det hører sig til.
Men jeg er enig i at det godt kan tage overhånd - fx når man tænder for News sidst på aftenen, og det stadigvæk er Breaking News, og de ikke snakker om andet. Eller for nylig da det var Anitha Franklin, var det også hele CNN's flade der var dækket med det i to døgn eller sådan noget. Det er selvfølgelig særlig anstrengende hvis man ikke har haft noget forhold til den pågældende, men selv hvis man har, kan det godt virke lidt selvsvingsagtigt - og dovent, fordi der utvivlsomt er sket andre ting det døgn som så knap nok bliver nævnt.
3
fisken80
Kort karma: 306
Likede indlæg: 11216

Indlægaf fisken80 » 1. okt 2018, 08:05

dgd2007 skrev:Det er fint nok man stopper op og hædrer en person der har betydet noget vigtigt. Det hører sig til.
Men jeg er enig i at det godt kan tage overhånd - fx når man tænder for News sidst på aftenen, og det stadigvæk er Breaking News, og de ikke snakker om andet. Eller for nylig da det var Anitha Franklin, var det også hele CNN's flade der var dækket med det i to døgn eller sådan noget. Det er selvfølgelig særlig anstrengende hvis man ikke har haft noget forhold til den pågældende, men selv hvis man har, kan det godt virke lidt selvsvingsagtigt - og dovent, fordi der utvivlsomt er sket andre ting det døgn som så knap nok bliver nævnt.

Det er på de tidspunkter politikerne vedtager upopulære love...
11
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 508
Likede indlæg: 4351

Indlægaf Sophies-mor » 1. okt 2018, 08:06

I Killed Barbie skrev:
Sophies-mor skrev:
I Killed Barbie skrev:Jeg måtte grine tidligere i dag (inde i mig selv).

Jeg har de her bekendtskaber (et par).
De er småborgerlige, villa og Volvo. 2 børn og rigtig gode jobs. De passer deres have fordi ‘ hvad vil folk ikke tænke’. De har sat deres hus til salg fordi de faktisk ikke gider havearbejde.

Så siger de under morgenmaden at de overvejer at blive boende i huset fordi de bliver stressede af at ha’ det til salg :tie:

Her klappede jeg så i mine små hænder for kan de ikke engang overskue at ha’ et hus til salg så håber jeg virkelig ikke at de får rigtige problemer. Så går de da helt ned :lol:

På nær her hvor jeg var sygemeldt med stress, så vil jeg sige at det mest stressende jeg har oplevet et at have hus til salg.
Vi havde i snit ...60 fremvisninger og intet skete derudover.
Og huset skulle altid ligne Bo bedre. :tie:

Jeg ved godt det kan være stressende. Grunden til jeg fryder mig en smule/meget er at de absolut ingen forståelse har for diagnoser som depression, stress osv.

Okay :)
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 1. okt 2018, 08:11

Prosperity74 skrev:
Sangius skrev:

Hun har lidt cølialki. Men hun er så hys at hendes glutenfri brød må ikke være i ovnen sammen med vores almindelige brød. Hun laver et stort nummer ( en hysterisk scene ) ud af det, hvis vi er i byen, så skal alle helst vide at hun ikke må få gluten. Så det kan godt være noget anstrengende :tie:

Ja ok... gluten er ikke luftbårent :lol:
5
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 261
Likede indlæg: 3692

Indlægaf Stitch » 1. okt 2018, 08:35

Prosperity74 skrev:
Sangius skrev:

Man kan da ikke have "lidt" cøliaki? Enten har man det eller også er man bare hvedeintolerant?

Jeg har selv cøliaki og det er sgu ikke nemt. Der er fucking gluten i alt og pga. krydskontaminering er det en dum ide med gluten/ikke gluten i samme ovn. Men så må hun jo bare spise salat eller andet.

Da risikoen for at få kræft og andre mave/tarmsygdomme øges med 70-80% for personer med cøliaki, der regelmæssigt udsættes for gluten, kan jeg nu godt forstå hende. Omend hysteri gerne undværes.
9
Brugeravatar
Stitch
Kort karma: 261
Likede indlæg: 3692

Indlægaf Stitch » 1. okt 2018, 08:36

Sangius skrev:
Prosperity74 skrev:
Sangius skrev:

Det er nu ikke helt sandt. Der er gluten i hvede, og det er luftbårent.

Men altså - der kan være gluten i ketchup, mayo, tandpasta, shampoo, yogurt, osv. osv. Det luftbårne er det mindste af det.
2
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 1. okt 2018, 09:18

Stitch skrev:
Sangius skrev:
Prosperity74 skrev:
Sangius skrev:

Det er nu ikke helt sandt. Der er gluten i hvede, og det er luftbårent.

Men altså - der kan være gluten i ketchup, mayo, tandpasta, shampoo, yogurt, osv. osv. Det luftbårne er det mindste af det.

Glutenallergi er ikke luftbårent, var min pointe. :)

Vidste ikke at det reelt kunne være et problem at bage brød i samme ovn.

Man kan godt have en mindre eller mere reaktiv allergi - men det er uhørt dumt at provokere en mindre reaktiv allergi, for så kan du med tiden udvikle den. Så ja, lidt hysteri er vel på sin plads :)
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 892
Likede indlæg: 12671

Indlægaf dgd2007 » 1. okt 2018, 12:08

Ej, nu melder jeg mig snart ind hos de negative!
Man tænder lige for News kl. 14:00 - og hovedhistorierne er stadigvæk nye obskure vinkler på Kim Larsens død. Vi besøger en pladeforhandler der ligger få hundrede meter fra et eller andet ...

Jeg hørte en lille koncert med manden selv i 1970 på en dag hvor der evt. kunne udbryde landesorg over at Jimi Hendrix lige var fundet død. Men han mente at "i aften bør vi feste". Så han var tydeligvis slet ikke selv til sådan noget.
4
fisken80
Kort karma: 306
Likede indlæg: 11216

Indlægaf fisken80 » 1. okt 2018, 13:05

dgd2007 skrev:Ej, nu melder jeg mig snart ind hos de negative!
Man tænder lige for News kl. 14:00 - og hovedhistorierne er stadigvæk nye obskure vinkler på Kim Larsens død. Vi besøger en pladeforhandler der ligger få hundrede meter fra et eller andet ...

Jeg hørte en lille koncert med manden selv i 1970 på en dag hvor der evt. kunne udbryde landesorg over at Jimi Hendrix lige var fundet død. Men han mente at "i aften bør vi feste". Så han var tydeligvis slet ikke selv til sådan noget.

Han sidder og ryster på hovedet et eller andet sted hinsides. Og af samme grund vil jeg hverken deltage i fakkeloptog, lægge blomster eller tænde lys i vinduet. Det er på ingen måde i hans ånd.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
zembra1986
Kort karma: 177
Likede indlæg: 3162

Indlægaf zembra1986 » 1. okt 2018, 13:28

Jeg kan slet ikke forstå hvis man allerede synes det er for meget med mediedækningen af Kim Larsen's død. Så har man efter min mening en MEGET lav tærskel for den slags. Kim var (er?) ubestridt KONGEN af den danske musikscene og en af vores største kulturpersoner, så selvfølgelig er det klart han bliver hyldet på næsten "kongelig" maner. Det kan jeg simpelthen ikke se skulle komme som en overraskelse. Så er det heller ikke værre, det fortsætter højst et par uger og så er "den skid slået" og vi fortsætter som før.....og man vælger jo selv hvor meget man vil følge med i, man kan bare slukke tv'et eller lukke ned for de sociale medier.
13
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 343
Likede indlæg: 7208

Indlægaf DenSyngendeLussing » 1. okt 2018, 13:45

zembra1986 skrev:Jeg kan slet ikke forstå hvis man allerede synes det er for meget med mediedækningen af Kim Larsen's død. Så har man efter min mening en MEGET lav tærskel for den slags. Kim var (er?) ubestridt KONGEN af den danske musikscene og en af vores største kulturpersoner, så selvfølgelig er det klart han bliver hyldet på næsten "kongelig" maner. Det kan jeg simpelthen ikke se skulle komme som en overraskelse. Så er det heller ikke værre, det fortsætter højst et par uger og så er "den skid slået" og vi fortsætter som før.....og man vælger jo selv hvor meget man vil følge med i, man kan bare slukke tv'et eller lukke ned for de sociale medier.

Jojo, men ER det virkelig nødvendigt med cirka 20 forskellige vinkler på hans bortgang per dag? Jeg er med på, at han var en stor personlighed (og er sådan set enig i, at hans død fortjener meget mere end blot en notits), men alligevel - man kan da godt skrue ned for det. Jeg ser personligt ingen grund til, at han stadig er øverst med fire-fem artikler på alle de store netaviser. Mindre kan gøre det.
5
zembra1986
Kort karma: 177
Likede indlæg: 3162

Indlægaf zembra1986 » 1. okt 2018, 13:47

DenSyngendeLussing skrev:
zembra1986 skrev:Jeg kan slet ikke forstå hvis man allerede synes det er for meget med mediedækningen af Kim Larsen's død. Så har man efter min mening en MEGET lav tærskel for den slags. Kim var (er?) ubestridt KONGEN af den danske musikscene og en af vores største kulturpersoner, så selvfølgelig er det klart han bliver hyldet på næsten "kongelig" maner. Det kan jeg simpelthen ikke se skulle komme som en overraskelse. Så er det heller ikke værre, det fortsætter højst et par uger og så er "den skid slået" og vi fortsætter som før.....og man vælger jo selv hvor meget man vil følge med i, man kan bare slukke tv'et eller lukke ned for de sociale medier.

Jojo, men ER det virkelig nødvendigt med cirka 20 forskellige vinkler på hans bortgang per dag? Jeg er med på, at han var en stor personlighed (og er sådan set enig i, at hans død fortjener meget mere end blot en notits), men alligevel - man kan da godt skrue ned for det. Jeg ser personligt ingen grund til, at han stadig er øverst med fire-fem artikler på alle de store netaviser. Mindre kan gøre det.

Altså hver sin tærskel for det....eller hvad man skal kalde det. Jeg sluger det hele råt og synes slet ikke det er nok endnu :genert:

Og igen, jeg kan vitterlig ikke se problemet i størrelsen af dækningen, for man vælger da i høj grad selv hvor meget af det man bruger sin tid på. Jeg har aldrig rigtig forstået det der med at noget kan mediedækkes FOR meget. Jeg ser det egentligt som et supermarked, som også meget gerne må have mange forskellige slags af 1 produkt så jeg har lidt at vælge imellem.....det er ikke lig med at jeg skal købe det hele.
6

Tilbage til "Generelt"