WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Queen Molly » 10. dec 2018, 14:26

Nu skal den lille prins skrives om i ligestillingens navn så der er flere kvindelige figurer i den.

Jeg forstår det virkelig ikke.

http://nyheder.tv2.dk/2018-12-10-forlag ... QEb0GYMIfc
1
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf BlueBunny » 10. dec 2018, 14:47

Queen Molly skrev:Nu skal den lille prins skrives om i ligestillingens navn så der er flere kvindelige figurer i den.

Jeg forstår det virkelig ikke.

http://nyheder.tv2.dk/2018-12-10-forlag ... QEb0GYMIfc


Det står jo frit for, men jeg køber den ikke.
Fortællingen er så fin. Og at skrive den om med en prinsesse gør bare skel melle pige/dreng større. Jeg har da fint kunnet identificere mig og har aldrig tænkt den som at det er for drenge.
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf HappyPaww » 10. dec 2018, 14:50

Queen Molly skrev:Nu skal den lille prins skrives om i ligestillingens navn så der er flere kvindelige figurer i den.

Jeg forstår det virkelig ikke.

http://nyheder.tv2.dk/2018-12-10-forlag ... QEb0GYMIfc

Det er simpelthen så ærgerligt at ødelægge et så fint koncept, fordi man bare vil have - selvom man har rigeligt råd selv :( At man kan være sig selv bekendt!
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf LadyFox » 10. dec 2018, 15:30

Queen Molly skrev:Nu skal den lille prins skrives om i ligestillingens navn så der er flere kvindelige figurer i den.

Jeg forstår det virkelig ikke.

http://nyheder.tv2.dk/2018-12-10-forlag ... QEb0GYMIfc

Eeeej, det kan man ikke! :cuss: Den Lille Prins er perfekt som den er!
0
...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. dec 2018, 16:02

Queen Molly skrev:Nu skal den lille prins skrives om i ligestillingens navn så der er flere kvindelige figurer i den.

Jeg forstår det virkelig ikke.

http://nyheder.tv2.dk/2018-12-10-forlag ... QEb0GYMIfc


Jeg vil hellere kalde det en nyfortolkning. En omskrivning ville det først være, hvis den originale udgave blev ændret, så det fremover var den eneste version, som blev udgivet og oversat. Det andet er, i hvert fald pt., et enligt eksperiment.
Sociologens sammenligning med "Lille Sorte Sambo" og "Pippi" er derfor også ret misvisende, synes jeg.

Jeg er i øvrigt enig med Torben Weinreich.
"Hvorfor i alverden skriver forlaget ikke selv en bog, der er feministisk og handler om en pige, der gennemlever de samme ting?"
6
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20482
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf paint » 10. dec 2018, 16:27

På en måde så virker alle de her tiltag, omhandlende omskrivninger, ændring af ord og betegnelser osv.osv. som eventyret om 'Konen i Muddergrøften'. Man, bliver ved med at forlange mere. Og når man så har fået det, forlanger man endnu mere. På ét eller andet tidspunkt ender det hele i en muddergrøft, fordi man er gået for langt i sine krav.

Dén slags ændringer, tager tid - lang tid. Det er ikke noget man kan ændre fra det ene år til det andet. Gør man det alligevel, hvilket ser ud til at være strategien, slår man projektet ihjel. Det ville på sin vis være trist, at det hele strander fordi nogle tror, at man kan tromle ting igennem.
8
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Urtekussen » 10. dec 2018, 17:38

Personen i muddergrøften!
12
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Pax Romana » 10. dec 2018, 18:05

Persnikedy skrev:Jeg har en x som nægtede at udlevere cpr nummer til buskontrollørene af princip. Og jo jeg kunne da godt forstå hele ideen han havde om at han ikke behøvede at nævne cpr nummer for alle men kun til ordensmagten og at han ikke ville anerkende busselskabet som en ordensmagt osv... men han prøvede kun den en gang hvor vi fulgtes ad da jeg fik et møgfald på ham over at de jo holder bussen ind til siden og venter og dermed gør en hel bus forsinket.
Dem jeg kender som har nægtet er det principrytter som mener at de tager et standpunkt om hvem der har ret til at få udleveret oplysninger, men npr jeg har set det i programmer i tv er det som regl nogle der prøver at snyde sig ud af en bøde/irritere nok til at de kan slippe
Der er ingen kontrollører, som har krav på dit CPR. Faktisk har politiet heller ikke krav på at du udleverer det.
Der er en del, og specielt i Metroen, som truer med at kalde på politiet, hvis du ikke udleverer det. Hverken dem eller politiet, har heller ikke krav på at du viser legitimation. Tit bliver folk spurgt om de har noget med navn og adresse på og så vælger de fleste at vise deres sygesikringskort. Det eneste man er forpligtet, ifølge loven, er at opgive sit navn, bopæl og fødselsdata uden de fire sidste chifre i sit CPR. Faktisk kan det undre at, politiet ikke har ret til at få dit CPR. Når du viser dem dit kørekort i en kontrol, så står dit CPR-nummer klart og tydeligt på kortet.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Sangius » 10. dec 2018, 19:17

Pax Romana skrev:
Persnikedy skrev:Jeg har en x som nægtede at udlevere cpr nummer til buskontrollørene af princip. Og jo jeg kunne da godt forstå hele ideen han havde om at han ikke behøvede at nævne cpr nummer for alle men kun til ordensmagten og at han ikke ville anerkende busselskabet som en ordensmagt osv... men han prøvede kun den en gang hvor vi fulgtes ad da jeg fik et møgfald på ham over at de jo holder bussen ind til siden og venter og dermed gør en hel bus forsinket.
Dem jeg kender som har nægtet er det principrytter som mener at de tager et standpunkt om hvem der har ret til at få udleveret oplysninger, men npr jeg har set det i programmer i tv er det som regl nogle der prøver at snyde sig ud af en bøde/irritere nok til at de kan slippe
Der er ingen kontrollører, som har krav på dit CPR. Faktisk har politiet heller ikke krav på at du udleverer det.
Der er en del, og specielt i Metroen, som truer med at kalde på politiet, hvis du ikke udleverer det. Hverken dem eller politiet, har heller ikke krav på at du viser legitimation. Tit bliver folk spurgt om de har noget med navn og adresse på og så vælger de fleste at vise deres sygesikringskort. Det eneste man er forpligtet, ifølge loven, er at opgive sit navn, bopæl og fødselsdata uden de fire sidste chifre i sit CPR. Faktisk kan det undre at, politiet ikke har ret til at få dit CPR. Når du viser dem dit kørekort i en kontrol, så står dit CPR-nummer klart og tydeligt på kortet.


Synes egentlig kun der fornuftigt, ikke at smide om sig med sit personnummer til kontrollører og whatnot. Navn og adresse burde være rigeligt, og det har man også pligt til at oplyse politiet om :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Prosperity74 » 10. dec 2018, 20:43

1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf LadyFox » 10. dec 2018, 21:12


Artiklen for det til at lyde som om der ikke allerede er ganske glimrende alternativer til at trodse sne og salt, så som ballonsko. De der leggings er ikke en forbedring i mulighederne :lol: :stoned:
2
...
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf BlueBunny » 11. dec 2018, 05:25

Altså alt det med at være på tværs for kontrollanter. De rejsende kan rejse med gyldig billet, ellers så er det fair de bliver konfronteret. Det er en konfrontation de selv kan sikre at undgå.
Små egotrippere der sinker alle for selv at spare lidt. Hvad er deres win?
7
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Purple Haze » 11. dec 2018, 07:22

BlueBunny skrev:Altså alt det med at være på tværs for kontrollanter. De rejsende kan rejse med gyldig billet, ellers så er det fair de bliver konfronteret. Det er en konfrontation de selv kan sikre at undgå.
Små egotrippere der sinker alle for selv at spare lidt. Hvad er deres win?


se mig se mig se mig se mig se mig.......

Er mit bud.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Fru Sunshine » 11. dec 2018, 08:20

Jeg står og taler med en forælder, der p.t. giver mine elever et kursus i vredeshåndtering, da en kollega kommer væltende, krammer forælderen, som h*n ellers ikke har noget forhold til, og afbryder samtalen, mens h*n placerer sig, så jeg fysisk bliver afskåret og begynder at overtage samtalen.

Hvad pokker sker der lige der? Det er ellers en kollega, jeg er glad for, men det her er virkelig mærkeligt.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4379
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf BlueBunny » 11. dec 2018, 09:44

Fru Sunshine skrev:Jeg står og taler med en forælder, der p.t. giver mine elever et kursus i vredeshåndtering, da en kollega kommer væltende, krammer forælderen, som h*n ellers ikke har noget forhold til, og afbryder samtalen, mens h*n placerer sig, så jeg fysisk bliver afskåret og begynder at overtage samtalen.

Hvad pokker sker der lige der? Det er ellers en kollega, jeg er glad for, men det her er virkelig mærkeligt.


Det lyder som en ret irriterende kollega - tænker at med sådan en kollega så er det ikke kun eleverne der har brug for det kursus forælderen tilbyder :fløjt:
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne

Tilbage til "Generelt"