Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 9. nov 2016, 13:30

HappyPaww skrev:
Oveditlevsen skrev:
Ondemand skrev:Jeg havde stemt på Trump hvis jeg var amerikaner ... så er det sagt :)

Det ville jeg ikke have gjort, men jeg synes det er grimt når udfald af demokratiske valg ikke respekteres fordi man havde håbet på noget andet. Samme tendens ses med DF herhjemme.

Problemet er, at det valgmandssystem ikke er særlig demokratisk. Alle folks stemme burde tælle = den med flertallet burde vinde.

Det handler om perspektivet, husk på at USA består af delstater, det giver jo de enkelte stater stor selvbestemmelse. Det tror jeg ikke på amerikanerne ville give afkald på.
0
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 9. nov 2016, 13:38

Animi skrev:Jeg må så sige at jeg faktisk ikke synes man behøver respekterer udfaldet af valget. Acceptere det og affinde sig med det? Ja. Respekterer det? Nej.
Jeg ville fx aldrig respekterer det, hvis Danskernes Parti bliver valgt ind i Folketinget og får mere magt.

Accept eller tolerance er fint for mig, omend jeg synes det bliver lidt ordkløveri :D
Mit indlæg går på dem der mener at nogle er for "dumme" til at deltage i demokratiet.
1
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ondemand » 9. nov 2016, 13:58

Animi skrev:Jeg må så sige at jeg faktisk ikke synes man behøver respekterer udfaldet af valget. Acceptere det og affinde sig med det? Ja. Respekterer det? Nej.
Jeg ville fx aldrig respekterer det, hvis Danskernes Parti bliver valgt ind i Folketinget og får mere magt.


Vi har jo allerede Enhedslisten repræsenteret i Folketinget .. de er ligeså rabiate, bare på den anden fløj. Vi er jo nødt til at have nogle objektive kriterier for hvornår man har lov at stille op, og hvad man må sige.
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 9. nov 2016, 15:07

Oveditlevsen skrev:
Animi skrev:Jeg må så sige at jeg faktisk ikke synes man behøver respekterer udfaldet af valget. Acceptere det og affinde sig med det? Ja. Respekterer det? Nej.
Jeg ville fx aldrig respekterer det, hvis Danskernes Parti bliver valgt ind i Folketinget og får mere magt.

Accept eller tolerance er fint for mig, omend jeg synes det bliver lidt ordkløveri :D
Mit indlæg går på dem der mener at nogle er for "dumme" til at deltage i demokratiet.


Jeg synes nu der er ret stor forskel på at acceptere og respektere men det kunne da godt lyde som om vi er enige så :D
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 9. nov 2016, 15:17

Animi skrev:
Oveditlevsen skrev:
Animi skrev:Jeg må så sige at jeg faktisk ikke synes man behøver respekterer udfaldet af valget. Acceptere det og affinde sig med det? Ja. Respekterer det? Nej.
Jeg ville fx aldrig respekterer det, hvis Danskernes Parti bliver valgt ind i Folketinget og får mere magt.

Accept eller tolerance er fint for mig, omend jeg synes det bliver lidt ordkløveri :D
Mit indlæg går på dem der mener at nogle er for "dumme" til at deltage i demokratiet.


Jeg synes nu der er ret stor forskel på at acceptere og respektere men det kunne da godt lyde som om vi er enige så :D

Du har ret, jeg er bare doven og bruger dem i flæng, lærer det måske en dag :genert:
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Spjaerten » 9. nov 2016, 18:55

Er i snart færdige med at snakke om det valg?
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Shmartiesh » 9. nov 2016, 20:16

lillebjoern skrev:Jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes at mennesker, som har grædt til bøger som Mig før dig, Twilight og The fault in our stars ikke slår mig som de mest sofistikerede og reflekterende mennesker i verden.

Jeg ved godt du skriver det i den rigtige tråd, men altså at blive rørt fordi nogen dør er da meget normalt. :gruble:
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aspargsen » 10. nov 2016, 00:17

Animi skrev:
Oveditlevsen skrev:
Animi skrev:Jeg må så sige at jeg faktisk ikke synes man behøver respekterer udfaldet af valget. Acceptere det og affinde sig med det? Ja. Respekterer det? Nej.
Jeg ville fx aldrig respekterer det, hvis Danskernes Parti bliver valgt ind i Folketinget og får mere magt.

Accept eller tolerance er fint for mig, omend jeg synes det bliver lidt ordkløveri :D
Mit indlæg går på dem der mener at nogle er for "dumme" til at deltage i demokratiet.


Jeg synes nu der er ret stor forskel på at acceptere og respektere men det kunne da godt lyde som om vi er enige så :D

Det sådan jeg har det med Joakim B olsen
Jeg accepterer af LA har behov for en der kan gå og lukke lort ud så de andre ikke ser for dumme ud

Men af respekterer ham kommer nok aldrig til af ske
4
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 10. nov 2016, 08:01

Shmartiesh skrev:
lillebjoern skrev:Jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes at mennesker, som har grædt til bøger som Mig før dig, Twilight og The fault in our stars ikke slår mig som de mest sofistikerede og reflekterende mennesker i verden.

Jeg ved godt du skriver det i den rigtige tråd, men altså at blive rørt fordi nogen dør er da meget normalt. :gruble:


Ja, men jeg synes bare den er alt for obvious på en måde. Det er svært at forklare. Jeg kan godt blive meget rørt til både film og bøger, men jeg synes Jojo Moyes' måde at skrive på er ret ringe, og derfor får det ingen følelser frem i mig. Jeg synes den er alt for gennemskuelig :genert: Det samme med The Fault in Our Stars. Det er som om de er skrevet for netop at få folk til at græde og være meeeget sørgelige. Og så synes jeg luften går ud af ballonen.
3
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 10. nov 2016, 15:02

Med årene er jeg nok egentlig kommet til at synes, at and er en lidt småklam spise. For år tilbage holdt jeg også meget af lammekølle. I dag kan jeg ikke få det ned. Næh, giv mig traditionelle jule- og påskefrokoster! Det er der satme noget ved! :savl:
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Myresluger » 10. nov 2016, 19:01

Fyrst Eberhard skrev:Alle piller er p-piller - hvis man stammer.

Næh alle piller er tabletter :deer:
2
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Shmartiesh » 12. nov 2016, 10:39

lillebjoern skrev:
Shmartiesh skrev:
lillebjoern skrev:Jeg ved ikke hvorfor, men jeg synes at mennesker, som har grædt til bøger som Mig før dig, Twilight og The fault in our stars ikke slår mig som de mest sofistikerede og reflekterende mennesker i verden.

Jeg ved godt du skriver det i den rigtige tråd, men altså at blive rørt fordi nogen dør er da meget normalt. :gruble:


Ja, men jeg synes bare den er alt for obvious på en måde. Det er svært at forklare. Jeg kan godt blive meget rørt til både film og bøger, men jeg synes Jojo Moyes' måde at skrive på er ret ringe, og derfor får det ingen følelser frem i mig. Jeg synes den er alt for gennemskuelig :genert: Det samme med The Fault in Our Stars. Det er som om de er skrevet for netop at få folk til at græde og være meeeget sørgelige. Og så synes jeg luften går ud af ballonen.


Nåh på den måde! Helt enig! :D
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 12. nov 2016, 17:26

Jeg bryder mig ikke om risalamande, spiser mest en lille portion juleaften for at prøve at få mandlen :P
3
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Wizzze » 12. nov 2016, 17:36

Spjaerten skrev:Er i snart færdige med at snakke om det valg?


Nope!
Du kan se frem til 4 år, hvor vi snakker om Trump og valget :devil:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Wizzze » 12. nov 2016, 17:43

Myresluger skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Alle piller er p-piller - hvis man stammer.

Næh alle piller er tabletter :deer:


Er det ikke kun en tablet når den en flad? :gruble:
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Generelt"