WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 22. mar 2019, 22:07

Daine skrev:
kidkomb skrev:
Daine skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes det er wtf at nogle ikke har problemer med at vise sig i badetøj overfor kvindelige kollega, mens mandlige er udelukket.
Hvad er det dog for noget sexistisk fis?
Vil I så også udelukke lesbiske fra jeres kvinde-tur?
Eller er det ok hvis de kigger på jer?

Hvorfor skal det partout være sexistisk hvis man ikke bryder sig om det :forvirret: Jeg har deller her og der og vejer 25-30 kg for meget. Jeg er ikke begejstret for min krop og jeg vil helt ærligt ikke bryder mig vildt meget om at vise mig for nogen i en badedragt. Men personer af eget køn (lesbiske eller ej) kan jeg til nød acceptere. Men jeg ville finde det akavet hvis det var en mandlig kollega og det ville overtræde en blufærdighedsgrænse for mig. Og for mig hænger blufærdighed ikke sammen med sex(isme). Mere og andet er der ikke i det - for mig ihf.

Det er jo sexistisk fordi du gør klar forskel på kønnene. Jeg siger ikke at du ikke må føle sådan eller at det er en forkert følelse. Jeg siger at det er sexistisk. Ikke at der nødvendigvis er noget galt med det. Der er jo grader af sexisme.

Beklager Kid, jeg kan simpelthen ikke se, at blufærdighed er sexistisk. Jeg er blufærdig. Meget. Og har altid været det, også da jeg var normalvægtig. Men jeg er altså sexistisk fordi jeg ikke bryder mig om at vise mig i badedragt overfor mænd - eller bryder mig om at kigge på mandlige kollegaer i meget lidt tøj? Jeg ville bare synes det er akavet og det har intet med fordomme, nedgørelse eller andet at gøre. Det er bare ren akavethed.

Du er jo ikke sexistisk fordi du er blufærdig. DET er lidt sexistisk at være mere blufærdig overfor mænd end kvinder, men igen,.jeg opfatter ikke dig som sexistisk. Det er mest en teoretisk diskussion.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Sangius » 22. mar 2019, 22:23

Det er godt nok at udvande begrebet "sexisme" synes jeg. Så er man jo ogaå sexistisk hvis man fortrækker at klæde om blandt eget køn i svømmehallen, f.eks.
På ordnet er definitionen af sexisme således:

"den anskuelse at det ene køn, især mænd, er bedre end det andet, med deraf følgende nedvurdering og diskrimination af det andet køn"

Jeg ville altså ikke mene at det er sexistisk at være mere blufærdig overfor det ene køn frem for det andet.
21
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 23. mar 2019, 01:49

Sangius skrev:Det er godt nok at udvande begrebet "sexisme" synes jeg. Så er man jo ogaå sexistisk hvis man fortrækker at klæde om blandt eget køn i svømmehallen, f.eks.
På ordnet er definitionen af sexisme således:

"den anskuelse at det ene køn, især mænd, er bedre end det andet, med deraf følgende nedvurdering og diskrimination af det andet køn"

Jeg ville altså ikke mene at det er sexistisk at være mere blufærdig overfor det ene køn frem for det andet.

"den anskuelse, især mænd..." giver mig kvalme.
Det er virkelig diskriminerende det der.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf milisa » 23. mar 2019, 06:51

Daine skrev:
milisa skrev:Jeg er eddermame WTF over, at der seriøst er nogen, der er helt ok med kønsopdelte arrangementer på en arbejdsplads???! Seriøst? Jeg ville blive rasende, hvis jeg skulle udelukkes fra et arrangement i arbejdssammenhæng udelukkende pga mit køn. Fair nok, man ikke har lyst til at bade med sine kollegaer. Så må man jo bare holde sig væk, eller blive siddende i baren. Men det er sgu da oldnordisk og en utrolig trist tankegang at acceptere kønsopdeling på en arbejdsplads.

Jeg synes det er utrolig trist, at man i ligestillingens hellige navn ikke tør foreslå et arrangement kun for kvinder (eller mænd), af angst for at blive kaldt oldnordisk.
“Ja Gurli, når du ikke er komfortabel med at vise dig i badedragt overfor direktøren eller ligge halvnøgen ved siden af Regnskabskurt, så må du sku blive hjemme eller sidde i baren. For her i firmaet må vi ikke være kønsopdelt til arrangementer, vi er til gengæld ret ligeglade med om du føler dig inkluderet i fællesskabet.”


(Nu bliver jeg lige i spa-universet, uden det dog skal kædes sammen med Mizzys indlæg. Det er bare for eksemplets skyld)


Men for at inkludere Gurli i fællesskabet udelukker vi lige halvdelen af virksomhedens øvrige medarbejdere.... (under antagelse af lige kønsfordeling). Så fordi der skal tages særlige hensyn til Gurli, så må resten indrette sig. Så skal alle mænd blive hjemme og Berit, Birgit og alle andre kvinder, der måske gerne ville have haft en fornøjelig dag med alle deres kollegaer må undvære.

Den holder jo ikke.

Med udgangspunkt i dig selv: Jeg tænker, det må være utrolig hårdt for dig at have det sådan med dig selv. Og som sidebemærkning synes jeg da i øvrigt, du skal få arbejdet med det selvværd? Du er da ikke tjent med at tænke dårligt om dig selv. Men når det så er sagt, så kan jeg virkelig ikke se det rimelig i, at én persons særkrav skal gå ud over resten. Du vil ikke sidde i baren og udelukkes fra fællesskabet, men du har intet imod at udelukke en hel gruppe fra fællesskabet pga deres køn - den er trods alt lidt sværere at gøre noget ved. Kan du ikke selv se dobbeltmoralen?
0
Tally-ho
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf LadyFox » 23. mar 2019, 08:30

Daine skrev:
kidkomb skrev:
Daine skrev:
kidkomb skrev:Jeg synes det er wtf at nogle ikke har problemer med at vise sig i badetøj overfor kvindelige kollega, mens mandlige er udelukket.
Hvad er det dog for noget sexistisk fis?
Vil I så også udelukke lesbiske fra jeres kvinde-tur?
Eller er det ok hvis de kigger på jer?

Hvorfor skal det partout være sexistisk hvis man ikke bryder sig om det :forvirret: Jeg har deller her og der og vejer 25-30 kg for meget. Jeg er ikke begejstret for min krop og jeg vil helt ærligt ikke bryder mig vildt meget om at vise mig for nogen i en badedragt. Men personer af eget køn (lesbiske eller ej) kan jeg til nød acceptere. Men jeg ville finde det akavet hvis det var en mandlig kollega og det ville overtræde en blufærdighedsgrænse for mig. Og for mig hænger blufærdighed ikke sammen med sex(isme). Mere og andet er der ikke i det - for mig ihf.

Det er jo sexistisk fordi du gør klar forskel på kønnene. Jeg siger ikke at du ikke må føle sådan eller at det er en forkert følelse. Jeg siger at det er sexistisk. Ikke at der nødvendigvis er noget galt med det. Der er jo grader af sexisme.

Beklager Kid, jeg kan simpelthen ikke se, at blufærdighed er sexistisk. Jeg er blufærdig. Meget. Og har altid været det, også da jeg var normalvægtig. Men jeg er altså sexistisk fordi jeg ikke bryder mig om at vise mig i badedragt overfor mænd - eller bryder mig om at kigge på mandlige kollegaer i meget lidt tøj? Jeg ville bare synes det er akavet og det har intet med fordomme, nedgørelse eller andet at gøre. Det er bare ren akavethed.


Så er spa måske bare ikke tingen man skal lave, selv uden mandlige kollegaer kan man jo sagtens risikere at møde andre mænd i spaen.

Jeg synes ikke at det er sexistisk at være blufærdig overfor det modsatte køn, men jeg synes at det er sexistisk at ekskludere sine mandlige kollegaer fra et socialt firmabetalt arrangement på grund af deres køn.
Der synes jeg blufærdighed er ens eget problem, og man har muligheden for at takke nej hvis det går over ens grænser. Jeg synes der er stor forskel på at være ekskluderet fordi ens kollegaer ikke vil have en med, og så fordi man selv vælger ikke at være med.

I der synes den slags arrangementer er helt okay på en arbejdsplads, gælder det også hvis der er tale om en kvindedomineret arbejdsplads hvor det måske kun er ansat en enkelt mand eller to?
6
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf LadyFox » 24. mar 2019, 16:32

Øhm... Jeg ved ikke hvor mange der har fuldt med i min efterhånden lange håndværker føljeton. Men altså.. Jeg kan snart ikke overskue mere..
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
13
...
Dragen
Indlæg: 98
Tilmeldt: 17. aug 2015, 10:38
Kort karma: 19
Likede indlæg: 259

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Dragen » 24. mar 2019, 16:41

^det er vældigt rustikt. :gruble:
8
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf LadyFox » 24. mar 2019, 16:59

Dragen skrev:^det er vældigt rustikt. :gruble:

Meget rustikt. Og koldt med 2 cm gab mellem vinduer og loft uden lister på Ca. 4 meter glasparti.. Bonus info: de blev skiftet i november.
2
...
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Purple Haze » 24. mar 2019, 17:04

Kan du ikke printe billederne af det ud, og klipse det på sedlen sammen med din adresse og et “ønskes udbedret”?

Tænker billeder er gode at klipse med, udfra den minimale risiko der er for, at dem der mener de er færdige og dem du før har snakket med ikke er de samme.
9
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf LadyFox » 24. mar 2019, 17:10

Purple Haze skrev:Kan du ikke printe billederne af det ud, og klipse det på sedlen sammen med din adresse og et “ønskes udbedret”?

Tænker billeder er gode at klipse med, udfra den minimale risiko der er for, at dem der mener de er færdige og dem du før har snakket med ikke er de samme.


I første omgang skal det sendes til bestyrelsen. Og jo, de får billeder med. Har ikke snakket med dem siden november, jeg står heldigvis ret godt i forhold til at næsten alle der bor her er rasende hvis ikke over deres resultat så over processen her til. Så vi er en del der står sammen.
4
...
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2945
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8315

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Fru Himmelblå » 24. mar 2019, 18:06

kidkomb skrev:
Sangius skrev:Det er godt nok at udvande begrebet "sexisme" synes jeg. Så er man jo ogaå sexistisk hvis man fortrækker at klæde om blandt eget køn i svømmehallen, f.eks.
På ordnet er definitionen af sexisme således:

"den anskuelse at det ene køn, især mænd, er bedre end det andet, med deraf følgende nedvurdering og diskrimination af det andet køn"

Jeg ville altså ikke mene at det er sexistisk at være mere blufærdig overfor det ene køn frem for det andet.

"den anskuelse, især mænd..." giver mig kvalme.
Det er virkelig diskriminerende det der.


Nu har jeg jo, som mange andre på Debatten fulgt med i din verserende sag. Men jeg synes lidt du ignorerer historien her. Det er jo altså nu engang sådan, at manden generelt har stået højere i samfundet og haft flere beføjelser. Op gennem tiden har det været kvinden der er blevet vurderet til at være mindre værd end manden. Om man vil det eller ej.
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 24. mar 2019, 19:06

Frøken Himmelblå skrev:
kidkomb skrev:
Sangius skrev:Det er godt nok at udvande begrebet "sexisme" synes jeg. Så er man jo ogaå sexistisk hvis man fortrækker at klæde om blandt eget køn i svømmehallen, f.eks.
På ordnet er definitionen af sexisme således:

"den anskuelse at det ene køn, især mænd, er bedre end det andet, med deraf følgende nedvurdering og diskrimination af det andet køn"

Jeg ville altså ikke mene at det er sexistisk at være mere blufærdig overfor det ene køn frem for det andet.

"den anskuelse, især mænd..." giver mig kvalme.
Det er virkelig diskriminerende det der.


Nu har jeg jo, som mange andre på Debatten fulgt med i din verserende sag. Men jeg synes lidt du ignorerer historien her. Det er jo altså nu engang sådan, at manden generelt har stået højere i samfundet og haft flere beføjelser. Op gennem tiden har det været kvinden der er blevet vurderet til at være mindre værd end manden. Om man vil det eller ej.

1: "Min" sag har intet med det her at gøre.
2: HAR VÆRET er kodeordene her.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14439

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Mangoness » 25. mar 2019, 05:29

3
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Modesty Blame
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 522
Likede indlæg: 9495

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Modesty Blame » 25. mar 2019, 05:52

Så er der vist ikke mere, man kan presse ud af det næsten forliste krydstogtskib...

Udklip.PNG
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
22
Modesty Blame
Indlæg: 4363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 522
Likede indlæg: 9495

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Modesty Blame » 25. mar 2019, 05:55

kidkomb skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
kidkomb skrev:
Sangius skrev:Det er godt nok at udvande begrebet "sexisme" synes jeg. Så er man jo ogaå sexistisk hvis man fortrækker at klæde om blandt eget køn i svømmehallen, f.eks.
På ordnet er definitionen af sexisme således:

"den anskuelse at det ene køn, især mænd, er bedre end det andet, med deraf følgende nedvurdering og diskrimination af det andet køn"

Jeg ville altså ikke mene at det er sexistisk at være mere blufærdig overfor det ene køn frem for det andet.

"den anskuelse, især mænd..." giver mig kvalme.
Det er virkelig diskriminerende det der.


Nu har jeg jo, som mange andre på Debatten fulgt med i din verserende sag. Men jeg synes lidt du ignorerer historien her. Det er jo altså nu engang sådan, at manden generelt har stået højere i samfundet og haft flere beføjelser. Op gennem tiden har det været kvinden der er blevet vurderet til at være mindre værd end manden. Om man vil det eller ej.

1: "Min" sag har intet med det her at gøre.
2: HAR VÆRET er kodeordene her.

Nej.
1

Tilbage til "Generelt"