Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9158

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kommodedyret » 4. jul 2016, 20:15

Kommodedyret skrev:
Smiling_Goat skrev:
Kommodedyret skrev:
Smiling_Goat skrev:
Kommodedyret skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg synes i det hele taget, det er noget sært noget at gøre sig til talsperson for, hvad der er sjovt, og hvad der ikke er sjovt. Der hersker vel generelt set ikke tvivl om, at det skifter fra person til person.

I virkeligheden kan jeg slet ikke se behovet for at skulle understrege, at man da bestemt ikke synes noget er sjovt. Det er fair nok, at man ikke griner, men hvad pokker skal andre bruge den oplysning til? Så kan dem, der måske klasker sig på lårene af grin, måske sidde dér og føle sig "humorisitisk umusikalske" og sære.

Hvad får nogen ud af det?

Det er ikke målrettet kun dig ManicNinja men generelt de, der sidder og nærmest ytrer sig i kap om, hvor lidt underholdt de var af det opslag. Jeg forstår ikke behovet.

Det formoder jeg, at man ikke må sige, og selvom det måske lider stridslysten, så er det egentligt ikke tilfældet. Det er en oprigtig undren.


Men hvis man ikke må komme med sin mening her på forum, hvad må man egentlig så?
Må man Heller ikke sige noget negativt om Rasmus Seebach, om veganere, om DF, om hængerøvsbukser, om pulled pork, om hæstepærer, om luksusfælden?
Her kan man jo bruge den samme indvending, nemlig at dem som bryder sig om fænomenet kan risikere at gå hen og blive stødt.
Humor er ikke en speciel sårbar kategori som karakteriserer et menneskes inderste følelser, snarere tværtimod imod.


Hrm.. Jeg sagde ikke, at du ikke må komme med din mening. Jeg kom egentligt bare med min :P


Okay. Jeg troede at hele pointen med dit indlæg var at kritisere os som har skrevet at vi ikke finder Adele-tingen sjov.


Jeg skriver jo direkte: "selvom det måske lider stridslysten, så er det egentligt ikke tilfældet. Det er en oprigtig undren."

Jeg kan godt forstå, hvis du bliver provokeret, men jeg forsøger virkelig ikke at fortælle dig, hvordan du skal opføre dig. Jeg forstår som sagt bare ikke behovet for at udpensle, hvor lidt sjov man synes en joke var. Havde det nu været en enkelt kommentar eller to om det, havde jeg kørt forbi det og ikke tænkt videre over det, men det en længere samtale som udmundede i, at man var "humoristisk umusikalsk" hvis man grinede, og så begyndte jeg at undre mig over, hvad I egentligt havde gang i.

Men I gør selvfølgelig som I vil og lyster og alt det der. Jeg undrede mig bare.


Mit indlæg er også affødt af en oprigtig undren, kan jeg forsikre dig for. Nu skærer du jo alle over en kam, så det er for mig ikke til at vide hvilken del af din kritik der er rettet mod hvilken debattør.

Igen, jeg vil understrege at man er ude på et overdrev hvis man ikke må skrive at man finder en joke usjov. Der er jo bunkevis af tråde her, og på den gamle debat, som handler om aversioner mod dette og hint. Det er debattens sjæl i en nøddeskal; smagsdommeri som folk kan sidde og heppe med på eller være uenig i. Der er bunker af tråde om hvad man opfatter som utiltrækkende, prollet, kikset, upassende. Hvilken man der er klam og hvilket tøj der er grimt. Humor har ikke særstatus, det er helt almindeligt at snakke om hvad man opfatter som god humor.


Og i forlængelse af mig: selvfølgelig skal man have lov til at skrive at man ikke er til de traditionelle bryllupsfester. Jeg har også skrevet engang at jeg ikke brød mig om store familiefester. Og det mener jeg helt uden at det er en stikpille til nogen.
2
Closure, closure, closure closure closure
Akehurst2
Indlæg: 14124
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40528

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 4. jul 2016, 20:16

Bøtte skrev:
englishchannel skrev:Jeg kan så ikke forstå, at netop Karkludens holdning kan skabe de reaktioner. Jeg kunne forstå det, hvis hun mente at handikappede skulle skydes eller noget i den stil, men herregud altså, det er en fest. Og ikke engang en specifik persons fest, men bare en bestemt type fest som hun ikke bryder sig om.


Min undrer går primært på, hvorfor hun skriver det så tit?
Altså en gang må da være nok?

Men hendes måde at kritisere det på, synes jeg måske heller ikke er særlig fin, det er dog ikke det, jeg reagerer på, trådens titel taget i betragtning.


Sådan har jeg det også. At det skrives så tit og altid med så hårde ord - kikset, vammelt, rædsomt, usmageligt. Jeg forstår virkelig ikke, hvorfor det er nødvendigt.

Men nu har Karkluden så forklaret at det er fordi, det fylder så meget for hende for tiden, så det giver jo mening at nævne det flere gange. Men jeg bliver også ked af de grimme ord, for jeg var så glad for mit bryllup. Og jeg ved godt, t det ikke er mit bryllup hun skriver om direkte, men det er den type bryllup, der bliver kørt på hver gang.
7
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 4. jul 2016, 20:16

Fregner er de mærker som Gud giver én, hver gang man onanerer.
4
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2959
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 620
Likede indlæg: 6578

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophaya » 4. jul 2016, 20:17

Jeg er oprigtigt ked af aldrig at have fået en bøfsandwich med sovs - det må være en downside af at være fra vestsjælland :(
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bøtte » 4. jul 2016, 20:17

englishchannel skrev:
Bøtte skrev:Min undrer går primært på, hvorfor hun skriver det så tit?
Altså en gang må da være nok?

Men hendes måde at kritisere det på, synes jeg måske heller ikke er særlig fin, det er dog ikke det, jeg reagerer på, trådens titel taget i betragtning.


Der er da så mange herinde, der har kæpheste, at jeg ikke forstår hvorfor Karkluden skal udpeges. Der er folk, der bruger enhver lejlighed til at brokke sig over en bestemt ekskæreste, der er folk der inddrager deres hund i alting og der er folk, der virkelig ikke kan lide hjemmeværnet. Det bliver i bedste fald behandlet lidt som et running gag og i værste fald bare ignoreret.

Karkludens antipati kommer da i det mindste op i en relevant tråd, og tydeligvis fylder det jo meget i hendes omgangskreds, hvorfor det giver god mening at få luft herinde, hvor man burde kunne skrive den slags.


Men alt det der, kommer der vel også til tider diskussioner ud af?
Det mindes jeg da i hvert fald at have set.

Men ud fra hendes første indlæg, kunne man altså ikke læse at det fylder meget i hendes omgangskreds pt. Jeg forstår bare slet ikke hvorfor det er 'forbudt' at vi reagerer på det? Det er der da så mange, der gør i denne tråd, så sent som med indlægget om Adele-joken.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 4. jul 2016, 20:21

IrmaPigen skrev:
Purple Haze skrev:Det var godt, så fik i da lige indført censur...

Er der andre emner vi ikke må nævne her i tråden, der handler om at sige det "man ikke må sige"?


Nå men det er sq da ikke anerledes end at man ikke må skrive i "Jeg undrer mig" tråden om man undrer sig over tørshampo-konceptet, og at man vælger at putte en masse kemikalier i sit.

Straks kom der en sur kommentar om, så kunne jeg jo bare lade være med at bruge det.

Øh, nej jeg bruger det så heller ikke - men det forhold at jeg ikke selv bruger det, fjerner så ikke min forundring.


Ej men det er da også sort :forvirret2:
For det ER da noget mærkeligt noget, hvis man tænker nærmere over det - altså at fylde en masse kemikalier i håret for at det ikke skal virke beskidt.

Det er godt nok nogle sære ting folk bliver stødt over.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
IrmaPigen
Indlæg: 7782
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12427

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf IrmaPigen » 4. jul 2016, 20:21

ShuruQ skrev:
IrmaPigen skrev:
ShuruQ skrev:Jeg synes egentligt bare det meste af det der sønderjyske mad så lidt nasty ud. Selvom jeg ikke kan lide at sige det om mad, men bare det der surrib, det så altså lidet appetitligt ud :badr:.


Jeg syntes faktisk det så rigtig godt ud :blush: Men mit fædrende ophav er også sønderjysk.

I min verden var det skøn mormor-mad. Især det med gulerødderne og persillen på toppen, tror jeg smager skide godt.


Der var bestemt ting jeg syntes så lækkert ud også, selvom jeg ikke ville spise det, pga svinekødet, men ringriderpølserne, kkålpølserne og skrædderduelsen tror jeg smager fantastisk. Og så kaffebordet :D.

Det var kun surribben jeg synes så uappetitlig ud.


Jeg googlede lige surrib, og jeg tror ikke, jeg nåede at se det dersens surrib.
0
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1806
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 621
Likede indlæg: 8507

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 4. jul 2016, 20:23

Desuden synes jeg altså, at det er lidt sjovt med de parallelle og totalt forskellige diskussioner, der kører i denne tråd lige nu :love:

Dels en seriøs diskussion om en blanding af bryllupper, censur og god debatskik.

Og lige midt imellem de indlæg, en diskussion om sønderjysk mad, krydret med lidt onani :lol:
21
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 4. jul 2016, 20:24

englishchannel skrev:Og lige midt imellem de indlæg, en diskussion om sønderjysk mad, krydret med lidt onani :lol:
Sure ribs og onani er da en kendt kombination :fløjt:
Nå ...pille- og sengetid for gamle grise :wave:
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15605
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20969

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 4. jul 2016, 20:25

Purple Haze skrev:
IrmaPigen skrev:
Purple Haze skrev:Det var godt, så fik i da lige indført censur...

Er der andre emner vi ikke må nævne her i tråden, der handler om at sige det "man ikke må sige"?


Nå men det er sq da ikke anerledes end at man ikke må skrive i "Jeg undrer mig" tråden om man undrer sig over tørshampo-konceptet, og at man vælger at putte en masse kemikalier i sit.

Straks kom der en sur kommentar om, så kunne jeg jo bare lade være med at bruge det.

Øh, nej jeg bruger det så heller ikke - men det forhold at jeg ikke selv bruger det, fjerner så ikke min forundring.



Ej men det er da også sort :forvirret2:
For det ER da noget mærkeligt noget, hvis man tænker nærmere over det - altså at fylde en masse kemikalier i håret for at det ikke skal virke beskidt.

Det er godt nok nogle sære ting folk bliver stødt over.

Jeg tilføjede en ;) til min kommentar der i øvrigt ikke var surt ment

Men nu vi er ved emnet så kommer jeg til at spekulere over om der er mest kemi i almindeligt shampoo eller tørshampoo

Men det må jeg sikkert ikke sige :fløjt:
Senest rettet af 2SHY 4. jul 2016, 20:27, rettet i alt 1 gang.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 4. jul 2016, 21:06

Akehurst2 skrev:
Sådan har jeg det også. At det skrives så tit og altid med så hårde ord - kikset, vammelt, rædsomt, usmageligt. Jeg forstår virkelig ikke, hvorfor det er nødvendigt.


Fordi man sprogligt understreger niveauet af sit ubehag, sin glæde, sin ,,,,,,?
Det danske sprog ville da godt nok blive fattigt hvis man kun måtte bruge et niveau af tillægsord.
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3055

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Thestral » 5. jul 2016, 04:14

Rikke skrev:
englishchannel skrev:Desuden synes jeg altså, at det er lidt sjovt med de parallelle og totalt forskellige diskussioner, der kører i denne tråd lige nu :love:

Dels en seriøs diskussion om en blanding af bryllupper, censur og god debatskik.

Og lige midt imellem de indlæg, en diskussion om sønderjysk mad, krydret med lidt onani :lol:

Men hvis man nu synes at bryllupsdiskussionen er noget af det mest latterlige set herinde længe, og at sønderjysk mad er ulækkert - så ER der bare kun fregner og onani tilbage?!

Hey hvad er der nu galt med fregner :deer:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24982
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29985

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Wizzze » 5. jul 2016, 06:02

Thestral skrev:
Rikke skrev:
englishchannel skrev:Desuden synes jeg altså, at det er lidt sjovt med de parallelle og totalt forskellige diskussioner, der kører i denne tråd lige nu :love:

Dels en seriøs diskussion om en blanding af bryllupper, censur og god debatskik.

Og lige midt imellem de indlæg, en diskussion om sønderjysk mad, krydret med lidt onani :lol:

Men hvis man nu synes at bryllupsdiskussionen er noget af det mest latterlige set herinde længe, og at sønderjysk mad er ulækkert - så ER der bare kun fregner og onani tilbage?!

Hey hvad er der nu galt med fregner :deer:


Ja det vil jeg også gerne vide :evil:
Fregner er :love: :dåne:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 5. jul 2016, 07:41

IrmaPigen skrev:
Jeg syntes faktisk det så rigtig godt ud :blush: Men mit fædrende ophav er også sønderjysk.

I min verden var det skøn mormor-mad. Især det med gulerødderne og persillen på toppen, tror jeg smager skide godt.


Snysk ER en gudespise! Men det skal laves rigtigt, ikke som Pricerne gjorde.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12320

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 5. jul 2016, 08:06

Mine sidste fem øre ifht. bryllupssnakken:

Måske rammer ord som "usmageligt" hårdere for de, der længe har drømt om prinsessebrylluppet (nogle større end andre). Man bruger enorme mængder tid på at finde dato, den rigtige kirke, det perfekte feststed, den lækreste mad, den bedste orgelbasker (øh - nej!), den ønskede blomstersammesætning, den helt rigtige kjole og tøj til gommen, lave de flotteste indbydelser osv. Man har sandsynligvis også sparet op i længere tid.

Brylluppet kræver sådan set bare et minimum af et vielsessted, en underskrift og et par vidner, og er det det, man lægger i konceptet bryllup og er tilfreds med det, så er man da mere end velkommen. Hvis man så læser, at andre ser det, man selv har drømt om, som usmageligt, mon ikke det så er ret klart, der er nogen, der bliver stødt?

Man skal veje sine ord på en guldvægt - og helst være henkastet ligeglad (er det noget med, at man ikke må ligge under for traditioner og dermed fremstå gammeldags eller noget?) for man støder helt sikkert nogen, hvis man lægger sine stærke følelser for noget på debatten. Og det gælder begge lejre - sikkert også dette.
4

Tilbage til "Generelt"