Den store tråd om vejret

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55653
Kontakt:

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Ado » 8. nov 2016, 12:49

Det har smådrysset lidt i SIlkeborg i dag. :lun: Desvære ikke nok til det lægger sig, men åh, det er hyggeligt.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Anilara » 8. nov 2016, 14:02

:mellow: Fåck det er koldt, mand!
Men også ret flot solskin.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12375

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Guilded_Lily » 8. nov 2016, 17:33

Jeg føler mig snydt for efterår! De dage med efterårsvejr, hvor træerne langsomt skifter farve og løbende taber bladene, der er sol og regn og tåge og en temperatur, der er behagelig - hvor blev de af?

Det er nærmest gået fra hedebølge til frostvejr over night, både blommetræet og det enorme valnøddetræ i min have har smidt bladene slagpoppel-style, og jeg har rendt med uldleggings under jeans, to par sokker og tre bluser i halvanden uge.

Jeg er fandme skuffet! Nu bliver det bare kold, mørk og farveløs fimbulvinter indtil april-maj. Øv!
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf 2SHY » 8. nov 2016, 17:40

Der er ret mørkt og hvidt udenfor i min have :mellow: Og så var jeg MEGET glad for at have fået vinterdæk på bilen, selvom den stadig skred lidt ud, da jeg kørte hjem fra arbejde
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf zembra1986 » 8. nov 2016, 17:58

Jeg sætter virkelig pris på det kolde, men vindstille vejr vi har lige nu....

Hellere det end 7-8 grader og regn. Jeg fryser betydeligt mere i 7-8 graders varme og blæst/regn, end jeg gør når temperaturen ligger omkring frysepunktet og der er helt vindstille.

Til gengæld må sneen godt vente lidt....det er kønt men også sååå besværligt, så det er lige tidligt nok synes jeg.
1
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf 2SHY » 8. nov 2016, 21:14

Der behøver virkelig ikke komme mere sne nu. Jeg ender med at skulle åndssvagt tidligt ud af døren for at nå frem hvis det fortsætter på den måde :( Udenfor min hoveddør er der biler der måtte skubbes bagpå for at komme op af en ganske lille hældning
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf icelady » 8. nov 2016, 21:16

Guilded_Lily skrev:Jeg føler mig snydt for efterår! De dage med efterårsvejr, hvor træerne langsomt skifter farve og løbende taber bladene, der er sol og regn og tåge og en temperatur, der er behagelig - hvor blev de af?

Det er nærmest gået fra hedebølge til frostvejr over night, både blommetræet og det enorme valnøddetræ i min have har smidt bladene slagpoppel-style, og jeg har rendt med uldleggings under jeans, to par sokker og tre bluser i halvanden uge.

Jeg er fandme skuffet! Nu bliver det bare kold, mørk og farveløs fimbulvinter indtil april-maj. Øv!


Det har også irriteret mig grænseløst. Min krop kan fysisk ikke have en så brat overgang.

Derudover går jeg rundt og tænker "Nå, vi er jo ikke så langt på året"... for så at komme i tanke om at det er jul i næste måned :rulle:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf 2SHY » 8. nov 2016, 21:39

Jep... der er en bil derinde under et sted
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Daine » 8. nov 2016, 21:43

Ej hvor er det vildt! Min kollega kom ind på arbejde i morges og sagde "Det sneer!!" Vi røg alle sammen hen til vinduet og sagde "Hvor?" og han pegede så på ét snefnug der dalede lige så langsomt ned ...
Det er den 'sne' vi har fået i Herning. Og det gør bestemt ikke noget!
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Sevii » 8. nov 2016, 21:56

Det sner virkelig meget, og det ser ud som om det bliver ved.... Jeg krydser virkelig fingre for at jeg kan rejse til Odense i morgen. :kryds: Jeg har et tidligt møde og derefter undervisning. Men jeg orker næsten ikke de der aflysninger, forsinkelser... eller stå og vente på busser og toge i kulden.

Ellers kan jeg godt lide sneen. Det er ret hyggeligt - hvis man er hjemme.
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf 2SHY » 8. nov 2016, 22:03

Jeg sidder lige nu og overvejer om TopDanmarks vejhjælp overhovedet eksisterer hernede :genert: Selvom min lille Aygo aldrig har haft problemer med at starte i frostvejr, så skal det nok lige ske den dag jeg skal køre til Nykøbing :rulle:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf 2SHY » 8. nov 2016, 22:24

Falstria skrev:
2SHY skrev:Jeg sidder lige nu og overvejer om TopDanmarks vejhjælp overhovedet eksisterer hernede :genert: Selvom min lille Aygo aldrig har haft problemer med at starte i frostvejr, så skal det nok lige ske den dag jeg skal køre til Nykøbing :rulle:


Jeg mener Top Danmark benytter Dansk Autohjælp, de kører ud fra Toreby, så det kan ikke dække ret meget bedre hernede :)
http://www.dah-lolland.dk/

Men hav da gerne et par startkabler med i bilen, så du kan tigge lidt startstrøm af andre også hvis der ikke skulle være strøm på mobilen osv. :)

Jeg har ikke startkabler liggende :( Men det kan være det skal overvejes som investering
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Studsgaard » 8. nov 2016, 22:45

2SHY skrev:Jep... der er en bil derinde under et sted


Jeg syntes det ser hyggeligt ud. :love: så meget er der slet ikke her. Det er kun lige så græsset er ved at være Hvidt.

Men jeg elsker også sne, samtidig er jeg jo så priviligeret at jeg ikke nødvendigvis skal ud og køre i det. Der er ikke længere til skole og arbejde end man kan gå på ti minutter.

Som mange andre kan jeg også meget bedre lide frost men klart og sol, frem for gråvejret vind og regn. Når der er sådan efterårsvejr så lukker min krop nærmest ned. Jeg fryser og har minus energi (hurra for lysterapilampe der gør jeg magter lidt og ikke ender i et helt hul)
0
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf hthy » 9. nov 2016, 00:44

Guilded_Lily skrev:Jeg føler mig snydt for efterår! De dage med efterårsvejr, hvor træerne langsomt skifter farve og løbende taber bladene, der er sol og regn og tåge og en temperatur, der er behagelig - hvor blev de af?

Det er nærmest gået fra hedebølge til frostvejr over night, både blommetræet og det enorme valnøddetræ i min have har smidt bladene slagpoppel-style, og jeg har rendt med uldleggings under jeans, to par sokker og tre bluser i halvanden uge.

Jeg er fandme skuffet! Nu bliver det bare kold, mørk og farveløs fimbulvinter indtil april-maj. Øv!



Altså bor du ikke på Als, her har der da været masser af dage med solskin og kun lidt nattefrost indtil her til aften. Træerne har været fantastik flotte de sidste par uger bl. a i Sønderskoven og hegnene langs f.eks Ulkebøl Landevej (lige omkring Ulkebøl Skole).

Det er næsten smukkere end de nyudsprunge træer om foråret, hvis det ikke var fordi vi går en vinter i møde. Jeg gider helle ikke vinter.

Men jeg er så også så heldig, at jeg ikke længere har noget af det der kedelige, de kalder arbejde , der optager min tid mens det er lyst. :klap:
1
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf HappyQ » 9. nov 2016, 05:03

Det sner og blæser i Helsingør, jeg håber det bliver bedre i eftermiddag.
0
23-06-16 :love2:

Tilbage til "Generelt"