Den store tråd om vejret

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 512
Likede indlæg: 8499

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Lemonella » 17. jun 2018, 09:44

Det er også klaret op her. Sol, blå himmel med drivende skyer og en let vind. Vejrudsigten siger der ikke kommer mere regn i dag.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 246
Likede indlæg: 2902

Indlægaf Mani » 17. jun 2018, 10:46

Vi har lige haft 1 1/2 time med virkelig heftige byger. Nu skinner solen.
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
LaMariposa
Kort karma: 223
Likede indlæg: 4242

Indlægaf LaMariposa » 22. jun 2018, 04:38

Uha, det er virkelig koldt for tiden. Håber TV2-vejret har ret i, at det bliver mere sommerligt i næste uge.
Senest rettet af LaMariposa 22. jun 2018, 05:14, rettet i alt 1 gang.
1
:lun: Be brave...

When it all goes wrong, I'll pull myself together, keep on holding on...
Brugeravatar
Panton
Likede indlæg: 1306

Indlægaf Panton » 22. jun 2018, 04:57

LaMariposa skrev:Uha, det er virkelig koldt for tiden. Håber TV2a vejret har ret i, at det bliver mere sommerligt i næste uge.

Jeg har tænkt det samme, savner det vejr der var i maj. Det her regn, blæst og skyer er crap!
2
Winners never quit
Quitters never win
IrmaPigen
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3865

Indlægaf IrmaPigen » 22. jun 2018, 05:39

Panton skrev:
LaMariposa skrev:Uha, det er virkelig koldt for tiden. Håber TV2a vejret har ret i, at det bliver mere sommerligt i næste uge.

Jeg har tænkt det samme, savner det vejr der var i maj. Det her regn, blæst og skyer er crap!

Enig. Lortevejr.

Vejret er en tro kopi af sidste år. Forholdsvist godt i maj. I juni kommer lortevejret så, og omkring sankt Hans er det iskoldt, blæsende og maks 15 grader.

Jeg forudser en dårlig juli og så kommer der et par gode dage i august og september efter skolerne er startet. Og så er den lille fis overstået.
0
Brugeravatar
TinaW
Kort karma: 53
Likede indlæg: 919

Indlægaf TinaW » 22. jun 2018, 05:49

IrmaPigen skrev:
Panton skrev:

Enig. Lortevejr.

Vejret er en tro kopi af sidste år. Forholdsvist godt i maj. I juni kommer lortevejret så, og omkring sankt Hans er det iskoldt, blæsende og maks 15 grader.

Jeg forudser en dårlig juli og så kommer der et par gode dage i august og september efter skolerne er startet. Og så er den lille fis overstået.

Vejret i maj sidste år var ikke synderligt godt. Vi skulle giftes slut maj og det var meget omskifteligt op til og på dagen heller ikke ligefrem sommervejr.
Jeg satser stærkt på at meteorologerne får ret og sommeren kommer retur fra midt næste uge, for vi har ferie i uge 27.
0
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 293
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 1586

Indlægaf HappyQ » 22. jun 2018, 06:15

Det har regnet, haglet og tordnet her, nu driver det over sundet til Sverige.
0
23-06-16 :love2:
fisken80
Kort karma: 234
Likede indlæg: 7561

Indlægaf fisken80 » 22. jun 2018, 07:32

IrmaPigen skrev:
Panton skrev:

Enig. Lortevejr.

Så skulle du tage et kig på langtidsprognoserne. Både DMIs egen og en meget velanset engelsk viser, at juli måned bliver usædvanlig fin og solrig og præget af højtryk.
Jetstrømmen der drillede sidste år ligger det perfekte sted i år, hvis man er til høj sol, varme og tørvejr.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
fisken80

Indlægaf fisken80 » 22. jun 2018, 07:32

IrmaPigen skrev:
Panton skrev:

Enig. Lortevejr.

Desuden regner det ikke i nærheden af hvad det gjorde sidste år. Alene dét er en kæmpe forbedring...
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 362
Likede indlæg: 7667

Indlægaf sigge » 22. jun 2018, 08:04

Roooolig nu. :)

Vi havde 4 uger med nærmest uafbrudt sol og varme, som var langt over sædvanligt niveau for årstiden. Nu har vi så haft 2 uger med helt normalt junivejr. Der, hvor jeg har været, har det altså overhovedet ikke været regn og blæst alle dage. Der har måske været 2-3 dage, hvor det føltes lidt efterårsagtigt, men ellers har vi da enten haft solskin eller temperaturer omkring 20° de fleste dage (dog ikke nødvendigvis begge dele samtidigt medgiver jeg).
Men det er jo ikke ensbetydende med, at varmen ALDRIG vender tilbage. Vejret opførte sig usædvanligt i maj måned, nu opfører det sig mere almindeligt og med almindelig følger da som regel også noget sol og varme i juli og august. Så skal vi nu ikke lige give det en chance.

I øvrigt nyder jeg utrolig meget, at jeg ikke har konstant hævede fødder og søvnbesvær pga. varme, så for min skyld behøver det ikke at blive voldsomt meget varmere. Men "de" må godt skrue lidt ned for blæsten.
3
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 293
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 1586

Indlægaf HappyQ » 22. jun 2018, 08:45

Sol og blå himmel i Helsingør :sol:
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 576
Likede indlæg: 5786

Indlægaf Pandesteg » 22. jun 2018, 08:56

Sol, skyer og lige under 20 grader syd for Ringsted. Kom nu med noget af det regn de får i KBH f.eks. Haven trænger!!!
0
I don't follow rules. I follow dogs. On Instagram.
Brugeravatar
Panton
Likede indlæg: 1306

Indlægaf Panton » 22. jun 2018, 11:13

Nu har det regnet seriøst næsten nonstop i kbh, indtil for en time siden ca. Nu skinner solen og så skulle det gå fremad med varmen, så jeg håber meget på varmen og solen fra maj kommer igen. Ihvertfald hvis man tør tro lidt på vejrmeldingen :) Det skal nok tages lidt let, men jeg synes det har været elendigt næsten hele den her måned, med undtagelse af i starten af juni.

Varm og solrig juli, ja tak :love: Vi skal sejle hele ferien, og det er bare så meget bedre med sol og varme, end det vejr vi havde sidste år. :rulle: Fuck det var nogle lange dage på båden mens det væltede ned!
0
Winners never quit
Quitters never win
fisken80

Indlægaf fisken80 » 22. jun 2018, 12:38

0
Brugeravatar
zembra1986
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2384

Indlægaf zembra1986 » 22. jun 2018, 12:59

sigge skrev:Roooolig nu. :)

Vi havde 4 uger med nærmest uafbrudt sol og varme, som var langt over sædvanligt niveau for årstiden. Nu har vi så haft 2 uger med helt normalt junivejr. Der, hvor jeg har været, har det altså overhovedet ikke været regn og blæst alle dage. Der har måske været 2-3 dage, hvor det føltes lidt efterårsagtigt, men ellers har vi da enten haft solskin eller temperaturer omkring 20° de fleste dage (dog ikke nødvendigvis begge dele samtidigt medgiver jeg).
Men det er jo ikke ensbetydende med, at varmen ALDRIG vender tilbage. Vejret opførte sig usædvanligt i maj måned, nu opfører det sig mere almindeligt og med almindelig følger da som regel også noget sol og varme i juli og august. Så skal vi nu ikke lige give det en chance.

I øvrigt nyder jeg utrolig meget, at jeg ikke har konstant hævede fødder og søvnbesvær pga. varme, så for min skyld behøver det ikke at blive voldsomt meget varmere. Men "de" må godt skrue lidt ned for blæsten.

HØRT!

Vi kan altså ikke klage over nogle ugers mere ustadigt vejr efter 5 ugers uafbrudt varme og solskin. Det var da kun forventligt at det ville vende på et tidspunkt.

Men det varme vejr ser også ud til at komme tilbage nu. Temperaturene stiger opad fra på søndag af ifølge vejrudsigten. I næste uge skulle der blive op til 27 grader i min by.
1

Tilbage til "Generelt"