Den store tråd om vejret

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf lulu-p » 26. jan 2019, 08:45

3-4 centimeter i Aarhus midtby. Det er allerede begyndt at tø :(
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Artem » 27. jan 2019, 16:52

Det endte lidt som jeg forventede med det vilde snevejr.
Her i Thy fik vi dækket det hele med 3-4 cm pænt sne fredag og natten til lørdag.
Vi fik igen sne lørdag aften og godt ud på natten til søndag, som endte med at gå over i regn om morgen og næsten regne væk.
Her i løbet af søndagen har det så skiftet mellem sludsne og regn.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf icelady » 3. feb 2019, 09:04

Her i Randers sner det pt. Ikke noget voldsomt, bare sådan noget let fnug-atig noget.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17192
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41803

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf LaMariposa » 3. feb 2019, 12:40

Her nord for Kbh har vi ikke fået sne, og jeg synes, at luften er en lille smule forårsagtig :love: Lyset er lidt anderledes, og fuglene synger på den der måde, som de gør i det tidlige forår.
0
:lun: Be brave
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52564

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf fisken80 » 3. feb 2019, 12:45

Solen skinner, men det er godt nok koldt. Men at gå tur i sollys er vidunderligt efter en ret grå uge.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf MissHindenburg » 4. feb 2019, 17:51

I de sene eftermiddagstimer var der store snefnug i luften, nu regner det bare.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Pandesteg » 4. feb 2019, 18:32

LaMariposa skrev:Her nord for Kbh har vi ikke fået sne, og jeg synes, at luften er en lille smule forårsagtig :love: Lyset er lidt anderledes, og fuglene synger på den der måde, som de gør i det tidlige forår.


Naturen tror i hvert fald også det er forår, vi har masser af forårsblomster i haven og flere af rabarberne er også op vej op, en kende tidligt :nerve:

Vejret syd for Ringsted: Mega blæsende og slud/sne.
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Artem » 5. feb 2019, 08:10

Lidt sørgeligt at vi aldrig får en ordentlig lag sne mere... Vil have en halv meter.
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf sigge » 5. feb 2019, 08:18

Artem skrev:Lidt sørgeligt at vi aldrig får en ordentlig lag sne mere... Vil have en halv meter.


Det kan nå at komme endnu. :kryds: I 2002 var der kæmpe snestorm d. 20. februar (jeg kan huske det, fordi jeg har fødselsdag d. 21., og det var lige før, mine gæster ikke kunne nå frem). Og der er også andre gange kommet meget sne i slutningen af februar.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Spjaerten » 5. feb 2019, 08:20

Artem skrev:Lidt sørgeligt at vi aldrig får en ordentlig lag sne mere... Vil have en halv meter.

Så længe i holder de mængder i Nordjylland, så for min skyld ingen alarm.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Artem » 5. feb 2019, 08:28

sigge skrev:
Artem skrev:Lidt sørgeligt at vi aldrig får en ordentlig lag sne mere... Vil have en halv meter.


Det kan nå at komme endnu. :kryds: I 2002 var der kæmpe snestorm d. 20. februar (jeg kan huske det, fordi jeg har fødselsdag d. 21., og det var lige før, mine gæster ikke kunne nå frem). Og der er også andre gange kommet meget sne i slutningen af februar.

Ja vi har haft en del år hvor der netop er kommet meget sne i vinterferien. Men efter det jeg kan se gå vi mod mildere vejr de næste par uger.
Kan naturligvis godt nå at slå om, men når det sker så langt inde i året bliver det normalt kun for en kort periode, men ok det er også også ok med mig, altså bare med en uge hvor der er masser af sne.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Persnikedy » 5. feb 2019, 08:31

sigge skrev:
Artem skrev:Lidt sørgeligt at vi aldrig får en ordentlig lag sne mere... Vil have en halv meter.


Det kan nå at komme endnu. :kryds: I 2002 var der kæmpe snestorm d. 20. februar (jeg kan huske det, fordi jeg har fødselsdag d. 21., og det var lige før, mine gæster ikke kunne nå frem). Og der er også andre gange kommet meget sne i slutningen af februar.


jeg har fødselsdag den 22, og en af mine venner kunne ikke komme med min gave på grund af det. Jeg plejede at sige at jeg altid havde sne på min fødselsdag, men det er ved at være længe siden der har været ordenlig sne den dag
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
fisken80
Indlæg: 22341
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52564

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf fisken80 » 5. feb 2019, 08:33

Spjaerten skrev:
Artem skrev:Lidt sørgeligt at vi aldrig får en ordentlig lag sne mere... Vil have en halv meter.

Så længe i holder de mængder i Nordjylland, så for min skyld ingen alarm.


I 2002 var det faktisk primært fra Midtjylland og opefter. For jeg boede i Århus og vi var helt begravede, mens min familie på Fyn nærmest ikke fik noget.
Og enig, lad det endelig komme andre steder end, hvor jeg bor. Så sent på vinteren gider jeg slet slet ikke sne. Nu vil jeg have forår.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf Artem » 5. feb 2019, 08:41

fisken80 skrev:
Spjaerten skrev:
Artem skrev:Lidt sørgeligt at vi aldrig får en ordentlig lag sne mere... Vil have en halv meter.

Så længe i holder de mængder i Nordjylland, så for min skyld ingen alarm.


I 2002 var det faktisk primært fra Midtjylland og opefter. For jeg boede i Århus og vi var helt begravede, mens min familie på Fyn nærmest ikke fik noget.
Og enig, lad det endelig komme andre steder end, hvor jeg bor. Så sent på vinteren gider jeg slet slet ikke sne. Nu vil jeg have forår.

2002 kan jeg faktisk ikke rigtigt huske. Boede i Aalborg den gang. Mindes der var ok vinter i de år, men ikke noget specielt vildt.

Men bare inden for 80 km kan der jo også være rigtig stor forskel. Hvor den sidste hårde vinter var i 2010 hvor jeg mindes at vi omkring dette tidspunkt havde 10 cm i Aalborg, mens de var begravet i Thy med en halv meter.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Den store tråd om vejret

Indlægaf sigge » 5. feb 2019, 09:00

Artem skrev:
fisken80 skrev:
Spjaerten skrev:
Artem skrev:Lidt sørgeligt at vi aldrig får en ordentlig lag sne mere... Vil have en halv meter.

Så længe i holder de mængder i Nordjylland, så for min skyld ingen alarm.


I 2002 var det faktisk primært fra Midtjylland og opefter. For jeg boede i Århus og vi var helt begravede, mens min familie på Fyn nærmest ikke fik noget.
Og enig, lad det endelig komme andre steder end, hvor jeg bor. Så sent på vinteren gider jeg slet slet ikke sne. Nu vil jeg have forår.

2002 kan jeg faktisk ikke rigtigt huske. Boede i Aalborg den gang. Mindes der var ok vinter i de år, men ikke noget specielt vildt.

Men bare inden for 80 km kan der jo også være rigtig stor forskel. Hvor den sidste hårde vinter var i 2010 hvor jeg mindes at vi omkring dette tidspunkt havde 10 cm i Aalborg, mens de var begravet i Thy med en halv meter.


Der kan nemlig være helt vildt store forskelle indenfor ganske korte afstande. Sidste vinter var der en nat faldet 7-8 cm af det fineste puddersne hjemme hos mig. Da jeg kom på arbejde i Horsens 50 km væk, var der ikke et fnug i sigte. Derfor var mine kolleger også noget mistænksomme overfor en anden kollega, der samme dag blev hjemme pga. dårligt føre. :lol:
1
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"