Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Bergen
Kort karma: 27
Likede indlæg: 1466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bergen » 13. dec 2018, 14:23

Jeg hader de her "overskudagtige julesammenkomster" i skoleregi.
Børnene er totalt overtrætte og forældrene styrtet fra arbejde for at se glade ud over et glas alkoholfri gløck og brunkager der er rationeret.
Jeg holder opsyn på en efterhånden kold legeplads så læreren kan mingle. Ingen andre gad.
Oh joy.
17
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 27926

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. dec 2018, 14:47

Bergen skrev:Jeg hader de her "overskudagtige julesammenkomster" i skoleregi.
Børnene er totalt overtrætte og forældrene styrtet fra arbejde for at se glade ud over et glas alkoholfri gløck og brunkager der er rationeret.
Jeg holder opsyn på en efterhånden kold legeplads så læreren kan mingle. Ingen andre gad.
Oh joy.

Jeg er lærer. Jeg gider heller ikke sådan noget. Så det lader jeg helt være med at tage initiativ til.
8
abcd
Kort karma: 167
Likede indlæg: 6108

Indlægaf abcd » 13. dec 2018, 14:57

Oh joy.

Der er godt nok også meget af den slags.

Og drillenisserne der skal med hjem hvor forældre og børn i fællesskab skal skrive en historie om hvilke drillerier den har lavet, som kan blive læst op i klassen dagen efter. Den er træls at få d. 17. december hvor forældrene de foregående dage har eskaleret hvem der kan virke mest overskudsagtig i sine fortællinger. 3-4 sider pr. barn med billeder med masser af smil og grin, julestemning og fancy layout. Det kunne være fedt hvis nissen kom et sted hen hvor det viste sig at være lidt en lortedag, og historien var en halv sides kragetæer og kaffepletter.
27
Brugeravatar
Raenil
Kort karma: 30
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 1695

Indlægaf Raenil » 13. dec 2018, 15:06

Jeg nyder faktisk alt det juleri med ungerne. De elsker det, og det gør mig glad.
5
Sorenspige
Kort karma: 398
Likede indlæg: 2316

Indlægaf Sorenspige » 13. dec 2018, 15:08

DetSorteCirkus skrev:
Oh joy.

Jeg er lærer. Jeg gider heller ikke sådan noget. Så det lader jeg helt være med at tage initiativ til.

Det sammen her.

I min klasse havde forældrerådet lavet et arrangement i klassen fra kl. 14-16, men det var kun for børnene.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 27926

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. dec 2018, 15:15

abcd skrev:Der er godt nok også meget af den slags.

Og drillenisserne der skal med hjem hvor forældre og børn i fællesskab skal skrive en historie om hvilke drillerier den har lavet, som kan blive læst op i klassen dagen efter. Den er træls at få d. 17. december hvor forældrene de foregående dage har eskaleret hvem der kan virke mest overskudsagtig i sine fortællinger. 3-4 sider pr. barn med billeder med masser af smil og grin, julestemning og fancy layout. Det kunne være fedt hvis nissen kom et sted hen hvor det viste sig at være lidt en lortedag, og historien var en halv sides kragetæer og kaffepletter.

Jeg priser mig ofte lykkelig for at arbejde i en lille enklave, hvor man tilsyneladende ikke går særlig meget op i at være (undskyld, fremstå!) overskudsagtig og som havende et Disneyfamilieliv.
Det minder på mange måder om min barndoms Amager, og jeg føler mig meget hjemme.
1
Brugeravatar
Mistermor
Kort karma: 368
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 6371

Indlægaf Mistermor » 13. dec 2018, 15:54

DetSorteCirkus skrev:
abcd skrev:Der er godt nok også meget af den slags.

Jeg priser mig ofte lykkelig for at arbejde i en lille enklave, hvor man tilsyneladende ikke går særlig meget op i at være (undskyld, fremstå!) overskudsagtig og som havende et Disneyfamilieliv.
Det minder på mange måder om min barndoms Amager, og jeg føler mig meget hjemme.

Min søn er i gang med første år som folkeskolelærer; han spurgte mig forleden, om børn altid opfører sig helt tosset i december. Han syntes lige, han var ved at få fod på det, - så blev det jul.
Jeg er tidligere pædagog, og jeg kunne kun sige ja - december har sin effekt.
4
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 510
Likede indlæg: 6537

Indlægaf Guilded_Lily » 13. dec 2018, 17:40

Jeg så en ret lækker mand i Aabenraa i dag. Det hører godt nok til sjældenhederne.
2
Muspel
Kort karma: 329
Likede indlæg: 5380

Indlægaf Muspel » 14. dec 2018, 16:23

abcd skrev:
Oh joy.

Der er godt nok også meget af den slags.

Jeg var engang spejderleder. Der havde vi også sådan en bamse, der gik på omgang.

En dag læste en af pigerne op fra hendes tur;
Jeg (altså bamsen) har ligget i Amalies taske i to uger, fordi hun glemte mig. Jeg var også ret træt.
Med venlig hilsen bamsen

Det grinte vi meget af. Og pigerne begyndte at overgå hinanden i rædsomme oplevelser hjemme hos dem. Som i ‘jeg lå ude i cykelkurven hele ugen’ ‘der blev spildt makrel på mig’ osv. Fantastisk.
36
Brugeravatar
Dmitra
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Kort karma: 817
Likede indlæg: 11172

Indlægaf Dmitra » 15. dec 2018, 12:29

I tirsdags var jeg ude og spise som fejring af min fødselsdag lørdag ugen forinden. Først bliver der spillet Mariah Carey, der hysterisk hviner sig igennem "All I want for christmas is you" der tilsyneladende bliver 20 sekunder længere hver gang den spilles, lige efter var der en Celine Dion julesang, stor stemme, men hun bliver ofte også alt for hysterisk, jeg prøvede at abstrahere og fokusere på min mad. Et par sange senere skulle det lige toppes med "Last Christmas". Jeg fandt aldrig ud af om det var radio eller jordens mest ringe julealbum, men jeg følte jeg var i Helvedes forgård :tie:.

Synes i øvrigt Last Christmas kun skulle være blevet spillet i 1984, Last Christmas må jo referere til den forgående jul, altså julen 1983, den er derfor totalt outdated. Jeg ved godt det ikke er en vindbar kamp, men darn jeg hader den sang. Den og den med skrigeskinken er perfekt til at ødelægge alt der minder om julestemning og godt humør. For en stund i hvert fald.
3
Ich will nicht ins Paradies
Wenn der Weg dorthin so schwierig ist
Wenn ich nicht rein darf, wie ich bin
Bleib ich draußen vor der Tür! :deer:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 550
Likede indlæg: 10527

Indlægaf HappyPaww » 15. dec 2018, 13:03

Jeg elsker Last Christmas :jule:
23
Brugeravatar
Dmitra
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Kort karma: 817
Likede indlæg: 11172

Indlægaf Dmitra » 15. dec 2018, 13:06

HappyPaww skrev:Jeg elsker Last Christmas :jule:

Og det er lige det musik handler om og det der er så fantastisk ved det, både for kunstnere og os som lyttere. Der er noget for enhver smag og alle kan lide et eller andet musik. Markedet er så kæmpe bredt :lun:.
1
Ich will nicht ins Paradies
Wenn der Weg dorthin so schwierig ist
Wenn ich nicht rein darf, wie ich bin
Bleib ich draußen vor der Tür! :deer:
Marott
Kort karma: 223
Likede indlæg: 1370

Indlægaf Marott » 15. dec 2018, 15:02

Jeg kan bedre lide December Song med George Michael end last Christmas.
0
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7740

Indlægaf Santa » 15. dec 2018, 15:05

Jeg kan osse godt lide den og skråler lystigt med i bilen.
Og så er det jo fedt at man kan teksten 100% fordi man har sunget den siden '84!
11
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 646
Likede indlæg: 12481

Indlægaf Animi » 15. dec 2018, 16:33

Dmitra skrev:Synes i øvrigt Last Christmas kun skulle være blevet spillet i 1984, Last Christmas må jo referere til den forgående jul, altså julen 1983, den er derfor totalt outdated. Jeg ved godt det ikke er en vindbar kamp, men darn jeg hader den sang. Den og den med skrigeskinken er perfekt til at ødelægge alt der minder om julestemning og godt humør. For en stund i hvert fald.

I og med, at de ikke synger årstallet, kan man vel argumentere for, at sangen er total tidsløs :-D
8
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Generelt"