WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf cola » 22. jan 2019, 04:34

Om det skal være her eller i undrer det ved jeg ikke helt, men nu er månen tilbage på sin normale plads, bag mig når jeg går tur, det er alligevel en drejning på ca 180 grader den har taget de sidste par måneder... Jeg forstår det ikke. Men nu kan jeg da lege skyggeleg igen :-)
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf sigge » 22. jan 2019, 07:56

cola skrev:Om det skal være her eller i undrer det ved jeg ikke helt, men nu er månen tilbage på sin normale plads, bag mig når jeg går tur, det er alligevel en drejning på ca 180 grader den har taget de sidste par måneder... Jeg forstår det ikke. Men nu kan jeg da lege skyggeleg igen :-)


Jeg ved ikke, om du har hørt om det, men månen roterer faktisk om jorden. Det tager sjovt nok ca. en måned for den at komme hele vejen rundt. Samtidig roterer jorden jo også om sig selv. Så månen står ikke i et bestemt verdenshjørne konstant. :)

Generelt kan man sige, at når månen er fuld, står den i det modsatte verdenshjørne af solen. Som f.eks. i går morges med blodmånen, der var månen stik vest, fordi solen var stik øst (jorden er mellem solen og månen, og derfor ser vi månens lyse side). Og modsat med nymåne, her står sol og måne i samme verdenshjørne (månen ligger mellem solen og jorden, og derfor ser vi dens mørke side).
Senest rettet af sigge 22. jan 2019, 08:01, rettet i alt 1 gang.
3
You can't spell awesome without me.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf cola » 22. jan 2019, 07:59

sigge skrev:
cola skrev:Om det skal være her eller i undrer det ved jeg ikke helt, men nu er månen tilbage på sin normale plads, bag mig når jeg går tur, det er alligevel en drejning på ca 180 grader den har taget de sidste par måneder... Jeg forstår det ikke. Men nu kan jeg da lege skyggeleg igen :-)


Jeg ved ikke, om du har hørt om det, men månen roterer faktisk om jorden. Det tager sjovt nok ca. en måned for den at komme hele vejen rundt. Samtidig roterer jorden jo også om sig selv. Så månen står ikke i et bestemt verdenshjørne konstant. :)

Men... og her laver jeg et ? over mit hoved... burde den så ikke flytte sig bare lidt hver dag eller hver uge eller siger den hver måned "flyttedag, nu er det den modsatte side jeg skal lyse fra" ?
btw anede ikke at det kun tog den en måned at nå rundt om jorden :-)
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf sigge » 22. jan 2019, 08:06

cola skrev:
sigge skrev:
cola skrev:Om det skal være her eller i undrer det ved jeg ikke helt, men nu er månen tilbage på sin normale plads, bag mig når jeg går tur, det er alligevel en drejning på ca 180 grader den har taget de sidste par måneder... Jeg forstår det ikke. Men nu kan jeg da lege skyggeleg igen :-)


Jeg ved ikke, om du har hørt om det, men månen roterer faktisk om jorden. Det tager sjovt nok ca. en måned for den at komme hele vejen rundt. Samtidig roterer jorden jo også om sig selv. Så månen står ikke i et bestemt verdenshjørne konstant. :)

Men... og her laver jeg et ? over mit hoved... burde den så ikke flytte sig bare lidt hver dag eller hver uge eller siger den hver måned "flyttedag, nu er det den modsatte side jeg skal lyse fra" ?
btw anede ikke at det kun tog den en måned at nå rundt om jorden :-)


Jeg tilføjede lige følgende til mit oprindelige indlæg:

Generelt kan man sige, at når månen er fuld, står den i det modsatte verdenshjørne af solen. Som f.eks. i går morges med blodmånen, der var månen stik vest, fordi solen var stik øst (jorden er mellem solen og månen, og derfor ser vi månens lyse side). Og modsat med nymåne, her står sol og måne i samme verdenshjørne (månen ligger mellem solen og jorden, og derfor ser vi dens mørke side).

Så jo, du har ret i, at månen flytter sig lidt hver dag. Så hvis du er ude på præcist samme tidspunkt hver dag og er så heldig, at det ikke er overskyet, så du rent faktisk kan se månen, så burde du faktisk kunne registrere, at den har flyttet sig lidt.

Ordet måned kommer af måne. :) Det passer dog ikke helt med vores måneder på 30-31 dage (det tager vist kun 27-28 dage for månen at rejse rundt om jorden), men det er der navnet kommer fra.
5
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Prosperity74 » 22. jan 2019, 08:46

3
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf dgd2007 » 22. jan 2019, 12:51

Delfin skrev:Hej, jeg hedder Delfin, og jeg er ostoman

... ottoman? :)
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25607

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Delfin » 22. jan 2019, 17:11

dgd2007 skrev:
Delfin skrev:Hej, jeg hedder Delfin, og jeg er ostoman

... ottoman? :)


Nej - den er jeg bare født på :-D
1
14 11 14
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Lurende Peber » 22. jan 2019, 19:04

dgd2007 skrev:
Delfin skrev:Hej, jeg hedder Delfin, og jeg er ostoman

... ottoman? :)

På en ottoman
Sad en ostoman
Knejsede med nakken
Spiste lige fra pakken
Den skønne parmesan
:-D
28
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Moxy-lady » 22. jan 2019, 19:44

Jeg så en genudsendelse af luksusfælden i eftermiddags, hvor kvinden gik i raseri grundet et brev fra hendes mor. Manden går så efter hende og hun klapper ham én. Det fortæller han eksperterne da han kommer ind, og de kommenterer overhovedet ikke på at hun udøver vold mod ham. Den ene siger faktisk senere at det var rart at de fik en reaktion fra hende. Like what the actual fuck? Det havde set noget anderledes ud hvis det var omvendt, tænker jeg.
28
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25607

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Delfin » 22. jan 2019, 20:24

Lurende Peber skrev:
dgd2007 skrev:
Delfin skrev:Hej, jeg hedder Delfin, og jeg er ostoman

... ottoman? :)

På en ottoman
Sad en ostoman
Knejsede med nakken
Spiste lige fra pakken
Den skønne parmesan
:-D


2
14 11 14
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Raenil » 22. jan 2019, 21:04

WTF1: På luksusfældens side på Viaplay er der en reklame for kviklån...
7
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf HerErJeg » 23. jan 2019, 05:43

Naboen fra helvede?
https://www.bt.dk/nyheder/ville-toerre- ... aber-sagen

Langsomt kryber den slags realutetsforladte mennesker ind på Christiansborg til stor ulykke for alle andre end stinkende rige.
4
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf PaleSeptember » 24. jan 2019, 16:38

Smiling_Goat skrev:Når man ser en dokumentar om en af USAs værste seriemordere, hvor der vises en tegning af forbryderen lavet i 1970'erne og ens automatreaktion er at udbryde: "Det er sguda Svend!"

Han lignede altså en meget ung udgave af min tidligere kollega Svend.. Hvilket betyder at de kunne være jævnaldrende.

Jeg fik naturligvis lige sunket kaffen rigtigt og mindet mig selv om, at Svend så vidt jeg ved er født og opvokset i Danmark, og altså derfor formentligt aldrig har været seriemorder i USA.. Men så kom det frem i dokumentaren at forbryderen endnu ikke er fanget, og forbrydelserne af en eller anden grund ophørte i 1980'erne, så nu overvejer jeg lidt at spørge Svend om, hvad han lavede i 1980'erne - om han måske flyttede fra USA til Danmark eller sådan noget :D


Gør det! Det er noget af en cliffhanger :-D Jeg er i hvert fald nysgerrig!
6
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf dgd2007 » 24. jan 2019, 21:52

Smiling_Goat skrev:Når man ser en dokumentar om en af USAs værste seriemordere, hvor der vises en tegning af forbryderen lavet i 1970'erne og ens automatreaktion er at udbryde: "Det er sguda Svend!"

Han lignede altså en meget ung udgave af min tidligere kollega Svend.. Hvilket betyder at de kunne være jævnaldrende.

Jeg fik naturligvis lige sunket kaffen rigtigt og mindet mig selv om, at Svend så vidt jeg ved er født og opvokset i Danmark, og altså derfor formentligt aldrig har været seriemorder i USA.. Men så kom det frem i dokumentaren at forbryderen endnu ikke er fanget, og forbrydelserne af en eller anden grund ophørte i 1980'erne, så nu overvejer jeg lidt at spørge Svend om, hvad han lavede i 1980'erne - om han måske flyttede fra USA til Danmark eller sådan noget :D

Men pas nu på ikke at blive myrdet, hvis han bliver klar over at du er på sporet! :gammel:
5
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf sigge » 25. jan 2019, 20:17

Jeg har lige modtaget en “frigørelsesattest” fra min kommune med mit navn og personnummer på. Godt nok er jeg en smule distræt for tiden, men jeg tror altså, jeg ville kunne huske, hvis jeg siden i mandags havde været ansat som medhjælper på et af kommunens sundhedscentre. WTF altså.

Hvorfor skal sådan noget lige komme en fredag, så jeg skal vente 2,5 døgn, før jeg kan ringe til dem og høre, hvad der lige sker?
6
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"