Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8193

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anilara » 18. dec 2016, 14:50

Aner ikke om det ikke må siges, men jeg oplever, at der er en forholdsmæssig stor andel herinde, som virker psykisk skrøbelige. Ikke at det gør noget, det er bare lidt påfaldende.
8
Oveditlevsen
Indlæg: 668
Tilmeldt: 18. jun 2016, 20:26
Kort karma: 20
Likede indlæg: 580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Oveditlevsen » 18. dec 2016, 19:04

Lasse Rimmer har ret.
1
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4596
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21067

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf catnip » 18. dec 2016, 19:25

Oveditlevsen skrev:Lasse Rimmer har ret.


Lasse Rimmer...er det dig?!?
1
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4596
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21067

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf catnip » 18. dec 2016, 19:27

catnip skrev:
Oveditlevsen skrev:Lasse Rimmer har ret.


Lasse Rimmer...er det dig?!?


...og det må man tydeligvis ikke sige :-D
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14713
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19044

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 18. dec 2016, 19:33

Oveditlevsen skrev:Lasse Rimmer har ret.


I hvad? :gruble:
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 18. dec 2016, 20:47

Flora skrev:
Oveditlevsen skrev:Lasse Rimmer har ret.


I hvad? :gruble:

I at man er "lavet af lort" hvis man begår selvmord ved at jumpe ud foran et tog, går jeg ud fra.

(Og jeg er forresten også enig med Lasse Rimmer)
0
...
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6166
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16117

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Urtekussen » 18. dec 2016, 21:02

Når ens søster spørger om ideer til emnet "Grænser" i folkeskolen, så må man ikke foreslå "analsex".

Kunne jeg forstå på min mor
15
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14713
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19044

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 18. dec 2016, 21:48

LadyFox skrev:
Flora skrev:
Oveditlevsen skrev:Lasse Rimmer har ret.


I hvad? :gruble:

I at man er "lavet af lort" hvis man begår selvmord ved at jumpe ud foran et tog, går jeg ud fra.

(Og jeg er forresten også enig med Lasse Rimmer)


Jeg vil give ham ret så langt at det er den mest lortede måde man kan begå selvmord, da det (formentlig) er den måde der påvirker flest mennesker.

Når det så er sagt så tror jeg at når først man er nået helt derud hvor man ønsker at tage sit eget liv, så har man ikke overskud til at tænke over konsekvenserne for andre mennesker.
7
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15292
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 18. dec 2016, 22:14

Anilara skrev:Aner ikke om det ikke må siges, men jeg oplever, at der er en forholdsmæssig stor andel herinde, som virker psykisk skrøbelige. Ikke at det gør noget, det er bare lidt påfaldende.


Det er fordi sådan nogle som os bedre kan klare det mere uforpligtende debatliv, som man kan slukke for, når man bliver træt eller brænder sammen, fremfor socialt samvær som til tider kan være enormt drænende. Nej jeg kan kun tale for mig selv, men jeg tror ikke, jeg er den eneste, som får lidt socialt liv og input udefra ind i stuen på den måde.
15
14 11 14
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8193

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anilara » 18. dec 2016, 22:39

Delfin skrev:
Anilara skrev:Aner ikke om det ikke må siges, men jeg oplever, at der er en forholdsmæssig stor andel herinde, som virker psykisk skrøbelige. Ikke at det gør noget, det er bare lidt påfaldende.


Det er fordi sådan nogle som os bedre kan klare det mere uforpligtende debatliv, som man kan slukke for, når man bliver træt eller brænder sammen, fremfor socialt samvær som til tider kan være enormt drænende. Nej jeg kan kun tale for mig selv, men jeg tror ikke, jeg er den eneste, som får lidt socialt liv og input udefra ind i stuen på den måde.

Det giver rigtig god mening :)
Synes bare ikke jeg oplevede det i nær samme grad, på den tidligere debat jeg var på.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15292
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 18. dec 2016, 22:47

Anilara skrev:
Delfin skrev:
Anilara skrev:Aner ikke om det ikke må siges, men jeg oplever, at der er en forholdsmæssig stor andel herinde, som virker psykisk skrøbelige. Ikke at det gør noget, det er bare lidt påfaldende.


Det er fordi sådan nogle som os bedre kan klare det mere uforpligtende debatliv, som man kan slukke for, når man bliver træt eller brænder sammen, fremfor socialt samvær som til tider kan være enormt drænende. Nej jeg kan kun tale for mig selv, men jeg tror ikke, jeg er den eneste, som får lidt socialt liv og input udefra ind i stuen på den måde.

Det giver rigtig god mening :)
Synes bare ikke jeg oplevede det i nær samme grad, på den tidligere debat jeg var på.


Jeg kender ikke rigtigt Woman debatten, men måske er det generelt et andet klientel?
0
14 11 14
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24408

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Moxy-lady » 18. dec 2016, 23:13

Jeg tror altid at dindebat har haft en relativt stor andel af folk med diverse psykiske udfordringer, det er i hvert fald det indtryk jeg har haft. Det er på mange måder rigtig fint, fordi der er en større forståelse for når livet skår knuder, men det giver også visse problemer og, ved jeg at visse mennesker har protesteret mod, en vis ensretning af debatten på nogle punkter. Jeg kan nu godt lide det, netop fordi der er den forståelse (jeg er selv psykisk sårbar)
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 18. dec 2016, 23:26

Jeg tror, det er rigtigt nok, at psykisk sårbare er overrepræsenterede herinde, men jeg tror også, at indtrykket forstærkes, fordi folk i kraft af anonymiteten fortæller om tanker og følelser, man normalt kun deler med sine nærmeste (hvis nogen overhovedet).
21
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 18. dec 2016, 23:32

Flora skrev:
LadyFox skrev:
Flora skrev:
Oveditlevsen skrev:Lasse Rimmer har ret.


I hvad? :gruble:

I at man er "lavet af lort" hvis man begår selvmord ved at jumpe ud foran et tog, går jeg ud fra.

(Og jeg er forresten også enig med Lasse Rimmer)


Jeg vil give ham ret så langt at det er den mest lortede måde man kan begå selvmord, da det (formentlig) er den måde der påvirker flest mennesker.

Når det så er sagt så tror jeg at når først man er nået helt derud hvor man ønsker at tage sit eget liv, så har man ikke overskud til at tænke over konsekvenserne for andre mennesker.


Jeg tror ikke det er et spørgsmål om overskud.

Der er den metafor hvor at bebrejde psykisk syge at de ikke tænker rationelt svarer til at bebrejde en med et brækket ben at de ikke kan gå er rigtig god, og måske er den meget passende at bruge lige her.

Jeg skal ellers være den første til at indrømme jeg synes det er virkelig svært at forholde mig til psykisk sygdom på alle måder, men det at deres hjerne på linje med andre organer kan være på nedsat drift, af sygdom eller skade, det er noget alle kan forstå, der er bare den forskel at når det kommer til alle andre organer er der ville ingen bebrejde dem at de ikke bare kunne komme op med det samme som en med et rask eller helt organ kunne.
4
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 19. dec 2016, 00:16

hotlips skrev:
Flora skrev:
LadyFox skrev:
Flora skrev:
Oveditlevsen skrev:Lasse Rimmer har ret.


I hvad? :gruble:

I at man er "lavet af lort" hvis man begår selvmord ved at jumpe ud foran et tog, går jeg ud fra.

(Og jeg er forresten også enig med Lasse Rimmer)


Jeg vil give ham ret så langt at det er den mest lortede måde man kan begå selvmord, da det (formentlig) er den måde der påvirker flest mennesker.

Når det så er sagt så tror jeg at når først man er nået helt derud hvor man ønsker at tage sit eget liv, så har man ikke overskud til at tænke over konsekvenserne for andre mennesker.


Jeg tror ikke det er et spørgsmål om overskud.

Der er den metafor hvor at bebrejde psykisk syge at de ikke tænker rationelt svarer til at bebrejde en med et brækket ben at de ikke kan gå er rigtig god, og måske er den meget passende at bruge lige her.

Jeg skal ellers være den første til at indrømme jeg synes det er virkelig svært at forholde mig til psykisk sygdom på alle måder, men det at deres hjerne på linje med andre organer kan være på nedsat drift, af sygdom eller skade, det er noget alle kan forstå, der er bare den forskel at når det kommer til alle andre organer er der ville ingen bebrejde dem at de ikke bare kunne komme op med det samme som en med et rask eller helt organ kunne.

Præcis.
Jeg synes det er en enestående mangel på refleksion og et tydeligt bevis på at hr Rimmer ikke har evnet at sætte sig ind i emnet før han hældte lort, når det nu skal være ordvalget, ud på de sociale medier.
Det er ikke første gang han gør det og det undrer mig at en mand med hans intelligens ikke gør sig mere umage.

Selvfølgelig er det en frygtelig måde at begå selvmord på. Det er alle vist enige om.
Men det er bare for unuanceret at sætte det så sort/hvidt op.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"