WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Akehurst2
Kort karma: 502
Likede indlæg: 10224

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Akehurst2 » 20. nov 2017, 08:54

HerErJeg skrev:
Tricolette skrev:
Daine skrev:
HerErJeg skrev:
dgd2007 skrev:
HerErJeg skrev:Det bliver dyrt. Hvis hun knaldes i et forsøg på at snyde sig igennem, så koster det i alt 4500 kr. inkl bøde.
Told og moms er 1500 kr.
Jeg håber virkelig hun har styr på hvad varen har kostet, og at det ikke bare er noget hun tror.

Hun kan vel bare tage den på, så er der jo ingen, der tænker over det :)

Det har jeg faktisk også tænkt på, men jeg ved ikke hvad det er for noget. Men den er så dyr, at hun kan da med sagtens slippe afsted med at påstå den kun har kostet 3.000 kr.
Nu har jeg aldrig været i Tyrkiet, er tolderne nysgerrige når der kommer fly derfra?

Min nabo har lige været på Cypern, hun fortalte at tolderne tjekkede alle - og at de var ret emsige. Flere havde købt guldsmykker dernede, det blev vist en ret dyr omgang for nogle. Ingen havde tænkt over, at der var maxbeløb på hvad de måtte tage med hjem.

Edit: De havde også været i den tyrkiske del af Cypern. Jeg er ikke klar over, om der er andre regler for den anden del? For det med told gælder vel kun varer indført fra en ikke-EU land ... eller?

Citat fra SKAT:

Følgende regler gælder hvis du har varer med hjem fra et ikke-EU land:
Kommer du med fly eller skib fra et land uden for EU, må du nu have varer med hjem for 3.250 kr., uden at du skal betale told og afgifter.
Hvis du rejser med bil, bus eller tog fra et land uden for EU, må du have varer med hjem for 2.250 kr. uden at betale told og afgifter.

Og ideen med at tage jakken på i flyveren - den kender tolderne også til hudløshed og kan hurtigt og nemt lure hvem der forsøger at snyde på den vis. Tror der var noget om det i programmet "Skat rykker ud" for et par år siden. Der var et indslag om et netop ankommet fly fra (kan jeg ikke huske) og flere passagerer kom i fine skind/pelsjakker, og det var bare betaling ved kasse 1 fra en siden af.

Selvfølgelig kender de den. Hun må jo gøre op med sig selv hvad hun vil. Hvis hun vælger den ærlige løsning, så kan hun slippe med 1500 kr.
Hvordan prissætter man noget, hvis nu der ikke findes en kvittering? Og det aner jeg ikke om der gør.

Hun skal bare tage den på, så er der ingen der opdager noget som helst. Det er bare en enkelt jakke.

Har flere gange set folk få gennemsøgt kufferter når der er kommet et fly fra New York og toldere kan ikke gennemskue om man har haft tøjet med hjemmefra, hvis man piller prismærket af og blander det med det andet tøj, smider makeuppen i toilettasken med det andet og bruger den nye taske som håndbagagage - men de kan se det, hvis der ligger flere spritnye, stadig indpakkede Appleprodukter, nye løbesko i kassevis og andet, hvor det er tydeligt at der er købt ind i større mængder og nok ikke kun til eget forbrug.
2
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 195
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 2076

Indlægaf Tricolette » 20. nov 2017, 08:56

HerErJeg skrev:Selvfølgelig kender de den. Hun må jo gøre op med sig selv hvad hun vil. Hvis hun vælger den ærlige løsning, så kan hun slippe med 1500 kr.
Hvordan prissætter man noget, hvis nu der ikke findes en kvittering? Og det aner jeg ikke om der gør.

Hvis hun har betalt med sit Visa-/masterkort, så kan de nemt fastsætte prisen. Ellers ved jeg det ikke. :gruble:
0
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 214
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 3576

Indlægaf Purple Haze » 20. nov 2017, 08:57

Så en valgplakat fra LA med nogle sumobrydere på - den fik mig til at udbryde WTF. Den var pænt sær!
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
HerErJeg
Kort karma: 27
Likede indlæg: 683

Indlægaf HerErJeg » 20. nov 2017, 13:38

4
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 163
Likede indlæg: 2766

Indlægaf Dmitra » 20. nov 2017, 14:28

Når næsten naboen med bashøjtalerne der ellers spiller Techno og Rammstein pludselig går amok i Dr. Bombay :8:.
2
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
HerErJeg
Kort karma: 27
Likede indlæg: 683

Indlægaf HerErJeg » 20. nov 2017, 17:14

Daine skrev:
HerErJeg skrev:
dgd2007 skrev:
HerErJeg skrev:Det bliver dyrt. Hvis hun knaldes i et forsøg på at snyde sig igennem, så koster det i alt 4500 kr. inkl bøde.
Told og moms er 1500 kr.
Jeg håber virkelig hun har styr på hvad varen har kostet, og at det ikke bare er noget hun tror.

Hun kan vel bare tage den på, så er der jo ingen, der tænker over det :)

Det har jeg faktisk også tænkt på, men jeg ved ikke hvad det er for noget. Men den er så dyr, at hun kan da med sagtens slippe afsted med at påstå den kun har kostet 3.000 kr.
Nu har jeg aldrig været i Tyrkiet, er tolderne nysgerrige når der kommer fly derfra?

Min nabo har lige været på Cypern, hun fortalte at tolderne tjekkede alle - og at de var ret emsige. Flere havde købt guldsmykker dernede, det blev vist en ret dyr omgang for nogle. Ingen havde tænkt over, at der var maxbeløb på hvad de måtte tage med hjem.

Edit: De havde også været i den tyrkiske del af Cypern. Jeg er ikke klar over, om der er andre regler for den anden del? For det med told gælder vel kun varer indført fra en ikke-EU land ... eller?

Det skal nok blive godt. Tilsyneladende havde flere købt smykker for titusinder af kroner.
Aldrig i livet om jeg gav så mange penge til en tyrkisk handelsmand som har alle fordele af 'hjemmebane', og jeg ikke kunne andet end tro på ham.
0
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 184
Likede indlæg: 3084

Indlægaf Mangoness » 20. nov 2017, 19:29

HerErJeg skrev:HA HA HA, Hvor er det grimt!!

https://www.bt.dk/danmark/folk-i-chok-o ... itstive-da

Det træ er altså lidt charmerende :love:

Billede
10
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 443
Likede indlæg: 9255

Indlægaf Flora » 20. nov 2017, 19:33

I chok ligefrem. Det er bare et juletræ :lol:
2
Muspel
Kort karma: 191
Likede indlæg: 3021

Indlægaf Muspel » 20. nov 2017, 21:48

Mangoness skrev:

Det træ er altså lidt charmerende :love:

Billede

I P1 havde de idag en lang reportage fra netop Aars, hvor træet står. Om hvordan de som lille kommune havde råd til kulturhus og ny svømmehal. Borgmesteren forklarede, at det bestemt ikke gik ud over velfærden. Han kunne passende have tilføjet ‘til gengæld fandt vi torvets juletræ i storskrald’ :D
2
Dragen
Kort karma: 17
Likede indlæg: 234

Indlægaf Dragen » 20. nov 2017, 22:04

^^ Nightmare before Christmas FTW! :dåne:
2
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2838

Indlægaf hotlips » 20. nov 2017, 22:27

Rygter om at Bill Clinton igen bliver anklaget for sex et eller andet ikke nærmere defineret.

Det er trods alt en mand der allerede er brugt en milliard dollars på at finde snavs på mens han var siddende præsident.
Og det er ikke fordi der er tvivl om at Kenneth starr ville gøre hvad som helst for at få nogen til at fortælle om noget.

Jeg kan ellers normalt godt se hvorfor folk kan have grunde til ikke at være stået frem tidligere, men de har haft en oplagt chance for at henvende sig til en der med statsgaranti ville høre på dem uanset hvor vage de anklager så end kunne have været.

Medmindre nogen kommer med video eller lignende så kommer jeg ikke til at tro på det, ikke fordi jeg synes godt om Clinton men fordi Ken starr var en emsig nar uden skrupler af nogen art og fire forskellige personer.. Det er for mange til at jeg tror på de kunne have holdt det hemmeligt for ham.

En milliard dollars, det er eddermame en omfattende undersøgelse.
0
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1322

Indlægaf Nicolait » 20. nov 2017, 22:36

Purple Haze skrev:Så en valgplakat fra LA med nogle sumobrydere på - den fik mig til at udbryde WTF. Den var pænt sær!

Den plakat har jeg også studset over. Heidi Wang og Frank Jensen klædt som sumobrydere.

Han er vist fra Nordjylland.
Hun er født i Taiwan og har arbejdet med noget kinesisk handelskammer.
Sumobrydning er fra Japan, og har som sådan ikke så meget med Kina at gøre.

Det giver ikke rigtig mening.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 379
Likede indlæg: 11383

Indlægaf Fyrst Eberhard » 20. nov 2017, 23:22

.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
17
Peace!
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2838

Indlægaf hotlips » 21. nov 2017, 11:20

At tv2 har valgt at offentliggøre breve fra kundby pigen.

Anklageren har anket til forvaring, det gjorde man ikke engang med Rasmus popenda og hun er stadig kun teenager, 16-17 år.
Jeg tror hun er forstyrret på et plan der er svært at forstå, også for mig selv og jeg synes det er fuldstændig utilstedeligt at man bringer den slags fra en pige der er en betydelig sandsynlighed for er splitter ravende gal.
3
No1
Kort karma: 100
Likede indlæg: 1072

Indlægaf No1 » 21. nov 2017, 11:23

^I tråd med tidligere indlæg.. så er jeg ret wtf over, at Kundby pigens mor og hende selv synes, at det er så synd, at hendes fremtidsudsigter er ødelagte. Altså, at hun ikke kan få et normalt teenageliv/ungdomsliv som sine jævnaldrende.

Ingen af dem har tydeligt forstået, hverken savens alvor eller hvorfor der straffes.
7
Don't get so tolerant that you tolerate intolerance.

Tilbage til "Generelt"