Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 918
Likede indlæg: 12977

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 3. okt 2018, 11:26

gro71 skrev:[...]
Til gengæld glæder jeg mig til, at der kommer gang i Halloween-stemningen.

Ha ha, jeg er jo en præ-halloween-dinosaurus, og jeg var faktisk helt nationalkulturelt forarget første gang jeg så at (Kbh.) Tivoli havde monteret et kæmpe græskar på en af deres høje forlystelser! :lol:
1
Brugeravatar
MilleMercy
Kort karma: 31
Likede indlæg: 352

Indlægaf MilleMercy » 3. okt 2018, 11:27

Jeg er mest ærgerlig over, at butikkerne har afskrevet Halloween efter uge 42 for at få al julehalløj op.
Halloween falder altid 31/10, ikke slut halvanden uge før, Føtex :rulle:

Når det er sagt, så er jeg også klar på juleting i butikkerne fra 1/11, jeg synes det er hyggeligt og november er grå og kold nok i forvejen.

Ovenstående er selvfølgelig ikke noget man ikke må sige, nøjagtig ligesom alle andre udsagn i denne kategori.
4
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 655
Likede indlæg: 13850

Indlægaf Sangius » 3. okt 2018, 12:14

Jeg anede ikke jeg var så anstrengende :D

Jeg har allerede købt 4 stks julepyjamas, en gammel kælk til pynt, et julefad, 20 lyseholdere og masser glanspapir. Sender min mand links til diverse julemarkeder hver uge, og glæder mig ustyrligt til at vi kan sparke julen i gang for alvor.

Han plejer bare at sige, at jeg er sød. :lun:
4
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 292
Likede indlæg: 5781

Indlægaf hotlips » 3. okt 2018, 13:20

MilleMercy skrev:Jeg er mest ærgerlig over, at butikkerne har afskrevet Halloween efter uge 42 for at få al julehalløj op.
Halloween falder altid 31/10, ikke slut halvanden uge før, Føtex :rulle:

Når det er sagt, så er jeg også klar på juleting i butikkerne fra 1/11, jeg synes det er hyggeligt og november er grå og kold nok i forvejen.

Ovenstående er selvfølgelig ikke noget man ikke må sige, nøjagtig ligesom alle andre udsagn i denne kategori.

Det er også irriterende men de gør det samme med jul, der er faktisk juleting der ikke kan opdrives de sidste dage før jul, og på strøget i København der stopper julen lille juleaften om formiddagen.

Det er vildt mærkeligt og jeg er ikke sikker på det er en god forretning.

Sidste år ventede vi faktisk til nogle dage før halloween med at købe græskar og de var allesammen rådne indeni, det er selvfølgelig noget lettere at man bare kan hælde en ildelugtende væske ud men det var sq ikke særligt lækkert
1
D.itsen
Kort karma: 312
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3652

Indlægaf D.itsen » 3. okt 2018, 15:37

Pandesteg skrev:
D.itsen skrev:
Pandesteg skrev:Jeg er såååååååå træt af folk, der har så skidehamrende travlt med, at man først må jule fra 1/12. Så luk dog ører og øjne for eventuelt juleri. Værre er det heller ikke. Skulle man aldrig få større problemer! :træt2:

Altså hvis man lader være med at læse eller se reklamer, ikke tager ind til bymidten og ikke tager i supermarkeder (og sikkert også mange andre butikker), så er dit forslag sikkert muligt

Du kan da bare lade være med at kikke på juletingene der er til salg i Fakta eller whatever. Ingen tvinger jo en til at stille sig op og bruge tid på det. Jeg går forbi masser af ting hver eneste dag, som jeg lukker øjnene for, fordi jeg synes det er åndssvagt :lol:

Øh.. Julepyntet kommer op i mange butikker de næste uger. Det er ikke det der er til salg, jeg snakker om.
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 714
Likede indlæg: 7835

Indlægaf Pandesteg » 3. okt 2018, 17:55

D.itsen skrev:
Pandesteg skrev:
D.itsen skrev:
Pandesteg skrev:Jeg er såååååååå træt af folk, der har så skidehamrende travlt med, at man først må jule fra 1/12. Så luk dog ører og øjne for eventuelt juleri. Værre er det heller ikke. Skulle man aldrig få større problemer! :træt2:

Altså hvis man lader være med at læse eller se reklamer, ikke tager ind til bymidten og ikke tager i supermarkeder (og sikkert også mange andre butikker), så er dit forslag sikkert muligt

Du kan da bare lade være med at kikke på juletingene der er til salg i Fakta eller whatever. Ingen tvinger jo en til at stille sig op og bruge tid på det. Jeg går forbi masser af ting hver eneste dag, som jeg lukker øjnene for, fordi jeg synes det er åndssvagt :lol:

Øh.. Julepyntet kommer op i mange butikker de næste uger. Det er ikke det der er til salg, jeg snakker om.

Øh... ja det er jeg klar over, og? Jeg bruger nok bare ikke så meget tid i et supermarked eller butikker så det ligefrem kan drukne mig. Lad være med at fokusere på det. Brug energien til noget positivt. Det bliver ikke bedre af at brokke sig.
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1526
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 13750

Indlægaf Fru Sunshine » 3. okt 2018, 18:04

Man må da tydeligvis ikke juble over at julen varer lige til påske - og for min del starter i september.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
fisken80
Kort karma: 324
Likede indlæg: 11889

Indlægaf fisken80 » 3. okt 2018, 18:07

Pandesteg skrev:
D.itsen skrev:
Pandesteg skrev:
D.itsen skrev:

Øh... ja det er jeg klar over, og? Jeg bruger nok bare ikke så meget tid i et supermarked eller butikker så det ligefrem kan drukne mig. Lad være med at fokusere på det. Brug energien til noget positivt. Det bliver ikke bedre af at brokke sig.

Hvis ikke man følte tingene blev bedre af at man brokkede sig, så eksisterede den her tråd jo slet ikke.
10
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
D.itsen
Kort karma: 312
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3652

Indlægaf D.itsen » 3. okt 2018, 19:55

Pandesteg skrev:
D.itsen skrev:
Pandesteg skrev:
D.itsen skrev:

Jeg har faktisk på intet tidspunkt brokket mig. Jeg ser det og trækker på skuldrene. Jeg har arbejdet i Bilka og set dem pynte i uge 42.
Men jeg undre mig virkelig over behovet for at starte så tidligt, og over den totalt manglende forståelse over at en del gerne lige vil vente en måned eller to.

Ps: det er faktisk løgn, jeg brokkede mig dengang der var snefnug herinde der startede omkring nu. Jeg forslog vi skulle starte med efterårsblade og så lige vente to måneder med juletemaet (og jo, det var planen det skulle kulminere til jul)
1
UH UH UH UH KORT :love:
Muddi
Kort karma: 269
Likede indlæg: 1417

Indlægaf Muddi » 3. okt 2018, 20:19

Apropos julesnakken. Jeg har en kollega det har arbejdet i Plantorama. Hun har fortalt, at det tager så lang tid at sætte alt julehejset frem, så hvis de skulle nå at få noget ud af det og sælge noget, var de nødt til at starte tidligt
0
Brugeravatar
Fru Sunshine

Indlægaf Fru Sunshine » 4. okt 2018, 04:32

D.itsen skrev:Jeg har faktisk på intet tidspunkt brokket mig. Jeg ser det og trækker på skuldrene. Jeg har arbejdet i Bilka og set dem pynte i uge 42.
Men jeg undre mig virkelig over behovet for at starte så tidligt, og over den totalt manglende forståelse over at en del gerne lige vil vente en måned eller to.

Ps: det er faktisk løgn, jeg brokkede mig dengang der var snefnug herinde der startede omkring nu. Jeg forslog vi skulle starte med efterårsblade og så lige vente to måneder med juletemaet (og jo, det var planen det skulle kulminere til jul)

Jeg elsker at starte tidligt, og jeg undrer mig over den totalt manglende forståelse for, at en del af os slet ikke kan vente.

Jeg tænkte faktisk også på det totale selvsving, folk gik i på gå grund af snefnuggene. De var så hyggelige, men der var jo nærmest hysteriske udfald mod dem (nu mener jeg ikke specifikt dig.).

Jeg fatter stadig ikke, hvordan man kan blive træt af jul nogensinde.
1
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 127
Likede indlæg: 2710

Indlægaf Tux » 4. okt 2018, 05:17

Fru Sunshine skrev:
D.itsen skrev:Jeg har faktisk på intet tidspunkt brokket mig. Jeg ser det og trækker på skuldrene. Jeg har arbejdet i Bilka og set dem pynte i uge 42.

Jeg elsker at starte tidligt, og jeg undrer mig over den totalt manglende forståelse for, at en del af os slet ikke kan vente.

Jeg tænkte faktisk også på det totale selvsving, folk gik i på gå grund af snefnuggene. De var så hyggelige, men der var jo nærmest hysteriske udfald mod dem (nu mener jeg ikke specifikt dig.).

Jeg fatter stadig ikke, hvordan man kan blive træt af jul nogensinde.

Julen varer ikke et helt kvartal, det udvander totalt begrebet højtid.
14
AstaPasta
Kort karma: 32
Likede indlæg: 1571

Indlægaf AstaPasta » 4. okt 2018, 05:24

Jeg bliver træt af det, fordi nogle af juletingene når at være udsolgte før slutnovember. Jeg gider ikke købe en julekalender i oktober, fordi de organiserede mennesker ellers har tømt lageret.
Og ja, det er sket.

Generelt er jeg træt af de perfekte, organiserede mennesker. Slap nu af med at være på forkant med ting hele tiden.
5
Aragorn
Kort karma: 454
Likede indlæg: 5025

Indlægaf Aragorn » 4. okt 2018, 05:26

fisken80 skrev:
Pandesteg skrev:
D.itsen skrev:
Pandesteg skrev:
D.itsen skrev:

Hvis ikke man følte tingene blev bedre af at man brokkede sig, så eksisterede den her tråd jo slet ikke.

Brok er faktisk den eneste vej til ændring man finder positiv. Som eksempelvis de medarbejdere i supermarkeder der blev vanvittige af den samme musik hele dagen for en ti års tid siden, og endelig fik deres klage igennem, så de nu ikke længere skal plages som fanger på Guantanamo med at høre de samme 5 stykker musik 8 timer om dagen.

Man får også en bedre behandling hos lægen hvis man brokker sig. Bendt Bendtsen satte gebyret på brug af Dankort ned på grund af brok.

Så jo. Ting bliver bedre af at brokke sig. Højlydt og længe.
3

Bare fordi du har en off-dag kan du da godt tage en tissemand i munden.
Brugeravatar
Fru Sunshine

Indlægaf Fru Sunshine » 4. okt 2018, 06:05

AstaPasta skrev:Jeg bliver træt af det, fordi nogle af juletingene når at være udsolgte før slutnovember. Jeg gider ikke købe en julekalender i oktober, fordi de organiserede mennesker ellers har tømt lageret.
Og ja, det er sket.

Generelt er jeg træt af de perfekte, organiserede mennesker. Slap nu af med at være på forkant med ting hele tiden.

Jeg er hverken perfekt eller organiseret. Jeg elsker bare jul, og det vil jeg have lov til lige så længe før, som det passer mig.
2

Tilbage til "Generelt"