WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8204

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Anilara » 17. apr 2018, 23:46

dgd2007 skrev:
Anilara skrev:Hvilken situation? I en konflikt? Der tager de på arbejde, da de ikke er en del af konflikten eller forhandlingerne - ligesom dem der ikke er i fagforening.

:shock:
Men anyways, de fleste i denne konflikt vil jo blive lockout'et - sidder arbejdsgiverne så med personalelisten og siger: "Nå, du er gul, så lockout'er vi ikke dig"? :gruble:

Nej, de gule og dem uden fagforening har selv til opgave at fortælle arbejdsgiver at man ikke er en del af konflikten - ellers har arbejdsgiver/leder lov til at formode at de er med i en forhandlende fagforening, og så er man lidt på røven. Man skulle helst melde til sin arbejdsgiver hvis man ikke var en del af konflikten for noget tid siden - den går ikke så tæt på deadline.
Jeg er ikke i fagforening, så jeg skrev til min leder på egne og elleve andre kollegaers vegne for over en måned siden. Vores (forholdsvist store) område blev dog senere undtaget lockout, da man vurderede at det ville kunne have for alvorlige følger (børn- og ungeområdet, forvaltning).
Hvis ikke vi var blevet undtaget skulle vi, som ikke er en del af konflikten, have ageret nødberedskab. Arbejdsgiver havde stadig lov til at sende os hjem ved en lockout, men så skulle det være med fuld løn. Det tror jeg de færreste arbejdsgivere er interesserede i.
Vi måtte dog ikke påtage os konfliktramt arbejde - det vil sige vi ikke måtte handle i andres sager (med mindre det var akut, eksempelvis ved misbrug, vold mv.)
2
D.itsen
Indlæg: 3325
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8983

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf D.itsen » 18. apr 2018, 04:36

HerErJeg skrev:https://jyllands-posten.dk/international/asien/article6427797.ece
Den der håndtering Indien har med voldtægter af kvinder er hovedrystende. Jeg har aldrig været der, og har ikke lyst til det. Måske ikke på grund af voldtægterne, men jeg oplever det som primitivt og tilbagestående på rigtigt mange plan.

Lige nu kan jeg ikke finde en artikel men læste om en 7-8årige muslimsk pige som var blevet bortført, voldtaget og myrdet af nogle hinduer i forsøget på at skræmme muslimerne væk. Og folk demonstrerer simpelthen for gerningsmændene :puke:
3
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
HerErJeg
Indlæg: 4229
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5036

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf HerErJeg » 18. apr 2018, 04:45

D.itsen skrev:
HerErJeg skrev:https://jyllands-posten.dk/international/asien/article6427797.ece
Den der håndtering Indien har med voldtægter af kvinder er hovedrystende. Jeg har aldrig været der, og har ikke lyst til det. Måske ikke på grund af voldtægterne, men jeg oplever det som primitivt og tilbagestående på rigtigt mange plan.

Lige nu kan jeg ikke finde en artikel men læste om en 7-8årige muslimsk pige som var blevet bortført, voldtaget og myrdet af nogle hinduer i forsøget på at skræmme muslimerne væk. Og folk demonstrerer simpelthen for gerningsmændene :puke:

Den læste jeg lige inden jeg indsatte det link fra JP. En død muslim er en god muslim, eller noget... og dør døde jo piger hele tiden, så en fra eller til,, who the fuck cares?
I mange år har den muslimske ekstremistiske verden været et symbol på den formørkede middelalder, den 1. plads har Inderne efterhånden sat sig rigtigt hårdt på.
4
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28062

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. apr 2018, 04:47

HerErJeg skrev:https://jyllands-posten.dk/international/asien/article6427797.ece
Den der håndtering Indien har med voldtægter af kvinder er hovedrystende. Jeg har aldrig været der, og har ikke lyst til det. Måske ikke på grund af voldtægterne, men jeg oplever det som primitivt og tilbagestående på rigtigt mange plan.


Enig. Det er fuldstændig vanvittigt. Indien har generelt aldrig sagt mig noget, men hele den der voldtægtskultur og system gør at jeg definitivt ikke har lyst til det. Jeg har oplevet nok af den mentalitet i Bangladesh. Jeg kan ikke holde det ud
Senest rettet af FormerlyKnownAs 18. apr 2018, 08:17, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf ExCoastal » 18. apr 2018, 06:27

Madam Pomfrey skrev:har lige erfaret at der i det altid fantastiske USA, findes parkeringspladser specifikt til gravide kvinder.

Altså jeg forstår konceptet familie-pladser, typisk placeret nær indgang så man undgår at slæbe børnene igennem alt for meget trafik, og så med en bredere plads, så man undgår bilkabuler hvis ungerne er lidt for ivrige når de skal ud af bilen.
Men pladser specielt til gravide kvinder?


Dem har jeg set og benyttet mig af, da min eks var gravid med vores søn. Men jeg tror ikke, at jeg har set dem andre steder end Babies'R'Us.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf bluetof1 » 18. apr 2018, 07:07

ExCoastal skrev:
Madam Pomfrey skrev:har lige erfaret at der i det altid fantastiske USA, findes parkeringspladser specifikt til gravide kvinder.

Altså jeg forstår konceptet familie-pladser, typisk placeret nær indgang så man undgår at slæbe børnene igennem alt for meget trafik, og så med en bredere plads, så man undgår bilkabuler hvis ungerne er lidt for ivrige når de skal ud af bilen.
Men pladser specielt til gravide kvinder?


Dem har jeg set og benyttet mig af, da min eks var gravid med vores søn. Men jeg tror ikke, at jeg har set dem andre steder end Babies'R'Us.


En butik, der i sig selv er et wtf-moment værdigt :love:
Jeg var i en i Orlandoområdet for nogle år siden og den var stor som en lagerhal og med barnevogne, senge, pusleborde, tøj, sutteflasker osv. osv. fra gulv til loft.
Det fik Babysam til at ligne en sørgelig amatør i sammenligning :lol:
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf ExCoastal » 18. apr 2018, 07:37

bluetof1 skrev:
ExCoastal skrev:
Madam Pomfrey skrev:har lige erfaret at der i det altid fantastiske USA, findes parkeringspladser specifikt til gravide kvinder.

Altså jeg forstår konceptet familie-pladser, typisk placeret nær indgang så man undgår at slæbe børnene igennem alt for meget trafik, og så med en bredere plads, så man undgår bilkabuler hvis ungerne er lidt for ivrige når de skal ud af bilen.
Men pladser specielt til gravide kvinder?


Dem har jeg set og benyttet mig af, da min eks var gravid med vores søn. Men jeg tror ikke, at jeg har set dem andre steder end Babies'R'Us.


En butik, der i sig selv er et wtf-moment værdigt :love:
Jeg var i en i Orlandoområdet for nogle år siden og den var stor som en lagerhal og med barnevogne, senge, pusleborde, tøj, sutteflasker osv. osv. fra gulv til loft.
Det fik Babysam til at ligne en sørgelig amatør i sammenligning :lol:


Så har du ikke besøgt Costco, en amerikansk institution i alt, hvad der er overdrevet. Det er et gigantisk varehus med indkøbsvogne, der er så brede, at der er sæder til to børn ved siden af hinanden. Der er altid megalange køer til kassen, men priserne er tilgæld yderst lave, selvom man så er tvunget til at købe alt i store mængder. Så når man så har fået pakkerne med 100 ruller toiletpapir, 4 liter jordnøddeolie, 4 pakker oksestege, pakke med 48 øl og
6 flasker med vaskemiddel ned i den gigantiske vogn, så håber man på, at man kan nå at bruge alt det her. Og samtidigt retfærdiggøre et medlemsgebyr på $60 årligt. Hmm...
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf bluetof1 » 18. apr 2018, 07:42

ExCoastal skrev:
bluetof1 skrev:
ExCoastal skrev:
Madam Pomfrey skrev:har lige erfaret at der i det altid fantastiske USA, findes parkeringspladser specifikt til gravide kvinder.

Altså jeg forstår konceptet familie-pladser, typisk placeret nær indgang så man undgår at slæbe børnene igennem alt for meget trafik, og så med en bredere plads, så man undgår bilkabuler hvis ungerne er lidt for ivrige når de skal ud af bilen.
Men pladser specielt til gravide kvinder?


Dem har jeg set og benyttet mig af, da min eks var gravid med vores søn. Men jeg tror ikke, at jeg har set dem andre steder end Babies'R'Us.


En butik, der i sig selv er et wtf-moment værdigt :love:
Jeg var i en i Orlandoområdet for nogle år siden og den var stor som en lagerhal og med barnevogne, senge, pusleborde, tøj, sutteflasker osv. osv. fra gulv til loft.
Det fik Babysam til at ligne en sørgelig amatør i sammenligning :lol:


Så har du ikke besøgt Costco, en amerikansk institution i alt, hvad der er overdrevet. Det er et gigantisk varehus med indkøbsvogne, der er så brede, at der er sæder til to børn ved siden af hinanden. Der er altid megalange køer til kassen, men priserne er tilgæld yderst lave, selvom man så er tvunget til at købe alt i store mængder. Så når man så har fået pakkerne med 100 ruller toiletpapir, 4 liter jordnøddeolie, 4 pakker oksestege, pakke med 48 øl og
6 flasker med vaskemiddel ned i den gigantiske vogn, så håber man på, at man kan nå at bruge alt det her. Og samtidigt retfærdiggøre et medlemsgebyr på $60 årligt. Hmm...


Jeg har fire børn og min kæreste er nordjyde.
Hvor længe tror du fire pakker ko holder her i huset :lol:
Men nej, jeg har ikke været der. Er det et sightseeing-mål næste gang jeg er i The Bay Area?
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Juki » 18. apr 2018, 09:18

Badesandalen skrev:
AgentPixie skrev:
Badesandalen skrev:"Rosinbrownies" :ad!:

Det er forhåbentlig ikke en rigtig ting.

Desværre, jo. Og på siden før denne? Chokolademousse med svesker. :nej:
IMG_20180417_205024-1224x1632.jpg


(Jeg håber billedet er til at se; dårligt kamera, ukendt resizer og på fra mobilen)

Det må da være fra en eller anden spøg og skæmt bog eller en bog for drillepinde?? :gruble: :forvirret:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Badesandalen » 19. apr 2018, 05:34

Juki skrev:Det må da være fra en eller anden spøg og skæmt bog eller en bog for drillepinde?? :gruble: :forvirret:

Det er fra dessert-delen i en bog med sunde opskrifter. Jeg ville så hellere undvære dessert. Måske er det sådan de får folk til at spise sundere? :gruble:
3
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4378
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf BlueBunny » 19. apr 2018, 07:32

På fb. En ønsker at sælge sine 10 år gamle plugin høretelefoner til 800kr. Nypris 1500kr
5
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf hotlips » 20. apr 2018, 07:54

ExCoastal skrev:
Madam Pomfrey skrev:har lige erfaret at der i det altid fantastiske USA, findes parkeringspladser specifikt til gravide kvinder.

Altså jeg forstår konceptet familie-pladser, typisk placeret nær indgang så man undgår at slæbe børnene igennem alt for meget trafik, og så med en bredere plads, så man undgår bilkabuler hvis ungerne er lidt for ivrige når de skal ud af bilen.
Men pladser specielt til gravide kvinder?


Dem har jeg set og benyttet mig af, da min eks var gravid med vores søn. Men jeg tror ikke, at jeg har set dem andre steder end Babies'R'Us.


De findes også i Danmark, vi har en del af dem i Rødovre centeret. Jeg synes det er okay, det var filme koldt at gå rundt med sandaler uden hæl i december fordi mine fødder var for store til de sko i str 42 jeg havde lånt, jeg brugte 37 normalt og det er ikke særligt rart at gå rundt på sådan nogle fødder der er så fulde af væske at man lige må stå og presse det værste under dem væk når man rejser sig efter at have siddet ned og så med en badebold på 15 kg oveni.
Der er bare tidspunkter hvor der er en meget stor forskel på noget der er ligegyldigt når man er sund og rask og som er så svært når kroppen ikke virker ordentligt.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf hotlips » 20. apr 2018, 07:59

Jeg har fået sådan en artikel reklame for rødvin fra netto op, det er angiveligt en læge der taler om rødvinshovedpine og hvad man kan gøre, fks tage panodiler.

Det er virkelig wtf at en læge ikke lige stopper og overvejer situationen før han siger den slags, det er helt fint at de ikke kun udtaler sig om salat og kildevand men piller for at kunne drikke rødvin..?? Ikke tømmermænd, for at drikke det uden at blive plaget af fælt ubehag.
0
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6503
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14434

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Mangoness » 20. apr 2018, 11:13

:panik: :panik: :panik:

0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8963
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18271

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Mi55y » 20. apr 2018, 11:42

Jeg er uddannet translatør og laver nogen gange lidt oversættelsesarbejde for min gamle arbejdsplads. Nu har de lige ringet og spurgt til, hvorvidt jeg er medlem af interesseorganisationen Translatørforeningen eller fagforeningen Kommunikation og Sprog - for ellers vil Handelskammeret ikke godkende oversættelser fra min hånd - WTF? Nå, men det var jo rigtig godt, at de fik fjernet statsautorisationen for translatører, for den var der jo ikke brug for :stoned:
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Generelt"