WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14615

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 15. sep 2019, 19:52

SurSødSovs skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
SurSødSovs skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
SurSødSovs skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
SurSødSovs skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
HerErJeg skrev:Dilemmaet i Mads og Monopolet, hvor den træningsafhængige mand nærmest ikke havde haft sex med kæresten det sidste år, fordi han ikke fandt hende tiltrækkende pga 10-15 kg ekstra på vægten.


Hvorfor er det wtf? Tiltrækning er vel individuelt og personligt tænder jeg heller ikke på 10-15 kg ekstra på sidebenene. Hvis der blev gjort noget ved det ville jeg da nok gøre en indsats på at overkomme det, men hvis man bare var tilfreds med at være en smule chubby og rund, så ville det altså også blive et nej tak herfra.


Også en, du elsker? Hvis din kæreste tager på, så er det slut?


Ville jeg ende forholdet pga det? Nej. Ville jeg lade være med at have sex med en jeg ikke er fysisk tiltrukket til? Ja.

Har snakket med min kæreste om det og været åben om at jeg ikke synes det er særlig tiltrækkende at have 10-15 kg ekstra på sidebenene.


Så du ville bare lade være at have sex med din kæreste resten af livet? Eller til det sårede ham nok til, han gjorde det forbi med dig?


Nej, jeg ville tage en snak med ham som et voksent menneske. Hvis han ikke havde lyst til at gøre noget ved det, så måtte vi jo tage en snak om hvordan det så skulle være.

Ikke kun fordi at jeg ikke synes det er tiltrækkende, men også fordi det er meget langt fra det liv jeg gerne vil have at være overvægtig. Nu er heldigvis både min kæreste og jeg enige på det punkt, så det gør ikke den store forskel for os. Jeg synes bare at det er noget mærkeligt noget at dømme folk for hvad de er tiltrukket af (indenfor rimelighedens grænser).


Jeg dømmer dig ikke. Jeg prøver at forstå det. Livet er langt - og med alt det livet på bare 40 år har budt mig, ville jeg være ked af en partner, der allerede hoppede fra ved vægtøgning.

Det er jo helt fint, at I har en anden type forhold. Ikle alle ønsker forhold, som jeg ønsker dem.


Altså nu er det jo ikke sådan at hvis min partner tog på, så ville jeg bare sige “jeg synes ikke du er tiltrækkende mere” og så afslutte forholdet. Jeg ville tage snakken med ham.
Hvis han egentlig var ganske tilfreds med at være chubby og derved usund, så ville vi på et personligt plan ikke være forenelige og så går den jo ikke længere alligevel.

I form af min profession og mit drømmejob er det ret naturligt at det er vigtigt for mig at være aktiv og sund. Jeg forsøger selv at motionere mellem 5-6 gange om ugen og ellers spise sundt. Hvis min partner tog på og gav udtryk for at være ked af det over det, så ville jeg hjælpe dem med at motionere og spise sundt. Være sammen om det.

Så det er ikke bare fordi at jeg ville kyle en ellers dejlig person ud til højre fordi de tog lidt på. Det kommer helt an på hvordan de selv har det med den vægtøgning.


Du er ikke så langt i din uddannelse, tænker jeg? Hvis du har med vægt at gøre og ser sådan på det. Jeg håber for dig og dem, du kommer til at arbejde med, at du får et andet syn på vægtøgning. Og så håber jeg selvfølgelig for dig privat, at der altid vil være overskud til, vægt bare er, som du opfatter det nu.


Undskyld mig, men jeg synes godt nok du bliver personlig. Det er der virkelig ingen grund til.

Til din information kan jeg fortælle at jeg er færdig med min uddannelse, er optaget på videre uddannelse (og optagelsessamtalen var bl.a. Om overvægt!) og arbejder i en akut sygehus afdeling hvor overvægt er en kæmpe faktor hos ca. 80% af vores patienter.

Hvis man er blød om maven er det oftest visceral fedt (altså fedt omkring organerne) og det er altså ikke sundt. Jeg har fået lavet målinger fra da jeg var i god form og nu hvor jeg er blevet lidt rundere. Big surprise, min visceral fat rating er gået op. Jeg har taget 4 kg på fra sidste måling hvor den stadig var på mindste niveau og til den er steget. Så jo, jeg synes det er at være usund at være chubby og ikke noget man bør være tilfreds med fra et sundhedsfagligt perspektiv. Det øger ikke kun risikoen for rygskader men også kræft og hjerteproblemer. Der er selvfølgelig grader af at være usund og man lægger ikke i den grelle ende med 10 kgs overvægt, men at angribe min faglighed over at JEG mener at det er usundt er simpelthen lavt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14615

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 15. sep 2019, 20:38

SurSødSovs skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
SurSødSovs skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
SurSødSovs skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
SurSødSovs skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
SurSødSovs skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
HerErJeg skrev:Dilemmaet i Mads og Monopolet, hvor den træningsafhængige mand nærmest ikke havde haft sex med kæresten det sidste år, fordi han ikke fandt hende tiltrækkende pga 10-15 kg ekstra på vægten.


Hvorfor er det wtf? Tiltrækning er vel individuelt og personligt tænder jeg heller ikke på 10-15 kg ekstra på sidebenene. Hvis der blev gjort noget ved det ville jeg da nok gøre en indsats på at overkomme det, men hvis man bare var tilfreds med at være en smule chubby og rund, så ville det altså også blive et nej tak herfra.


Også en, du elsker? Hvis din kæreste tager på, så er det slut?


Ville jeg ende forholdet pga det? Nej. Ville jeg lade være med at have sex med en jeg ikke er fysisk tiltrukket til? Ja.

Har snakket med min kæreste om det og været åben om at jeg ikke synes det er særlig tiltrækkende at have 10-15 kg ekstra på sidebenene.


Så du ville bare lade være at have sex med din kæreste resten af livet? Eller til det sårede ham nok til, han gjorde det forbi med dig?


Nej, jeg ville tage en snak med ham som et voksent menneske. Hvis han ikke havde lyst til at gøre noget ved det, så måtte vi jo tage en snak om hvordan det så skulle være.

Ikke kun fordi at jeg ikke synes det er tiltrækkende, men også fordi det er meget langt fra det liv jeg gerne vil have at være overvægtig. Nu er heldigvis både min kæreste og jeg enige på det punkt, så det gør ikke den store forskel for os. Jeg synes bare at det er noget mærkeligt noget at dømme folk for hvad de er tiltrukket af (indenfor rimelighedens grænser).


Jeg dømmer dig ikke. Jeg prøver at forstå det. Livet er langt - og med alt det livet på bare 40 år har budt mig, ville jeg være ked af en partner, der allerede hoppede fra ved vægtøgning.

Det er jo helt fint, at I har en anden type forhold. Ikle alle ønsker forhold, som jeg ønsker dem.


Altså nu er det jo ikke sådan at hvis min partner tog på, så ville jeg bare sige “jeg synes ikke du er tiltrækkende mere” og så afslutte forholdet. Jeg ville tage snakken med ham.
Hvis han egentlig var ganske tilfreds med at være chubby og derved usund, så ville vi på et personligt plan ikke være forenelige og så går den jo ikke længere alligevel.

I form af min profession og mit drømmejob er det ret naturligt at det er vigtigt for mig at være aktiv og sund. Jeg forsøger selv at motionere mellem 5-6 gange om ugen og ellers spise sundt. Hvis min partner tog på og gav udtryk for at være ked af det over det, så ville jeg hjælpe dem med at motionere og spise sundt. Være sammen om det.

Så det er ikke bare fordi at jeg ville kyle en ellers dejlig person ud til højre fordi de tog lidt på. Det kommer helt an på hvordan de selv har det med den vægtøgning.


Du er ikke så langt i din uddannelse, tænker jeg? Hvis du har med vægt at gøre og ser sådan på det. Jeg håber for dig og dem, du kommer til at arbejde med, at du får et andet syn på vægtøgning. Og så håber jeg selvfølgelig for dig privat, at der altid vil være overskud til, vægt bare er, som du opfatter det nu.


Undskyld mig, men jeg synes godt nok du bliver personlig. Det er der virkelig ingen grund til.

Til din information kan jeg fortælle at jeg er færdig med min uddannelse, er optaget på videre uddannelse (og optagelsessamtalen var bl.a. Om overvægt!) og arbejder i en akut sygehus afdeling hvor overvægt er en kæmpe faktor hos ca. 80% af vores patienter.

Hvis man er blød om maven er det oftest visceral fedt (altså fedt omkring organerne) og det er altså ikke sundt. Jeg har fået lavet målinger fra da jeg var i god form og nu hvor jeg er blevet lidt rundere. Big surprise, min visceral fat rating er gået op. Jeg har taget 4 kg på fra sidste måling hvor den stadig var på mindste niveau og til den er steget. Så jo, jeg synes det er at være usund at være chubby og ikke noget man bør være tilfreds med fra et sundhedsfagligt perspektiv. Det øger ikke kun risikoen for rygskader men også kræft og hjerteproblemer. Der er selvfølgelig grader af at være usund og man lægger ikke i den grelle ende med 10 kgs overvægt, men at angribe min faglighed over at JEG mener at det er usundt er simpelthen lavt.


Undskyld, jeg gør dig sur. Det er på ingen måde for at angribe din faglighed eller at det er usundt at være overvægtig. (Det ville vist være idiotisk). Det er mere din forståelse af, hvad der kan forårsage overvægt. Jeg blev personligt ramt af din opfattelse af overvægt i forhold til en partner. Det er jeg ikke længere, da jeg kan se, du har en meget simpel tilgang til det. Og forhåbentlig handler overvægt kun om det for altid i dit forhold. Og forhåbentlig arbejder du ikke med sådan nogle som mig, hvor det er mere kompliceret end det. For i så fald, er din tilgang meget dømmende og skadelig. Men det tyder ikke på, det er det, du arbejder med. Og det er jo fint nok.


Jeg er ikke sur, jeg så bare ingen grund til at gå efter min faglighed.

Jeg snakkede slet ikke om hvad grundene til overvægt var eller hvordan disse skulle tackles. Det er en helt anden problematik og der er så mange nuancer involveret. Jeg forholdt mig udelukkende til min personlige tiltrækning og hvordan jeg som person (hvor min faglige viden er en del af pakken) ville forholde mig til en overvægtig partner. Hvis min partner bare var tilfreds med det og ikke ville gøre noget ved det, ville det ikke være foreneligt med mine personlige værdier om at leve et sundt (ingen rygning, ingen stoffer, videnskabeligt bevist “godkendt” fedtprocent, lav visceral fedt etc) og aktivt liv. F

Jeg betragter ikke patienter til potentielle partnere, så hvorfor skulle jeg underlægge dem for samme rammer? Jeg påtaler deres overvægt fordi det HAR en effekt på hvor godt de kommer sig oven på en operation eller hvor stor en risiko de har for at få lignende problemer i fremtiden. Går jeg ind og siger “du er fed. Tab dig flæske!” Nej, jeg har en samtale med dem om hvad overvægt medfølger, hvilke barriere de ser i forhold til et vægttab, hvad har været medvirkende til vægtøgningen i første omgang og om de vil have hjælp til det i form for diætister, motionsprogrammer og lignende. Rigtig mange tager faktisk rigtig godt imod det.
4
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14615

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 15. sep 2019, 22:30

SurSødSovs skrev:
Jeg er oprigtig ked af, du føler dig ramt på din faglighed. Jeg taler slet ikke om den. Jeg ikke-taler tydeligvis forkert om den.

Det eneste, jeg var interesseret i var din opfattelse af din partner. Og det ER helt fair, du aldrig mere vil habe sex med ham, hvis han kommer til at kæmpe med overvægt.


Det gør du da når du stiller spørgsmålstegn ved hvor langt jeg er i min uddannelse og påtaler at du håber jeg får en anden holdning for dem jeg arbejder meds’ skyld.

Man skylder aldrig nogensinde nogen at have sex med dem. Heller ikke en partner. Man bør ikke føle sig forpligtet til at have sex med nogen hvis man af den ene eller den anden grund ikke føler sig tiltrukket til dem.
Det gælder også en partner og det ændrer sig ikke fordi de kæmper med noget man finder utiltrækkende.

Eller mener du at man bare skal ligge der knastør, selvom man egentlig ikke har lyst, fordi det ville være synd for den overvægtige part ellers?
18
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Delfin » 16. sep 2019, 07:25

En gæst i Go' morgen Danmark snakker om, hvad man kan gøre for at forebygge pigmentpletter. Hvorfor i alverden skal man undgå dem :forvirret:
0
14 11 14
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20887

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Misantropen » 16. sep 2019, 07:32

Delfin skrev:En gæst i Go' morgen Danmark snakker om, hvad man kan gøre for at forebygge pigmentpletter. Hvorfor i alverden skal man undgå dem :forvirret:

Er det ikke det gravide kan få på overlæben der til forveksling kan ligne et overskæg?

Så er det måske pga. forfængelighed, hvis man kan kalde det det.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3063
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 432
Likede indlæg: 7992

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Charly » 16. sep 2019, 07:34

Delfin skrev:En gæst i Go' morgen Danmark snakker om, hvad man kan gøre for at forebygge pigmentpletter. Hvorfor i alverden skal man undgå dem :forvirret:

Fordi de ikke er særlig pæne?

Jeg er da ret ked af den jeg har på kindbenet.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf LadyFox » 16. sep 2019, 07:34

Delfin skrev:En gæst i Go' morgen Danmark snakker om, hvad man kan gøre for at forebygge pigmentpletter. Hvorfor i alverden skal man undgå dem :forvirret:

Jeg vil gerne forbygge dem og prøver også på det.
For mig er de uønskede fordi jeg bedst kan lide en ensartet hud, jeg ville også helst undvære skønhedspletter og fregner.
1
...
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf HappyPaww » 16. sep 2019, 07:36

Delfin skrev:En gæst i Go' morgen Danmark snakker om, hvad man kan gøre for at forebygge pigmentpletter. Hvorfor i alverden skal man undgå dem :forvirret:

Fordi mange er kede af dem - det er vel ikke så meget anderledes end andet vi gør for vores udseende?

Hvorfor IKKE undgå dem? Det er vel de færreste der synes det bare er 10-4 med store mørke plamager i ansigtet.
3
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Delfin » 16. sep 2019, 07:37

Misantropen skrev:
Delfin skrev:En gæst i Go' morgen Danmark snakker om, hvad man kan gøre for at forebygge pigmentpletter. Hvorfor i alverden skal man undgå dem :forvirret:

Er det ikke det gravide kan få på overlæben der til forveksling kan ligne et overskæg?

Så er det måske pga. forfængelighed, hvis man kan kalde det det.


Man kan have dem overalt på kroppen

Jeg kan se, jeg er kraftigt i undertal, når jeg er bedøvende ligeglad med mine, selvom de breder sig godt med alderen :lol:
0
14 11 14
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf JoyNips » 16. sep 2019, 07:39

Delfin skrev:En gæst i Go' morgen Danmark snakker om, hvad man kan gøre for at forebygge pigmentpletter. Hvorfor i alverden skal man undgå dem :forvirret:


De er ikke pæne og de kommer desuden ofte af solskader... Hudkræft og sådan noget giver da god mening at forsøge at undgå.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Delfin » 16. sep 2019, 07:44

Mine sidder mest på underarmene og ligner egentlig bare, at jeg er ujævnt brun, det kan godt være, jeg ville være mere træt af dem, hvis de sad i ansigtet. Jeg lader mig ikke blive forbrændt, så jeg er ikke synderligt bange for hudkræft
0
14 11 14
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20887

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Misantropen » 16. sep 2019, 07:50

Delfin skrev:
Misantropen skrev:
Delfin skrev:En gæst i Go' morgen Danmark snakker om, hvad man kan gøre for at forebygge pigmentpletter. Hvorfor i alverden skal man undgå dem :forvirret:

Er det ikke det gravide kan få på overlæben der til forveksling kan ligne et overskæg?

Så er det måske pga. forfængelighed, hvis man kan kalde det det.


Man kan have dem overalt på kroppen

Jeg kan se, jeg er kraftigt i undertal, når jeg er bedøvende ligeglad med mine, selvom de breder sig godt med alderen :lol:

:lol:

Jeg ville være ked af at få det på overlæben, men andre steder ville det nok ikke genere mig på samme måde, hvis det var mere diskret.
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Delfin » 16. sep 2019, 07:54

Misantropen skrev:
Delfin skrev:
Misantropen skrev:
Delfin skrev:En gæst i Go' morgen Danmark snakker om, hvad man kan gøre for at forebygge pigmentpletter. Hvorfor i alverden skal man undgå dem :forvirret:

Er det ikke det gravide kan få på overlæben der til forveksling kan ligne et overskæg?

Så er det måske pga. forfængelighed, hvis man kan kalde det det.


Man kan have dem overalt på kroppen

Jeg kan se, jeg er kraftigt i undertal, når jeg er bedøvende ligeglad med mine, selvom de breder sig godt med alderen :lol:

:lol:

Jeg ville være ked af at få det på overlæben, men andre steder ville det nok ikke genere mig på samme måde, hvis det var mere diskret.


Jeg har faktisk flere i ansigtet, end jeg egentlig havde registreret, kan jeg konstatere efter et kig i spejlet. Men de sidder på steder, hvor det ikke er skæmmende i mine øjne. Ja et overskæg er nok ikke lige så ønskværdigt :D
0
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Delfin » 16. sep 2019, 07:55

Nå men jeg kan så konstatere, at jeg er grim :lol:
0
14 11 14
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20887

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Misantropen » 16. sep 2019, 07:58

Delfin skrev:Nå men jeg kan så konstatere, at jeg er grim :lol:

Så behøver du ikke bekymre dig om pigmentpletter. De gør hverken til eller fra.


(Sorry, det var oplagt at joke med :lol: :blush:)
5

Tilbage til "Generelt"