WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1408

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Ladysparrow » 15. jun 2018, 06:11

Juki skrev:
Ladysparrow skrev:Jeg er startet på mit nye arbejde i mandags, som jeg blev headhuntet til af en tidligere chef som nu er VD.
- jeg har glædet mig rigtig meget og startede med at hilse på alle. Dem jeg så skal dele kontor med og som skal hjælpe mig med at komme ind i min rolle - er dem som jeg er så WTF over. De ignorerer mig fra første dag og bare det at de skulle spise frokost endte med at de bare gik med kommentaren: "Du ved vel hvor det er!" Jeg har forsøgt att ignorere det og bare spørge ind til dem og arbejdsopgaver. Det er bare blevet værrer og værrer. De siger ikke godmorgen eller farvel, der er dødstille med mindre de taler med hinanden eller jeg går ud af rummet. På min anden dag havde de smidt 30 dokumenter på mit bord med kommentaren om at det kunne jeg vel løse med en eller anden.

Jeg har talt med projekt lederen og andre der alle er klar over det og som vil hjælpe mig. Men kan ikke rigtig se hvordan.

De er begge i 50'erne.

I går græd jeg mere eller mindre hele aftenen. Jeg forstår ikke at man behandler nogen på den måde. I går stillede jeg et spørgsmål og fik til svar at hun ikke kunne hjælpe mig pga min parfume?¿! WTF :whine:

Øv!

Jeg håber der bliver taget affære af ledere, chefer og hvem der ellers måtte være og hvis ikke det hjælper at du så finder en anden arbejdsplads i stedet for at bruge energi på så dumme kollegaer :ae:

Både tak for svar og grønt kort. Er sgu helt ulykkelig, det her er virkelig drømmejobbet. Jeg er sgu for gammel til skolegårdsmobning.
4
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 256
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 2819

Indlægaf Tricolette » 15. jun 2018, 06:32

Juki skrev:
HerErJeg skrev:https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/boligforening-vil-smide-trampolinejere-paa-gaden-jeg-er-virkelig-hidsig/7198214
Børn der kan høres er en uskik og skal forbydes. De lever op til deres navn, boligforening af 1944, for det må være årstallet for håndtering af børn og opdragelse som man ønsker at genindføre.
Der har været klager, mange klager....
Mon dog, for så meget som børn er digitale i dag, så er reel leg i det fri reduceret helt vildt de senere år. Men for de mest snerpede brokrøve, så er selv et pip jo stadig en lyd for meget.

Med al den larm der er overalt hvor man færdes i dag, uanset om det er hjemme i privaten eller ej, kan det godt ske at folk generelt er mindre tolerante overfor larm end tidligere, men det er jo heller ikke for sjov at støjforurening m.m. er et stort problem.

Det gør det heller ikke bedre at høfligheden og respekten for andre mennesker samtidig nogle gange er ikke eksisterende.

Det med fodbolden er et godt eksempel. Selvfølgelig skal der da ikke spilles bold på en mur så det generer dem der bor bag muren, og slet ikke når der er lavet et område med en græsplæne med mål, opsat til samme formål. At det kan komme bag på folk og skabe utilfredshed kan virkelig undre mig.

Edit: Jeg har lige opdaget at det var en anden artikel om samme sag jeg havde læst https://www.bt.dk/samfund/boligforening ... rampoliner Der fremlægges det lidt anderledes.

Jeg forstår egentligt udemærket, at naboerne føler sig generet af trampolinerne. Lyden er ikke generende, men når ungerne konstant er over hækhøjde, så har naboerne ikke en uforstyret have at opholde sig i. (har selv boet i rækkehus, hvor naboernr havde trampoliner)

Desuden - prøv at se et luftfoto over et dansk parcelhuskvarter - hvor er alle trampolinerne lige placeret i haverne? Overvejende i den fjerneste ende af egen haven.
10
FormerlyKnownAs
Kort karma: 347
Likede indlæg: 2479

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. jun 2018, 08:52

Trampoliner er vist der det hele starter. Fra larmende børn til larmende unge. De er ikke velkomne i Gentofte, i hvert fald ifølge det her indlæg i Villabyerne, først når de er voksne og har nogle millioner :stoned:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
/Dullen
Brugeravatar
Sustentaculum
Kort karma: 42
Likede indlæg: 507

Indlægaf Sustentaculum » 15. jun 2018, 09:48

FormerlyKnownAs skrev:Trampoliner er vist der det hele starter. Fra larmende børn til larmende unge. De er ikke velkomne i Gentofte, i hvert fald ifølge det her indlæg i Villabyerne, først når de er voksne og har nogle millioner :stoned:

:nerve:

Det er forhåbentlig Villabyernes udgave af rokokoposten. :tie:
6
Akehurst2
Kort karma: 576
Likede indlæg: 12196

Indlægaf Akehurst2 » 15. jun 2018, 09:52

Sustentaculum skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Trampoliner er vist der det hele starter. Fra larmende børn til larmende unge. De er ikke velkomne i Gentofte, i hvert fald ifølge det her indlæg i Villabyerne, først når de er voksne og har nogle millioner :stoned:

Det tænkte jeg også, men et opslag på Krak afslører at navn og adresse i hvert fald er gode nok...
0
FormerlyKnownAs
Kort karma: 347
Likede indlæg: 2479

Indlægaf FormerlyKnownAs » 15. jun 2018, 09:53

Akehurst2 skrev:
Sustentaculum skrev:

Det tænkte jeg også, men et opslag på Krak afslører at navn og adresse i hvert fald er gode nok...

Ja, den er absolut god nok.
0
/Dullen
Brugeravatar
PerXX
Kort karma: 34
Likede indlæg: 1044

Indlægaf PerXX » 15. jun 2018, 10:11

Som Gentofteborger kan jeg nævne at Peter Nissen er forholdsvis velkendt i lokalavisen.
Nej - han er ikke seriøs, men laver ofte den slags satiriske indlæg.

Han har f.eks også tidligere anbefalet opførsel af elektrisk hegn hele vejen langs kommunegrænsen :lol:

Noget helt andet er så at der er mange der er imod lige netop det byggeri der snakkes om i læserbrevet - her i blandt, Danmarks Naturfredningsforening, Dansk Ornitologisk Forening, Forstbotanisk haves venner og en hel del borgere.
Byggeriet vel i den grad skære ind i de grønne områder, og netop Forstbotanisk have.

I øvrigt er det 9000 m2 store byggeri stort set udelukkende til luksuslejligheder. 75% er luksuslejligheder, 17% familieboliger og kun 8% vil blive til ungdomsboliger.
15
Brugeravatar
Sustentaculum
Kort karma: 42
Likede indlæg: 507

Indlægaf Sustentaculum » 15. jun 2018, 11:17

PerXX skrev:Som Gentofteborger kan jeg nævne at Peter Nissen er forholdsvis velkendt i lokalavisen.
Nej - han er ikke seriøs, men laver ofte den slags satiriske indlæg.

Han har f.eks også tidligere anbefalet opførsel af elektrisk hegn hele vejen langs kommunegrænsen :lol:

Det er jeg trods alt lidt glad for at høre! :lol:
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 612
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 8878

Indlægaf Delfin » 15. jun 2018, 11:32

Haha jo længere jeg kom i læsningen, des mere sikker blev jeg på, at det enten måtte være et meget gammelt udklip eller en morsomhed.
Det var så det sidste :D
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 262
Likede indlæg: 4616

Indlægaf Mangoness » 15. jun 2018, 11:50

1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
cola
Kort karma: 58
Likede indlæg: 1120

Indlægaf cola » 15. jun 2018, 13:16

Ladysparrow skrev:Jeg er startet på mit nye arbejde i mandags, som jeg blev headhuntet til af en tidligere chef som nu er VD.
- jeg har glædet mig rigtig meget og startede med at hilse på alle. Dem jeg så skal dele kontor med og som skal hjælpe mig med at komme ind i min rolle - er dem som jeg er så WTF over. De ignorerer mig fra første dag og bare det at de skulle spise frokost endte med at de bare gik med kommentaren: "Du ved vel hvor det er!" Jeg har forsøgt att ignorere det og bare spørge ind til dem og arbejdsopgaver. Det er bare blevet værrer og værrer. De siger ikke godmorgen eller farvel, der er dødstille med mindre de taler med hinanden eller jeg går ud af rummet. På min anden dag havde de smidt 30 dokumenter på mit bord med kommentaren om at det kunne jeg vel løse med en eller anden.

Jeg har talt med projekt lederen og andre der alle er klar over det og som vil hjælpe mig. Men kan ikke rigtig se hvordan.

De er begge i 50'erne.

I går græd jeg mere eller mindre hele aftenen. Jeg forstår ikke at man behandler nogen på den måde. I går stillede jeg et spørgsmål og fik til svar at hun ikke kunne hjælpe mig pga min parfume?¿! WTF :whine:

Har du spurgt dem direkte hvad du har gjort galt siden de sådan mobber dig, altså direkte konfrontere dem med hvad de gør, og se hvad de siger, det kunne jeg personligt godt tænke mig at vide.

Hold hovedet højt, og lad dem ikke knække dig, du er det værd.
2
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 783
Likede indlæg: 14749

Indlægaf Juki » 15. jun 2018, 13:48

Tricolette skrev:
Juki skrev:
HerErJeg skrev:https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/boligforening-vil-smide-trampolinejere-paa-gaden-jeg-er-virkelig-hidsig/7198214
Børn der kan høres er en uskik og skal forbydes. De lever op til deres navn, boligforening af 1944, for det må være årstallet for håndtering af børn og opdragelse som man ønsker at genindføre.
Mon dog, for så meget som børn er digitale i dag, så er reel leg i det fri reduceret helt vildt de senere år. Men for de mest snerpede brokrøve, så er selv et pip jo stadig en lyd for meget.

Med al den larm der er overalt hvor man færdes i dag, uanset om det er hjemme i privaten eller ej, kan det godt ske at folk generelt er mindre tolerante overfor larm end tidligere, men det er jo heller ikke for sjov at støjforurening m.m. er et stort problem.

Det gør det heller ikke bedre at høfligheden og respekten for andre mennesker samtidig nogle gange er ikke eksisterende.

Det med fodbolden er et godt eksempel. Selvfølgelig skal der da ikke spilles bold på en mur så det generer dem der bor bag muren, og slet ikke når der er lavet et område med en græsplæne med mål, opsat til samme formål. At det kan komme bag på folk og skabe utilfredshed kan virkelig undre mig.

Edit: Jeg har lige opdaget at det var en anden artikel om samme sag jeg havde læst https://www.bt.dk/samfund/boligforening ... rampoliner Der fremlægges det lidt anderledes.

Jeg forstår egentligt udemærket, at naboerne føler sig generet af trampolinerne. Lyden er ikke generende, men når ungerne konstant er over hækhøjde, så har naboerne ikke en uforstyret have at opholde sig i. (har selv boet i rækkehus, hvor naboernr havde trampoliner)

Desuden - prøv at se et luftfoto over et dansk parcelhuskvarter - hvor er alle trampolinerne lige placeret i haverne? Overvejende i den fjerneste ende af egen haven.

Jeg har ikke så mange erfaringer med havetrampoliner hvor jeg bor, men for satan sådan nogle hvinende og råbende børn kan larme! :nerve:

Det er ikke fordi jeg ikke under børn at lege og have det sjovt, men et højt lydniveau er virkelig ikke en nødvendighed for det.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Marott
Kort karma: 190
Likede indlæg: 1180

Indlægaf Marott » 15. jun 2018, 13:49

Vores nabo har placeret deres trampolin lige ud for vores stuevindue, så vi har måttet sætte folie på ruden for at få privatliv. Trampolinen er i øvrigt placeret længst væk fra naboens eget hus og terrasse.
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1408

Indlægaf Ladysparrow » 15. jun 2018, 14:21

cola skrev:

De er begge i 50'erne.

Har du spurgt dem direkte hvad du har gjort galt siden de sådan mobber dig, altså direkte konfrontere dem med hvad de gør, og se hvad de siger, det kunne jeg personligt godt tænke mig at vide.

Hold hovedet højt, og lad dem ikke knække dig, du er det værd.

Tak- har ikke sagt noget endnu, jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal sige og vil ikke give dem fornøjelsen ved at se mig tude, det ved jeg at jeg kommer til hvis jeg skal tage det op med dem.

På mandag kommer deres chef, min chef er sygemeldt så ham kan jeg ikke vende mig til. Føler mig som en stor fiasko - håber jeg kan få det lidt på afstand i weekenden og skrive det ned som jeg har brug for at tage op...
2
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 355
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 3460

Indlægaf Lurende Peber » 15. jun 2018, 14:25

Vores skråt-bagbo har også trampolin i det for dem fjerneste hjørne. Så 3 parceller kan få glæde af deres højlydt begejstrede/kede børn.
Nåh ja. Sådan er det at bo lidt tæt.
Men så brokker de sig over vores høns, især hanen. Den kapper vi så hovedet af, men det er skam ikke nok. De starter derefter en længere varende sag med kommunen, som til sidst må inspicere og godkende vores hønsehus etc.
Hvordan faen kan de høre og endda føle sig generet af vores gokkere gennem det skrigeri?
9
Registreret Gammel Gris :gris:

Tilbage til "Generelt"