WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lisva
Kort karma: 90
Likede indlæg: 2494

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Lisva » 22. jun 2018, 16:20

Sangius skrev:
Lisva skrev:Jeg var i Salling for at købe en mascara, og imens jeg betalte, begyndte min baby at smågræde i barnevognen. Så gik ekspedienten fandeme over og stak hovedet ned i vognen og forsøgte at proppe sutten i munden på hende! Er jeg den eneste, der finder det totalt grænseoverskridende og decideret WTF!?

Mon ikke bare hun prøvede at være sød/behjælpelig? :)

Jo, selvfølgelig, og jeg sagde da heller ikke noget til hende. Men jeg synes stadig, at det er meget grænseoverskridende, at en fremmed dame forsøger at trøste mit barn, når jeg står lige ved siden af og egentlig gerne vil gøre det selv.

Jeg overvejede lige, om det mon handler om, at min datter er nyfødt, men nej, jeg ville sgu også føle, at mine grænser blev overskredet, hvis en fremmed gik over til min 2-årige i klapvognen for at prøve at trøste ham, så jeg ikke selv kunne komme til det.

Hvis jeg af en eller anden årsag ikke var til stede, så ville situationen selvfølgelig være en helt anden, og så ville jeg da sætte stor pris på, at der var en, der forsøgte at trøste.
5
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 671
Likede indlæg: 14397

Indlægaf Sangius » 22. jun 2018, 16:30

Lisva skrev:
Sangius skrev:
Lisva skrev:Jeg var i Salling for at købe en mascara, og imens jeg betalte, begyndte min baby at smågræde i barnevognen. Så gik ekspedienten fandeme over og stak hovedet ned i vognen og forsøgte at proppe sutten i munden på hende! Er jeg den eneste, der finder det totalt grænseoverskridende og decideret WTF!?

Mon ikke bare hun prøvede at være sød/behjælpelig? :)

Jo, selvfølgelig, og jeg sagde da heller ikke noget til hende. Men jeg synes stadig, at det er meget grænseoverskridende, at en fremmed dame forsøger at trøste mit barn, når jeg står lige ved siden af og egentlig gerne vil gøre det selv.

Jeg overvejede lige, om det mon handler om, at min datter er nyfødt, men nej, jeg ville sgu også føle, at mine grænser blev overskredet, hvis en fremmed gik over til min 2-årige i klapvognen for at prøve at trøste ham, så jeg ikke selv kunne komme til det.

Hvis jeg af en eller anden årsag ikke var til stede, så ville situationen selvfølgelig være en helt anden, og så ville jeg da sætte stor pris på, at der var en, der forsøgte at trøste.

Ok. Jeg tror godt jeg kunne have fået samme følelse ds min datter var nyfødt, da jeg syntes det vsr en tid præget meget af beskyttertrang osv overfor den lille ny.
Men nu hvor min datter snart er 2, synes jeg ofte det er fint når fremmede snakker til hende, trøster hende eller noget i den dur.

Mine grænser overskrides ved berøring - hvis en tog hende op ville jeg flippe :D
0
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 286
Likede indlæg: 4946

Indlægaf Mangoness » 22. jun 2018, 16:37

Det her spørgsmål fra Quora er lidt WTF :nerve:

dyed hair.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:

Cheese Billede
Brugeravatar
PaleSeptember
Kort karma: 209
Likede indlæg: 4101

Indlægaf PaleSeptember » 22. jun 2018, 16:38

Dirtylittledevil skrev:De her fødder :forvirret2:
Det må jo være som at have et ekstra sæt hænder!

toe.jpg

Jeg får det helt dårligt af det billede :panik:
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14779

Indlægaf Juki » 22. jun 2018, 16:46

Det er svært at svare på uden at have været der.

Jeg kan sagtens forstå det kan føles grænseoverskridende at få det taget ud af hænderne på en, uanset hvad det måtte dreje sig om! Måske har det været misforstået godhed fra hendes side, fx hvis hun har tolket dig og situationen som at du har været stresset, kort for hovedet, manglet overskud eller hvad nu man sagtens kan i den situation. Hun har måske erfaring med at det kan være en positiv tilkendegivelse at være anerkendende/forstående på den måde og at det kan give et selvtillidsboost som mor at blive mødt på den måde, i stedet for at det grædende barn bliver ignoreret eller andre kunder begynder at bliver irriterede eller hvad ved jeg.

Men hvis man opfatter det negativt og det føles grænseoverskridende vil det jo altid være en dum situation.

Jeg har ikke selv børn, men jeg kan genkende den misforståede godhed fra andre situationer. Fx kunne min ældste hund en overgang godt reagere med voldsom gøen og et kropssprog der kunne opfattes som om han var aggressiv. Situationen var når vi gik tur og der så uden videre kom en cyklist fræsende forbi bagfra, uden videre så vi blev forskrækkede. Cyklisterne har måske bare tænkt at jo hurtigere h*n kørte forbi, jo hurtigere var situationen overstået for begge parter. H*n har jo så kun fået reaktionen fra min hund ud af det og er måske selv blevet forskrækket og jeg har ikke haft mulighed for at forklare at reaktionen skyldes noget så simpelt som en forskrækkelse og at det vil være en hjælpe hvis vedkommende fremover bare lige tilkendegiver sin tilstedeværelse ved at bruge sin ringeklokke fx.

Men det kan være svært at få vendt sådan en højspændt situation til noget fornuftigt i situationen.
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Lykke
Kort karma: 164
Likede indlæg: 3783

Indlægaf Lykke » 22. jun 2018, 16:49

kidkomb skrev:

Der er jeg simpelthen nødt til at trække "jeg har ingen børn"-kortet og spørge hvorfor det egentlig er at folk er så sarte omkring deres børn?
Nogle må man ikke tale til, de fleste må man ikke røre, nogle bliver helt wtf hvis man kigger for længe.
Hvorfor er I så nærrige med jeres børn? Nogle af os andre kan ikke forstå hvorfor man ikke må noget og synes jo bare at de er søde og nuttede.
Jeg er med på at man ikke må give andre folks børn slik eller mad osv. Jeg er ikke imbecil. Jeg rører heller aldrig ved andre folks børn, -det tør jeg simpelthen ikke.
Jeg forstår bare ikke hvorfor det er SÅ forfærdeligt.

Men alle de der ting, ville du gøre det ved en fremmed voksen?
0
Brugeravatar
Zonta
Kort karma: 314
Likede indlæg: 2916

Indlægaf Zonta » 22. jun 2018, 16:53

15-årig dreng er sigtet for voldtægt - faren udtaler: "Der var ikke tale om voldtægt. Hvis man er sammen med en pige hjemme hos hende, er det ikke voldtægt, som hvis man tager fat i en pige udendørs og tvinger hende ned." :nerve: Og så noget, som måske skulle i "Det må man ikke sige"-tråden, men jeg er så tilpas fordomsfuld, at jeg tror det har noget med deres etniske baggrund at gøre.

https://www.bt.dk/krimi/far-til-voldtae ... -er-i-chok
8
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 671
Likede indlæg: 14397

Indlægaf Sangius » 22. jun 2018, 16:54

kidkomb skrev:

Der er jeg simpelthen nødt til at trække "jeg har ingen børn"-kortet og spørge hvorfor det egentlig er at folk er så sarte omkring deres børn?
Nogle må man ikke tale til, de fleste må man ikke røre, nogle bliver helt wtf hvis man kigger for længe.
Hvorfor er I så nærrige med jeres børn? Nogle af os andre kan ikke forstå hvorfor man ikke må noget og synes jo bare at de er søde og nuttede.
Jeg er med på at man ikke må give andre folks børn slik eller mad osv. Jeg er ikke imbecil. Jeg rører heller aldrig ved andre folks børn, -det tør jeg simpelthen ikke.

Jeg synes ikke man rører ved fremmede. Og børn er ogsp mennesker, så det at røre ved et fremmed barn er faktisk lidt grænseoverskridende på en eller anden måde. Synes jeg i hvert fald. :)
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 744
Likede indlæg: 6243

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. jun 2018, 17:54

Sangius skrev:
kidkomb skrev:

Jeg synes ikke man rører ved fremmede. Og børn er ogsp mennesker, så det at røre ved et fremmed barn er faktisk lidt grænseoverskridende på en eller anden måde. Synes jeg i hvert fald. :)

Jeg ville skrive det samme. Jeg har samme grænser på mine og mit barns vegne. Det der med at pille, rode, røre...nej tak. Min søn synes også at det er mega belastende og grænseoverskridende. Nu flytter vi til Asien igen om lidt og hsr været derude flere gange de sidste måneder, og de lokale synes jo han er vidunderlig med sit lyse hår og hud og det der med at røre ham eller tage billeder af ham kan de åbenbart ikke lade være med. Så vi har lært ham at slå deres arm/hånd væk og sige NO! Meget højt, og ellers gør vi det selv hvis han ikke når at opdage det. Bare fordi man er et barn synes man ikke det er fedt at blive rørt ved af fremmede mennesker.

Vi stod engang i en elevator og jeg havde barnet på armen, han var knap et år. Han havde en sut i munden og der vSr nogle andre damer som står og laver sjove ansigter til ham og så tager den ene pludselig drillende hans sut ud af munden på ham. Det synes jeg var vildt upassende og grænseoverskridende. Man ville jo ikke gøre det på et fremmed voksent menneske med, let say, en slikkepind i munden. Børn er også mennesker med grænser og vi som forældre må sørge for at de ikke bliver overskredet
4
/Dullen
1234
Kort karma: 89
Likede indlæg: 2260

Indlægaf 1234 » 22. jun 2018, 17:56

Lykke skrev:
kidkomb skrev:

Men alle de der ting, ville du gøre det ved en fremmed voksen?

Det kommer vel an på situationen. Jeg har rørt, talt og kigget på fremmede, hvor der intet forkert var i det.
2
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2606
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 25006

Indlægaf kidkomb » 22. jun 2018, 19:42

Svaret er ja. Jeg synes det er mega sært når folk har det sådan at ingen skal røre dem. Hvad når I er i bus eller til koncert eller står i kø?
Jeg ved godt at mange har det sådan, men jeg forstår det ikke. Jeg arbejder gudskelov på en arbejdsplads hvor vi krammer og rører kærligt (på ingen måde seksuelt) ved hinanden. Det er så dejligt.
Børn stirrer, så jeg må gerne stirre igen. Børn er ikke voksne. De fortjener samme respekt som voksne, men ikke på samme måder.
3
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Sof
Kort karma: 61
Likede indlæg: 1452

Indlægaf Sof » 22. jun 2018, 19:50

^ rør folk ved dig når du står i kø, Kid? Altså sådan helt alm kø nede i netto?

Der er ikke nogen fremmede der skal røre mit barn. Ville ærlig talt også blive rimelig Wtf hvis der var en fremmed der rørte mig i køen i Netto.
Altså man kan jo komme til at støde ind i folk, eller sidde ved siden af dem i bussen og ikke undgå at ens albuer rammer hinanden. Men jeg tænker at røre, er når man bevidst rør med hænderne. Fx som hende damen i Brugsen i dag, der prøvede at kilde mit barn. Heldigvis stak han i et skrig. Jeg stod med hovedet i mælkekøleren og havde godt lige hørt at hun sagde han så sød ud. Kigger op i det han skriger og hun trak hænderne til sig. WTF dame.
2
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2606
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 25006

Indlægaf kidkomb » 22. jun 2018, 19:52

Sof skrev:^ rør folk ved dig når du står i kø, Kid? Altså sådan helt alm kø nede i netto?

Der er ikke nogen fremmede der skal røre mit barn. Ville ærlig talt også blive rimelig Wtf hvis der var en fremmed der rørte mig i køen i Netto.
Altså man kan jo komme til at støde ind i folk, eller sidde ved siden af dem i bussen og ikke undgå at ens albuer rammer hinanden. Men jeg tænker at røre, er når man bevidst rør med hænderne. Fx som hende damen i Brugsen i dag, der prøvede at kilde mit barn. Heldigvis stak han i et skrig. Jeg stod med hovedet i mælkekøleren og havde godt lige hørt at hun sagde han så sød ud. Kigger op i det han skriger og hun trak hænderne til sig. WTF dame.

Der er virkelig forskel på røre og så gramse/kilde/rage.
Skal jeg virkelig lave den disclaimer?
1
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Sof
Kort karma: 61
Likede indlæg: 1452

Indlægaf Sof » 22. jun 2018, 19:59

kidkomb skrev:
Sof skrev:^ rør folk ved dig når du står i kø, Kid? Altså sådan helt alm kø nede i netto?

Der er virkelig forskel på røre og så gramse/kilde/rage.
Skal jeg virkelig lave den disclaimer?

Næh, men du spurgte hvad os der ikke gider røres ved, gør i køer/koncerter/bussen.
Så siger jeg bare at for mig er der stor forskel på at man støder ind i nogen i kø/koncert/bus og at man rør ved nogen, om det er at trøste barnet, ae på arm eller whatever som er en bevidst handling og jeg tror at for de fleste af “os” der er der forskel.

Undrede mig bare om hvor din grænse går, det var ikke ment på anden måde end det. Altså fx når du nævner køen. Fordi jeg ikke kan komme på en situation i en kø hvor man rører ved en fremmed, pånær når/hvis man støder ind i dem.
1
Brugeravatar
NilleQ
Kort karma: 5
Likede indlæg: 59

Indlægaf NilleQ » 22. jun 2018, 20:16

Jeg vil heller ikke røres ved af en fremmed, også selvom det tydeligt ikke er seksuelt. Det vil være meget grænseoverskridende for mig, det samme med mit barn.
2

Tilbage til "Generelt"