WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 788
Likede indlæg: 11177

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf dgd2007 » 13. aug 2018, 20:02

Smiling_Goat skrev:Oh dear God, what have I started? :mellow:

Undskyld alle sammen :P

Det var skam en fin diskussion - men den burde nok have været i kommatråden i sprogforummet :lol:
2
Brugeravatar
Miss_no_More
Kort karma: 170
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 4276

Indlægaf Miss_no_More » 13. aug 2018, 21:29

Muspel skrev:Jeg blev rimeligt WTF her til aften i min gårdhave. Pludselig lander der en kvart banan uden skrald foran mig. Fra luften. Enten har nogen kylet den ud af et vindue. Eller også var det en fugl, der tabte den. Begge dele ret wtf...?

Det minder mig om forleden dag, da jeg og kæresten gik tur på havnen i Aalborg. Et par meter længere fremme, lander der en plastikbakke med noget mad i. Jeg er helt "WTF, hvor fanden kom det fra?!", men kæresten havde set, det kom oppe fra et vindue.

Jeg har svært ved at tro det, så bliver ved at spørge - måske tabte personen det ud af vinduet - indtil min kæreste så siger "NEJ! Personen åbnede vinduet og kylede det ud!"...... :-D
Jeg havde simpelthen bare svært ved tro, folk kunne være SÅ store svin. But of course.
8
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 195
Likede indlæg: 3485

Indlægaf Confucius » 14. aug 2018, 09:26

Billede

Be gone, demon!
7
Der findes to slags mennesker:
1) Dem der kan ekstrapolere fra ufuldstændige data.

Kun en tåbe frygter ikke badevægten.
Brugeravatar
tjald62
Kort karma: 65
Geografisk sted: Randers NV
Likede indlæg: 701

Indlægaf tjald62 » 14. aug 2018, 11:04

0
Babsoman :ivrig: :slem:

Dagens ord: "anmeller"
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1290
Likede indlæg: 24778

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. aug 2018, 19:20

I en kommentar til en ASMR-video med en hovedbundsmassage-dims formet som elg (i sig selv wtf!), bliver der spurgt, hvor elgen, i øvrigt kaldet Berta, kan købes.
Det kan videoens afsender desværre ikke hjælpe med, men hun foreslår interesserede at google "massage toy".
Det er så ikke lige elge, den søgning får det til at vrimle med, kan jeg afsløre...
14
Brugeravatar
paint
Kort karma: 318
Likede indlæg: 12864

Indlægaf paint » 14. aug 2018, 21:38

Amerikanske børn, lærer det fra starten; sundhed koster penge, mange penge.

Legetøjssæt til børn. 1 stk stetoskop samt en regning på $ 98.000 - så er det ligesom sat på plads.

Billede
25
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 372
Likede indlæg: 4030

Indlægaf lillebjoern » 15. aug 2018, 20:17

Jeg havde fødselsdag i starten af måneden, og fik en ring af min faster i fødselsdagsgave. Der er ikke så meget WTF i det, men her er lidt baggrundshistorie: Min faster er meget velhavende og har arvet en masse penge fra min onkel, som solgte et kæmpe firma. Min familie har aldrig haft meget, og det er ikke fordi vi forventer noget som helst af hende, men for lige at sætte det i perspektiv fik jeg i 18-års fødselsdagsgave 20 udklip af madopskrifter fra Hjemmet, som hun har samlet gennem 90'-erne og 00'erne. Hun har altid givet os lidt sådan... ja, "junk" i gave; noget billigt fra tirsdagsmarkedet i Spanien, hvor hun bor, fx et fake Gucci-ur eller en shower gel til 1 euro. Nå, men jeg blev helt vildt glad for denne her ring, og den ligger i en æske fra et internationalt mærke, der er ret dyrt - omkring 1000,- for en ring, ca. Jeg bliver noget overrasket, fordi hun ikke plejer at give noget så dyrt, men hun fortæller at det er en kombineret kandidat- og fødselsdagsgave, og at hun købte den i lufthavnen på vej hertil. I dag kigger jeg så i æsken, hvor der er sådan et certifikat med modelnummer, str., bevis, m.m. og slår så modellen op, for jeg er ret nysgerrig på, hvad den mon har kostet. Det er en helt anden ring. Det modelnavn tilhører en helt anden ring, og har intet med den i æsken at gøre - og efter jeg kiggede nærmere på ringen og gned lidt på den, kan jeg allerede se, at forgyldningen er aftagende.... så hun har seriøst købt en ring til sig selv og lagt et eller andet billigt skrammel i æsken :lol: Hun bliver ved med at overraske....
37
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 281
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 5019

Indlægaf Purple Haze » 16. aug 2018, 05:57

lillebjoern skrev:Jeg havde fødselsdag i starten af måneden, og fik en ring af min faster i fødselsdagsgave. Der er ikke så meget WTF i det, men her er lidt baggrundshistorie: Min faster er meget velhavende og har arvet en masse penge fra min onkel, som solgte et kæmpe firma. Min familie har aldrig haft meget, og det er ikke fordi vi forventer noget som helst af hende, men for lige at sætte det i perspektiv fik jeg i 18-års fødselsdagsgave 20 udklip af madopskrifter fra Hjemmet, som hun har samlet gennem 90'-erne og 00'erne. Hun har altid givet os lidt sådan... ja, "junk" i gave; noget billigt fra tirsdagsmarkedet i Spanien, hvor hun bor, fx et fake Gucci-ur eller en shower gel til 1 euro. Nå, men jeg blev helt vildt glad for denne her ring, og den ligger i en æske fra et internationalt mærke, der er ret dyrt - omkring 1000,- for en ring, ca. Jeg bliver noget overrasket, fordi hun ikke plejer at give noget så dyrt, men hun fortæller at det er en kombineret kandidat- og fødselsdagsgave, og at hun købte den i lufthavnen på vej hertil. I dag kigger jeg så i æsken, hvor der er sådan et certifikat med modelnummer, str., bevis, m.m. og slår så modellen op, for jeg er ret nysgerrig på, hvad den mon har kostet. Det er en helt anden ring. Det modelnavn tilhører en helt anden ring, og har intet med den i æsken at gøre - og efter jeg kiggede nærmere på ringen og gned lidt på den, kan jeg allerede se, at forgyldningen er aftagende.... så hun har seriøst købt en ring til sig selv og lagt et eller andet billigt skrammel i æsken :lol: Hun bliver ved med at overraske....

Jeg var blevet sur.
Ikke fordi hun gav en billig ring. Men fordi hun prøver at bilde dig ind at noget der nok er sundhedsskadeligt er OK at gå med.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 372
Likede indlæg: 4030

Indlægaf lillebjoern » 16. aug 2018, 07:42

Purple Haze skrev:
lillebjoern skrev:Jeg havde fødselsdag i starten af måneden, og fik en ring af min faster i fødselsdagsgave. Der er ikke så meget WTF i det, men her er lidt baggrundshistorie: Min faster er meget velhavende og har arvet en masse penge fra min onkel, som solgte et kæmpe firma. Min familie har aldrig haft meget, og det er ikke fordi vi forventer noget som helst af hende, men for lige at sætte det i perspektiv fik jeg i 18-års fødselsdagsgave 20 udklip af madopskrifter fra Hjemmet, som hun har samlet gennem 90'-erne og 00'erne. Hun har altid givet os lidt sådan... ja, "junk" i gave; noget billigt fra tirsdagsmarkedet i Spanien, hvor hun bor, fx et fake Gucci-ur eller en shower gel til 1 euro. Nå, men jeg blev helt vildt glad for denne her ring, og den ligger i en æske fra et internationalt mærke, der er ret dyrt - omkring 1000,- for en ring, ca. Jeg bliver noget overrasket, fordi hun ikke plejer at give noget så dyrt, men hun fortæller at det er en kombineret kandidat- og fødselsdagsgave, og at hun købte den i lufthavnen på vej hertil. I dag kigger jeg så i æsken, hvor der er sådan et certifikat med modelnummer, str., bevis, m.m. og slår så modellen op, for jeg er ret nysgerrig på, hvad den mon har kostet. Det er en helt anden ring. Det modelnavn tilhører en helt anden ring, og har intet med den i æsken at gøre - og efter jeg kiggede nærmere på ringen og gned lidt på den, kan jeg allerede se, at forgyldningen er aftagende.... så hun har seriøst købt en ring til sig selv og lagt et eller andet billigt skrammel i æsken :lol: Hun bliver ved med at overraske....

Jeg var blevet sur.
Ikke fordi hun gav en billig ring. Men fordi hun prøver at bilde dig ind at noget der nok er sundhedsskadeligt er OK at gå med.

Jeg kunne blive sur af flere årsager - både fordi det kan være sundhedsskadeligt, men også fordi hun jo har løjet overfor mig og holdt mig for nar. Det, der undrer mig, er bare, at hun har forsøgt at fremstille ringen som dyr, når hun normalt ikke plejer at gå op i hvad vi får - altså hvorfor ikke bare pakke ringen ind i et stykke papir og give mig den? Hvorfor lyve om det? Nå, men jeg tager det altså bare med som en af hendes quirks... kan ikke overskue at blive vred over det :lol:
6
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
SAGA
Kort karma: 8
Likede indlæg: 138

Indlægaf SAGA » 16. aug 2018, 10:07

vulpesVelox skrev:
Zinde skrev:Facebook foreslår mig at skrive min blodtype på min profil for at vise, at jeg er villig til at donere blod?!

Utvivlsomt lusket data mining. Det er vist mere blivdonor.dk, man skal orientere, hvis nogen.

Hvorfor er det lusket?
0
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1261
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 15113
Kontakt:

Indlægaf Ado » 16. aug 2018, 10:28

I går på jobbet ... Vi har flygtningekvinder i et forløb hos os. Deres øjne blev ret wtf, da min kollega mødte på arbejde - drivvåd pga. regnen - og hvor hun pludselig skiftede til tørt tøj. Midt i køkkenet. What the actual fuck?
Vi har et ret åbent køkken. Folk fra kontorgangen kommer tit ud. Der er åbne døre ud til det store fælles område, hvor også kursister opholder sig. Og så stod hun bare der midt mellem kogeplader, røremaskiner og flygtningekvinder i bh og trusser og havde slet ikke travlt med at få tøj på.
Vi HAR ganske fine omklædningsrum og toiletter.
Men nej - damen skulle da skifte tøj midt i køkkenet. Og stå og tørre sig grundigt mellem benene.

:stoned:
8
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 382
Likede indlæg: 4386

Indlægaf Zinde » 16. aug 2018, 11:08

vulpesVelox skrev:
SAGA skrev:
vulpesVelox skrev:Utvivlsomt lusket data mining. Det er vist mere blivdonor.dk, man skal orientere, hvis nogen.

Hvorfor er det lusket?

Data mining er en måde at fiske personlige/private informationer ud af mennesker på, typisk med henblik på at sælge dataen til tredjepart.

Det klassiske eksempel er at hapse fødselsdatoen via Facebook "quizzes" hvor man f.eks. kan få sit sørøvernavn at vide, hvis man vælger fra en liste: dagen returnerer et fornavn, måneden returnerer et efternavn.

Nogle poster derefter deres sørøvernavn i tråden, og vupti, nu ved tredjepart hvornår på året, man har fødselsdag. Det bliver altsammen logget og gemt, ofte med henblik på markedsanalyse. Og det er lusket set ift bare at spørge direkte: "Hvornår har du fødselsdag?"

De færreste ville nok have lyst til at buse ud med deres data, hvis de bare blev spurgt direkte. Forestil dig en fremmed som trænger sig på ved busstoppestedet og udspørger dig om din blodtype; hvad gør du?

Mon ikke SAGAs pointe er, at mit eksempel ikke forekommer særligt lusket, men til gengæld som en ret direkte opfordring til at dele personlige data.
1
Mann tracht und Gott lacht
Brugeravatar
BlueBunny
Kort karma: 160
Likede indlæg: 3049

Indlægaf BlueBunny » 16. aug 2018, 12:08

Ado skrev:I går på jobbet ... Vi har flygtningekvinder i et forløb hos os. Deres øjne blev ret wtf, da min kollega mødte på arbejde - drivvåd pga. regnen - og hvor hun pludselig skiftede til tørt tøj. Midt i køkkenet. What the actual fuck?
Vi har et ret åbent køkken. Folk fra kontorgangen kommer tit ud. Der er åbne døre ud til det store fælles område, hvor også kursister opholder sig. Og så stod hun bare der midt mellem kogeplader, røremaskiner og flygtningekvinder i bh og trusser og havde slet ikke travlt med at få tøj på.
Men nej - damen skulle da skifte tøj midt i køkkenet. Og stå og tørre sig grundigt mellem benene.

Det er også upassende af din kollega. Hører sig ikke til i et køkken. Det er faktisk lidt klamt.
13
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1261
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 15113
Kontakt:

Indlægaf Ado » 16. aug 2018, 13:25

BlueBunny skrev:
Ado skrev:I går på jobbet ... Vi har flygtningekvinder i et forløb hos os. Deres øjne blev ret wtf, da min kollega mødte på arbejde - drivvåd pga. regnen - og hvor hun pludselig skiftede til tørt tøj. Midt i køkkenet. What the actual fuck?

Det er også upassende af din kollega. Hører sig ikke til i et køkken. Det er faktisk lidt klamt.

Det er da pisse klamt.
3
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 1290
Likede indlæg: 24778

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. aug 2018, 18:17

Billede
5

Tilbage til "Generelt"