Den store tråd om vejret

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf OberstNasig » 25. jul 2018, 15:07

fisken80 skrev:
OberstNasig skrev:Jeg elsker det varme vejr, men jeg må sige, at jeg er dybt bekymret for konsekvenserne for planter og dyr. Jeg har google artikler og der er da nogle artikler, der giver mig lidt trøst, fordi der står at naturen altid kommer igen, ligeså vel som dyrelivet. Men jeg bliver faktisk bange for om det her er "Naturligt".


Havde det havde været femte sommer i træk med den her vejrtype, så havde de måske været brug for bekymring. Men det er trods alt forekommet før i vejrhistorien og jo sikkert også mange gange før vi begyndte at måle vejret. En enkelt sommer som denne er fuldkommen normalt.
Og ja, naturen skal skam nok klare sig, både dyr og planter. Der går måske nogle ekstra dyr til, det vil så typisk være de lidt svagere individer, og det vil i sidst ende gøre dyrebestanden stærkere.
Jeg hørte desuden, at der er kommet blomster frem man ellers sjældent ser, fordi de normalt holdes nede af græsset, men ikke i år så nu blomstrer de lystigt til glæde for insekter og bier.



Men også selvom det er over hele verden at temperaturen er voldsom høj mange steder?
Men jeg er glad for dit indlæg, for jeg har ikke rigtig kunnet nyde det gode vejr, selvom jeg normalt rejser syd på netop for at boltre mig i solskin og varme nætter!
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Mani » 25. jul 2018, 15:15

Sikke en byge vi lige fik :deer:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Pityt » 25. jul 2018, 17:32

Jeg har været rundt i København i dag fra kl 10.30 til kl 17.30 :gisp:
På trods af hyppige pauser i skyggen, masser at drikke OG en omgang havnerundfart (der trods alt er lidt køligere end gaderne), har jeg det som om jeg er blevet kørt over af en damptromle.
Egentlig er jeg superglad for sol og sommer, men det her er altså for varmt til mig :wacko:
(Og så havde jeg naturligvis glemt at tage solcreme på, så hej hej tomat :blush: )
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43830

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf paint » 25. jul 2018, 17:48

Hvis man synes at det har været varmt i København i dag, er det ikke så mærkeligt. Vi har en luftfugtighed på 80-90 procent. Det betyder, ifølge DMI at 33 grader (temperaturen i dag) svarer til 52 grader, for vores organisme/krop. Kroppen kan simpelthen ikke komme af med varmen med den fugtighed. I modsætning til f.eks i Spanien, hvor man har en tør varme.

En ekspert, har i dag i (jeg tror det var i BT) udtalt, at en høj temperatur, kombineret med meget høj luftfugtighed, kan være direkte farligt, hvis man ikke er meget observant på væskeindtag og nedkøling med jævne mellemrum.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf deliciouscookie » 25. jul 2018, 17:54

Den var godt nok også slem i dag, 32 viste den hos os
0
make cookies not war
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Spjaerten » 25. jul 2018, 17:55

Ulidelig dag og deraf hovedpine.
Men har lige været i vandet og her lufter godt på stranden.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Mani » 25. jul 2018, 18:02

paint skrev:Hvis man synes at det har været varmt i København i dag, er det ikke så mærkeligt. Vi har en luftfugtighed på 80-90 procent. Det betyder, ifølge DMI at 33 grader (temperaturen i dag) svarer til 52 grader, for vores organisme/krop. Kroppen kan simpelthen ikke komme af med varmen med den fugtighed. I modsætning til f.eks i Spanien, hvor man har en tør varme.

En ekspert, har i dag i (jeg tror det var i BT) udtalt, at en høj temperatur, kombineret med meget høj luftfugtighed, kan være direkte farligt, hvis man ikke er meget observant på væskeindtag og nedkøling med jævne mellemrum.

Hvor ser du den luftfugtighed henne?
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
mariannaa
Indlæg: 1083
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:11
Kort karma: 181
Likede indlæg: 2181

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf mariannaa » 25. jul 2018, 18:15

Lorte vejr. Hader det. Hader det. Hader det (og nej jeg har aldrig brudt mig om sommer, så det føles faktisk lidt mageridsartigt for mig) - og som om det ikke er nok, så er der også masse af hvepse lige nu (har haft 8 inde i min stue på under 1 time) så nu er jeg også nødt til at holde døre og vinduer lukket, da jeg har en hund som ikke skal komme til skade hvis den hapser en hveps -Og så naturen! Alt er vissent og dødt og de stakkels dyr dør i hobetalt pt. LORTEVEJR :cuss: :puke: :badr: (jeg mangler en fuck-finger smiley)
3
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf zembra1986 » 25. jul 2018, 18:17

Jeg får klaustrofobi og kvælnings fornemmelse efter bare 2 min. udenfor i den omklamrende høje varme, så jeg holder mig inde og går kun ud når det er strengt nødvendigt.
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Studsgaard » 25. jul 2018, 18:18

Jeg er smuttet i campingvognen med børnene igen. Manden er startet på arbejde efter ferien. Så vi nyder solen (måske mest mig)
Datteren sagde idag at hun svedte pga vejret og det gør hun ellers aldrig. Dog er der lidt køligere her ved vandet “kun” ca 28 og en lille smule vind.
Jeg har nydt solen mens børnene har badet og derefter kravlet i skyggen med spil og bøger
0
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf fisken80 » 25. jul 2018, 19:24

paint skrev:Hvis man synes at det har været varmt i København i dag, er det ikke så mærkeligt. Vi har en luftfugtighed på 80-90 procent. Det betyder, ifølge DMI at 33 grader (temperaturen i dag) svarer til 52 grader, for vores organisme/krop. Kroppen kan simpelthen ikke komme af med varmen med den fugtighed. I modsætning til f.eks i Spanien, hvor man har en tør varme.

En ekspert, har i dag i (jeg tror det var i BT) udtalt, at en høj temperatur, kombineret med meget høj luftfugtighed, kan være direkte farligt, hvis man ikke er meget observant på væskeindtag og nedkøling med jævne mellemrum.


Det var da også en voldsom luftfugtighed. Her har den ligger omkring 45
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Daine » 25. jul 2018, 19:28

Jeg har lagt et par timer ude i solen i eftermiddag og bare suget til mig, det var så lækkert :love: Jeg ville ønske man kunne opmagasinere til vinterbrug, så der kunne frigives små doser på iskolde dage.
4
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Mani » 25. jul 2018, 19:47

fisken80 skrev:
paint skrev:Hvis man synes at det har været varmt i København i dag, er det ikke så mærkeligt. Vi har en luftfugtighed på 80-90 procent. Det betyder, ifølge DMI at 33 grader (temperaturen i dag) svarer til 52 grader, for vores organisme/krop. Kroppen kan simpelthen ikke komme af med varmen med den fugtighed. I modsætning til f.eks i Spanien, hvor man har en tør varme.

En ekspert, har i dag i (jeg tror det var i BT) udtalt, at en høj temperatur, kombineret med meget høj luftfugtighed, kan være direkte farligt, hvis man ikke er meget observant på væskeindtag og nedkøling med jævne mellemrum.


Det var da også en voldsom luftfugtighed. Her har den ligger omkring 45

Luftfugtighed på 80 er normalt i lande med regntid - det lyder voldsomt, hvis den er så høj i Kbh.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jul 2018, 19:48

mariannaa skrev:Lorte vejr. Hader det. Hader det. Hader det (og nej jeg har aldrig brudt mig om sommer, så det føles faktisk lidt mageridsartigt for mig) - og som om det ikke er nok, så er der også masse af hvepse lige nu (har haft 8 inde i min stue på under 1 time) så nu er jeg også nødt til at holde døre og vinduer lukket, da jeg har en hund som ikke skal komme til skade hvis den hapser en hveps -Og så naturen! Alt er vissent og dødt og de stakkels dyr dør i hobetalt pt. LORTEVEJR :cuss: :puke: :badr: (jeg mangler en fuck-finger smiley)


Som jeg tænkte - og sagde - i dag: det her er for mig uvejr.
3
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Spjaerten » 25. jul 2018, 19:51

Tror det med artiklen var et tænkt eksempel. Tror max vi har været oppe på nogle og 70% denne sommer.
0
Tryk på * :slem:

Tilbage til "Generelt"