WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf dgd2007 » 30. jul 2019, 07:47

Mangoness skrev:
Fru Sunshine skrev:Nej. Ordet "der" henviser altid vil det sidste navneord før komma. Derfor giver sætningen ikke mening. Altså med mindre skoene var helt ekstremt høje.

Hvordan skulle sætningen så laves, hvis den skulle forstås korrekt? Hvis jeg skifter 'der' ud med 'som', har det vel samme betydning? :gruble:

Alternativt ville jeg omformulere sætningen: "Jeg er lige gået forbi en dame, som var lavere end mig, selvom hun havde høje sko på" eller lignende.

Jeg er nu ikke helt enig med Sunshine. Som regel er det sådan at "der/som" viser tibage til det seneste navneord, men det kan kan vel også godt vise tilbage til et samlet udtryk eller en hel sætning.
En sætning som "Rødgrød med fløde, som er en yndet dansk sommerspise, bla bla ..." ville næppe blive misforstået til at det kun var fløden der var tale om.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf dgd2007 » 30. jul 2019, 07:57

Ficus skrev:Er der ikke noget med at gamle støbejernspander og -gryder har bedst af bare at blive skyllet og tørt af? :gruble:

Tror så ikke det gælder de nyere slags eller nogle andre belægninger/typer.

Jo, sådan har jeg også opfattet det.
Min børnelærdom var at man ikke brugte opvaskemiddel på pander og stegegryder, for så ville maden brænde på de næste par gange man brugte dem. Man kunne om nødvendigt "koge dem af" (altså hælde noget vand på og sætte dem på blusset, så evt. fastgroet materiale blev løsnet).

Men med nyere udstyr er det ikke noget problem.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Fru Sunshine » 30. jul 2019, 08:30

dgd2007 skrev:
Mangoness skrev:
Fru Sunshine skrev:Nej. Ordet "der" henviser altid vil det sidste navneord før komma. Derfor giver sætningen ikke mening. Altså med mindre skoene var helt ekstremt høje.

Hvordan skulle sætningen så laves, hvis den skulle forstås korrekt? Hvis jeg skifter 'der' ud med 'som', har det vel samme betydning? :gruble:

Alternativt ville jeg omformulere sætningen: "Jeg er lige gået forbi en dame, som var lavere end mig, selvom hun havde høje sko på" eller lignende.

Jeg er nu ikke helt enig med Sunshine. Som regel er det sådan at "der/som" viser tibage til det seneste navneord, men det kan kan vel også godt vise tilbage til et samlet udtryk eller en hel sætning.
En sætning som "Rødgrød med fløde, som er en yndet dansk sommerspise, bla bla ..." ville næppe blive misforstået til at det kun var fløden der var tale om.

Det er rigtigt nok. Det gør bare ikke den oprindelige sætning mere rigtig.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf musling » 30. jul 2019, 10:03

Misantropen skrev:
musling skrev:Laver her til morgen en zapper på tv'et og ser en dame stå og ælte i en skål.
Vi er åbenbart midt i en Søren Ryge-udsendelse og det handler om kringle.
Ja tak, tænker jeg, det passer fint til morgenkaffen og søvnen i øjnene.

Damen skal til at rulle dejen ud, men pludselig udbryder hr Ryge "hov, hvad er det?", hvortil damen siger:
"Nåh, det er nok bare en rosin - den sad nok herpå (peger på kagerullen) fra sidst jeg bagte!" og så ruller hun ellers videre...

:nerve: fra sidst du bagte? :ad!:
Hvor gammel er den rosin?
Ku' du overtales til at fjerne den?
Har du hørt om rengøring af kagerulle? :nerve:

Okay - en rosin er i sig selv nok rimelig harmløs - men der er æg i dejen! Og hvis den har siddet der siden sidst, har der også været æg i dejen dengang.. som ikke er vasket ej. Ej. Ad!

Hun kan vel have bagt andet end kringle sidst? :D

Men hvordan er der overhovedet kommet en rosin på kagerullen :forvirret: Man ruller vel normalvis ikke en dej med rosiner i med en kagerulle, gør man? :gruble: Splatter man dem ikke bare ud så?


Dét tænker jeg også!

Og beklager til jer, der nu er kringle-hungrende. Hjælper det, at jeg også selv begyndte at savle?
Hjalp så ikke, at hr Ryge selv skulle prøve efterfølgende. Hans kagerulle var dog ren! :lol2:
1
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf cola » 30. jul 2019, 11:31

Misantropen skrev:
cola skrev:
Misantropen skrev:Hun kan vel have bagt andet end kringle sidst? :D

Men hvordan er der overhovedet kommet en rosin på kagerullen :forvirret: Man ruller vel normalvis ikke en dej med rosiner i med en kagerulle, gør man? :gruble: Splatter man dem ikke bare ud så?

Jeg har aldrig brugt kagerullen når først jeg har tilsat rosiner, netop fordi de blir så... "nedrullet"

Som tillæg kan jeg sige at min kagerulle blir "tørret" af, som eneste rengøring, og mine pander blir bare sat ind i skabet efter brug, uden rengøring, skeen til salt, blir bare puttet ned i saltet igen, osv... så det er vist meget almindeligt blandt folk.

Hvad steger du på dine pander siden du ikke gør dem rene?

(Jeg forudser et ramaskrig på Debatten nu :lol:)

Din parantes kom til at ske, det var så ikke meningen, og til dit spørgsmål, så steger jeg frikadeller eller pandekager eller laver æggekage ting...det er så meget mine madkundskaber går til lol
1
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Nicolait » 30. jul 2019, 15:34

At den kollega, jeg sidder overfor og nærmest har fødselsdag samme dag, som jeg har.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10660

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf BlueBunny » 30. jul 2019, 16:45

Hi hi så lige denne på BT. Ligner lige den samme

37555B86-FB6D-4FE0-86DB-11BA4090613D.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
18
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf musling » 30. jul 2019, 17:21

Nicolait skrev:At den kollega, jeg sidder overfor og nærmest har fødselsdag samme dag, som jeg har.


Jeg er nr 2, der blev ansat på min arbejdsplads. Både nr 1 og jeg har fødselsdag samme dag :nerve:

Nu er vi 7 (og har været 10-11 i alt) og der er heldigvis ikke kommet flere til med samme fødselsdato.
Til gengæld hedder sidstankomne det samme som jeg :nerve:
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7851

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Nicolait » 30. jul 2019, 20:54

musling skrev:
Nicolait skrev:At den kollega, jeg sidder overfor og nærmest har fødselsdag samme dag, som jeg har.


Jeg er nr 2, der blev ansat på min arbejdsplads. Både nr 1 og jeg har fødselsdag samme dag :nerve:

Nu er vi 7 (og har været 10-11 i alt) og der er heldigvis ikke kommet flere til med samme fødselsdato.
Til gengæld hedder sidstankomne det samme som jeg :nerve:


Hold da op hvor lyder det vildt.

Giver I så alle kage på dagen? :lol2:
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Wizzze » 31. jul 2019, 08:23

:8: :nerve: :ad!:



26 børn med 15 forskellige mødre :gisp:
:tie:
6
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
debatlysten
Permanent bortvist
Indlæg: 72
Tilmeldt: 29. jul 2019, 06:53
Kort karma: 1
Likede indlæg: 22

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf debatlysten » 31. jul 2019, 10:47

Den slags øjeblikke har jeg nærste hver gang jeg ser og høre Donald Trump.
1
Jeg ønsker dig en fortsat fremragende dag ;)
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 31. jul 2019, 11:30

En veninde der så at jeg brugte tandtråd uden at kigge mig i spejlet...

Hende: Der er jo ikke noget spejl herinde?
Mig: Hvad?
Hende: Ja, du kan da ikke bruge tandtråd uden et spejl?
Mig: Hvad? Det kan jeg da godt?
Hende: Nej, det kan man altså ikke.
Mig: ??
Hende: Det kan man ikke, man kan jo ikke se hvad man laver!
Mig: Det kan jeg altså godt *indvendig rullen med øjnene*
Hende: Det kan man altså ikke.
Mig: *vender mig om og går.....*

Jeg har lige været på ferie med hende og hold bøtte hvor var der mange wtf-moments... Gah, jeg synes at hun er træls.
Senest rettet af kidkomb 31. jul 2019, 11:36, rettet i alt 1 gang.
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Misantropen » 31. jul 2019, 11:33

Wizzze skrev::8: :nerve: :ad!:



26 børn med 15 forskellige mødre :gisp:
:tie:

Tænk at være nabo til den myretue med al den larm :gisp: :lol:
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 31. jul 2019, 11:35

I øvrigt samme veninde der brillerede med at spørge ind til hvorvidt "han kunne lade mig være" med henvisning til at jeg havde overnattet hos en af vores venner, som tilfældigvis også er en gammel bolleven. Han har så i mellemtiden fået en kæreste og de har ikke et åbent forhold.

Da jeg forklarede at 1 Han har en kæreste, selvfølgelig kunne han det? 2 Jeg er hans ven! Selvfølgelig respekterer jeg at han har en kæreste, så jeg lægger da ikke op til noget. 3 Vi har været venner længere end vi var bollevenner, det kan man altså godt gå tilbage til at være,
sagde hun guddødemig "Jeg er slet ikke interesseret i hvem der boller hvem".
Hvorfor helvede spørger du så? Hun er bare een lang række af skjulte svinere og negativitet synes jeg. Jeg er så træt af hende. Heldigvis var det en ferie med 3 andre venner og en masse andre mennesker som jeg kunne interagere med i stedet.
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Guilded_Lily » 31. jul 2019, 12:32

FormerlyKnownAs skrev:
cola skrev:Jeg har aldrig brugt kagerullen når først jeg har tilsat rosiner, netop fordi de blir så... "nedrullet"

Som tillæg kan jeg sige at min kagerulle blir "tørret" af, som eneste rengøring, og mine pander blir bare sat ind i skabet efter brug, uden rengøring, skeen til salt, blir bare puttet ned i saltet igen, osv... så det er vist meget almindeligt blandt folk.


Hvad?? Du vasker ikke brugte pander op?



Min ex-svigermor vaskede heller ikke pander af efter brug. Det fandt jeg ud af, da jeg undrede mig over, at hakkebøfferne smagte af fisk. Nårhmen, det var fordi, de havde fået paneret fisk et par dage før og panden blev sat i skabet uden rengøring. Jeg havde meget svært ved at spise der, når det var pandestegt mad.

Hun finhakkede også i forvejen hakket kød. Hakkebøfferne var så bastante, de mindede om dåsehundemad :puke:
0

Tilbage til "Generelt"