Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 232
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 6772

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hunkat » 19. feb 2016, 13:50

Smiling_Goat skrev:
Thestral skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg var til eksamen i går og fik 10. Og jeg er så skuffet. Jeg har faktisk slet ikke lyst til at tænke på karakteren, for jeg bliver virkelig trist over den.

Jeg gik målrettet efter et 12-tal, og jeg tror måske, jeg havde fået det, hvis min lærer ikke havde ændret eksamensformen efter den var begyndt. Jeg havde forberedt mig efter den form, jeg havde fået oplyst, og da jeg kom ind, rev han gulvtæppet væk under mig, ved at fortælle mig en anden dispostion, end den jeg havde forberedt. Det betød, at min fremlæggelse blev væsentligt mere rodet og forvirret, end den ellers havde været, fordi mine notater jo derved ikke var sammenhængende. Og at den var rodet, brugte han så til at trække karakteren ned.

Men man må ikke udtrykke skuffelse over et 10-tal, for det er jo en god karakter, og gu er det så, men jeg er ret overbevist om, at jeg har den faglige formåen til at få et 12-tal, og så ærgrer det mig helt afsindigt at ikke få det.

Jeg skal så i aften være sammen med en kvinde, der har taget samme uddannelse og som fandt den afsindigt svær, så jeg skal forsøge at virke glad for mit 10-tal, og helt ærligt, det ved jeg simpelthen ikke, om jeg kan. Jeg er skuffet.

Min skuffelse har jo for pokker intet med karakteren at gøre, men det kan folk ikke forstå.. 10 er jo godt!

Du har mulighed for at klage over din lærer. Mig bekendt er det ikke tilladt at ændre i eksamensform med så kort varsel at der ikke er mulighed for at forberede sig på den ændring der har fundet sted.

Ja, jeg ved det godt. Jeg overvejer det også lidt, men samtidig er det også bare lidt fjollet.. 10 er jo godt.

Uden at vide hvilken uddannelse det drejer sig om så tvivler jeg på at det vil blive anset som en ændring af eksamensformen, selvom det føles sådan. Du skulle stadig lave et mundtligt oplæg med en PP og være i dialog med lærer/censor. Den var jo ikke pludselig skriftlig eller på kinesisk. Det er ikke spor hensigtsmæssigt når I/du er blevet oplyst noget forkert på forhånd men de ting som gerne udløser en omprøve/omvurdering er i den lidt tungere ende, altså eksamen som falder uden for pensum osv.

Jeg synes du skal snakke med en studiesekretær som har erfaring med klager på området om der overhovedet er noget at komme efter for han/hun ved helt sikkert om der har været lignende sager og hvad praksis er på jeres uddannelse.

Du kan altid skrive til studielederen dog, han er faglig chef for kursuslederene og den som kan tage en snak med læreren.

Edit: og det kan jo sagtens være du har ret, som sagt ved jeg ikke hvad området er. Jeg siger ikke de her ting for at skræmme dig fra at klage, bare at du er obs på at din fortolkning og reglerne fortolkning ikke nødvendigvis er den samme.
Senest rettet af Hunkat 19. feb 2016, 13:57, rettet i alt 1 gang.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 580
Likede indlæg: 7316

Indlægaf dgd2007 » 19. feb 2016, 13:55

2SHY skrev:Nøj hvor har ham den nye vært på Go' Morgen Danmark en irriterende stemme! :ticks:

Måske er det lidt mode med, at programværter skal være sådan lidt high-pitched og overspeedede. Jeg kender ikke ham, du nævner, men jeg synes også, udviklingen går i den retning på News. :(

Og så kan jeg for resten slet ikke tage, når der er to programværter, og de lader, som om de sidder og snakker sammen! :wacko:
1
Smiling_Goat
Kort karma: 614
Likede indlæg: 9373

Indlægaf Smiling_Goat » 19. feb 2016, 13:59

Hunkat skrev:
Smiling_Goat skrev:
Thestral skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg var til eksamen i går og fik 10. Og jeg er så skuffet. Jeg har faktisk slet ikke lyst til at tænke på karakteren, for jeg bliver virkelig trist over den.

Jeg gik målrettet efter et 12-tal, og jeg tror måske, jeg havde fået det, hvis min lærer ikke havde ændret eksamensformen efter den var begyndt. Jeg havde forberedt mig efter den form, jeg havde fået oplyst, og da jeg kom ind, rev han gulvtæppet væk under mig, ved at fortælle mig en anden dispostion, end den jeg havde forberedt. Det betød, at min fremlæggelse blev væsentligt mere rodet og forvirret, end den ellers havde været, fordi mine notater jo derved ikke var sammenhængende. Og at den var rodet, brugte han så til at trække karakteren ned.

Men man må ikke udtrykke skuffelse over et 10-tal, for det er jo en god karakter, og gu er det så, men jeg er ret overbevist om, at jeg har den faglige formåen til at få et 12-tal, og så ærgrer det mig helt afsindigt at ikke få det.

Jeg skal så i aften være sammen med en kvinde, der har taget samme uddannelse og som fandt den afsindigt svær, så jeg skal forsøge at virke glad for mit 10-tal, og helt ærligt, det ved jeg simpelthen ikke, om jeg kan. Jeg er skuffet.

Min skuffelse har jo for pokker intet med karakteren at gøre, men det kan folk ikke forstå.. 10 er jo godt!

Du har mulighed for at klage over din lærer. Mig bekendt er det ikke tilladt at ændre i eksamensform med så kort varsel at der ikke er mulighed for at forberede sig på den ændring der har fundet sted.

Ja, jeg ved det godt. Jeg overvejer det også lidt, men samtidig er det også bare lidt fjollet.. 10 er jo godt.

Uden at vide hvilken uddannelse det drejer sig om så tvivler jeg på at det vil blive anset som en ændring af eksamensformen, selvom det føles sådan. Du skulle stadig lave et mundtligt oplæg med en PP og være i dialog med lærer/censor. Den var jo ikke pludselig skriftlig eller på kinesisk. Det er ikke spor hensigtsmæssigt når I/du er blevet oplyst noget forkert på forhånd men de ting som gerne udløser en omprøve/omvurdering er i den lidt tungere ende, altså eksamen som falder uden for pensum osv.

Jeg synes du skal snakke med en studiesekretær som har erfaring med klager på området om der overhovedet er noget at komme efter for han/hun ved helt sikkert om der har været lignende sager og hvad praksis er på jeres uddannelse.

Du kan altid skrive til studielederen dog, han er faglig chef for kursuslederene og den som kan tage en snak med læreren.

Edit: og det kan jo sagtens være du har ret, som sagt ved jeg ikke hvad området er. Jeg siger ikke de her ting for at skræmme dig fra at klage, bare at du er obs på at din fortolkning og reglerne fortolkning ikke nødvendigvis er den samme.

Jeg har egentligt også besluttet mig for, at bare fokusere mine kræfter på de forekommende eksaminer. 10 er jo fint nok. Det er ikke besværet værd.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1190
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 11103

Indlægaf 2SHY » 19. feb 2016, 14:14

dgd2007 skrev:
2SHY skrev:Nøj hvor har ham den nye vært på Go' Morgen Danmark en irriterende stemme! :ticks:

Måske er det lidt mode med, at programværter skal være sådan lidt high-pitched og overspeedede. Jeg kender ikke ham, du nævner, men jeg synes også, udviklingen går i den retning på News. :(

Og så kan jeg for resten slet ikke tage, når der er to programværter, og de lader, som om de sidder og snakker sammen! :wacko:

Altså ham her taler sådan helt nede i halsen på en sær måde jeg ikke kan beskrive

Jeg kunne ikke lige finde noget fra i morges men han er med her (hvor han dog ikke lyder helt så træls som i morges)

http://play.tv2bornholm.dk/?area=specifikTV&id=198707

Lidt om ham

http://underholdning.tv2.dk/kendte/2016 ... en-danmark

Og ja jeg er helt enig. Det virker sært når de sidder og taler sammen og stirrer ind i kameraet og så af og til nærmest vrider halsen af led for at se på hinanden et kort øjeblik før de stirrer ind i kameraet igen :stoned:
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 580
Likede indlæg: 7316

Indlægaf dgd2007 » 19. feb 2016, 15:34

2SHY skrev:Altså ham her taler sådan helt nede i halsen på en sær måde jeg ikke kan beskrive
[...]

Nå ja, han taler da underligt :D
(Men på en anden måde, end dem jeg tænkte på.)
1
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 317
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 4041

Indlægaf Studsgaard » 19. feb 2016, 20:27

Fru Sunshine skrev:Idræt er et lortefag, der virkelig burde skæres ned til et minimum i folkeskolen, så man kunne prioritere de vigtige fag som musik.

Jeg har to drenge der er enige med dig :)
Dog med undtagelse af svømning, det vil de gerne.
1
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 291
Likede indlæg: 2803

Indlægaf lillebjoern » 20. feb 2016, 10:01

Jeg kan faktisk meget godt lide ham :D Men jo, han har en ret mærkelig stemme, og jeg lagde faktisk også mærke til at han afbryder lidt... Men jeg tror det er fordi han er nervøs og har første dag og gerne vil nå at stille alle de spørgsmål han har forberedt :-D Med tiden lærer man jo som journalist at "go with the flow". Men jeg synes han virker som en ekstrem sød og sympatisk mand :D
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
OberstNasig
Kort karma: 60
Likede indlæg: 694

Indlægaf OberstNasig » 20. feb 2016, 10:06

Jeg synes citybois er lækre. Og det er jeg iøvrig også alt for gammel til at tænke.
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Kort karma: 403
Likede indlæg: 5247

Indlægaf POCKETKITTEN » 20. feb 2016, 10:22

Jeg fik stort set ikke noget motion ud over idræt i folkeskolen, fordi jeg kun måtte gå til en fritidsaktivitet, og jeg valgte musik.

Selvom jeg hadede det, kan jeg godt se i bakspejlet, at tvangsidræt var ret fornuftigt.
6
my sexuality is James McAvoy angrily sitting in the desert in that lilac v neck shirt
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1637
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 15027

Indlægaf kidkomb » 20. feb 2016, 10:25

Idræt og musik er de to vigtigste fag i folkeskolen, fordi indlæringsevnen stiger markant, når man bruger flere sanser og mere af kroppen til at lære.

I Finland og Ungarn er musik en meget stor del af undervisningen og skubber derved en del timer væk fra de traditionelt tunge fag.
Alligevel er deres niveau højt.
Jeg skulle have skrevet bachelor opgave om nogle forsøg, der blev lavet i Danmark i 80'erne med rigtig gode resultater, men af uvisse årsager blev disse resultater ikke starten på noget som helst. Det blev skrinlagt igen og hvor brandærgerligt for Danmark.
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 20. feb 2016, 10:44

lillebjoern skrev:

Jeg kan faktisk meget godt lide ham :D Men jo, han har en ret mærkelig stemme, og jeg lagde faktisk også mærke til at han afbryder lidt... Men jeg tror det er fordi han er nervøs og har første dag og gerne vil nå at stille alle de spørgsmål han har forberedt :-D Med tiden lærer man jo som journalist at "go with the flow". Men jeg synes han virker som en ekstrem sød og sympatisk mand :D

Altså jeg tror da også han var nervøs netop fordi det var hans første dag. Men han virkede bare malplaceret for mig med jakkesættet og alt det der. Jeg forbinder mere programmet med lidt hygge og den association får jeg ikke med et jakkesæt. Han falder nok til efter et par uger

Men det der med at afbryde... Det er faktisk præcis årsagen til at jeg slet slet ikke kan klare Mikkel Beha. Jeg ved at næsten alle andre falder på røven over ham, men jeg får spontant røde knopper af ham. Der var engang Uffe Buchard var derinde i forbindelse med hende den ultra tynde model og Beha gik bare i flæsket på Buchard som om det var HAM der havde valgt modellen :stoned: Han afbrød konstant og "interviewet" (forhøret) var meget præget af Behas personlige holdninger :boo:

Jeg har er anstrengt forhold til folk der afbryder :genert:
1

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1084
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 12308
Kontakt:

Indlægaf Ado » 20. feb 2016, 11:37

Størstedelen af idrætslærerne i folkeskolen er trælse.
8
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 20. feb 2016, 11:47

Ado skrev:Størstedelen af idrætslærerne i folkeskolen er trælse.

Og kan ikke finde ud af at tilbyde andet end de traditionelle ting som fodbold, langbold, rundbold, basket, dødbold, høvdingebold mm. Fedt for os der hader boldspil og langt hellere vil lave noget danse relateret eller bare alt andet end boldspil... Og atletik...

Behøver jeg at sige jeg hadede idrætstimerne? Jeg hadede også bevægelsesfag på studiet
9

Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10256

Indlægaf Fru Sunshine » 20. feb 2016, 11:50

Musik udvikler langt flere områder end idræt, og alligevel nedprioriteres det og er afskaffet i udskolingen, mens idræt fylder mere og mere.

Og idrætslærere er trælse, fordi de ikke fatter, at man på ingen måde deler deres begejstring for løbetur og fodbold.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1084
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 12308
Kontakt:

Indlægaf Ado » 20. feb 2016, 11:53

2SHY skrev:
Ado skrev:Størstedelen af idrætslærerne i folkeskolen er trælse.

Og kan ikke finde ud af at tilbyde andet end de traditionelle ting som fodbold, langbold, rundbold, basket, dødbold, høvdingebold mm. Fedt for os der hader boldspil og langt hellere vil lave noget danse relateret eller bare alt andet end boldspil... Og atletik...

Behøver jeg at sige jeg hadede idrætstimerne? Jeg hadede også bevægelsesfag på studiet

Og de nægter at indse, hvor meget fællesbadning kan have en negativ effekt af mobning. Jeg hader dem.
8
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".

Tilbage til "Generelt"