WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Lucia » 6. dec 2017, 17:26

dgd2007 skrev:
Lucia skrev:Jeg er med i sådan et internetpanel, hvor jeg svarer på diverse spørgeskemaer.
I de indledende spørgsmål bliver man selvfølgelig altid spurgt om køn, i dag var svarmulighederne dog lidt alternative:

- Dreng
- Pige
- Væske

:gruble:

Er det en oversættelse fra amerikansk?
Måske "fluid" - altså at man ikke har lagt sig helt sikkert fast på en af delene ... :)

Det var også min første tanke. De har åbenbart ikke korrekturlæsere på den slags.
0
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5648
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1488
Likede indlæg: 22963

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf POCKETKITTEN » 6. dec 2017, 22:36

Chachacha skrev:Det er mest nederen at flere medier hopper i med begge ben, når det tog mig 5-10 minutter at researche mig til at det hele er fake. De er jo med til at sprede fake news, og det giver ikke ligefrem plus på den sløje journalisttroværdighed.



Det har BT breaket på i dag - under overskriften at hun "har snydt hele verden".

Der var et geni, det skrev følgende kommentar. En anden var rationel nok til at påpege, at kvinden næppe er indvandrer, når hun bor i sit hjemland.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Juki » 6. dec 2017, 22:45

POCKETKITTEN skrev:
Chachacha skrev:Det er mest nederen at flere medier hopper i med begge ben, når det tog mig 5-10 minutter at researche mig til at det hele er fake. De er jo med til at sprede fake news, og det giver ikke ligefrem plus på den sløje journalisttroværdighed.



Det har BT breaket på i dag - under overskriften at hun "har snydt hele verden".

Der var et geni, det skrev følgende kommentar. En anden var rationel nok til at påpege, at kvinden næppe er indvandrer, når hun bor i sit hjemland.

Ej, for pokker da! :lol:

"Fuck perkere!! De skal bare skride hjem til deres eget land! Også selvom de bor der i forvejen.. De skal i hvert fald ikke komme hertil og tage vores kvinder og danske julehjælp!!" :stoned:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Skorstenen » 7. dec 2017, 06:34

En mentor af en art, der åbenbart hjælper folk der er i klemme i systemet, har oprettet en facebookgruppe. Han er ved at samle sammen til at gå til en advokat fordi han mener mange bliver snydt. Han efterlyser så folk der har nogen gode eksempler.

En mener at han har en god sag, fordi han gik psykisk ned over ikke at kunne få en ny computer og it-taske.
En anden er sur over ikke at få dækket en rodbehandling.
Og en tredje kan slet ikke forstå det beløb hun har fået for togbilletter. Hun har jo været afsted 3 gange og kun fået et-eller-andet-beløb, som jo slet ikke er den reelle pris for togbilletten. (tænker hun har fået statens takst, præcis som alle andre får)

Det er jeg sq lidt wtf over må jeg indrømme.
3
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Muspel » 7. dec 2017, 08:14

Skorstenen skrev:En mentor af en art, der åbenbart hjælper folk der er i klemme i systemet, har oprettet en facebookgruppe. Han er ved at samle sammen til at gå til en advokat fordi han mener mange bliver snydt. Han efterlyser så folk der har nogen gode eksempler.

En mener at han har en god sag, fordi han gik psykisk ned over ikke at kunne få en ny computer og it-taske.
En anden er sur over ikke at få dækket en rodbehandling.
Og en tredje kan slet ikke forstå det beløb hun har fået for togbilletter. Hun har jo været afsted 3 gange og kun fået et-eller-andet-beløb, som jo slet ikke er den reelle pris for togbilletten. (tænker hun har fået statens takst, præcis som alle andre får)

Det er jeg sq lidt wtf over må jeg indrømme.


Helt enig i de sidste to. Men mon ikke den første skrev ‘it rygsæk’- som er et ordblindehjælpemiddel- og som gør, at ordblinde fx er i stand til på egen hånd at skrive jobansøgninger osv? Hvis ikke jeg har ret- så er jeg helt enig i wtf faktoren.
3
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf hotlips » 7. dec 2017, 08:48

Der er folk der bruger brusekabinen til at skylle grønklædte.. Og også nogen der bruger vaskemaskinen på skylle program.

Wtf?

Jeg er ikke sart men det er absolut verboten at tage noget spiseligt med ud på badeværelset her og jeg foretrækker man heller ikke tager ting med den anden vej.
Badeværelser er godt nok lavet til at kunne steriliseres og kogevaskes, næsten, men i praksis er det noget nær umuligt at få alle de bakterier der nu er der helt væk fra fuger og sprækker.

Jeg er ikke sikker på jeg ville lade høfligheden vinde hvis jeg blev budt på mad der havde ligget på gulvet i badeværelset.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf sigge » 7. dec 2017, 09:48

Denlilleglademy skrev:
hotlips skrev:Der er folk der bruger brusekabinen til at skylle grønklædte.. Og også nogen der bruger vaskemaskinen på skylle program.

Wtf?

Jeg er ikke sart men det er absolut verboten at tage noget spiseligt med ud på badeværelset her og jeg foretrækker man heller ikke tager ting med den anden vej.
Badeværelser er godt nok lavet til at kunne steriliseres og kogevaskes, næsten, men i praksis er det noget nær umuligt at få alle de bakterier der nu er der helt væk fra fuger og sprækker.

Jeg er ikke sikker på jeg ville lade høfligheden vinde hvis jeg blev budt på mad der havde ligget på gulvet i badeværelset.


Altså jeg er enig i at man ikke skal have mad med på badeværelset eller den anden vej. Men jeg forstår vist ikke dit indlæg :blush: Hvad er grønklædte og hvad er det man bruger vaskemaskinen til som er madrelateret?


Jeg gætter på, at "grønklædte" er autocorrect for grønkål. Men jeg måtte også lige lade den snurre et par omgange, før jeg så det.

Mht. vaskemaskinen har jeg kun hørt om, folk der brugte den til at slynge vand ud af deres hakkede og kogte hvidkål til julekål. Jeg har ikke hørt om, at den er blevet brugt til at skylle kål i.
Min mor har fortalt, at der i gamle dage på møntvaskerier hang skilte med, at centrifugen ikke måtte bruges til julekål. :-D
5
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Hunkat » 7. dec 2017, 10:14

Spiller lidt uforpligtende klik-spil på gratisside. Chatten kører lystigt, jeg er egentlig helt ok med at folk bruger forkortelser, glemmer kommaer osv. i sådan en chat. Og uden at lyde alt for fordømmende så er flere af brugerene enten erklærede ordblinde eller med korte uddannelser (helt ned til 7. klasse fortalte en engang), så det kan godt være lidt udfordrende at følge med når de rigtig kommer op i omdrejninger. Men ham her tager altså WTF-prisen:

hej alle back lidt har handlet skulle på apoteket så kunne lige så godt tror til mandag ved at koge sylte nu

hej søde *brugernavn* gløggen ok den på de 5 gik i gulvet efter et krus sov to time

går til og fra har gang i køk tror os rullepølsen klar af salt lage til krydres rulles og koges


Det tager mig seriøst 5 min at læse hver sætning.
9
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Skorstenen » 7. dec 2017, 11:03

Muspel skrev:
Skorstenen skrev:En mentor af en art, der åbenbart hjælper folk der er i klemme i systemet, har oprettet en facebookgruppe. Han er ved at samle sammen til at gå til en advokat fordi han mener mange bliver snydt. Han efterlyser så folk der har nogen gode eksempler.

En mener at han har en god sag, fordi han gik psykisk ned over ikke at kunne få en ny computer og it-taske.
En anden er sur over ikke at få dækket en rodbehandling.
Og en tredje kan slet ikke forstå det beløb hun har fået for togbilletter. Hun har jo været afsted 3 gange og kun fået et-eller-andet-beløb, som jo slet ikke er den reelle pris for togbilletten. (tænker hun har fået statens takst, præcis som alle andre får)

Det er jeg sq lidt wtf over må jeg indrømme.


Helt enig i de sidste to. Men mon ikke den første skrev ‘it rygsæk’- som er et ordblindehjælpemiddel- og som gør, at ordblinde fx er i stand til på egen hånd at skrive jobansøgninger osv? Hvis ikke jeg har ret- så er jeg helt enig i wtf faktoren.

Det kan faktisk godt være :gruble:
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Juki » 7. dec 2017, 11:16

sigge skrev:
Denlilleglademy skrev:
hotlips skrev:Der er folk der bruger brusekabinen til at skylle grønklædte.. Og også nogen der bruger vaskemaskinen på skylle program.

Wtf?

Jeg er ikke sart men det er absolut verboten at tage noget spiseligt med ud på badeværelset her og jeg foretrækker man heller ikke tager ting med den anden vej.
Badeværelser er godt nok lavet til at kunne steriliseres og kogevaskes, næsten, men i praksis er det noget nær umuligt at få alle de bakterier der nu er der helt væk fra fuger og sprækker.

Jeg er ikke sikker på jeg ville lade høfligheden vinde hvis jeg blev budt på mad der havde ligget på gulvet i badeværelset.


Altså jeg er enig i at man ikke skal have mad med på badeværelset eller den anden vej. Men jeg forstår vist ikke dit indlæg :blush: Hvad er grønklædte og hvad er det man bruger vaskemaskinen til som er madrelateret?


Jeg gætter på, at "grønklædte" er autocorrect for grønkål. Men jeg måtte også lige lade den snurre et par omgange, før jeg så det.

Mht. vaskemaskinen har jeg kun hørt om, folk der brugte den til at slynge vand ud af deres hakkede og kogte hvidkål til julekål. Jeg har ikke hørt om, at den er blevet brugt til at skylle kål i.
Min mor har fortalt, at der i gamle dage på møntvaskerier hang skilte med, at centrifugen ikke måtte bruges til julekål. :-D

Ah, det får det til at give mening :D

Jeg nåede lige at føle mig unormal fordi jeg bruger skylleprogrammet på min vaskemaskine :lol:

Jeg har dog aldrig før hørt at man skulle putte noget mad i vaskenaskine. Det lyder ulækkert :wacko: Og gør mig endnu mere glad for min egen vaskemaskine.

Jeg kan dog godt forstå hvis man bruger bruseren til store skylleopgaver. Når jeg gør bageplader, bradepande og lignende rene så skyller jeg dem altså også under bruseren da det er meget lettere end at skulle jonglere med dem ved køkkenvasken :genert:

Jeg har dog aldrig skyllet madvarer derude, men det kunne jeg da sagtens finde på. Grønkålen fx behøver jo ikke røre gulvet/vægge, så det er vel let at undgå sæberester m.m.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf sigge » 7. dec 2017, 14:37

Jeg er lidt WTF over, at min arbejdsplads har været udsat for en scam, der var lige ved at lykkes.

Vores chef sidder i møde internt i huset. Vores bogholder modtager en mail, som ser ud til at komme fra ham (sendt fra en telefon godt nok), hvor hun bliver bedt om at overføre £9500 til udlandet, og hvilke oplysninger skal hun bruge til det? Hun svarer, at hun skal bruge IBAN nr. mm. Hun modtager disse oplysninger, men har ikke selv autorisation til at overføre i vores bank, så hun skriver tilbage til "chefen", at hun skal bruge hans godkendelse, før det kan gå igennem. "Han" svarer, om hun ikke lige kan få [fornavn på vores økonomichef] til det. Det kan økonomichefen dog heller ikke.
Da chefen kommer ud fra mødet, undskylder bogholderen meget, at hun ikke har kunnet lave hans overførsel, hvilket min chef er meget uforstående overfor, for han har sandelig ikke bedt om at få noget som helst overført. :shock:

Det mest spooky i det er, at hverken bogholderen eller økonomichefen står angivet med disse titler nogen steder officielt. Vi har godt nok billeder og kontaktoplysninger på vores hjemmeside, men der er bevidst ikke nogen titler på. Så vi kan ikke lige lure, hvordan hacker-typer har fundet frem til, at de skulle skrive til lige præcis den person og henvise til den anden person for godkendelse.
8
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Mi55y » 7. dec 2017, 14:41

sigge skrev:Jeg er lidt WTF over, at min arbejdsplads har været udsat for en scam, der var lige ved at lykkes.

Vores chef sidder i møde internt i huset. Vores bogholder modtager en mail, som ser ud til at komme fra ham (sendt fra en telefon godt nok), hvor hun bliver bedt om at overføre £9500 til udlandet, og hvilke oplysninger skal hun bruge til det? Hun svarer, at hun skal bruge IBAN nr. mm. Hun modtager disse oplysninger, men har ikke selv autorisation til at overføre i vores bank, så hun skriver tilbage til "chefen", at hun skal bruge hans godkendelse, før det kan gå igennem. "Han" svarer, om hun ikke lige kan få [fornavn på vores økonomichef] til det. Det kan økonomichefen dog heller ikke.
Da chefen kommer ud fra mødet, undskylder bogholderen meget, at hun ikke har kunnet lave hans overførsel, hvilket min chef er meget uforstående overfor, for han har sandelig ikke bedt om at få noget som helst overført. :shock:

Det mest spooky i det er, at hverken bogholderen eller økonomichefen står angivet med disse titler nogen steder officielt. Vi har godt nok billeder og kontaktoplysninger på vores hjemmeside, men der er bevidst ikke nogen titler på. Så vi kan ikke lige lure, hvordan hacker-typer har fundet frem til, at de skulle skrive til lige præcis den person og henvise til den anden person for godkendelse.


Det har vi også prøvet. Og mailen de sendte fra var identisk med chefens mail bortset fra, at et i var skiftet ud med et l. Vores bogholder fattede mistanke, fordi chefen aldrig plejer at skrive på engelsk til hende på trods af, at det er koncernsproget.
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1745
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 6029

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Ondemand » 7. dec 2017, 14:42

Juki skrev:Hvad I alverden er det jeg lige har set? :nerve:



Bubbers ukendte fætter? :gisp:
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Æble » 7. dec 2017, 14:46

sigge skrev:Jeg er lidt WTF over, at min arbejdsplads har været udsat for en scam, der var lige ved at lykkes.

Vores chef sidder i møde internt i huset. Vores bogholder modtager en mail, som ser ud til at komme fra ham (sendt fra en telefon godt nok), hvor hun bliver bedt om at overføre £9500 til udlandet, og hvilke oplysninger skal hun bruge til det? Hun svarer, at hun skal bruge IBAN nr. mm. Hun modtager disse oplysninger, men har ikke selv autorisation til at overføre i vores bank, så hun skriver tilbage til "chefen", at hun skal bruge hans godkendelse, før det kan gå igennem. "Han" svarer, om hun ikke lige kan få [fornavn på vores økonomichef] til det. Det kan økonomichefen dog heller ikke.
Da chefen kommer ud fra mødet, undskylder bogholderen meget, at hun ikke har kunnet lave hans overførsel, hvilket min chef er meget uforstående overfor, for han har sandelig ikke bedt om at få noget som helst overført. :shock:

Det mest spooky i det er, at hverken bogholderen eller økonomichefen står angivet med disse titler nogen steder officielt. Vi har godt nok billeder og kontaktoplysninger på vores hjemmeside, men der er bevidst ikke nogen titler på. Så vi kan ikke lige lure, hvordan hacker-typer har fundet frem til, at de skulle skrive til lige præcis den person og henvise til den anden person for godkendelse.


Kender en hvis virksomhed blev snydt for 250.000 på den måde og politiet sagde at de havde hørt om det en del gange :mellow:
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf sigge » 7. dec 2017, 14:52

Mi55y skrev:
sigge skrev:Jeg er lidt WTF over, at min arbejdsplads har været udsat for en scam, der var lige ved at lykkes.

Vores chef sidder i møde internt i huset. Vores bogholder modtager en mail, som ser ud til at komme fra ham (sendt fra en telefon godt nok), hvor hun bliver bedt om at overføre £9500 til udlandet, og hvilke oplysninger skal hun bruge til det? Hun svarer, at hun skal bruge IBAN nr. mm. Hun modtager disse oplysninger, men har ikke selv autorisation til at overføre i vores bank, så hun skriver tilbage til "chefen", at hun skal bruge hans godkendelse, før det kan gå igennem. "Han" svarer, om hun ikke lige kan få [fornavn på vores økonomichef] til det. Det kan økonomichefen dog heller ikke.
Da chefen kommer ud fra mødet, undskylder bogholderen meget, at hun ikke har kunnet lave hans overførsel, hvilket min chef er meget uforstående overfor, for han har sandelig ikke bedt om at få noget som helst overført. :shock:

Det mest spooky i det er, at hverken bogholderen eller økonomichefen står angivet med disse titler nogen steder officielt. Vi har godt nok billeder og kontaktoplysninger på vores hjemmeside, men der er bevidst ikke nogen titler på. Så vi kan ikke lige lure, hvordan hacker-typer har fundet frem til, at de skulle skrive til lige præcis den person og henvise til den anden person for godkendelse.


Det har vi også prøvet. Og mailen de sendte fra var identisk med chefens mail bortset fra, at et i var skiftet ud med et l. Vores bogholder fattede mistanke, fordi chefen aldrig plejer at skrive på engelsk til hende på trods af, at det er koncernsproget.


Her blev der skrevet på dansk - og det var godt nok til, at bogholderen ikke fattede mistanke, så det var ikke åbenlyst google translate.
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"