Må et emne gå ud af en tangent?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.

Må et emne gå ud af en tangent?

Ja
63
77%
Nej
19
23%
 
Afgivne stemmer: 82
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10075
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1212
Likede indlæg: 18117

Re: Må et emne gå ud af en tangent?

Indlægaf .Magic. » 11. maj 2021, 23:23

zembra1986 skrev:
Hvis det udløser flere siders snak, så tænker jeg da der er et behov for en særskilt tråd til det. Og jeg synes der er forskel på at dele generelle holdninger om alt muligt forskelligt "løst", og så på at dele noget personligt og sårbart som man kæmper med lige nu. Jeg synes det er en smule ufint at hijacke en evighedstråd til at få vendt sine familie/forholds problemer, hvis det i hvert fald kommer til at fylde mere end 1 side. Der er forskel på om jeg går ind i en tråd og der bliver debatteret et mere overordnet emne, som bare ikke interesser mig og jeg så hopper videre uden problemer, og så på at gå ind i en tråd og falde lige lukt ned i et personligt og følsomt emne, som man måske ikke lige bryder sig om at være "vidne" til.

En løsning (efter min mening) kunne være en evighedstråd dedikeret til mere personlige ting.....sådan lidt Sarah og monopolet måske. Så kunne man hoppe derind hvis man ha' behov for at få vendt noget eller hvis man lige er i det hjørne, hvor man gerne vil læse noget mere personligt, og måske kunne hjælpe.

Men altså det kan jo også bare køre som det gør nu. Ikke nogen der siger man skal efterleve mine ønsker......det er jo bare min holdning, og hvis flertallet synes det fungere fint som det er nu, så er det jo sådan det skal være.

Men hvem skal så afgøre hvornår et emne er for personligt til de eksisterende tråde? Jeg tror jeg ved hvilke indlæg du hentyder til og jeg synes ikke det virker som et problem som sådan. Jeg ser det som et surt opstød/en undren som så bare udviklede sig til en snak. Jeg læser ikke at der var et behov for en længere snak i en tråd for sig selv. Det kan jeg naturligvis have overset.
Det er sådan jeg har det med de fleste ting der skrives i evighedstrådene. Der er et kort øjeblik hvor man har behov for at sige boget højt men ikke noget der er behov for en yderligere snak om og så smider man et indlæg der, hvor man synes det passer til emnet. Nogle gange reagerer folk og andre gange gør de ikke og så er det jo ikke til at vide på forhånd om emnet fortsætter over mange sider - specielt hvis det aldrig var det som var hensigten i første omgang. Det er jo ikke altid at man skriver et indlæg fordi man har behov for input - men så kommer der input alligevel som man så giver respons på og ja så udvikler det sig.
Jeg synes det er svært at finde ud af hvornår man “må” skrive noget og hvornår det er upassende (set med debatøjne).
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Må et emne gå ud af en tangent?

Indlægaf dgd2007 » 12. maj 2021, 00:28

En gylden middelvej er ikke en afstemningsmulighed ... :)

Men altså det er jo lidt forskelligt - TS kan jo ikke kontrollere om de andre debattører synes nogle andre aspekter ved en bestemt sag er vigtigere end dem han/hun selv havde regnet med.

Men i generelle tråde til hurtigt at lufte sine fordomme eller lignende kan det godt være lidt træls når to eller tre kværner 5+ sider af om et bestemt emne, der måske ikke interesserer andre. Især hvis de ikke trimmer indlæggene for citater af citater af citater :genert:

Men jeg synes ikke man svare ubetinget ja eller nej under alle forhold.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17193
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41806

Re: Må et emne gå ud af en tangent?

Indlægaf LaMariposa » 12. maj 2021, 03:38

Synes det er fint over et par sider. Men har lige tygget mig igennem syv sider omkring kødpålæg i "det må man ikke sige", og det er altså for meget. Hold kæft, hvor blev det kedeligt og langt.
9
:lun: Be brave
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55897
Kontakt:

Re: Må et emne gå ud af en tangent?

Indlægaf Ado » 12. maj 2021, 05:44

Pjeps skrev:Jeg er lidt splittet. At der kommer 4-5 indlæg er i orden , men når det fylder flere sider ( ofte med kæmpe lange indlæg med 27 citater i hver) så er det irriterende, og åbenbart interessant emne der burde få sin egen tråd.

Den er jeg med på. Hvis så folk i det mindste gad at trimme indlæggene. Det er håbløst at være på fra mobilen og skulle scrolle i evigheder.
Man kan jo ikke undgå, at nogle indlæg bliver startskuddet til en ny debat. Og det er jo derfor vi er herinde. Men når det er 8+ sider, så begynder det at trætte mig.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26707

Re: Må et emne gå ud af en tangent?

Indlægaf Santa » 12. maj 2021, 05:51

LaMariposa skrev:Synes det er fint over et par sider. Men har lige tygget mig igennem syv sider omkring kødpålæg i "det må man ikke sige", og det er altså for meget. Hold kæft, hvor blev det kedeligt og langt.

Jeg har i den grad haft lyst til at skrive “lav jeres egen tråd”, men kan se at stemningen ikke er til det, så jeg gider ikke få skæld ud af en halv debat. :rulle:
Utrimmede, alenlange citat-på-citat indlæg, der hijacker en tråd helt, det er åbenbart helt i orden. :nerve:
4
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Må et emne gå ud af en tangent?

Indlægaf JoyNips » 12. maj 2021, 06:23

Purple Haze skrev:Hvis man synes der mangler liv, nye tråde og at ANDRE ikke gør noget.
Så gør det dog selv?

Det har jeg altid undret mig over.


Hep. Jeg synes godt emner må gå ud ad en tangent.

Men jeg synes det er træls når man er i en god diskussion og der så kommer én fra sidelinjen der slet ikke har deltaget og skriver at man skal stoppe fordi vedkommende ikke synes diskussionen er interessant. Nå, men så bidrag da SELV med noget, moster?!
5
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Må et emne gå ud af en tangent?

Indlægaf Purple Haze » 12. maj 2021, 06:34

I forhold til fx det må man ikke sige tråden - som vel næsten er den eneste tråd hvor det konsekvent sker, så er der jo altså ikke læsetvang. Hvorfor “tygge sig igennem” 7 sider der handler om noget man finder uinteressant?
Er det fordi man tror man går glip af det ene indlæg det handler om noget andet, som man bare MÅ læse? Hvorfor ikke tænke, at OK der er nogen der bruger en aften på et eller andet tåbeligt, jeg kikker ind i morgen og ser om de er ved at være færdige.

De der afstikker tager som regel kun en dag jo,
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Må et emne gå ud af en tangent?

Indlægaf icelady » 12. maj 2021, 07:25

Purple Haze skrev:I forhold til fx det må man ikke sige tråden - som vel næsten er den eneste tråd hvor det konsekvent sker, så er der jo altså ikke læsetvang. Hvorfor “tygge sig igennem” 7 sider der handler om noget man finder uinteressant?
Er det fordi man tror man går glip af det ene indlæg det handler om noget andet, som man bare MÅ læse? Hvorfor ikke tænke, at OK der er nogen der bruger en aften på et eller andet tåbeligt, jeg kikker ind i morgen og ser om de er ved at være færdige.

De der afstikker tager som regel kun en dag jo,


Jeg synes tråden er spændende, fordi folk til tider skriver noget, man slet ikke havde troet om dem. :D

Den giver ny viden om folk og det synes jeg er spændende.


Det mister man, når et enkelt emne hijacker tråden og man skal pløje 30+ indlæg igennem for at se, om nogen har skrevet noget, som ikke har en dyt med hijackings-emnet at gøre.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Hotlips.
Indlæg: 109
Tilmeldt: 6. maj 2021, 06:46
Kort karma: -2
Likede indlæg: 145

Re: Må et emne gå ud af en tangent?

Indlægaf Hotlips. » 12. maj 2021, 08:05

Ja hvis det er det der sker så synes jeg det er helt fint.

Men hvis det der reelt er tale om er ren obstruktion så nej og så synes jeg der burde være ret snævre grænser for hvad der er tilladt.

Den der med at skrive “nå” eller lignende for at give udtryk for at man synes emnet eller trådstsrter er idiotisk og ofte er det jo så det sådan en tråd vil komme til at gå ud på ,eller om det er en Trolle , og det bryder jeg mig ikke om og jeg havde smidt dem ud på stedet hvis nogen svarede andre på den måde et sted hvor jeg er admin.
1
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17193
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41806

Re: Må et emne gå ud af en tangent?

Indlægaf LaMariposa » 12. maj 2021, 08:17

Purple Haze skrev:I forhold til fx det må man ikke sige tråden - som vel næsten er den eneste tråd hvor det konsekvent sker, så er der jo altså ikke læsetvang. Hvorfor “tygge sig igennem” 7 sider der handler om noget man finder uinteressant?
Er det fordi man tror man går glip af det ene indlæg det handler om noget andet, som man bare MÅ læse? Hvorfor ikke tænke, at OK der er nogen der bruger en aften på et eller andet tåbeligt, jeg kikker ind i morgen og ser om de er ved at være færdige.

De der afstikker tager som regel kun en dag jo,


Det kunne jo være, at der var noget andet ind imellem de mange sider, som man gerne vil se. Jeg synes godt, at man kan tænke lidt over, hvor længe, man vil afspore en tråd. Det går alligevel ret ofte sådan, at der holder op med at komme ny info og nye vinkler efter et par sider.
4
:lun: Be brave
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Må et emne gå ud af en tangent?

Indlægaf zembra1986 » 12. maj 2021, 11:23

Jeg synes også det kørte for meget ud af en tangent, med den børnehave mad debat ovenpå mit indlæg. Også fordi det ender ud i noget der ikke har meget med mit oprindelige indlæg at gøre. Min pointe var jo egentlig bare at jeg ikke synes de mad er lækkert, og at det er trist og uinspireret at mange finder den slags decideret lækkert og spiser det hver dag (og så tilmed usundt). At jeg ikke forstår man ikke har lyst til at servere noget der er mere indbydende og som kilder børns smagsløg bare en smule.......Det ender så ud i en debat om et barn dør/får kræft af en spegepølse mad en gang imellem. Jeg ved jo godt af debatter kan stikke af fra det oprindelige indlæg, men den debat det endte ud i, har jeg ikke lyst til at deltage i, da det ikke er noget jeg har behov for at debattere over flere sider. Hvis det var, havde jeg ikke smidt mit indlæg i en evighedstråd, men oprettet en særskilt tråd til det

Så beklager. Jeg vidste godt den ville skabe lidt røre. Derfor jeg skrev den i "det må man ikke sige" men 10 siders røre alligevel? Arhhhh.....Synes det er fint der bliver lukket ned for den nu, for det blev for meget.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16959
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21082

Re: Må et emne gå ud af en tangent?

Indlægaf Misantropen » 12. maj 2021, 11:57

zembra1986 skrev:Jeg synes også det kørte for meget ud af en tangent, med den børnehave mad debat ovenpå mit indlæg. Også fordi det ender ud i noget der ikke har meget med mit oprindelige indlæg at gøre. Min pointe var jo egentlig bare at jeg ikke synes de mad er lækkert, og at det er trist og uinspireret at mange finder den slags decideret lækkert og spiser det hver dag (og så tilmed usundt). At jeg ikke forstår man ikke har lyst til at servere noget der er mere indbydende og som kilder børns smagsløg bare en smule.......Det ender så ud i en debat om et barn dør/får kræft af en spegepølse mad en gang imellem. Jeg ved jo godt af debatter kan stikke af fra det oprindelige indlæg, men den debat det endte ud i, har jeg ikke lyst til at deltage i, da det ikke er noget jeg har behov for at debattere over flere sider. Hvis det var, havde jeg ikke smidt mit indlæg i en evighedstråd, men oprettet en særskilt tråd til det

Så beklager. Jeg vidste godt den ville skabe lidt røre. Derfor jeg skrev den i "det må man ikke sige" men 10 siders røre alligevel? Arhhhh.....Synes det er fint der bliver lukket ned for den nu, for det blev for meget.

Man kan ikke bebrejde dig for at andre fortsatte. Det er jo ikke noget du har indflydelse på. Når man opretter en tråd eller skriver et indlæg aner man jo ikke om der vil komme 1 eller 100 svar :)
3
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Må et emne gå ud af en tangent?

Indlægaf Purple Haze » 12. maj 2021, 12:05

zembra1986 skrev:Jeg synes også det kørte for meget ud af en tangent, med den børnehave mad debat ovenpå mit indlæg. Også fordi det ender ud i noget der ikke har meget med mit oprindelige indlæg at gøre. Min pointe var jo egentlig bare at jeg ikke synes de mad er lækkert, og at det er trist og uinspireret at mange finder den slags decideret lækkert og spiser det hver dag (og så tilmed usundt). At jeg ikke forstår man ikke har lyst til at servere noget der er mere indbydende og som kilder børns smagsløg bare en smule.......Det ender så ud i en debat om et barn dør/får kræft af en spegepølse mad en gang imellem. Jeg ved jo godt af debatter kan stikke af fra det oprindelige indlæg, men den debat det endte ud i, har jeg ikke lyst til at deltage i, da det ikke er noget jeg har behov for at debattere over flere sider. Hvis det var, havde jeg ikke smidt mit indlæg i en evighedstråd, men oprettet en særskilt tråd til det

Så beklager. Jeg vidste godt den ville skabe lidt røre. Derfor jeg skrev den i "det må man ikke sige" men 10 siders røre alligevel? Arhhhh.....Synes det er fint der bliver lukket ned for den nu, for det blev for meget.


Det fremhævede er netop min pointe.
Det er rart at have en enkelt tråd, eller to - hvor man netop har mulighed for at kører derudaf og ende et helt nyt (og måske interessant) sted.
Som ikke rigtig har noget med det oprindelige indlæg at gøre, men dem der “kører” synes er interessant.

Hvis et emne får sin egen tråd er der ikke rigtig den mulighed, ikke uden at afspore tråden i hvert fald.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Må et emne gå ud af en tangent?

Indlægaf Kerrigan » 12. maj 2021, 12:07

Kom til at stemme ja, men mener egentligt nej, sådan overordnet set.
Nogle få indlæg er fint, men afspringere af et emne ender ofte med at fylde mange (utrimmede) siders indlæg, og så kunne man vælge enten at tage den privat eller oprette en tråd til lejligheden hvis der er flere involverede i diskussionen.
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16959
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1077
Likede indlæg: 21082

Re: Må et emne gå ud af en tangent?

Indlægaf Misantropen » 12. maj 2021, 12:10

Purple Haze skrev:Det fremhævede er netop min pointe.
Det er rart at have en enkelt tråd, eller to - hvor man netop har mulighed for at kører derudaf og ende et helt nyt (og måske interessant) sted.
Som ikke rigtig har noget med det oprindelige indlæg at gøre, men dem der “kører” synes er interessant.

Hvis et emne får sin egen tråd er der ikke rigtig den mulighed, ikke uden at afspore tråden i hvert fald.

Enig. Nogle gange clasher det jo bare med tråden det bliver skrevet i. At dømme ud fra tråden her virker det også til at der er forskellige meninger om hvad "Det må man ikke sige" trådens emne og formål er, om den er til sniksnak, en kickstarter for debat eller til meninger man ikke behøver uddybe(måske der er flere) Så skal det jo gå galt.
0

Tilbage til "Generelt"