WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Studsgaard » 15. feb 2019, 20:56

Modesty Blame skrev:
Studsgaard skrev:
Ellin skrev:
Modesty Blame skrev:Folk, der brokker sig over en udgift på 50 kr. til vand og opdækning til barn. https://www.bt.dk/samfund/martin-er-for ... ekning-til

Samt - folk, der tager billeder af deres gæsters bord, når de er gået - men inden de har klaget over de 50 kr.
https://www.facebook.com/www.smakkerupk ... 7704285996



Jeg undrer mig over, at så mange mener, at fordi det er en baby, skal der ikke betales for dennes mad og drikke?

Jeg tror ikke jeg har oplevet at børn under et år har skulle betale, heller ikke selvom de fik et stykke brød eller andet fra en Bufe.
Jeg har før købt en flaske vand til mit lille barn, men aldrig oplevet det andet.
Jeg syntes både forældrene og spisestedet, blæser det her helt vild op.
Om forældre ville jeg bare betale og sige at jeg syntes de skulle skrive småbørns pris på. Om stedet vil jeg sige, at det med den nye dug eller krummer på gulvet, ja men for pokker, jeg kunne da også spilde på en dug eller krumme på gulvet. Tænker det må være noget med kundeservice fra stedets side, at de skal skifte dug m.m. Og venlig kundeservice gør at kunder kommer tilbage, frem for de 25 kr i kassen, så kunne de måske med god kundeservice tjene på parret en anden gang. Det sker jo så ikke nu.
Måske er det fordi forældrene havde sagt, at ungen ikke skulle have noget, og så fodrede de den alligevel med mad fra buffeten. Kvinden skrev - vi havde jo betalt. Og ja, det havde de da. 125 kr. for fri stegt flæsk og persillesovs pr. person. Men hvis deres barn skulle have en børneret, skulle de da have bestilt en børneret. De fandtes på menukortet (har jeg lige tjekket).

Og så samtidigt, hvis gæsterne - som restauranten påstår - ikke klagede på stedet, hvorfor tager restauranten så et billede? Jeg forstår det ikke.

Ja. Hvis de har baby/børne menu burde de jo bare bestille det. Og som restaurant ville jeg nok bare overveje om sådan et lille beløb er noget at hidse sig op over.
Og ja som du skriver, så forstår jeg slet ikke fotoet.
0
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf JoyNips » 16. feb 2019, 07:11

Jeg forstår ikke at restauranten gider at gøre noget af det hvis ungen kun lige har smagt. Omvendt synes jeg forældrene er lidt nogle fjolser. Ad libitum betales pr mand, uanset hvor lidt eller meget man spiser. De ville jo heller ikke bede om én gang stegt flæsk ad libitum til deling :stoned:

Hvis det var meningen at barnet skulle spise, så havde jeg taget mad med til ham hjemmefra eller betalt hvad det kostede for ham, uanset om han spiste op eller ej.
8
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf PaleSeptember » 16. feb 2019, 11:28

Jeg er temmelig WTF over, at man som kasserer i en forening nægter at udlevere bilag mm. til revisorerne, der skal godkende regnskabet.
1
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8487

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Raenil » 16. feb 2019, 11:33

PaleSeptember skrev:Jeg er temmelig WTF over, at man som kasserer i en forening nægter at udlevere bilag mm. til revisorerne, der skal godkende regnskabet.


Øh. Så kan det vel ikke godkendes?
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Modesty Blame » 16. feb 2019, 11:35

Raenil skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg er temmelig WTF over, at man som kasserer i en forening nægter at udlevere bilag mm. til revisorerne, der skal godkende regnskabet.


Øh. Så kan det vel ikke godkendes?

Nej, det er trods alt pænt meget revisors opgave at gennemgå bilagene.
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8487

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Raenil » 16. feb 2019, 11:37

Modesty Blame skrev:
Raenil skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg er temmelig WTF over, at man som kasserer i en forening nægter at udlevere bilag mm. til revisorerne, der skal godkende regnskabet.


Øh. Så kan det vel ikke godkendes?

Nej, det er trods alt pænt meget revisors opgave at gennemgå bilagene.

Er det noget offentligt?
Det lyder enten gak i låget eller fordækt...
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf PaleSeptember » 16. feb 2019, 11:39

Modesty Blame skrev:
Raenil skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg er temmelig WTF over, at man som kasserer i en forening nægter at udlevere bilag mm. til revisorerne, der skal godkende regnskabet.


Øh. Så kan det vel ikke godkendes?

Nej, det er trods alt pænt meget revisors opgave at gennemgå bilagene.


Ifølge formanden er det vist helt OK, da de 2 valgte revisorer ikke vil revidere "efter hidtil gældende principper" - hvad der så end menes med det.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf PaleSeptember » 16. feb 2019, 11:40

Raenil skrev:
Modesty Blame skrev:
Raenil skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg er temmelig WTF over, at man som kasserer i en forening nægter at udlevere bilag mm. til revisorerne, der skal godkende regnskabet.


Øh. Så kan det vel ikke godkendes?

Nej, det er trods alt pænt meget revisors opgave at gennemgå bilagene.

Er det noget offentligt?
Det lyder enten gak i låget eller fordækt...


Nej, det er ikke noget offentligt, men ja, jeg er helt enig i, at det er fordækt og gak i låget.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Muspel » 16. feb 2019, 12:09

PaleSeptember skrev:
Raenil skrev:
Modesty Blame skrev:
Raenil skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg er temmelig WTF over, at man som kasserer i en forening nægter at udlevere bilag mm. til revisorerne, der skal godkende regnskabet.


Øh. Så kan det vel ikke godkendes?

Nej, det er trods alt pænt meget revisors opgave at gennemgå bilagene.

Er det noget offentligt?
Det lyder enten gak i låget eller fordækt...


Nej, det er ikke noget offentligt, men ja, jeg er helt enig i, at det er fordækt og gak i låget.



Jeg ville i så fald gøre hvad jeg kunne for at regnskabet ikke blev godkendt på generalforsamlingen.
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf hotlips » 16. feb 2019, 12:27

April chris, der nok er noget nær mit personlige ynglings hade objekt, hun startede et projekt for hjemløse og der forsvandt flere millioner, hun endte med at slippe med en måned i fængsel fordi hun troppede op i retten med en kasse med krøllede kvitteringer så det blev anset for så mangelfuldt at det ikke kunne bevises hun selv havde taget dem.. Nå, men siden har hun været pr dame for champagne drengen og bedste veninde med hende lotto damen der også røg ind og hende tulle der blev chikaneret for at være lesbisk og så videre, der er en lind strøm af snydere, forbrydere og alle former for bedragere hun har været blandet ind i udover hvad hun selv har lavet.

Den her dame der er en omvandrende forbrydelse og som formentlig ikke har sagt to ærlige ord i samme sætning siden hun var barn, hun har nu blandet sig i debatten om det her par der har været på restaurant og fået eller ikke fået en tallerken med kartofler til deres barn.
Nu kalder hun sig restaurantør og der er ikke nogen ende på hvor meget gratis service der er til børnene på hendes restaurant der ikke angives noget navn på.
Folk der ikke har googlet hende, fuldt forståeligt de sidder jo så og roser hende til skyerne.


Jeg er ikke sikker på der overhovedet findes en restaurant og selv hvis der gør hvor sandsynligt er det så at de har råd til at give ved dørene, uagtet at der er steder de gør det på forventet efterbevilling fordi folk så kommer igen så er det et sted der er startet af en der er dømt for svindel for ikke så længe siden, så hvor meget kredit kan de have at bruge af? Og selv hvis der virkelig findes en restaurant og det er jeg ikke helt sikker på at der gør hvem er det så der har givet hende af alle mennesker kredit til sådan et projekt?

Jeg er vist bare træt af at se svindlere og bedragere og de samme kan blive ved, samtidig med at en der aldrig har gjort noget galt og har arbejdet altid kan have så svært ved at komme igang, men okay det er selvfølgelig nok noget mere besværligt hvis man rent faktisk går op i om det kan holde på langt sigt og man ikke anser det for en acceptabel løsning at erklære sig konkurs og smutte fra regeringen.
5
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Santa » 16. feb 2019, 12:35

Guilded_Lily skrev:
Yetie skrev:
Guilded_Lily skrev:Min svigerfars søskende. De mistede deres forældre inden for det seneste halve år, og da svigerfar har haft svært ved at få fat i nogle ting fra dødsboet, bad han min mand om hjælp til at kontakte skifteretten. De to søskende har simpelthen strøget ham fra arvingelisten! WTF? Kællinger!


Det kan man da ikke. Altså rent juridisk. :forvirret:


Jeg fatter også hat. Men ikke desto mindre figurerede min svigerfar ikke på listen over arvinger. Det kommer han så til nu!

Men det må vel nærmest betegnes som bedrageri, når de jo udmærket ved at han findes og er berettiget til at arve?
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf PaleSeptember » 16. feb 2019, 12:36

Muspel skrev:
PaleSeptember skrev:
Raenil skrev:
Modesty Blame skrev:
Raenil skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg er temmelig WTF over, at man som kasserer i en forening nægter at udlevere bilag mm. til revisorerne, der skal godkende regnskabet.


Øh. Så kan det vel ikke godkendes?

Nej, det er trods alt pænt meget revisors opgave at gennemgå bilagene.

Er det noget offentligt?
Det lyder enten gak i låget eller fordækt...


Nej, det er ikke noget offentligt, men ja, jeg er helt enig i, at det er fordækt og gak i låget.



Jeg ville i så fald gøre hvad jeg kunne for at regnskabet ikke blev godkendt på generalforsamlingen.


Jeg er heldigvis ikke med i den pågældende klub.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Guilded_Lily » 16. feb 2019, 12:39

Santa skrev:
Guilded_Lily skrev:
Yetie skrev:
Guilded_Lily skrev:Min svigerfars søskende. De mistede deres forældre inden for det seneste halve år, og da svigerfar har haft svært ved at få fat i nogle ting fra dødsboet, bad han min mand om hjælp til at kontakte skifteretten. De to søskende har simpelthen strøget ham fra arvingelisten! WTF? Kællinger!


Det kan man da ikke. Altså rent juridisk. :forvirret:


Jeg fatter også hat. Men ikke desto mindre figurerede min svigerfar ikke på listen over arvinger. Det kommer han så til nu!

Men det må vel nærmest betegnes som bedrageri, når de jo udmærket ved at han findes og er berettiget til at arve?


Altså, vi kender ikke hele historien, men han er vist blevet nævnt som en tredje arving, men han skulle ikke blandes ind i noget. Skifteretten beroligede min svigerfar med, at det ikke var første gang, de hørte den historie, og de skulle nok få styr på sagerne. Så jeg regner med åben krig mellem de tre søskende i nærmeste fremtid, når de kontaktes af svigerfars advokat.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Santa » 16. feb 2019, 12:41

Modesty Blame skrev:
Studsgaard skrev:
Ellin skrev:
Modesty Blame skrev:Folk, der brokker sig over en udgift på 50 kr. til vand og opdækning til barn. https://www.bt.dk/samfund/martin-er-for ... ekning-til

Samt - folk, der tager billeder af deres gæsters bord, når de er gået - men inden de har klaget over de 50 kr.
https://www.facebook.com/www.smakkerupk ... 7704285996



Jeg undrer mig over, at så mange mener, at fordi det er en baby, skal der ikke betales for dennes mad og drikke?

Jeg tror ikke jeg har oplevet at børn under et år har skulle betale, heller ikke selvom de fik et stykke brød eller andet fra en Bufe.
Jeg har før købt en flaske vand til mit lille barn, men aldrig oplevet det andet.
Jeg syntes både forældrene og spisestedet, blæser det her helt vild op.
Om forældre ville jeg bare betale og sige at jeg syntes de skulle skrive småbørns pris på. Om stedet vil jeg sige, at det med den nye dug eller krummer på gulvet, ja men for pokker, jeg kunne da også spilde på en dug eller krumme på gulvet. Tænker det må være noget med kundeservice fra stedets side, at de skal skifte dug m.m. Og venlig kundeservice gør at kunder kommer tilbage, frem for de 25 kr i kassen, så kunne de måske med god kundeservice tjene på parret en anden gang. Det sker jo så ikke nu.
Måske er det fordi forældrene havde sagt, at ungen ikke skulle have noget, og så fodrede de den alligevel med mad fra buffeten. Kvinden skrev - vi havde jo betalt. Og ja, det havde de da. 125 kr. for fri stegt flæsk og persillesovs pr. person. Men hvis deres barn skulle have en børneret, skulle de da have bestilt en børneret. De fandtes på menukortet (har jeg lige tjekket).

Og så samtidigt, hvis gæsterne - som restauranten påstår - ikke klagede på stedet, hvorfor tager restauranten så et billede? Jeg forstår det ikke.

Måske skal man osse overveje, at når man går ud og spiser ad libitum for 125,- pr næse, at så er der nok ikke råd til en hel masse ekstra service i restaurantens nødvendige profit....hvilket betyder at man ikke får noget gratis.
Restaurantøren skulle have holdt sig til et enkelt sagligt svar på deres klage, men parret burde sætte deres forventninger til billige restauranter ned!
7
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Lucia » 16. feb 2019, 15:23

Jeg har lige fået svar på ansøgning om feriedagpenge. Det er ikke engang to timer siden jeg sendte ansøgningen. Så hurtig ekspedition har jeg alligevel aldrig oplevet.
1

Tilbage til "Generelt"