Den store tråd om vejret

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. jun 2018, 08:26

Jeg tør slet ikke kigge på mit termometer og priser mig lykkelig for, at jeg har betalt mig fra ejendommens fællesarbejde.

Jeg bliver indendørs til ud på eftermiddagen, hvilket passer fint med nogle projekter, jeg har i lejligheden, og så overvejer jeg at gå på stranden med min aftensmad.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43983

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf paint » 3. jun 2018, 08:34

DetSorteCirkus skrev:Jeg tør slet ikke kigge på mit termometer og priser mig lykkelig for, at jeg har betalt mig fra ejendommens fællesarbejde.

Jeg bliver indendørs til ud på eftermiddagen, hvilket passer fint med nogle projekter, jeg har i lejligheden, og så overvejer jeg at gå på stranden med min aftensmad.


Kan din 'aftensmad' selv gå? :nerve:


:-D
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Maoam » 3. jun 2018, 09:30

paint skrev:
DetSorteCirkus skrev:Jeg tør slet ikke kigge på mit termometer og priser mig lykkelig for, at jeg har betalt mig fra ejendommens fællesarbejde.

Jeg bliver indendørs til ud på eftermiddagen, hvilket passer fint med nogle projekter, jeg har i lejligheden, og så overvejer jeg at gå på stranden med min aftensmad.


Kan din 'aftensmad' selv gå? :nerve:


:-D


I København spiser de hunde :D
1
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf sigge » 3. jun 2018, 11:27

Jeg synes egentlig, jeg har klaret varmen usædvanligt godt indtil nu. Jeg har godt nok haft lidt svært ved at falde i søvn et par aftner pga. varme, men ellers har jeg følt mig okay tilpas. Men det er så ovre i dag. Efter mit bad, måtte jeg bruge en halv time på at forsøge at stoppe med at svede, så jeg kunne smøre creme i ansigtet og på kroppen. Til sidst måtte jeg finde min ventilator frem og stå foran den og ordne det. Og jeg opgav at føntørre hår, jeg magtede ikke lige varm luft ind i hovedet.

Så jeg vil godt snart bede om bare en enkelt eller to kølig dag. Jeg tænker også, at det vil få jer varmehungrende mennesker til at værdsætte det mere, når varmen kommer tilbage igen.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Guilded_Lily » 3. jun 2018, 11:29

Jeg har sovet uden dyne i nat, trods åbent vindue.

Jeg havde planer om at sætte mig ud med eksamensopgaverne, jeg skal have analyseret til i morgen - i går var det alt for varmt, i dag er det selvfølgelig overskyet. Flot.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Myresluger » 3. jun 2018, 12:13

Her er der igen ikke en sky på himlen. Det er for varmt for mig at være i solen efter klokken 11 - men det er også skønt at sidde i skyggen:)
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf zembra1986 » 3. jun 2018, 12:29

I går var virkelig ulideligt :puke: ved ikke hvad temperatur der var i mit soveværelse men det var ALT for varmt i hvert fald.....jeg var hele dagen som en slatten klud med tilhørende hovedpine og kvalme og kl. 22 måtte jeg gå ind i min seng og ligge mig og jeg gik seriøst ud som et lys :lol:

I dag har jeg lukket alle persiennerne....min stue har sol hele eftermiddagen og der bliver simpelthen som en ovn herinde, hvis ikke jeg lukker....selv med lukkede persienner er det alt for varmt herinde, så jeg har vand og en blæser i rækkevidde.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Daine » 3. jun 2018, 13:42

Jeg er lige rykket fra terrassen og ind i stuen ... jeg frøs sgu! Det startede ud med at være diset i formiddag og nu er det bare helt overskyet. Og selvom min måler siger der er 27 grader, så er vinden faktisk lidt kølig. Jeg er en smule fornærmet på vejret :lol: Hvis så bare skyer og kølighed var lig med regn, men næ nej, det får vi intet af før måske engang i næste uge ...
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Guilded_Lily » 3. jun 2018, 13:43

Jeg nyder vinden og temperaturen i dag, men der er godt nok også forskel, når der lige kommer et hul i skydækket engang i mellem. Solen stikker voldsomt.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Mani » 3. jun 2018, 16:23

Vi har haft endnu en skøn dag i haven. Ikke helt så varm som i går, men stadig nok til vandkamp og søndagsfrokost i træernes skygge.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Skinkehunden
Indlæg: 798
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:17
Kort karma: 144
Likede indlæg: 1959

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Skinkehunden » 3. jun 2018, 20:06

I Korsør er det lige så fucking varmt som det har været i flere uger nu :whine: Jeg vil bare gerne snart have noget køligere vejr, sådan 20-22 grader og skruet bare en anelse ned for solen tak :kryds:
2
Formerly known as Gerbilwoman :)
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41858

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf LaMariposa » 3. jun 2018, 20:13

Jeg har været ude at bade tre dage i træk. Vandet føles varmere nu det gjorde i august sidste år.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Madam Pomfrey » 3. jun 2018, 20:42

En lang og varm dag i bonbonland, blev sgu lidt ør i hovedet af varme og sol, men det var dog ganske tilpas ellers, ikke alt alt for varmt - men varmt nok til at mange mennesker IKKE gad den slags pjat, så der var korte køer til stort set alle forlystelserne, super fedt.

Herhjemme trives vi alle fint med varmen, ungerne plasker i bassinet, vi spiser ude på terassen, vi har været på standen og bade.
Synes det er skønt, omend min have da godt lige kunne bruge en effektive halv times regnbyge inden alt for længe.
Gerne sådan i aftentimerne...
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Annione » 3. jun 2018, 22:17

Åh, hvor jeg dog elsker det her vejr :love: Jeg skulle ikke brokke mig, ikke et sekund, hvis det fortsatte helt til starten af september.
Dog måske med 2-3 nætter med regn hver uge. Jeg kan også så godt lide græs og blomster.
3
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf ExCoastal » 3. jun 2018, 22:48

SAGA skrev:
ExCoastal skrev:
Maoam skrev:
ExCoastal skrev:
SAGA skrev:
ExCoastal skrev:
Lemonella skrev:Vi ramte 30 gr her i Skive i dag. Lige nu er der 32 gr i vores stue og det selvom alt, hvad der kan lukkes op af vinduer og døre, er lukket op.
På altanen er der 40 gr. Vores soveværelse støder op til altanen, så det bliver en hyggelig nat.


Det er lidt sjovt, at vi har stort set det samme vejr. Vi skulle ramme 33 grader i dag, hvilket er temmeligt normalt for årstiden. Vi har ikke hedebølge :lol:

Hvilket land bor du i? :)


USA, San Francisco Bay Area.


Vi er jo slet ikke vant til det, og vores bygninger er ikke bygget til varmen. Vi er lige så langt nord på, som det sydligste Alaska.


Vi er måske nok vant til det, men det gør det ikke nemmere. Vi har dog vores naturlige air conditioning, nemlig Stillehavet. Så når højtrykket bliver lidt lavere, så kommer den kølige luft ind. Så er det lige der, at jeg savner at bo ved kysten.

Hvad ligger luftfrugtigheden på? Er det samme fugtige klima som herhjemme? Hvor man kan sidde stille og bare svede.


Nej, det er som regel ikke fugtigt overhovedet. I dag ligger luftfugtigheden på omkring 50% men det normale om sommeren er mellem 20 og 30%. Derfor har vi heller ikke ret mange myg :dance:
0

Tilbage til "Generelt"