WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13088
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3548
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56262
Kontakt:

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Ado » 24. apr 2024, 06:37

Flora skrev:
Ado skrev:Hvad er det, der får mennesker til at skrive sådan til andre? Her er det Mascha, der viser hvilke kommentarer hun har fået til et opslag på Instagram. Og nej, jeg slører ikke navnene. Personerne har kommenteret på et offentlig opslag.


Det er så underligt, at folk ikke fatter, de skriver til et rigtigt menneske. Havde de mødt hende ude i virkeligheden, havde de sgu da ikke sagt sådan nogle ting til hende.

Det er så mærkeligt. Man må tænke hvad man vil. Men at vælge at sige sådan noget til et andet menneske - helt uden grund - det er bizart. Man véd sgu da, at man gør et andet menneske ked af det.
6
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Dromedar
Indlæg: 219
Tilmeldt: 17. dec 2018, 21:14
Kort karma: 31
Likede indlæg: 790

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Dromedar » 24. apr 2024, 08:29

Dromedar skrev:
Ado skrev:
Sophies-mor skrev:Kvinde kend din krop skal nu indeholde diverse til (ikke om) transkvinder.
:tie:

Transkvinder kan ikke få endometriose, menstruation og ej heller samme hormonspejl som kvinder!
Stop det!!!

Om 400 år, når skelettet af Carsten-gone-Gitte (med juridisk og kirurgisk, hele baduljen) graves op, finder de EN MAND!
Men derfor må han godt leve som kvinde. Han ER det bare ikke.

Så det skal ikke ind i Kvinde, Kend din krop!!

Jeg bliver til gengæld ramt af en WTF-følelse hver gang jeg ser nogen reagere så kraftigt på noget om transpersoner. Altså hvorfor? Det går ikke noget fra dig, fordi der bliver taget et hensyn til andre mennesker.


Jo, lige her synes jeg faktisk, der bliver taget noget fra mig. Jeg bliver ked af det, når mit køn bliver en fodnote og skal skrives som *kvinde. Udelukkende for at undlade at støde en meget lille minoritet.

Det, kvinder har kæmpet for, bliver hældt ud med badevandet, hvis der pludselig skal være et kapitel om penis i en bog om kvindens krop.

Jeg er all In for transpersoner, men deres krop og de tilhørende problematikker hører til i en bog for sig.

I øvrigt vil jeg ikke omtales som en ciskvinde. Jeg er en kvinde. Det er en uskik, at minoriteter må bestemme, hvad vi kalder ting, og jeg har ikke lyst til at hedde andet en “kvinde”. Jeg går jo heller ikke og finder på navne til transpersoner, men prøver virkelig at følge med og respektere, hvordan de gerne vil tiltales. Jeg mangler, at respekten går den anden vej.


Jeg vil gerne sige tak, til alle der har liket. Jeg har følt mig temmelig alene med denne her holdning og det er rart at se, at det er jeg ikke.

Debatten på SoMe er kras, og jeg har med vilje ikke blandet mig. Nu er jeg godt nok ikke J.K. Rowling, men jeg har stadig et firma, jeg gerne vil passe på, og jeg har ikke psyke til at blive kaldt TERF og andre nedladende ord.

Og her har vi i øvrigt igen et ord, som en minoritet gerne må kaste efter andre og endda i flæng. Der er ikke noget forsvar imod TERF-lablen. Hvis andre har besluttet, at du er det, så sidder den der.

Hvis jeg forsøgte at forklare, at jeg selvfølgelig går ind for transpersoners ret til at være her, så er jeg stadig en TERF, fordi jeg 100% tror på det biologiske køn og ikke det følte køn. Og fordi jeg synes, der tabes noget af kvindekønnet ved at skrive det som *kvinde.

Resten af debatten skal jeg nok tage nede i "Er transkvinder kvinder?"-tråden, men jeg ville bare lige sige tak.
29
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15521
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1252
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25957

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Delfin » 24. apr 2024, 13:46

Dromedar skrev:
Dromedar skrev:
Ado skrev:
Sophies-mor skrev:Kvinde kend din krop skal nu indeholde diverse til (ikke om) transkvinder.
:tie:

Transkvinder kan ikke få endometriose, menstruation og ej heller samme hormonspejl som kvinder!
Stop det!!!

Om 400 år, når skelettet af Carsten-gone-Gitte (med juridisk og kirurgisk, hele baduljen) graves op, finder de EN MAND!
Men derfor må han godt leve som kvinde. Han ER det bare ikke.

Så det skal ikke ind i Kvinde, Kend din krop!!

Jeg bliver til gengæld ramt af en WTF-følelse hver gang jeg ser nogen reagere så kraftigt på noget om transpersoner. Altså hvorfor? Det går ikke noget fra dig, fordi der bliver taget et hensyn til andre mennesker.


Jo, lige her synes jeg faktisk, der bliver taget noget fra mig. Jeg bliver ked af det, når mit køn bliver en fodnote og skal skrives som *kvinde. Udelukkende for at undlade at støde en meget lille minoritet.

Det, kvinder har kæmpet for, bliver hældt ud med badevandet, hvis der pludselig skal være et kapitel om penis i en bog om kvindens krop.

Jeg er all In for transpersoner, men deres krop og de tilhørende problematikker hører til i en bog for sig.

I øvrigt vil jeg ikke omtales som en ciskvinde. Jeg er en kvinde. Det er en uskik, at minoriteter må bestemme, hvad vi kalder ting, og jeg har ikke lyst til at hedde andet en “kvinde”. Jeg går jo heller ikke og finder på navne til transpersoner, men prøver virkelig at følge med og respektere, hvordan de gerne vil tiltales. Jeg mangler, at respekten går den anden vej.


Jeg vil gerne sige tak, til alle der har liket. Jeg har følt mig temmelig alene med denne her holdning og det er rart at se, at det er jeg ikke.

Debatten på SoMe er kras, og jeg har med vilje ikke blandet mig. Nu er jeg godt nok ikke J.K. Rowling, men jeg har stadig et firma, jeg gerne vil passe på, og jeg har ikke psyke til at blive kaldt TERF og andre nedladende ord.

Og her har vi i øvrigt igen et ord, som en minoritet gerne må kaste efter andre og endda i flæng. Der er ikke noget forsvar imod TERF-lablen. Hvis andre har besluttet, at du er det, så sidder den der.

Hvis jeg forsøgte at forklare, at jeg selvfølgelig går ind for transpersoners ret til at være her, så er jeg stadig en TERF, fordi jeg 100% tror på det biologiske køn og ikke det følte køn. Og fordi jeg synes, der tabes noget af kvindekønnet ved at skrive det som *kvinde.

Resten af debatten skal jeg nok tage nede i "Er transkvinder kvinder?"-tråden, men jeg ville bare lige sige tak.

Jeg kan heller ikke forstå, hvorfor vi skal sættes sådan i kasser, og da især ikke, at andre skal putte mig i en bestemt kasse. Jeg kan sikkert godt finde et label til min type, hvis jeg gider lede efter den i kasserne, men jeg er kvinde uden hverken * eller cis
5
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9668
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7933

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Sophies-mor » 24. apr 2024, 14:57

Ado skrev:
Flora skrev:
Ado skrev:Hvad er det, der får mennesker til at skrive sådan til andre? Her er det Mascha, der viser hvilke kommentarer hun har fået til et opslag på Instagram. Og nej, jeg slører ikke navnene. Personerne har kommenteret på et offentlig opslag.


Det er så underligt, at folk ikke fatter, de skriver til et rigtigt menneske. Havde de mødt hende ude i virkeligheden, havde de sgu da ikke sagt sådan nogle ting til hende.

Det er så mærkeligt. Man må tænke hvad man vil. Men at vælge at sige sådan noget til et andet menneske - helt uden grund - det er bizart. Man véd sgu da, at man gør et andet menneske ked af det.

Og helt off topic:
Så er det synd, at kendisser gør så meget ved sig selv, at de bliver helt ukendelige.
Shania Twain ligner fx slet ikke sig selv.
Har ikke set Mascha Vang længe. Så derfor udtaler jeg mig ikke om hende.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4992
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 8009

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Nicolait » 24. apr 2024, 17:51

Neutrals nye slogan “din hud - vores fremtid”. Det lyder en anelse kannibalistisk.
8
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 245
Likede indlæg: 4182

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Galoldriel » 24. apr 2024, 19:07

Nicolait skrev:Neutrals nye slogan “din hud - vores fremtid”. Det lyder en anelse kannibalistisk.


Det lyder i hvert fald lidt besidderisk. Som om de på et tidspunkt har tænkt sig at komme at tage, hvad der tilhører dem :nerve:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4992
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 290
Likede indlæg: 8009

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Nicolait » 25. apr 2024, 15:41

Galoldriel skrev:
Nicolait skrev:Neutrals nye slogan “din hud - vores fremtid”. Det lyder en anelse kannibalistisk.


Det lyder i hvert fald lidt besidderisk. Som om de på et tidspunkt har tænkt sig at komme at tage, hvad der tilhører dem :nerve:


Det er nemlig det. Det slogan giver ikke mening.

Jeg er glad for, at jeg ikke bruger neutral, for så har de i hvert fald ikke noget på mig.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5690
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1492
Likede indlæg: 23061

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf POCKETKITTEN » 25. apr 2024, 17:04

Er Reddit nede?
0
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2844

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Badesandalen » 25. apr 2024, 17:06

POCKETKITTEN skrev:Er Reddit nede?

Jep. Men ved ikke hvorfor.
1
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2154
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 127
Likede indlæg: 5002

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Anne Droid » 25. apr 2024, 17:33

Badesandalen skrev:
POCKETKITTEN skrev:Er Reddit nede?

Jep. Men ved ikke hvorfor.

Det er nok alle influencerne der har fået det lukket. Eller Båtterne :alien:
3
Klimatosse
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2154
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 127
Likede indlæg: 5002

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Anne Droid » 25. apr 2024, 17:34

Jeg kan i øvrigt godt komme på reddit
0
Klimatosse
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2406
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2844

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Badesandalen » 25. apr 2024, 17:40

Anne Droid skrev:Jeg kan i øvrigt godt komme på reddit

De har fikset det, der var et problem med deres backend.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19706
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2453
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46500

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf LadyFox » 25. apr 2024, 18:48

Sophies-mor skrev:
Ado skrev:
Flora skrev:
Ado skrev:Hvad er det, der får mennesker til at skrive sådan til andre? Her er det Mascha, der viser hvilke kommentarer hun har fået til et opslag på Instagram. Og nej, jeg slører ikke navnene. Personerne har kommenteret på et offentlig opslag.


Det er så underligt, at folk ikke fatter, de skriver til et rigtigt menneske. Havde de mødt hende ude i virkeligheden, havde de sgu da ikke sagt sådan nogle ting til hende.

Det er så mærkeligt. Man må tænke hvad man vil. Men at vælge at sige sådan noget til et andet menneske - helt uden grund - det er bizart. Man véd sgu da, at man gør et andet menneske ked af det.

Og helt off topic:
Så er det synd, at kendisser gør så meget ved sig selv, at de bliver helt ukendelige.
Shania Twain ligner fx slet ikke sig selv.
Har ikke set Mascha Vang længe. Så derfor udtaler jeg mig ikke om hende.

Hvorfor er det synd, hvis de har det fint?
1
...
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9668
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 789
Likede indlæg: 7933

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Sophies-mor » 25. apr 2024, 19:14

LadyFox skrev:
Sophies-mor skrev:
Ado skrev:
Flora skrev:
Ado skrev:Hvad er det, der får mennesker til at skrive sådan til andre? Her er det Mascha, der viser hvilke kommentarer hun har fået til et opslag på Instagram. Og nej, jeg slører ikke navnene. Personerne har kommenteret på et offentlig opslag.


Det er så underligt, at folk ikke fatter, de skriver til et rigtigt menneske. Havde de mødt hende ude i virkeligheden, havde de sgu da ikke sagt sådan nogle ting til hende.

Det er så mærkeligt. Man må tænke hvad man vil. Men at vælge at sige sådan noget til et andet menneske - helt uden grund - det er bizart. Man véd sgu da, at man gør et andet menneske ked af det.

Og helt off topic:
Så er det synd, at kendisser gør så meget ved sig selv, at de bliver helt ukendelige.
Shania Twain ligner fx slet ikke sig selv.
Har ikke set Mascha Vang længe. Så derfor udtaler jeg mig ikke om hende.

Hvorfor er det synd, hvis de har det fint?

Madonna har det sikkert også fint.
Man bør stoppe med kirurgi, fillers osv, før man mister sig selv.
Mange i Hollywood, især de knap så berømte, ligner hinanden. Fordi de har fået samme indgreb.
Særpræg forsvinder. Det er da synd, når fx Madonna var ganske pæn før. Nu ligner hun en kryds mellem Madonna, en alien og en maske.
Man kan da håbe, de har det fint. Det tvivler jeg så på, at de har med SÅ mange indgreb.
2
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4917
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6531

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Stars » 29. apr 2024, 05:21

Min søn har uhørt dårlig IKEA-karma

Han kan være RET sikker på, at køber han noget i Ikea, er det enten gået i stykker, eller der mangler noget, når han kommer hjem med det.

Denne gang er jeg totalt WTF:

Han har købt nogle glashylder (med levering til pakkeshop). De kom frem i hel stand - trods hul i indpakningen, men ...

Han har bestilt hylder str. 30 * 37
Hylde.jpg


Pakken er på den længeste led 34,5 cm :nerve:

Hylde2.jpg


For målet er åbenbart ikke HYLDERNES mål, men målet på det skab, de passer i :rulle:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Generelt"