Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Vinaia
Indlæg: 286
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:19
Kort karma: 51
Likede indlæg: 881

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Vinaia » 25. jul 2016, 06:04

Smiling_Goat skrev:
Ado skrev:Haha. :D Sikke da en gang lommepsykologi.
Min aversion mod hede sommertemperaturer levner nu ikke opmærksomhed til sommerelskerne. Det handler udelukkende om mig selv.


Ja, det er jo det, jeg siger :P

Jeg siger jo netop, at jeg, som sommerelsker, føler det som egoisme (selvom jeg godt ved, det er noget fis) at efterårselskerne brokker sig over sommervejret de 14 dage, det er her.

Ligesom hvis der har været serveret kage til de sidste 110 fødselsdage, og man til fest 111, hvor der endelig serveres is, skal høre på brok for, at det ikke er kage. Jeg kan godt forstå, at du hellere vil have kage, det er bare en præference. Men jeg er helt vild med is, og vil bare gerne kunne spise den uden at samtidig lægge ører til, hvor irriterende det er, at det ikke er kage - igen.

Det er heller ikke lommepsykologi. Det er mine følelser - hvor åndssvage og absurde de end er.

Og nu vil jeg vist ikke fylde tråden mere med mine vejrfornemmelser :)

Haha, jeg er vild med at du har så mange gode eksempler på sammenligninger med vejret. :klap:

Jeg siger altid, at jeg ville ønske, det var varmt og sommervejr! Jeg hader kulde. Men øh, når så det bliver varmt kan jeg alligevel ikke holde det ud. Undtagen om morgenen og aftenen, hvor det er fantastisk!

Jeg er også blevet mindre tolerant overfor varme på mine gamle dage. Selvom jeg kun er 32. :P
0
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 25. jul 2016, 06:08

Smiling_Goat skrev:
Ado skrev:Haha. :D Sikke da en gang lommepsykologi.
Min aversion mod hede sommertemperaturer levner nu ikke opmærksomhed til sommerelskerne. Det handler udelukkende om mig selv.


Ja, det er jo det, jeg siger :P

Jeg siger jo netop, at jeg, som sommerelsker, føler det som egoisme (selvom jeg godt ved, det er noget fis) at efterårselskerne brokker sig over sommervejret de 14 dage, det er her.

Ligesom hvis der har været serveret kage til de sidste 110 fødselsdage, og man til fest 111, hvor der endelig serveres is, skal høre på brok for, at det ikke er kage. Jeg kan godt forstå, at du hellere vil have kage, det er bare en præference. Men jeg er helt vild med is, og vil bare gerne kunne spise den uden at samtidig lægge ører til, hvor irriterende det er, at det ikke er kage - igen.

Det er heller ikke lommepsykologi. Det er mine følelser - hvor åndssvage og absurde de end er.

Og nu vil jeg vist ikke fylde tråden mere med mine vejrfornemmelser :)



Jeg forstår bare ikke, hvorfor folk ikke bare kan nyde og elske vejret i fred? Jeg går ikke hen og siger til en sommerelsker: "Hey du der...du er pisse træls fordi du elsker de 29 grader vi har nu!" Jeg hader bare de 29 grader og hvad de gør ved mig.
Og det er jo det samme om vinteren. Jeg vil bare gerne have lov til at elske snevejret og frostgraderne når det endelig kommer, uden at skulle høre på Weberfolket, der mener jeg er sær. Men selv om de mener det, så fjerner det da ikke glæden i mig over snevejret.

Jeg synes det er glimrende, når andre folk er glade over noget. Det er godt til dem. Jeg forbeholder mig bare retten til at evt. hade det de er glade over.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophaya » 25. jul 2016, 06:33

Ballademager skrev:
Sophaya skrev:Folk giver deres børn de mærkeligste navne.


Det er fordi, at det skal være helt junikt.


Åh gud.
3
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 25. jul 2016, 06:46

Vi skal vist bare være glade for, at vi ikke lever i GoT-verdenen, hvor det kan være sommer/vinter i flere år i træk. :danse:
4
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 25. jul 2016, 06:46

Smiling_Goat skrev:

Jeg kan ikke helt se, hvordan de ting vi gør, adskiller sig synderligt fra hinanden for at være ærlig. Jeg er ikke gået hen til en efterårselsker og har sagt: "Du er pisse træls, fordi du ikke elsker de 29 grader vi har nu." Jeg har postet det på et online forum som mit bud på, hvorfor folk nogle gange bliver provokeret på dem, der er trætte af sommervejret. Jeg har set mange undre sig herinde igennem tiden, og nu er det gået op for mig, hvorfor jeg selv bliver provokeret. Det delte jeg, og mere er der ikke i det.

Desuden er jeg da helt enig i det sidste, du siger: "Jeg synes det er glimrende, når andre folk er glade over noget. Det er godt til dem. Jeg forbeholder mig bare retten til at evt. hade det de er glade over." For dig er det sommer, for mig er det vinter og efterår. Derfor kan vi vel være lige gode venner af den grund :)

Selvfølgelig kan vi det. Jeg kan bare ikke forstå, hvorfor I, der elsker sommer, kan føle jer provokerede over os, der ikke elsker sommer? Det er såmænd bare det. :)
2
Donna Martin Graduates!
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyHippo » 25. jul 2016, 06:58

Vi har da flere dage med solskin end med snevejr?
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 25. jul 2016, 07:00

Det sner alt for lidt.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 25. jul 2016, 07:03

Smiling_Goat skrev:
decibell skrev:Vi skal vist bare være glade for, at vi ikke lever i GoT-verdenen, hvor det kan være sommer/vinter i flere år i træk. :danse:


Det ved jeg da ikke.. Vi har til gengæld haft efterår flere år i træk. Var det vinter flere år i træk, kunne man i det mindste bygge en snemand. Jeg ved slet ikke, hvad de brokker sig over. De kan kælke, skøjte og kaste med sne. Jeg kan bare forsøge at ikke blive for våd af regnen.



Ah okay, kom der ikke lidt for mange sorte skyer på den himmel der? :kys:
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 25. jul 2016, 07:11

Smiling_Goat skrev:
decibell skrev:
Smiling_Goat skrev:
decibell skrev:Vi skal vist bare være glade for, at vi ikke lever i GoT-verdenen, hvor det kan være sommer/vinter i flere år i træk. :danse:


Det ved jeg da ikke.. Vi har til gengæld haft efterår flere år i træk. Var det vinter flere år i træk, kunne man i det mindste bygge en snemand. Jeg ved slet ikke, hvad de brokker sig over. De kan kælke, skøjte og kaste med sne. Jeg kan bare forsøge at ikke blive for våd af regnen.



Ah okay, kom der ikke lidt for mange sorte skyer på den himmel der? :kys:


Undskyld, det forstår jeg ikke, hvad du mener med


Såmænd ikke andet end at så dårligt vejr har vi nu heller ikke haft i de sidste år, så måske du malede et lidt mere dystert og regnfuldt billede af vejret, end det reelt har været? Men det kan selvfølgelig godt være, at det føles sådan for dig, hvis du skal op og have så høje grader som i weekenden, for at føle at det er sommer og solskin. Hvilket er helt fair. :)
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 25. jul 2016, 07:33

Smiling_Goat skrev:
decibell skrev:
Smiling_Goat skrev:
decibell skrev:
Smiling_Goat skrev:
decibell skrev:Vi skal vist bare være glade for, at vi ikke lever i GoT-verdenen, hvor det kan være sommer/vinter i flere år i træk. :danse:


Det ved jeg da ikke.. Vi har til gengæld haft efterår flere år i træk. Var det vinter flere år i træk, kunne man i det mindste bygge en snemand. Jeg ved slet ikke, hvad de brokker sig over. De kan kælke, skøjte og kaste med sne. Jeg kan bare forsøge at ikke blive for våd af regnen.



Ah okay, kom der ikke lidt for mange sorte skyer på den himmel der? :kys:


Undskyld, det forstår jeg ikke, hvad du mener med


Såmænd ikke andet end at så dårligt vejr har vi nu heller ikke haft i de sidste år, så måske du malede et lidt mere dystert og regnfuldt billede af vejret, end det reelt har været? Men det kan selvfølgelig godt være, at det føles sådan for dig, hvis du skal op og have så høje grader som i weekenden, for at føle at det er sommer og solskin. Hvilket er helt fair. :)


Det er netop vejr som i weekenden, der skal til, før jeg føler, det er sommer, så for mig føles det virkelig, som årevis siden vi har haft andet end efterår, meget kortvarigt afbrudt af sommerindslag, men jeg kan godt se din pointe :)



Så kan jeg faktisk godt følge dig i din opfattelse. For der er (gudskelov :devil2: ) længe mellem sådanne perioder, hvor vi er helt oppe og ringe med varmegraderne, så man sidder og sveder bare af at vende sig i stolen.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Spjaerten » 25. jul 2016, 07:43

Hvor er det skønt man altid kan samles om en snak om vejret :deer:
10
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Studsgaard » 25. jul 2016, 08:13

Smiling_Goat skrev:
decibell skrev:
Smiling_Goat skrev:
decibell skrev:
Smiling_Goat skrev:
decibell skrev:Vi skal vist bare være glade for, at vi ikke lever i GoT-verdenen, hvor det kan være sommer/vinter i flere år i træk. :danse:


Det ved jeg da ikke.. Vi har til gengæld haft efterår flere år i træk. Var det vinter flere år i træk, kunne man i det mindste bygge en snemand. Jeg ved slet ikke, hvad de brokker sig over. De kan kælke, skøjte og kaste med sne. Jeg kan bare forsøge at ikke blive for våd af regnen.



Ah okay, kom der ikke lidt for mange sorte skyer på den himmel der? :kys:


Undskyld, det forstår jeg ikke, hvad du mener med


Såmænd ikke andet end at så dårligt vejr har vi nu heller ikke haft i de sidste år, så måske du malede et lidt mere dystert og regnfuldt billede af vejret, end det reelt har været? Men det kan selvfølgelig godt være, at det føles sådan for dig, hvis du skal op og have så høje grader som i weekenden, for at føle at det er sommer og solskin. Hvilket er helt fair. :)


Det er netop vejr som i weekenden, der skal til, før jeg føler, det er sommer, så for mig føles det virkelig, som årevis siden vi har haft andet end efterår, meget kortvarigt afbrudt af sommerindslag, men jeg kan godt se din pointe :)


Det er også to år siden vi havde den dejlige danske sommer hvor vi havde mange varme dejlige sommerdage.
Jeg nød det imens næsten alle omkring mig var ved at gå til og brokkede sig.

Jeg har det som dig. Jeg elsker solen og varmen og FØLER der er alt for lidt af det. Din forklaringer er faktisk ret gode, jeg møder også tit dem der brokker sig når man selv elsker det.
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 25. jul 2016, 08:27

Jeg synes det er helt fint at nogle fortrækker koldere vejr, og jeg har fuld forståelse for det ikke er en fest om sommeren hvis sommeren gør en syg og alt det der. Det er slet ikke det.

Men synes ikke det gør noget at have lidt situationsfornemmelse hvis man ikke bryder sig om tingenes tilstand. Altså, det virker ret asocialt på mig at brokke sig hele tiden, til folk der hygger sig. F.eks. havde jeg en ven der godt gad med på stranden og sole sig, for så at brokke sig over solen. Altså, hvis jeg tager med noget ud at kælke, så bider jeg det da i mig, og prøver at hygge mig, uden konstant at snakke om hvor nedern sne er, for så kunne jeg da være blevet derhjemme.
Senest rettet af LadyFox 25. jul 2016, 08:30, rettet i alt 1 gang.
7
...
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tobywan » 25. jul 2016, 08:28

Smiling_Goat skrev:Jamen solen har også skinnet i tre dage.. Det er virkelig alt for galt :P

Og, så tror jeg måske, jeg har en teori om, hvorfor solelskere bliver provokerede af ikke-solelskere, der beder om koldere vejr. Jeg føler, det er et udtryk for egoisme et eller andet sted. Solen skinner sammenlagt 14 dage om året, ca. Jeg sukker efter de 14 dage. Jeg drømmer om dem. De er højdepunktet på mit år. De resterende 351 dage er det efterår og køligt, og det synes jeg er træls, og jeg bliver tit deprimeret af det.

Så kommer vi ind i en periode, hvor solen skinner tre dage, og så er der én eller anden, der har haft sit favoritvejr i 234 dage eller sådan noget, der beder mit begrænsede favoritvejr om at forsvinde, så han/hun kan få sit tilbage. Selvom det er der størstedelen af året - og det ikke kan komme som en overraskelse, at vi er en del, der hader det vejr inderligt.

I har efterår 351 dage om året, lad mig nu nyde mine 14 dage.

Nej, det giver ikke mening. Ja, det er fjollet. Men det er sådan jeg føler, tror jeg (og det må man vist ikke sige, fordi det simpelthen er så latterligt.)


Nu er jeg en af dem der trives bedst, når temperaturen er under 25 grader generelt set, men jeg skal hilse at sige, at de perfekte vejrdage for mig, ikke er oftere end cirka 14 dage om året alligevel. Det er ret individuelt hvad folk fortrækker, og det bliver altså ikke perfekt bare fordi der ikke er over 25 grader og fuld sol. Det er modellen du kan lide og det er da også helt fint at folk er forskellige.

Jeg skal helst have 22-23 grader, let brise og et meget tyndt lag skyer meget højt oppe. Lige de få dage er højdepunket på mit forår og sommer. Her kan jeg opholde mig udenfor og ikke gå til af varme, samtidig med at nattetemperaturen er behagelig. Du kan godt pakke den der med favoritvejr i 234 dage langt langt væk, bare fordi der ikke er hedebølge og fuld sol - det stemmer ikke overens med virkeligheden.

Hvert eneste år under hedebølger, er jeg et splitsekund fra at springe ud og købe et AC anlæg til huset, primært pga. søvnproblemer, når det er så varmt. Jeg synes det er rædselsfuldt og ønsker det langt væk. Det har ikke noget med egoisme at gøre, det er bare sådan jeg har det, helt på samme måde som dig og den type vejr du fortrækker. Vi kan ikke gøre noget ved det alligevel, så lær at leve med det :)
Senest rettet af Tobywan 25. jul 2016, 08:37, rettet i alt 4 gange.
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophaya » 25. jul 2016, 08:30

jeg er ligeglad med hvad folk synes om vejret..
5
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x

Tilbage til "Generelt"