Den store tråd om vejret

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Artem » 5. feb 2019, 09:46

sigge skrev:Der kan nemlig være helt vildt store forskelle indenfor ganske korte afstande. Sidste vinter var der en nat faldet 7-8 cm af det fineste puddersne hjemme hos mig. Da jeg kom på arbejde i Horsens 50 km væk, var der ikke et fnug i sigte. Derfor var mine kolleger også noget mistænksomme overfor en anden kollega, der samme dag blev hjemme pga. dårligt føre. :lol:

Ja der kan virkelig være vildt stor forskel inden for kort afstand.

Synes det har været rimelig gennemgående for de sidste 9 år, at vi har haft en front skrå ned i gennem danmark, med sne til Vendsyssel, nordsjælland og Bornholm. Mens de mere sydvestlige dele af landet er gået fri.

Det "sjove" er bare at den front ligger lidt mere mod nord i der her år end i 2006-2010 hvor Thy fik meget sne hver vinter, men siden nærmest ikke har fået noget der er værd at tale om. (maks 5-10 cm)
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf ExCoastal » 5. feb 2019, 10:28

Vi har en højest usædvanlig vejrudsigt, regn, hagl...og sne! Sneen falder nok mest over 350 meters højde, men hvis temperaturen dykker langt nok ned i løbet af natten, så kan vi have sne i morgen tidlig.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf ExCoastal » 6. feb 2019, 01:26

Vi fik desværre ikke noget sne hos os, men det var der mange andre, der fik. Det er noget, der sker temmeligt sjældent, måske en gang, hver tiende år. Og vi skal helt tilbage til 1999, hvor der var sne i de lavere liggende områder.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30223

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf TinaW » 6. feb 2019, 08:29

Regn, regn og atter regn. Så lad dog være!
2
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Wizzze » 6. feb 2019, 09:32

ExCoastal skrev:Vi fik desværre ikke noget sne hos os, men det var der mange andre, der fik. Det er noget, der sker temmeligt sjældent, måske en gang, hver tiende år. Og vi skal helt tilbage til 1999, hvor der var sne i de lavere liggende områder.


Er det ikke nærmest regn og oversvømmelser i Cali nu? Synes jeg læste om dele af HW1 der var lukket/skyllet væk? I det mindste er tørken ovre ;)
Håber søer, bassin´er og flodsystemer bliver fyldt igen.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf ExCoastal » 6. feb 2019, 17:14

Wizzze skrev:
ExCoastal skrev:Vi fik desværre ikke noget sne hos os, men det var der mange andre, der fik. Det er noget, der sker temmeligt sjældent, måske en gang, hver tiende år. Og vi skal helt tilbage til 1999, hvor der var sne i de lavere liggende områder.


Er det ikke nærmest regn og oversvømmelser i Cali nu? Synes jeg læste om dele af HW1 der var lukket/skyllet væk? I det mindste er tørken ovre ;)
Håber søer, bassin´er og flodsystemer bliver fyldt igen.


Der har været lokale oversvømmelser, og HW1 har været ramt af jordskred, men det er altsammen helt normalt for årstiden. HW1 er åben igen.

Der er fyldt godt op i vandbeholdningen, jeg lagde mærke til, at San Luis Reservoir ved Pacheco Pass (HW 152) er fyldt ganske pænt op. HW 80 ved grænsen til Nevada har været lukket flere gange pga. af sne.

Det var pænt køligt her til morgen (2 grader), og vores græsplæne så sådan her ud.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Muddi » 6. feb 2019, 18:29

Persnikedy skrev:
sigge skrev:
Artem skrev:Lidt sørgeligt at vi aldrig får en ordentlig lag sne mere... Vil have en halv meter.


Det kan nå at komme endnu. :kryds: I 2002 var der kæmpe snestorm d. 20. februar (jeg kan huske det, fordi jeg har fødselsdag d. 21., og det var lige før, mine gæster ikke kunne nå frem). Og der er også andre gange kommet meget sne i slutningen af februar.


jeg har fødselsdag den 22, og en af mine venner kunne ikke komme med min gave på grund af det. Jeg plejede at sige at jeg altid havde sne på min fødselsdag, men det er ved at være længe siden der har været ordenlig sne den dag


Den 5. Marts (dagen før min fødselsdag) sidste år, var der ret meget sne i Midtjylland.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf ExCoastal » 14. feb 2019, 18:46

Regn, regn og mere regn. Jeg ved godt, at vi har brug for det, men det er ved at være lidt irriterende. Der bliver måske en pause mandag og tirsdag, men så går det løs igen. Vi fik begge alarmer på vores telefoner i nat om en mulig evakuering, det var heldigvis ikke i vores kvarter, men man kan selvfølgelig ikke lade være med at bekymre sig...
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Wizzze » 14. feb 2019, 19:07

ExCoastal skrev:Regn, regn og mere regn. Jeg ved godt, at vi har brug for det, men det er ved at være lidt irriterende. Der bliver måske en pause mandag og tirsdag, men så går det løs igen. Vi fik begge alarmer på vores telefoner i nat om en mulig evakuering, det var heldigvis ikke i vores kvarter, men man kan selvfølgelig ikke lade være med at bekymre sig...


Trøst jer med at I i det mindste ikke er i Australien :tie:
https://edition.cnn.com/2019/02/13/aust ... index.html
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17195
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41854

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf LaMariposa » 14. feb 2019, 19:51

Wizzze skrev:
ExCoastal skrev:Vi fik desværre ikke noget sne hos os, men det var der mange andre, der fik. Det er noget, der sker temmeligt sjældent, måske en gang, hver tiende år. Og vi skal helt tilbage til 1999, hvor der var sne i de lavere liggende områder.


Er det ikke nærmest regn og oversvømmelser i Cali nu? Synes jeg læste om dele af HW1 der var lukket/skyllet væk? I det mindste er tørken ovre ;)
Håber søer, bassin´er og flodsystemer bliver fyldt igen.


Måtte læse dit indlæg tre gange, inden jeg forstod, at du hentydede til Californien. Kunne ikke forstå, hvorfor i alverden du snakkede om Columbia, når nu ExC bor i USA :-D
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Wizzze » 14. feb 2019, 20:25

LaMariposa skrev:
Wizzze skrev:
ExCoastal skrev:Vi fik desværre ikke noget sne hos os, men det var der mange andre, der fik. Det er noget, der sker temmeligt sjældent, måske en gang, hver tiende år. Og vi skal helt tilbage til 1999, hvor der var sne i de lavere liggende områder.


Er det ikke nærmest regn og oversvømmelser i Cali nu? Synes jeg læste om dele af HW1 der var lukket/skyllet væk? I det mindste er tørken ovre ;)
Håber søer, bassin´er og flodsystemer bliver fyldt igen.


Måtte læse dit indlæg tre gange, inden jeg forstod, at du hentydede til Californien. Kunne ikke forstå, hvorfor i alverden du snakkede om Columbia, når nu ExC bor i USA :-D


:lol: Meget er jeg blevet skudt i skoen, men nej, jeg har ingen kartel forbindelser :-D

Problemet med Californien navnet er at det er så langt, og de færreste udenfor USA forstår CA, og de andre navne for Californien er så lange også. The Golden state, the Grape state, land of milk and honey, så er Cali bare nemmere, og jeg er doven :blush:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf ExCoastal » 14. feb 2019, 20:45

Wizzze skrev:
LaMariposa skrev:
Wizzze skrev:
ExCoastal skrev:Vi fik desværre ikke noget sne hos os, men det var der mange andre, der fik. Det er noget, der sker temmeligt sjældent, måske en gang, hver tiende år. Og vi skal helt tilbage til 1999, hvor der var sne i de lavere liggende områder.


Er det ikke nærmest regn og oversvømmelser i Cali nu? Synes jeg læste om dele af HW1 der var lukket/skyllet væk? I det mindste er tørken ovre ;)
Håber søer, bassin´er og flodsystemer bliver fyldt igen.


Måtte læse dit indlæg tre gange, inden jeg forstod, at du hentydede til Californien. Kunne ikke forstå, hvorfor i alverden du snakkede om Columbia, når nu ExC bor i USA :-D


:lol: Meget er jeg blevet skudt i skoen, men nej, jeg har ingen kartel forbindelser :-D

Problemet med Californien navnet er at det er så langt, og de færreste udenfor USA forstår CA, og de andre navne for Californien er så lange også. The Golden state, the Grape state, land of milk and honey, så er Cali bare nemmere, og jeg er doven :blush:


Samme grund til at man ofte skriver Norcal og Socal, ren og skær dovenskab :D
2
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf ExCoastal » 16. feb 2019, 07:51

Så er vi på niveau med, hvor vi skal være med vandbeholdningen og vi får sikkert en del mere vand.

Den røde streg er normalen (beskrevet som historical). Jo, der er skam plads til mere vand, men visse reservoirer kan ikke fyldes til kapacitet af seismiske årsager. For et par år siden måtte man åbne hanerne i vores lokale reservoir med katastrofale følger, vi havde store oversvømmelser downtown. Problemet lå i, at efter mange år med tørke, så var de hjemløse flyttet ind på skrænterne ved vandløbene, og alt deres skrald var med til at holde vandet tilbage.

Vandstanden i Oroville reservoiret holdes nede, de kanaler der skal lede vandet, der flyder over, blev voldsomt beskadiget i 2017, og man er ikke færdig med at reparere.

San Luis reservoiret har jeg set for nyligt, og det er næsten fuldt.

/nørd off :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Wizzze » 4. mar 2019, 12:01

Er der torden og lynild hos dig?

De kloge siger der er boombang vejr på vej
http://vejr.tv2.dk/2019-03-04-kraftige- ... meter-regn
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16243
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1409
Likede indlæg: 30223

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf TinaW » 4. mar 2019, 12:05

Det regner, ingen torden mm.
Men jeg kan se, at vi er så "heldige" at bo et af de steder, der falder mest regn.
0

Tilbage til "Generelt"