Den store tråd om vejret

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Cornus
Indlæg: 144
Tilmeldt: 10. okt 2022, 08:11
Kort karma: 1
Likede indlæg: 24

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Cornus » 24. apr 2024, 15:39

Det er ret vildt at vi kan forvente "sommervejr" i næste uge, når denne uge har budt på nattefrost - og sne nogle steder...

Jeg kalder det sommer, når temperaturen kommer op på 20 grader og derover...
1
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14992
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1190
Likede indlæg: 25233

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf sigge » 28. apr 2024, 16:49

Det føltes næsten sommeragtigt, da jeg var ude at gå i eftermiddag - i hvert fald, da jeg kom væk fra fjorden og den kølige vind, der blæste ind fra den. Det var lunt, humlebierne summede, og der duftede af grill fra flere haver.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5112
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9911

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Tilly » 28. apr 2024, 17:31

Så er der fuld gang i lyn og torden over Herning lige nu! Det er hyggeligt nok nu hvor jeg er kommet ind, men jeg var ude at gå da det begyndte, og jeg bryder mig altså virkelig ikke om at være udenfor under tordenvejr :genert:
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11703
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18873

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf PaleSeptember » 29. apr 2024, 15:44

Jeg har fri på onsdag, og de lover sol og 21 grader. Jeg har lige knoklet med at gøre terrassen sommerklar, og jeg skal så meget sidde derude på onsdag og drikke hvidvin!
3
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11703
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 922
Likede indlæg: 18873

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf PaleSeptember » 12. maj 2024, 15:37

Jeg elsker simpelthen vejret for tiden og vejrudsigten den næste uges tid. Jeg suger solen og lyset til mig. Det gør bare noget godt for mit humør.
6
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
fisken80
Indlæg: 22575
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1144
Likede indlæg: 53111

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf fisken80 » 12. maj 2024, 15:42

PaleSeptember skrev:Jeg elsker simpelthen vejret for tiden og vejrudsigten den næste uges tid. Jeg suger solen og lyset til mig. Det gør bare noget godt for mit humør.


Jeg kunne ikke være mere enig. Og så er naturen så sindssygt smukt lige nu.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16451
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30671

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf TinaW » 12. maj 2024, 19:02

fisken80 skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg elsker simpelthen vejret for tiden og vejrudsigten den næste uges tid. Jeg suger solen og lyset til mig. Det gør bare noget godt for mit humør.


Jeg kunne ikke være mere enig. Og så er naturen så sindssygt smukt lige nu.


Jeg er også enig.
Det er den bedste årstid. Alt er så friskt og grønt. Og ikke alt for mange belastende insekter endnu.
2
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8769
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Artem » 12. maj 2024, 20:01

Ja dejligt med noget godt forårsvejr langt om længe...
Men det er lige før jeg synes det er ved at blive for tørt nu, hvor der skal plantes græs ude foran hvor jeg bor, og har også selv et projekt ude ved havet hvor vi skal have pyntet af, og der ville det være godt med lidt vand fra oven...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11411
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1802
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23702

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Mani » 12. maj 2024, 20:05

Artem skrev:Ja dejligt med noget godt forårsvejr langt om længe...
Men det er lige før jeg synes det er ved at blive for tørt nu, hvor der skal plantes græs ude foran hvor jeg bor, og har også selv et projekt ude ved havet hvor vi skal have pyntet af, og der ville det være godt med lidt vand fra oven...

Jamen det er da også en hel uge siden det har regnet sidst...
5
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8769
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7222

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Artem » 12. maj 2024, 20:36

Mani skrev:
Artem skrev:Ja dejligt med noget godt forårsvejr langt om længe...
Men det er lige før jeg synes det er ved at blive for tørt nu, hvor der skal plantes græs ude foran hvor jeg bor, og har også selv et projekt ude ved havet hvor vi skal have pyntet af, og der ville det være godt med lidt vand fra oven...

Jamen det er da også en hel uge siden det har regnet sidst...

Alt er jo relativt, og med geogratiske forskelle. Men jo der er som sådan masser af vand i jorden.
Men her er overfladen ved at være meget tør. Vi har fået 3,5mm de første 12 dage i denne måned.
Vejrudsigten viser tørt vejr den næste uge frem.
Følgende er det er for tørt til at plante lige nu uden at man skal vande det.

Personligt vander jeg også mine krukker og nye planter i haven hver anden dag.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16451
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1418
Likede indlæg: 30671

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf TinaW » 13. maj 2024, 02:42

Artem skrev:
Mani skrev:
Artem skrev:Ja dejligt med noget godt forårsvejr langt om længe...
Men det er lige før jeg synes det er ved at blive for tørt nu, hvor der skal plantes græs ude foran hvor jeg bor, og har også selv et projekt ude ved havet hvor vi skal have pyntet af, og der ville det være godt med lidt vand fra oven...

Jamen det er da også en hel uge siden det har regnet sidst...

Alt er jo relativt, og med geogratiske forskelle. Men jo der er som sådan masser af vand i jorden.
Men her er overfladen ved at være meget tør. Vi har fået 3,5mm de første 12 dage i denne måned.
Vejrudsigten viser tørt vejr den næste uge frem.
Følgende er det er for tørt til at plante lige nu uden at man skal vande det.

Personligt vander jeg også mine krukker og nye planter i haven hver anden dag.


Jeg vander også mine krukker og den nyplantede busk.
Det gør jeg gerne, hvis jeg slipper for regn (i hvert fald ret meget af det)
Så sent som i går aftes, måtte jeg give landmanden, der har markerne omkring os et lift hjem, da han var kørt fast med traktoren pga der var for vådt (det er dog mest den ene af markerne der driller) og den bagerste del af vores grund er stadig ikke tørret op.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4917
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6531

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Stars » 13. maj 2024, 07:02

Regnmåleren i sommerhuset angav 5 mm i den forløbne uge (søndag middag - lørdag morgen)
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Generelt"