WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 271
Likede indlæg: 7210

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Santa » 2. dec 2018, 07:45

Og skulle hun alligevel begynde at forhandle din afgørelse, så skriver du bare: "Ej, hvor ærgerligt, men det kan ikke lade sig gøre. Så må vi finde en anden dag, hvor de kan lege NOGEN TIMER EN EFTERMIDDAG."
10
JoyNips
Kort karma: 658
Likede indlæg: 11051

Indlægaf JoyNips » 2. dec 2018, 07:48

FormerlyKnownAs skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg er temmelig Wtf over min søns legekammerats mor. Vi skrev sammen om nogle datoer de kunne have legeaftale på. Hun skrev at tirsdag ville være fin og om han kunne spise aftensmad hos os fordi bla bla praktik med de store børn der gik til noget og så var det nemmest at hente efter. Tænkte at så kom han efter BH/når de store havde fri. Godt jeg spurgte hvornår hun ville komme med ham. For det er så 8-8.30. Wtf??? En legeaftale fra 8-19?? Det er da helt skørt. I forvejen synes jeg at barnet er træls, men ikke på vilkår om jeg skal have et barn ind til legeaftale i 11 timer. Min søn går da også helt kold over st skulle være sammen så længe. For slet ikke at tale om mig. Selv hans bedste ven har vi aftalt at det kun er et par timer her første gang hvor de jo ikke har set hinanden i 4 måneder og lige skal spore sig ind på hinanden igen.

Jeg har ikke svaret endnu. Jeg er stadig helt Wtf over forslaget.

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal svare. Udover at det går ikke med så lang tid. Det går heller ikke med fra 8 og til en forældre får fri og kan hente. Jeg vil ikke have den dreng i 6-7 timer her. Og der er kun fordi at det er ham. Et par andre legekammerater kunne jeg godt med. Men ikke ham.

Måske jeg skal trække gravid kortet og sige at SÅ mange timer holder jeg ikke til, selvom jeg jo ikke skal være med til at lege :gruble:

Du svarer: “hej yrsa, det bliver lige rigeligt mange timer. Hvad med fra efter børnehavetid istedet, altså fra 14-19? Kh formerly”
3
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3194

Indlægaf Velvet-Goldmine » 2. dec 2018, 07:58

Kunne det ikke være en misforståelse? Når du spørger hvornår hun kommer og hun siger kl. 8, kunne det så ikke være afhentningstidspunktet, altså kl. 20?
Det giver da ingen mening at han skal passes fra kl. 8 om morgenen når det er hverdag og de skal i børnehave/skole/whatever.

Går du hjemme eller hvordan? Ellers er der da heller ingen der kan passe barn i dagtiden i hverdagen. Det lyder lidt sort :lol2:
Jeg tror at jeg ville svare noget i retning af: "Nååre, han skal passes? Jeg troede vi snakkede en legeaftale efter institution, og jeg har desværre ikke mulighed for pasning hele dagen."
Senest rettet af Velvet-Goldmine 2. dec 2018, 08:03, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Kort karma: 677
Likede indlæg: 5240

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. dec 2018, 08:02

Velvet-Goldmine skrev:Kunne det ikke være en misforståelse? Når du spørger hvornår hun kommer og hun siger kl. 8, kunne det så ikke være afhentningstidspunktet, altså kl. 20?
Det giver da ingen mening at han skal passes fra kl. 8 om morgenen når det er hverdag og de skal i børnehave/skole/whatever.

Nej. Der er intet at være i tvivl om. Skrev nogle datoer. Hun skrev så den 4. og det ville være en hjælp hvis han kunne spise her. Ok, hvirnår kommer han? 8.-8.30 når de store er afleveret. Så han skulle holde fri fra BH.
0
/Dullen
Brugeravatar
Velvet-Goldmine

Indlægaf Velvet-Goldmine » 2. dec 2018, 08:05

FormerlyKnownAs skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Kunne det ikke være en misforståelse? Når du spørger hvornår hun kommer og hun siger kl. 8, kunne det så ikke være afhentningstidspunktet, altså kl. 20?

Nej. Der er intet at være i tvivl om. Skrev nogle datoer. Hun skrev så den 4. og det ville være en hjælp hvis han kunne spise her. Ok, hvirnår kommer han? 8.-8.30 når de store er afleveret. Så han skulle holde fri fra BH.

Jeg har lige skrevet lidt mere til mit første indlæg, det er jo helt gak.
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. dec 2018, 09:38

Går du hjemme eller hvordan? Ellers er der da heller ingen der kan passe barn i dagtiden i hverdagen. Det lyder lidt sort :lol2:
Jeg tror at jeg ville svare noget i retning af: "Nååre, han skal passes? Jeg troede vi snakkede en legeaftale efter institution, og jeg har desværre ikke mulighed for pasning hele dagen."

Jeg er hjemme fordi vi er i Dk lige nu, jeg har termin om 3 uger. Så jeg, vi er egentlig bare hjemme lige nu ja. Men det betyder ikke at jeg gider agere SFO.

Jeg tror faktisk at jeg ender med at komme med en lam undskyldning fordi jeg ikke kan se mig ud af det og virlelig ikke gider det barn :genert:
0
/Dullen
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. dec 2018, 09:40

JoyNips skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg er temmelig Wtf over min søns legekammerats mor. Vi skrev sammen om nogle datoer de kunne have legeaftale på. Hun skrev at tirsdag ville være fin og om han kunne spise aftensmad hos os fordi bla bla praktik med de store børn der gik til noget og så var det nemmest at hente efter. Tænkte at så kom han efter BH/når de store havde fri. Godt jeg spurgte hvornår hun ville komme med ham. For det er så 8-8.30. Wtf??? En legeaftale fra 8-19?? Det er da helt skørt. I forvejen synes jeg at barnet er træls, men ikke på vilkår om jeg skal have et barn ind til legeaftale i 11 timer. Min søn går da også helt kold over st skulle være sammen så længe. For slet ikke at tale om mig. Selv hans bedste ven har vi aftalt at det kun er et par timer her første gang hvor de jo ikke har set hinanden i 4 måneder og lige skal spore sig ind på hinanden igen.

Jeg har ikke svaret endnu. Jeg er stadig helt Wtf over forslaget.

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal svare. Udover at det går ikke med så lang tid. Det går heller ikke med fra 8 og til en forældre får fri og kan hente. Jeg vil ikke have den dreng i 6-7 timer her. Og der er kun fordi at det er ham. Et par andre legekammerater kunne jeg godt med. Men ikke ham.

Måske jeg skal trække gravid kortet og sige at SÅ mange timer holder jeg ikke til, selvom jeg jo ikke skal være med til at lege :gruble:

Du svarer: “hej yrsa, det bliver lige rigeligt mange timer. Hvad med fra efter børnehavetid istedet, altså fra 14-19? Kh formerly”

Ja det havde jeg også tænkt. Men det med mad var jo fordi de store slulle noget efter skole. Så transportmæssigt skulle de direkte fra skole til halløj. Ej men jeg er gået kold i det kan mærke.
0
/Dullen
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 271
Likede indlæg: 7210

Indlægaf Santa » 2. dec 2018, 09:40

FormerlyKnownAs skrev:

Jeg er hjemme fordi vi er i Dk lige nu, jeg har termin om 3 uger. Så jeg, vi er egentlig bare hjemme lige nu ja. Men det betyder ikke at jeg gider agere SFO.

Jeg tror faktisk at jeg ender med at komme med en lam undskyldning fordi jeg ikke kan se mig ud af det og virlelig ikke gider det barn :genert:

Der kan jo altid springe et vandrør ;)
3
Brugeravatar
Velvet-Goldmine

Indlægaf Velvet-Goldmine » 2. dec 2018, 09:48

FormerlyKnownAs skrev:

Jeg synes ikke at du skal finde på 'en lam undskyldning', for det viser hende ikke det komplet urimelige i hendes forslag, og det må hun gerne få at vide så hun kan tænke sig lidt om en anden gang. I snakker om en legeaftale, og så har hun pludselig lavet det om til heldagspasning og det ér altså ikke i orden og det er ikke dig der skal føle dig skidt til mode over ikke at kunne honorere hendes forespørgsel. Det er HELT i orden at sige fra og pointere at hun efterspørger heldagspasning i stedet for den legeaftale I snakkede om, at at du ikke har mulighed for at passe hendes barn hele dagen.
Men ok, jeg er også ret bramfri i sådanne situationer - jeg holder spejlet op foran folk så de kan se hvad det egentligt er de efterspørger og måske lige tænker sig om en ekstra gang. Det kan man gøre både venligt og humoristisk så der ikke opstår en konflikt, og som regel bliver folk også lidt flove når man outer deres urimeligheder på den måde.
Jeg synes at hvis du finder på en røver og også er lidt dårligt tilpas ved det så er det pludselig dig der gør noget 'forkert' i situationen, og det er jo helt skævt.
Speak up på den gode måde, så må hun få passet sit barn andetsteds.
22
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 528
Likede indlæg: 10071

Indlægaf HappyPaww » 2. dec 2018, 09:51

^ Jeg havde da også bare skrevet lige ud, at vi desværre ikke har mulighed for en heldagsaftale (om nødvendigt at kan du jo altid sige at I skal noget om formiddagen, men det rager ret beset ikke hende). Skriv, at han er velkommen fra kl 14-15 stykker, og er det ikke en mulighed alligevel, så må I finde en anden dag.

I bund og grund ville det vel være samme svar, uanset om det var et barn du virkelig godt kunne lide.
5
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. dec 2018, 09:56

Velvet-Goldmine skrev:
FormerlyKnownAs skrev:

Jeg synes ikke at du skal finde på 'en lam undskyldning', for det viser hende ikke det komplet urimelige i hendes forslag, og det må hun gerne få at vide så hun kan tænke sig lidt om en anden gang. I snakker om en legeaftale, og så har hun pludselig lavet det om til heldagspasning og det ér altså ikke i orden og det er ikke dig der skal føle dig skidt til mode over ikke at kunne honorere hendes forespørgsel. Det er HELT i orden at sige fra og pointere at hun efterspørger heldagspasning i stedet for den legeaftale I snakkede om, at at du ikke har mulighed for at passe hendes barn hele dagen.
Men ok, jeg er også ret bramfri i sådanne situationer - jeg holder spejlet op foran folk så de kan se hvad det egentligt er de efterspørger og måske lige tænker sig om en ekstra gang. Det kan man gøre både venligt og humoristisk så der ikke opstår en konflikt, og som regel bliver folk også lidt flove når man outer deres urimeligheder på den måde.
Jeg synes at hvis du finder på en røver og også er lidt dårligt tilpas ved det så er det pludselig dig der gør noget 'forkert' i situationen, og det er jo helt skævt.
Speak up på den gode måde, så må hun få passet sit barn andetsteds.

Han kan jo sådan set bare kommer i bh. Der er ikke et pasningsbehov som sådan. Jeg forstår godt at når forældre skal på arbejde kan man ikke bare lige køre til og fra midt på dagen osv. og at det er nemmere for os når vi jo er hjemme.

Jeg må lige give det et par ekstra tanker. Det burde jo ikke være så besværligt. Jeg er nok bare virkelig Wtf over at man kan foreslå det.
0
/Dullen
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. dec 2018, 10:02

HappyPaww skrev:^ Jeg havde da også bare skrevet lige ud, at vi desværre ikke har mulighed for en heldagsaftale (om nødvendigt at kan du jo altid sige at I skal noget om formiddagen, men det rager ret beset ikke hende). Skriv, at han er velkommen fra kl 14-15 stykker, og er det ikke en mulighed alligevel, så må I finde en anden dag.

I bund og grund ville det vel være samme svar, uanset om det var et barn du virkelig godt kunne lide.

Skrev datoer med 2 hvor jeg skrev vi Ingen aftaler havde og så en stak hvor det var før og efter et eller andet klokkeslæt.

Jeg havde ikke i mine vildeste fantasi troet hun tænkte at så kunne han hænge ud hele dagen. Eller at det skulle være samtlige dage.

Men hun svarede faktisk st de to helt ledige ville de gerne og så ville hun lige finde ud af med de andre halve dage og få det arrangeret :8:

Men nej, svaret ville ikke være det samme hvis det var et barn jeg holdt af og som C havde et tæt forhold til osv. Ligesom at vi også gerne passer børn som vi er tætte med.
0
/Dullen
Brugeravatar
FormerlyKnownAs

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. dec 2018, 10:06

Nå, fik det bare overstået og skrev at det blev for lang en dag for os og om det kunne være efter bh og til efter aftensmad. Så kan de jo måske tage et hint. Og at ellers kunne de ses lørdag formiddag. Bemærk “formiddag” :lol:
13
/Dullen
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 528
Likede indlæg: 10071

Indlægaf HappyPaww » 2. dec 2018, 10:27

FormerlyKnownAs skrev:Nå, fik det bare overstået og skrev at det blev for lang en dag for os og om det kunne være efter bh og til efter aftensmad. Så kan de jo måske tage et hint. Og at ellers kunne de ses lørdag formiddag. Bemærk “formiddag” :lol:

Short but sweet :gogo: Spændende hvad frk. Nasse svarer :lol:
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 647
Likede indlæg: 9092

Indlægaf Moxy-lady » 2. dec 2018, 10:40

FormerlyKnownAs skrev:
HappyPaww skrev:^ Jeg havde da også bare skrevet lige ud, at vi desværre ikke har mulighed for en heldagsaftale (om nødvendigt at kan du jo altid sige at I skal noget om formiddagen, men det rager ret beset ikke hende). Skriv, at han er velkommen fra kl 14-15 stykker, og er det ikke en mulighed alligevel, så må I finde en anden dag.

Skrev datoer med 2 hvor jeg skrev vi Ingen aftaler havde og så en stak hvor det var før og efter et eller andet klokkeslæt.

Jeg havde ikke i mine vildeste fantasi troet hun tænkte at så kunne han hænge ud hele dagen. Eller at det skulle være samtlige dage.

Men hun svarede faktisk st de to helt ledige ville de gerne og så ville hun lige finde ud af med de andre halve dage og få det arrangeret :8:

Men nej, svaret ville ikke være det samme hvis det var et barn jeg holdt af og som C havde et tæt forhold til osv. Ligesom at vi også gerne passer børn som vi er tætte med.

Altså, tror hun at hun gør dig en tjeneste, eller hvad? Det er simpelthen den eneste måde hvorpå jeg kan få det til at give bare en bittesmule mening?! Jeg tænker at hun kunne tro (fejlagtigt) at C keder sig, og at du leder efter med mere gæstedagpleje-agtig aftale, hvor du så agerer gæstedagpleje :D for hun *mangler* jo ikke pasning. Hun har sønnens ordinære tilbud, som hun i forvejen betaler til. Så hun sparer ikke nogle penge. Med undtagelse af at hun muligvis kunne have ham i "pasning" i længere tid, ser jeg simpelthen ikke hvorfor hun skulle slå knuder på sig selv for at hendes søn skulle være hos jer i stedet for i bh.
3
:dåne: baby Z 12.10.18 :dåne:

Tilbage til "Generelt"