Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mani » 3. mar 2016, 18:48

Rakel skrev:Jeg tænker egentlig, at det udstiller nogle børn uhensigtsmæssigt. Derfor bruger jeg det ikke. Hvem gider være kendt i fx skolen som 'regnbuebarn' istedet for et barn med en anderledes familiesammensætning? Hvad man efterhånden kan kalde ret almindeligt i forhold til far-mor-barn-kernefamilien.

Præcis sådan har vores venner udtrykt det. De vil meget gerne have sig det prædikat frabedt.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Dr_bp
Indlæg: 274
Tilmeldt: 16. sep 2015, 13:53
Kort karma: 58
Likede indlæg: 551

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dr_bp » 3. mar 2016, 19:54

Fru Sunshine skrev:Jeg var 6 uger henne med min ældste, da jeg bralrede ud med min graviditet til gud og hver mand. Det var i 1995 og bestemt ikke spor velset, når "han nærmest lige var kravlet af" - altså barnefaderen.

Det er heller ikke meningen at man skal holde på en god hemmelighed, vel? :D
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 3. mar 2016, 20:05

Jeg synes der er så meget skidt ved islam at jeg ville ønske religionen kunne forbydes. Er helt ubehageligt til mode over den dokumentar der har været sendt fra moskeerne
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 3. mar 2016, 20:09

Dr_bp skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg var 6 uger henne med min ældste, da jeg bralrede ud med min graviditet til gud og hver mand. Det var i 1995 og bestemt ikke spor velset, når "han nærmest lige var kravlet af" - altså barnefaderen.

Det er heller ikke meningen at man skal holde på en god hemmelighed, vel? :D

Nej :lol:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mani » 3. mar 2016, 20:26

Rikke skrev:
Thestral skrev:
Mani skrev:
Guldlok skrev:Hvem er "man" der tilråder det? Er der ikke bare blevet sådan, efter nakkefoldsscanninger blev normen, mon?
Har ikke oplevet nogen læge eller andre fagpersonale anbefale det, men jeg ventede da til efter 12 uger.
Men det anbefales vel ikke af nogen som sådan, det er bage blevet sådan, tænker jeg.

Nej, det har ikke noget med nakkefoldscanning at gøre, for min svigermor var tosset over at vi fortalte dem om graviditeten før de 12 uger, da jeg var gravid første gang - og det var før nakkefoldscanninger.
Der var heller ingen nakkefoldsscanninger i 98 da jeg fik barn. Der fortalte man heller ikke noget før efter 12 uge

Hvem er "man"?

Jeg er fortaler for, at man plaprer det ud, ligeså snart man er klar til det selv. Jeg har selv fortalt det vidt og bredt nærmest i det sekund, jeg fandt ud af, at jeg var gravid - og det virkede for mig :)

Ammestue "man" vil jeg tro. Som jeg opfatter Thestral er ingen af os i hvert fald tilhængere af den slags regler. Min svigermor excellerer derimod i dem :-P
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 3. mar 2016, 21:22

At være bange for folk der er bange er også at være bange!

At mene at Danmark går fuldstændig i hundene, hvis man ikke stopper indvandring er idiotisk.
At mene det modsatte er idiotisk.
At være reflekteret og anerkende at begge muligheder er tilstede og at det nok lander et sted i midten burde være logisk for de fleste!
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 3. mar 2016, 22:16

Lemonella skrev:
Bimmerdyret skrev:At man normalt holder sin kæft om at man er gravid indtil "sikkerhedsgrænsen" er nået.
Hvis man så deltager i et medieshow som kendt regnbuefamilie, burde man så have tænkt sig bare en smule om - man virker ikke ligefrem mere snedige.


Måske de bare handler ud fra det der står i deres kontrakt.


Sikkert - men alene det burde de have tænkt på lige præcis hvad det angår.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 3. mar 2016, 22:22

Angelina skrev:
Bimmerdyret skrev:At man normalt holder sin kæft om at man er gravid indtil "sikkerhedsgrænsen" er nået.
Hvis man så deltager i et medieshow som kendt regnbuefamilie, burde man så have tænkt sig bare en smule om - man virker ikke ligefrem mere snedige.


Hvis jeg havde gjort ovenstående, så skulle jeg så i stedet havde bildt folk ind at jeg led af noget alvorligt - måske var i gang med en kemo-kur eller sådan noget?


Jeg skrev normalt ;)
Hvis du gik og brækkede dig 8 gange dagligt fra uge 4 og flere uger frem, vil det måske kræve at man kommer ud med det.
Men nu er spontan abort jo ikke unormal så kort tid henne i graviditeten som i dette tilfælde.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 3. mar 2016, 22:27

Lemonella skrev:
kidkomb skrev:
Lemonella skrev:
kidkomb skrev:
Guldlok skrev:Er der regler om, hvornår man må offentliggøre en graviditet?!

For ens egen skyld siger man vist, at man bør vente til efter 12 uger, da chancen for spontan abort bliver kraftigt formindste efter det punkt.

Men altså, når man er med i et tv-show, har man så overhovedet noget valg? Altså det skal de vel sige? Eller altså, måske synes man også bare at det er ok, at være åben om?
Jeg kan ikke helt se det odiøse må jeg indrømme.


Så vidt jeg kunne forstå på det de sagde i udsendelsen i går, ville de vente med, at fortælle det til andre end de nærmeste. I hvert fald indtil hun var ovre de første tre måneder.
Afsnittet i går er, så vidt jeg kan se, optaget sidste sommer og det er da først nu man får noget, at vide.

Jamen, så forstår jeg ikke helt, hvorfor der bliver talt om det? Så har de jo netop ventet? -øh, jeg er lidt blank nu....


Jeg forstår det heller ikke, men det var så ikke mig der mente, at man skulle tie stille med det.


Fordi det for mange parter pisker en stemning op og noget der er ganske normalt forekommende kan blive blæst op til en stor tragedie.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 3. mar 2016, 22:40

Lemonella skrev:
ShuruQ skrev:
Lemonella skrev:
ShuruQ skrev:Jeg er så absolut ved at kaste op over betegnelsen "regnbuefamilie".


Hvorfor i al verden dog det? Det er da en fin betegnelse og i min optik bedre end det ord der blev brugt da den familieform startede, nemlig homofamilie.


Jeg synes det er overflødigt. Unødvendigt, hvorfor ikke bare kalde det hvad det er, en familie. Det er ikke nødvendigt at skære forældrenes seksuelle orientering ud i pap, det betyder intet i forhold til om man er familie eller ej.

Jeg synes det er en grim, tuttenuttet betegnelse og den er med til en yderligere distance fordi det at det har en betegnelse netop fortæller at det ikke er en "almindelig familie".


At kalde det en regnbuefamilie, er jo netop ikke, at skære forældrenes seksuelle orientering ud i pap, som f.eks ordet homofamilie var. Der tog man udgangspunkt i forældrene og ikke i barnet.
En regnbue er et miks af farver og det er smukt og det synes jeg også ordet regnbuefamilie er. :)


Mja, altså i princippet er det da fløjtende lige meget hvad man kalder familien - hvorfor er regnbuefamilie smukkere end familie, hvorfor er regnbuebarn et smukkere barn end alle andre?
Det er en familie, og regnbuebetegnelsen er en udvaskning fordi det begreb kan sættes på ufattelig mange familier der består af far-mor og børn. Hvis mor eksempelvis er biseksuel så er det også en regnbuefamilie.
Selv der hvor ingen af forældrene har nogen kønsidentitet men stadig kønsbiologisk set er far, mor og der er børn så er det en regnbuefamilie.

Regnbuen dækker alle former for kønsidentitet og i nogle tilfælde der hvor der også er en seksuelorientering inkluderet (transpersoner er nemlig et kønsidentitetsmæssigt forhold der kan have forskellige seksuelle orienteringer).
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3667
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1204
Likede indlæg: 12187

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf achillaxedprune » 3. mar 2016, 22:43

Bimmerdyret skrev:Fordi det for mange parter pisker en stemning op og noget der er ganske normalt forekommende kan blive blæst op til en stor tragedie.


Bare fordi noget er normalt, kan det sagtens være en tragedie alligevel!

Alternativt ville intet dødsfald være en tragedie, for alle dør.
6
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 3. mar 2016, 22:59

achillaxedprune skrev:
Bimmerdyret skrev:Fordi det for mange parter pisker en stemning op og noget der er ganske normalt forekommende kan blive blæst op til en stor tragedie.


Bare fordi noget er normalt, kan det sagtens være en tragedie alligevel!

Alternativt ville intet dødsfald være en tragedie, for alle dør.


#EDIT: Jeg f..ede lige op i quotes ..

Nu kunne man blive filosofisk og snakke om at for at dø, skal der være liv og så definitionen på liv (dette er dog ikke tråden :) )
At folk dør af alderdom er trist, sørgeligt men hvis vi ser på tragedien kan jeg ikke relatere til at det er tragisk (og jeg har været der som pårørende)
At folk dør uventet, i en stor ulykke, at børn drukner er sørgeligt og tragisk og der kan jeg godt relatere til det tragiske.

Men man (fagkundskaben) antager at mere end 20 procent af alle sene mens er spontane aborter, og at der er et meget højt procenttal af graviditeter der ikke går som planlagt indenfor de første 6-7 uger så det kan altså ofte blive til at man sælger skindet før bjørnen er skudt - det er ikke unormalt, det kan forventes og been there done that. Jeg kan ikke relatere til det tragiske i uge 6.


Sry, men det er nu engang bare et indspark i hvad man tydeligvis ikke må sige - jeg gør det så bare alligevel.
Jeg kan endda toppe med at jeg ikke synes en fødsel af et barn er et mirakel - det er også naturligt.
1
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Buller » 3. mar 2016, 23:24

Rakel skrev:
ShuruQ skrev:
Lemonella skrev:
ShuruQ skrev:
Lemonella skrev:
ShuruQ skrev:Jeg er så absolut ved at kaste op over betegnelsen "regnbuefamilie".


Hvorfor i al verden dog det? Det er da en fin betegnelse og i min optik bedre end det ord der blev brugt da den familieform startede, nemlig homofamilie.


Jeg synes det er overflødigt. Unødvendigt, hvorfor ikke bare kalde det hvad det er, en familie. Det er ikke nødvendigt at skære forældrenes seksuelle orientering ud i pap, det betyder intet i forhold til om man er familie eller ej.

Jeg synes det er en grim, tuttenuttet betegnelse og den er med til en yderligere distance fordi det at det har en betegnelse netop fortæller at det ikke er en "almindelig familie".


At kalde det en regnbuefamilie, er jo netop ikke, at skære forældrenes seksuelle orientering ud i pap, som f.eks ordet homofamilie var. Der tog man udgangspunkt i forældrene og ikke i barnet.
En regnbue er et miks af farver og det er smukt og det synes jeg også ordet regnbuefamilie er. :)


Jeg er rørende uenig. Jeg synes det på alle måde er en uheldig betegnelse. Regnbuefamilie fortæller at det her er noget særligt, så kan alle børn der kommer fra en "almindelig" familie gå og føle "øv, vi er kun en familie".

I min verden bør der ikke være alle de her forskellige betegnelser, det hedder en familie, uanset konstellationen, så dækker familie rigeligt for mig, der ikke ingen grund til at sætte sin familie i bås.


Jeg tænker egentlig, at det udstiller nogle børn uhensigtsmæssigt. Derfor bruger jeg det ikke. Hvem gider være kendt i fx skolen som 'regnbuebarn' istedet for et barn med en anderledes familiesammensætning? Hvad man efterhånden kan kalde ret almindeligt i forhold til far-mor-barn-kernefamilien.


Jeg synes det er fedt, og så begynder vi at kalde alle skilsmissebørnene for regnvejrsbørn, for dem skinner solen sgu alligevel nok ikke så meget på længere ;P

Hvem kan vi ellers skille fra "normalen" og proppe et mærkat på?
0
Buller
Indlæg: 1176
Tilmeldt: 16. jan 2016, 09:14
Kort karma: 85
Likede indlæg: 1800

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Buller » 4. mar 2016, 00:04

ShuruQ skrev:
Buller skrev:eg synes det er fedt, og så begynder vi at kalde alle skilsmissebørnene for regnvejrsbørn, for dem skinner solen sgu alligevel nok ikke så meget på længere ;P

Hvem kan vi ellers skille fra "normalen" og proppe et mærkat på?


Helst ingen. Jeg synes netop det er problematisk med den slags mærkater.


Sarchasm:
n. The gulf between the author of sarcastic wit and the person who doesn´t get it.
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Thestral » 4. mar 2016, 05:07

Mani skrev:
Rikke skrev:
Thestral skrev:
Mani skrev:
Guldlok skrev:Hvem er "man" der tilråder det? Er der ikke bare blevet sådan, efter nakkefoldsscanninger blev normen, mon?
Har ikke oplevet nogen læge eller andre fagpersonale anbefale det, men jeg ventede da til efter 12 uger.
Men det anbefales vel ikke af nogen som sådan, det er bage blevet sådan, tænker jeg.

Nej, det har ikke noget med nakkefoldscanning at gøre, for min svigermor var tosset over at vi fortalte dem om graviditeten før de 12 uger, da jeg var gravid første gang - og det var før nakkefoldscanninger.
Der var heller ingen nakkefoldsscanninger i 98 da jeg fik barn. Der fortalte man heller ikke noget før efter 12 uge

Hvem er "man"?

Jeg er fortaler for, at man plaprer det ud, ligeså snart man er klar til det selv. Jeg har selv fortalt det vidt og bredt nærmest i det sekund, jeg fandt ud af, at jeg var gravid - og det virkede for mig :)

Ammestue "man" vil jeg tro. Som jeg opfatter Thestral er ingen af os i hvert fald tilhængere af den slags regler. Min svigermor excellerer derimod i dem :-P
Jeg er overhovedet ikke tilhænger. Det var bl.a. på sygehuset at de nævnte at det kunne være en ide at holde igen til efter 12 uge hvilket ikke ville være så svært eftersom jeg blødte frem til 12 uge, så vi vidste ikke om jeg stadig var gravid hver gang jeg fik min "mens". Min daværende svigermor gik i selvsving da hun i uge 10 fik at vide at der var mulighed for at jeg var gravid for som hun hvæsede af mig, så var der jo ikke gået 12 uger endnu :nerve:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..

Tilbage til "Generelt"