WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Æble » 26. sep 2019, 15:26

Misantropen skrev:
Æble skrev:
Misantropen skrev:
Æble skrev:I min datters dagpleje går der en dreng der ofte umotiveret slår, skubber og bider. Idag har han bidt min datter i siden så der er røde tandmærker. Hun var begyndt og græde og sige “stop”, men ikke gjort noget tilbage. DP fortalte at hun havde sagt det til hans mor, hvis respons var “Det er da også lidt mærkeligt at hun ikke bare bider igen”. Øh nej gu er det da ej mærkeligt at have et barn der ikke bruger vold som kommunikationsmiddel.

Det er/var et klassisk råd(engang) Bider barnet med dets sylespidse tænder(som børn jo ofte gør i en periode når de er 1-2 år) skal man markere på det så det mærker/forstår hvorfor det ikke er rart at blive bidt. Man skal ikke selv bide.

Jeg har hørt det råd i virkeligheden og læst det på fora m.m. på nettet i nyere tid, så det hører ikke engang en fjern fortid til.

Hvad havde dagplejemoren svaret igen?


At min datter ikke kunne drømme om at bide nogen.

Det er helt forfejlet i min verden at udøve vold tilbage. Min erfaring er at det der virker bedst i den alder er at udtrykke med stemme, kropssprog og verbalt at “du må ikke xxx. Når du xxx har vi ikke lyst til at være sammen med dig. Sæt dig derover indtil du kan være sød igen” Og så rette opmærksomheden mod den det er gået ud over. Så går der to sekunder med skrål over at man har fået skæld ud og så kommer de tilbage. Gentager de, så gentages indtil beskeden er forstået.

Det skal ikke forstås som at det er noget jeg synes er en god idé. Bare lige for at få det på det rene.

Men hende moren. Tænk at man synes det er en god idé at ens barn blive bidt, slået og sparket :mellow:[/

Forstod det heller ikke som om du syntes det :)

Ja en underlig holdning synes jeg. Men måske er hun defensiv fordi hun selv ikke ved hvad hun skal gøre. Det må da ikke være sjovt at ens barn bider så de andre begynder at fravælge ham. Men har nu hørt et par gange at hun taler rigtig grimt til ham (han er ikke fyldt to endnu) så har generelt ikke høje tanker om hende.
1
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf differentdaydifferentperson » 26. sep 2019, 15:32

I køen på burgerking står der en gruppe på 5-6 mænd under en halv arms længde bag mig - jeg kunne lugte deres ånde og de kom til at gå ind i mig flere gange. Jeg rykker så tættere op mod kassen så de ikk står LIGE bag mig, men selvfølgelig rykker de bare med. Jeg rykker igen, de rykker med. Til sidst står jeg helt op af personen foran mig i køen og ender med at rykke helt ud af køen fordi jeg ikk kan holde det ud. Jeg siger til fyrerne bag mig at jeg stadig står i kø men at jeg ikke gider at stå som sild i en tønde når der er massere af plads. De bliver fornærmede, siger at jeg er en nærtagende skrappedulle, griner af mig, laver sjov ved at rykke tæt på mig med vilje og sige "ej det må vi ikke", de bliver ved helt indtil jeg er ude af burgerking igen. det var faktisk vildt ubehageligt. Og det er ikke første gang jeg oplever det.
6
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf cola » 26. sep 2019, 15:40

differentdaydifferentperson skrev:I køen på burgerking står der en gruppe på 5-6 mænd under en halv arms længde bag mig - jeg kunne lugte deres ånde og de kom til at gå ind i mig flere gange. Jeg rykker så tættere op mod kassen så de ikk står LIGE bag mig, men selvfølgelig rykker de bare med. Jeg rykker igen, de rykker med. Til sidst står jeg helt op af personen foran mig i køen og ender med at rykke helt ud af køen fordi jeg ikk kan holde det ud. Jeg siger til fyrerne bag mig at jeg stadig står i kø men at jeg ikke gider at stå som sild i en tønde når der er massere af plads. De bliver fornærmede, siger at jeg er en nærtagende skrappedulle, griner af mig, laver sjov ved at rykke tæt på mig med vilje og sige "ej det må vi ikke", de bliver ved helt indtil jeg er ude af burgerking igen. det var faktisk vildt ubehageligt. Og det er ikke første gang jeg oplever det.

Nu har jeg ikke været på BK længe, men... når jeg får mine varer står jeg ikke og venter på at dem efter mig også får deres, enten sætter jeg mig ned og spiser, eller også går jeg.

Men det med at stå tæt på oplever jeg jævnligt når jeg handler ind, her lægger jeg alle varer på båndet og så går jeg væk fra køen, på den måde er de der ikke, men det er altså naturligt når folk går frem i en kø, at folk følger efter, ellers blir der et stort hul, og hvornår står folk så i kø... 30 cm 1 m 2 m mellemrum, stå på p-pladsen og råbe... jeg står altså i kø... Hvis de står for tæt på, plejer jeg at lave "jeg keder mig dansen", der forgår lidt med spraldemand lidt med vindmøllen, på den måde holder folk afstand.
0
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf differentdaydifferentperson » 26. sep 2019, 15:52

cola skrev:
differentdaydifferentperson skrev:I køen på burgerking står der en gruppe på 5-6 mænd under en halv arms længde bag mig - jeg kunne lugte deres ånde og de kom til at gå ind i mig flere gange. Jeg rykker så tættere op mod kassen så de ikk står LIGE bag mig, men selvfølgelig rykker de bare med. Jeg rykker igen, de rykker med. Til sidst står jeg helt op af personen foran mig i køen og ender med at rykke helt ud af køen fordi jeg ikk kan holde det ud. Jeg siger til fyrerne bag mig at jeg stadig står i kø men at jeg ikke gider at stå som sild i en tønde når der er massere af plads. De bliver fornærmede, siger at jeg er en nærtagende skrappedulle, griner af mig, laver sjov ved at rykke tæt på mig med vilje og sige "ej det må vi ikke", de bliver ved helt indtil jeg er ude af burgerking igen. det var faktisk vildt ubehageligt. Og det er ikke første gang jeg oplever det.

Nu har jeg ikke været på BK længe, men... når jeg får mine varer står jeg ikke og venter på at dem efter mig også får deres, enten sætter jeg mig ned og spiser, eller også går jeg.

Men det med at stå tæt på oplever jeg jævnligt når jeg handler ind, her lægger jeg alle varer på båndet og så går jeg væk fra køen, på den måde er de der ikke, men det er altså naturligt når folk går frem i en kø, at folk følger efter, ellers blir der et stort hul, og hvornår står folk så i kø... 30 cm 1 m 2 m mellemrum, stå på p-pladsen og råbe... jeg står altså i kø... Hvis de står for tæt på, plejer jeg at lave "jeg keder mig dansen", der forgår lidt med spraldemand lidt med vindmøllen, på den måde holder folk afstand.


Jeg går også frem når køen skrider fremad, men der er ingen grund til at stå og ånde hinanden i nakken. Køen går ikke hurtigere bare fordi man står op og ned af hinanden.
2
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1124

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf differentdaydifferentperson » 26. sep 2019, 15:54

Cola: og det burde det altså ikk være nødvendigt at stå og lave sprællemænd eller slå vejrmøller for at folk ikke står helt oppe af en :D
4
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf cola » 26. sep 2019, 17:24

differentdaydifferentperson skrev:Cola: og det burde det altså ikk være nødvendigt at stå og lave sprællemænd eller slå vejrmøller for at folk ikke står helt oppe af en :D

Nogen folk forstår bare ikke personlig cirkel, så for dem er en fod nok afstand, for mig er det mere ½ m, så hvis folk står for tæt, kan det sagtens ske jeg træder dem over tæerne, ikke med vilje, men jeg står generelt ikke helt stille når jeg står i en kø. Så hvis du oplever en der står "uroligt" i en kø... så er det nok en som mig, så ved du... hold afstand :-)
0
JoyNips
Indlæg: 12041
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33854

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf JoyNips » 26. sep 2019, 17:39

Jeg har seriøst aldrig set nogen slå en vejrmølle i køen i supermarkedet.

Vi er enige om at det her er en vejrmølle, ikke? https://youtu.be/ihG8F24vRsg
6
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf sortkaffe » 26. sep 2019, 20:42

Jeg havde faktisk en kæreste engang, som altid stillede sig upassende tæt på folk.
0
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Orchidea » 26. sep 2019, 23:10

Jeg synes det er tæt på genialitet at lave sprællemænd i køen, hvis de pushy typer ikke fatter en hentydning som et blik, eller at man tvinges længere frem pga dem.

Det er virkelig sjovt :D
6
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf FormerlyKnownAs » 27. sep 2019, 02:16

zembra1986 skrev:At danskerne bestiller 43.000 pakker fra Kina HVER ENESTE DAG!! :ad!:

Min forargelse er af enorme proportioner.


Det lyder som et vanvittigt højt tal. Det er ca 1.3 mill pakker om måneden. Hvad i al verden kan man købe så meget skrammel af?
1
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf cola » 27. sep 2019, 03:39

JoyNips skrev:Jeg har seriøst aldrig set nogen slå en vejrmølle i køen i supermarkedet.

Vi er enige om at det her er en vejrmølle, ikke? https://youtu.be/ihG8F24vRsg

Og så laver du dem stående uden at flytte fødderne, så har du hvad jeg laver, lige svinge armene op over hovedet, rundt om kroppen, og gerne med tasken følgende med, den sidder på ryggen, men kan stadig puffe til folk hvis de står for tæt på.
0
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf HappyHippo » 27. sep 2019, 06:17

JoyNips skrev:Jeg har seriøst aldrig set nogen slå en vejrmølle i køen i supermarkedet.

Vi er enige om at det her er en vejrmølle, ikke? https://youtu.be/ihG8F24vRsg


Det har jeg, og jeg var meget tæt på at få en fod/Ben i hovedet. Måske var det cola :D
1
HappyHippo
Indlæg: 2527
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4376

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf HappyHippo » 27. sep 2019, 06:19

FormerlyKnownAs skrev:
zembra1986 skrev:At danskerne bestiller 43.000 pakker fra Kina HVER ENESTE DAG!! :ad!:

Min forargelse er af enorme proportioner.


Det lyder som et vanvittigt højt tal. Det er ca 1.3 mill pakker om måneden. Hvad i al verden kan man købe så meget skrammel af?


Jeg har også været medlem af en wish gruppe, uden at have brugt den selv. Og ja, folk køber seriøst meget skrammel. Og klager over kvaliteten bagefter.

Det er også forbudt at snakke om klima osv i de grupper :rulle:
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf FormerlyKnownAs » 27. sep 2019, 07:35

HappyHippo skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
zembra1986 skrev:At danskerne bestiller 43.000 pakker fra Kina HVER ENESTE DAG!! :ad!:

Min forargelse er af enorme proportioner.


Det lyder som et vanvittigt højt tal. Det er ca 1.3 mill pakker om måneden. Hvad i al verden kan man købe så meget skrammel af?


Jeg har også været medlem af en wish gruppe, uden at have brugt den selv. Og ja, folk køber seriøst meget skrammel. Og klager over kvaliteten bagefter.

Det er også forbudt at snakke om klima osv i de grupper :rulle:


Altså en ting er klima, men det er jo fyldt med alle mulige giftstoffer. Vi bor i Asien og af samme årsag er vores søn på 6 år yderst bevidst om hvad kineser skrammel er når han ser noget legetøj. Vi står stejlt på at det er No Go.
1
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf cola » 27. sep 2019, 07:35

HappyHippo skrev:
JoyNips skrev:Jeg har seriøst aldrig set nogen slå en vejrmølle i køen i supermarkedet.

Vi er enige om at det her er en vejrmølle, ikke? https://youtu.be/ihG8F24vRsg


Det har jeg, og jeg var meget tæt på at få en fod/Ben i hovedet. Måske var det cola :D

LOL, nej jeg vil aldrig kunne få mine ben op over hovedet... og lande på dem igen bagefter :-)
0

Tilbage til "Generelt"