WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2947
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8315

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Fru Himmelblå » 25. mar 2019, 12:23

kidkomb skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
kidkomb skrev:
Sangius skrev:Det er godt nok at udvande begrebet "sexisme" synes jeg. Så er man jo ogaå sexistisk hvis man fortrækker at klæde om blandt eget køn i svømmehallen, f.eks.
På ordnet er definitionen af sexisme således:

"den anskuelse at det ene køn, især mænd, er bedre end det andet, med deraf følgende nedvurdering og diskrimination af det andet køn"

Jeg ville altså ikke mene at det er sexistisk at være mere blufærdig overfor det ene køn frem for det andet.

"den anskuelse, især mænd..." giver mig kvalme.
Det er virkelig diskriminerende det der.


Nu har jeg jo, som mange andre på Debatten fulgt med i din verserende sag. Men jeg synes lidt du ignorerer historien her. Det er jo altså nu engang sådan, at manden generelt har stået højere i samfundet og haft flere beføjelser. Op gennem tiden har det været kvinden der er blevet vurderet til at være mindre værd end manden. Om man vil det eller ej.

1: "Min" sag har intet med det her at gøre.
2: HAR VÆRET er kodeordene her.


Nogle gange virker det bare som om, at du meget hurtigt tænker det værste om kvinder. Og forståeligt nok med det du har oplevet - derfor jeg nævner din sag. Men det er jo ikke nødvendigvis den endegyldige sandhed. De fleste kvinder er altså søde og rare.
Der er langt mere ligestilling i dag i Danmark, end der har været tidligere. På nogle områder er det da også klart kvinderne der favoriseres. I andre sammenhænge er det dog stadig mændene der tilgodeses. Jeg vil også vove at påstå at der til stadighed hersker en tanke om, at mændene på mange områder rangerer over kvinderne i flere dele af det danske samfund. Lagt sammen med historien er det ikke grebet ud af ingenting, at der i ordbogen står, at det især er mænd der anskues til at være højerestående end kvinder.

Og det skal virkelig ikke ses som et angreb det her. Jeg har virkelig fine tanker om dig (hvad man nu kan tænke om fremmede mennesker på nettet). Det er blot en observation jeg har gjort mig gennem flere debatter.
3
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf FormerlyKnownAs » 25. mar 2019, 13:24

Min evige kilde til forargelse. Nanny efterlysninger
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 25. mar 2019, 13:32

Frøken Himmelblå skrev:Nogle gange virker det bare som om, at du meget hurtigt tænker det værste om kvinder. Og forståeligt nok med det du har oplevet - derfor jeg nævner din sag. Men det er jo ikke nødvendigvis den endegyldige sandhed. De fleste kvinder er altså søde og rare.
Der er langt mere ligestilling i dag i Danmark, end der har været tidligere. På nogle områder er det da også klart kvinderne der favoriseres. I andre sammenhænge er det dog stadig mændene der tilgodeses. Jeg vil også vove at påstå at der til stadighed hersker en tanke om, at mændene på mange områder rangerer over kvinderne i flere dele af det danske samfund. Lagt sammen med historien er det ikke grebet ud af ingenting, at der i ordbogen står, at det især er mænd der anskues til at være højerestående end kvinder.

Og det skal virkelig ikke ses som et angreb det her. Jeg har virkelig fine tanker om dig (hvad man nu kan tænke om fremmede mennesker på nettet). Det er blot en observation jeg har gjort mig gennem flere debatter.

:kys:
Du har ret i at jeg ofte er meget forbeholden overfor kvinder, men det skyldes med stor sandsynlighed min opvækst og har ikke som sådan noget med mine nevøer at gøre. I den sag har jeg mødt inkompetence og sexisme (mod mænd OG kvinder) fra både mænd og kvinder.
Men jeg afskyr den offerrolle som nogle kvinder bruger og der er altså lige meget sexisme mod mænd og kvinder i Dk. Bare på forskellige områder.
Jeg tog det ikke som et angreb, men jeg synes vitterligt at det ER historisk og ikke i nutiden at kvinder forfordeles I Dk. Der er masser at kæmpe for mht kvinders rettigheder osv i mange andre lande. Men ikke Dk. Her bør vi kæmpe for både mænd og kvinder. Igen på forskellige områder.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Purple Haze » 25. mar 2019, 17:19

FormerlyKnownAs skrev:Min evige kilde til forargelse. Nanny efterlysninger



Hvorfor?
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Kommodedyret » 25. mar 2019, 19:00

Overnatter i kærestens lejlighed og det er et stykke tid siden jeg var her sidst.
Det viser sig at toilettet er begyndt at lyde som en radio. Nu vil nogen nok sige "det kommer sandelig an på hvilken radiostation man hører, the Voice lyder rigtig nok af lort, men p4 er bare super! ".
Men det er altså ikke ment på den måde. Først gik jeg rundt og undrede mig over hvor det kom fra, chekede mobilen i lommen, fordi det lyder nemlig som udefinerbare radiolyde fra en dårlig lille højtaler. Bagefter blev jeg enig med mig selv om at det sikkert kom inde fra naboen.
Da jeg skulle på wc gik sandheden dog op for mig : toilettet står og løber lige så stille og det lyder præcis som radiolyde på en lille højttaler.
Når kæresten kommer hjem må jeg lige høre ham om han har tabt en mobil i toilettet.
9
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Sangius » 25. mar 2019, 19:03

Purple Haze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Min evige kilde til forargelse. Nanny efterlysninger



Hvorfor?


Jeg tænker det er fordi de søger en "newborn nanny", dvs deres nyfødte skal i pasning.
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf JoyNips » 25. mar 2019, 19:13

Jeg har lige indset at for vores faste udgifter i april kunne jeg købe halvanden hest. Det er sgu da dyrt at være husejer...
1
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Lulu » 25. mar 2019, 19:41

JoyNips skrev:Jeg har lige indset at for vores faste udgifter i april kunne jeg købe halvanden hest. Det er sgu da dyrt at være husejer...


Her er det marts måned. Så jeg tæller dage til vi går ind i april, så vi kan glemme den skrækkelige måned et år igen :D (jeg ved forøvrigt ikke hvad en hest koster, men jeg ved det er dyrt at være husejer)
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Sangius » 25. mar 2019, 19:44

Smiling_Goat skrev:
Sangius skrev:
Purple Haze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Min evige kilde til forargelse. Nanny efterlysninger



Hvorfor?


Jeg tænker det er fordi de søger en "newborn nanny", dvs deres nyfødte skal i pasning.


Jeg tænker, det er fordi de vil lade en komplet fremmed passe deres barn i 8 timer om dagen 6 dage om ugen.


Det gør de fleste vel her i DK også, bare som regel 5 dage om ugen?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 25. mar 2019, 19:46

Sangius skrev:
Smiling_Goat skrev:
Sangius skrev:
Purple Haze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Min evige kilde til forargelse. Nanny efterlysninger



Hvorfor?


Jeg tænker det er fordi de søger en "newborn nanny", dvs deres nyfødte skal i pasning.


Jeg tænker, det er fordi de vil lade en komplet fremmed passe deres barn i 8 timer om dagen 6 dage om ugen.


Det gør de fleste vel her i DK også, bare som regel 5 dage om ugen?

Men da ikke fra de er spæde?
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Sangius » 25. mar 2019, 19:47

kidkomb skrev:
Sangius skrev:
Smiling_Goat skrev:
Sangius skrev:
Purple Haze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Min evige kilde til forargelse. Nanny efterlysninger



Hvorfor?


Jeg tænker det er fordi de søger en "newborn nanny", dvs deres nyfødte skal i pasning.


Jeg tænker, det er fordi de vil lade en komplet fremmed passe deres barn i 8 timer om dagen 6 dage om ugen.


Det gør de fleste vel her i DK også, bare som regel 5 dage om ugen?

Men da ikke fra de er spæde?


Nej, det er netop det forargelsen går på, fremfor at det er en fremmed der skal passe barnet 6 dage om ugen. :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Purple Haze » 25. mar 2019, 20:07

OK, så må jeg lige komme med en WTF over at i bliver foraget over at tingene er anderledes end her i DK.

Ja det er da røv at man bliver nød til at få en nanny, men i det mindste var de råd til en nanny.
6
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Sangius » 25. mar 2019, 20:29

Shit, til den pris? Og er det bare mig, eller ligner det lidt Leia og Han Solo? :lol:

Screenshot_20190325-212605_Facebook.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
14
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Sangius » 25. mar 2019, 20:31

Smiling_Goat skrev:
Sangius skrev:
Smiling_Goat skrev:
Sangius skrev:
Purple Haze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Min evige kilde til forargelse. Nanny efterlysninger



Hvorfor?


Jeg tænker det er fordi de søger en "newborn nanny", dvs deres nyfødte skal i pasning.


Jeg tænker, det er fordi de vil lade en komplet fremmed passe deres barn i 8 timer om dagen 6 dage om ugen.


Det gør de fleste vel her i DK også, bare som regel 5 dage om ugen?


Ja okay, teknisk set er en pædagog i en vuggestue man lige har meldt sit barn ind i selvfølgelig også fremmed. Jeg skulle naturligvis have været langt mere præcis. For mig personligt er der en rigtig stor forskel på at lade sit barn passe af en pædagog i en vuggestue/dagpleje og så finde en selv på sociale medier.

En pædagog i en vuggestue: uddannet, der er sikkerhed for identitet, børneattest, kriminel baggrund o.lign.
Person fundet på sociale medier: kan være hvem som helst med internetadgang.


En dagplejer er ikke uddannet noget :)
Og tænker at de barnepigerde hyrer derovre nok kommer med anbefalinger, børneattester osv.
Men aner det ikke.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Fru.skruk
Indlæg: 304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 274

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Fru.skruk » 25. mar 2019, 20:40

Sangius skrev:Shit, til den pris? Og er det bare mig, eller ligner det lidt Leia og Han Solo? :lol:

Screenshot_20190325-212605_Facebook.jpg


Men i det mindste er det rigtigt, at tegningen er unik!
9

Tilbage til "Generelt"