Skal hestepærer samles op?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Skal hestepærer samles op?

Indlægaf LadyFox » 15. mar 2016, 12:22

Skumfidusen skrev:
LadyFox skrev:
Skumfidusen skrev:
LadyFox skrev:Så er det bare om kattene kun holder sig til naboerne.


Min dovne, gamle kat forlader næppe matriklen. Den yngre følger mig når jeg går og jeg ved hvor langt han tør gå. Jeg har talt med dem, der er inden for hans auktionsradius. Har vi kneppet den flue nok nu?

Kneppet den flue nok? Det er det første og eneste indlæg jeg har skrevet om udekatte i denne tråd. Dog har jeg selv dårlige erfaringer med udekatte. Da jeg boede i hus kunne jeg ikke lufte ud uden at have andres katte liggende i min seng, det synes jeg personligt var en smule irriterende da jeg selv havde fravalgt at holde kat. De to katte jeg havde rendende i tide og utide havde ejer, men ikke blandt mine naboer. Udekatte kan jo komme vidt omkring, hvis de altså vil. Og det gør en del af dem jo også.


Det var tredie eller fjerde indlæg jeg måtte svare på i forbindelse med mine konkrete katte og naboer.

Men altså - mine katte skal ikke genere mine naboer og hvis de gør, så gør jeg noget ved det. Og med naboer mener jeg ikke kun de fem, hvis huse støder op til mit, men hele min vej og den tilstødende. Jeg taler med alle i det område og kattene har været nævnt hele vejen rundt.

Du behøver jo altså ikke at svare hvis du ikke har lyst.
Men ud fra det skrevne kan vi jo konstatere at nogle katte er til gene, dine er ikke.
Vi kan også konstatere at nogle heste skider på fortov og cykelstier hvor de ikke må gå - men det et altså ikke nogle heste herfra tråden. Alligevel synes jeg at ryttere her i tråden bliver skudt en masse i skoene udfra at nogle andre ikke følger reglerne til ridning i trafikken.
Altså jeg synes det er skævt at skyde på ryttere der holder sig inden for loven mens man selv bryder loven i sit eget dyrehold.
Selvom jeg synes udekatte er irriterende så har jeg valgt at leve med dem, så det er altså ikke fordi at jeg gider hetze på katte, jeg synes bare at tingene er lidt skævt her i tråden.
0
...
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Skal hestepærer samles op?

Indlægaf Aima » 15. mar 2016, 12:24

Skumfidusen skrev:
Aima skrev:
Skumfidusen skrev:
lillebjoern skrev:Det er sjovt, som dem, der brokker sig over hestelort alle vegne ikke har noget problem med, at deres egne katte skider alle mulige steder. Fordi at naboerne ikke klager, betyder det jo ikke, at deres afføring ikke er til gene for andre - eller at folk overhovedet har mod til at klage. Jeg er aldrig blevet kontaktet dengang jeg havde hest omkring at dens lort generede - ifølge den logik, flere af jer kører, må den altså gerne skide, fordi der ikke er nogen der har henvendt sig til mig direkte omkring dens afføring? :stoned:


Jeg har talt med naboerne. Ikke bare antaget at fordi de ikke klager, så er det ok med dem. Jeg har direkte adspurgt dem om de føler sig generet af mine katte i det område hvor de færdes.


Og så er det jo ikke dig der er en potentiel dobbeltmoralsk hestelortehadende udekatteejer :)

Jeg kom mest til at tænke på kattesammenligningen som et udkast af hele det der perspektiv om at være rummelig og tolerant, måske endda udover hvad der (åbenbart) forventes, overfor sine medmennesker, og ikke mindst hvornår man i såfald er det.

Jeg kan huske det palaver der var for mange år siden om hestelort i min mors område og nabolag. Nogle, en del, var utilfredse og sure, fordi der indimellem lå dynger med hestelort og flød på stisystemerne, og jeg mener også de tog kontakt til den nærliggende rideskole, men om man fandt en løsning ved jeg ikke, der ligger i hvert fald stadig hestelort med jævne mellemrum derude.

Det slog mig bare, at nogle af de mennesker, øø der brokkede sig dengang, var udekatteejere, altså jeg vil skyde på, hver 3. eller 4. hustand i det villakvarter min mor bor i, har én eller flere katte, der er virkelig mange, og derude har det altid været helt naturligt at kattene bare løb rundt i det fri. Jeg har aldrig nogensinde hørt nogen forholde sig kritisk til dét, og mig bekendt har ingen nogensinde spurgt min mor, om hun var generet af de fritløbende katte. Det har nærmest bare været sådan et villavejsvilkår at man måtte leve med kattelort i blomsterbedet og kattebesøg på matriklen, og det undrer mig nu, hvor jeg kan konstatere, at forholdsvis mange mennesker har det stramt med hestelort. Jeg må jo så bare antage, at de, der har det sådan og selv i indirekte forstand, eksempelvis i egenskab af deres udekatteejerskab, bidrager med nogle former for lort på andres eller offentligt område, som den største selvfølge har så meget tjek på deres katte, at de med ret stor sikkerhed ved, de, altså kattene, ikke skider i sandkasser og blomsterbede eller at de alternativt render i røven af katten med en lille skovl og en lille pose, når den er på kattestrejfetur. For ærligt, indtil videre vil jeg opfatte alt andet som ret dobbeltmoralsk, jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om, hvorfor det ene er okay, hvis det andet ikke er.


Ens dyr skal ikke genere andre. Eller - man kan i hvert fald ikke bare affeje andres gener uden rigtig god grund. Hvis min nabo var irriteret over den blotte eksistens af mine katte, ville jeg ikke gøre så meget ved det, men hvis mine katte gjorde noget som det er rimeligt at være irriteret over, så er det min opgave at løse det. Om de skider i deres haver eller går ind i deres huse eller hvad det måtte være.

Af samme grund er jeg også så paf over de hesteejere, der bare helt affejer andres gener. "Du vil bare have rene bildæk" eller "sådan en pose alt, alt for besværlig" eller "MIT dyrs lort lugter ikke og er god gødning" gør mig sq lidt målløs. Det er da ikke svært at forstå at store klumper afføring generer andre og at man som ejer af dyret naturligvis gør sit til at gøre det mindst muligt generende for andre at man har dyret.


Først: Du skrev lige, at 'det var tredje eller fjere indlæg, du måtte svare på om dine konkrete katte' og som hende, der hev kattelort ind i debatten: Nej. Det handlede aldrig om dine, eller nogen andres, konkrete katte. Det handlede om kattelort vs. hestelort helt generelt, og hvorfor kattelort udfra min personlige oplevelse, er placeret højere i lortehierakiet, end hestelort. Jeg forstår slet ikke, hvorfor du føler, du skal forsvare dine katte, når du tydeligvis har clearet, alt hvad du kunne. Til sammenligning er det jo heller ikke de hesteejere, der samler op efter deres rideture, der står for skud i debatten. Det er dem, der ikke gør :)


Og jeg er (også) cool nok med resten, du skriver. Jeg kan sagtens forstå og anerkende, at man kan have det sådan, jeg har det bare selv anderledes. Derudover synes jeg faktisk, der har været ret gode argumenter for, hvorfor den der påspændingspose, at ride rundt med skovl og lortesæk eller at stige af dyret i tide og utide, måske rækker lidt udover at være 'besværligt', og de argumenter kan jeg personligt godt acceptere. Måske har jeg det sådan, fordi det virkeligt ligger mig fjernt at forestille mig, at jeg på nogen måde ville blive irriteret eller overhovedet tage notits af hestelort på mine bildæk, fordi, altså... det er bildæk. Det ligger mig også fjernt at føle irritation over, at der potentielt ligger en dynge hestelort på stien omme bagved, også selvom jeg om en halv time skal passere den. Jeg går bare udenom og det gør jeg så uden at min dag eller min sindstilstand på nogen måde påvirkes. Og det er egentlig nok dét, der mest er mit udgangspunkt, når jeg forholder mig til hestelort på offentlig asfalt; På hvilken måde og i hvilket omfang det reelt set har konsekvenser eller indflydelse på mit liv, og jeg kan oprigtigt sige at hestelort i det omfang jeg so far har stiftet bekendtskab med, ikke påvirker negativt på nogen måde.
Derfor kan jeg godt acceptere og anerkende, at andre mennesker har det anderledes, og det ville jeg jo så naturligvis have in mente, hvis jeg var hesteejer på hyggeridetur i det fri. Det er klart.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Skal hestepærer samles op?

Indlægaf Anilara » 15. mar 2016, 12:35

Jeg ejer ikke nogen dyr. Heller ingen kat. Når jeg får en hund, vil jeg samle dens lorte op, når den placerer dem steder, hvor jeg også ønsker hestelorte fjernes. I promise. :P
0
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Skal hestepærer samles op?

Indlægaf dykkersild » 15. mar 2016, 12:38

LaScrooge skrev:
dykkersild skrev:Kan du ikke bestemme dig for om du syntes, at det er ok på cykelstien eller ej. Du skriver: 5 minutter på cykelsti med hestelort - jeg siger nej tak hvis det er så slemt som det er på Nybrovej, det er ulovligt og pisseklamte at cykle op i - og der er mange heste.

Det er lidt sjovt - hvor skal hensynet komme fra - du fordrer at alle skal rumme alle andre - og hvis de ikke vil det så bare fuck dig, hell no osv. Så er spørgsmålet hvem der ikke formår at tage hensyn.

Jeg har haft det oppe og vende på DD før - motionsløbere der løber på cykelstien. Dem er der rigtig mange af, når jeg skal hjem fra job da jeg er i nærheden af både sø og mose. Det betyder, at jeg skal bremse ned, vende mig om og orientere mig for så at køre ude om motionisten som ulovligt er lige præcis der hvor jeg skal cykle - altså min højre side af cykelstien. Hvad siger du til den situation - er det også mig, der bare ikke rummer alle andre - og de kvaler det giver mig, er intet i forhold til at leve i love and harmonie i det minut det tager. ...eller at rumme, at de andre som ikke gøre det lovlige korrekte, dælme da ikke skal indrette sig.


Jeg ville aldrig brokke mig over motionsløbere på cykelstien, nej. Jeg regner med at de er der, fordi de gerne vil træne deres krop for at opnå større velvære og bedre helbred og at de løber der, fordi det er bekvemt for dem. Det kan jeg godt unde dem, også selvom det betyder, at jeg selv skal tage tidligere afsted for at nå derhen jeg skal.


Jeg burde have spillet på dit svar for det var det jeg regnede med, at du ville svare. Hvis jeg nu havde skrevet at mit behov var at cykle på fortovet om vinteren uden lys på imod trafikken, så havde du givet vis også givet udtryk for, at det da bare ville være super for dig som fodgænger. At lige præcis du rummer at alle andre gør noget, der ikke passer ind rammerne - eller generer andre. Jeg tror bare ikke på, at du render rundt med blomster i håret og spreder god karma - jeg tror ikke, at du er så rummelig som du gerne vil virke og da slet ikke med behovet for at nedgøre andres irritationsmomenter med Fuck og Hell no, flyt på landet. Jeg tror, at du vælger at alle andre skal gøre som du ønsker - og dermed er du slet ikke rummelig men dikterende. Kan du se, at jeg nu udstiller din dobbelmoral om vores andres såkaldte dobbelmoral, som udsprang sig i et ønske om hensyn til andre mennesker og ikke diktatoriske krav til fredselskende mennesker, som du gerne vil udstille det til at være.
5
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal hestepærer samles op?

Indlægaf Slettet bruger » 15. mar 2016, 13:01

LaScrooge skrev:
eks-Maupassant skrev:Kan man ikke bare spænde en poop-bag fast på katten? Den skal snøres godt fast så den ikke kan få den af.


Vi kunne også allesammen bare blive indenfor hele tiden, så generede vi ikke hinanden så meget.


Ja vi bliver bare indenfor, så vi kan overvåge vores dyr og efterspænde deres poop bags.

Hvis man ikke går ud så bliver vi også skånet for at sejle rundt i al den dyreafføring der åbenbart er overalt.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Skal hestepærer samles op?

Indlægaf LaScrooge » 15. mar 2016, 13:03

dykkersild skrev:
LaScrooge skrev:
dykkersild skrev:Kan du ikke bestemme dig for om du syntes, at det er ok på cykelstien eller ej. Du skriver: 5 minutter på cykelsti med hestelort - jeg siger nej tak hvis det er så slemt som det er på Nybrovej, det er ulovligt og pisseklamte at cykle op i - og der er mange heste.

Det er lidt sjovt - hvor skal hensynet komme fra - du fordrer at alle skal rumme alle andre - og hvis de ikke vil det så bare fuck dig, hell no osv. Så er spørgsmålet hvem der ikke formår at tage hensyn.

Jeg har haft det oppe og vende på DD før - motionsløbere der løber på cykelstien. Dem er der rigtig mange af, når jeg skal hjem fra job da jeg er i nærheden af både sø og mose. Det betyder, at jeg skal bremse ned, vende mig om og orientere mig for så at køre ude om motionisten som ulovligt er lige præcis der hvor jeg skal cykle - altså min højre side af cykelstien. Hvad siger du til den situation - er det også mig, der bare ikke rummer alle andre - og de kvaler det giver mig, er intet i forhold til at leve i love and harmonie i det minut det tager. ...eller at rumme, at de andre som ikke gøre det lovlige korrekte, dælme da ikke skal indrette sig.


Jeg ville aldrig brokke mig over motionsløbere på cykelstien, nej. Jeg regner med at de er der, fordi de gerne vil træne deres krop for at opnå større velvære og bedre helbred og at de løber der, fordi det er bekvemt for dem. Det kan jeg godt unde dem, også selvom det betyder, at jeg selv skal tage tidligere afsted for at nå derhen jeg skal.


Jeg burde have spillet på dit svar for det var det jeg regnede med, at du ville svare. Hvis jeg nu havde skrevet at mit behov var at cykle på fortovet om vinteren uden lys på imod trafikken, så havde du givet vis også givet udtryk for, at det da bare ville være super for dig som fodgænger. At lige præcis du rummer at alle andre gør noget, der ikke passer ind rammerne - eller generer andre. Jeg tror bare ikke på, at du render rundt med blomster i håret og spreder god karma - jeg tror ikke, at du er så rummelig som du gerne vil virke og da slet ikke med behovet for at nedgøre andres irritationsmomenter med Fuck og Hell no, flyt på landet. Jeg tror, at du vælger at alle andre skal gøre som du ønsker - og dermed er du slet ikke rummelig men dikterende. Kan du se, at jeg nu udstiller din dobbelmoral om vores andres såkaldte dobbelmoral, som udsprang sig i et ønske om hensyn til andre mennesker og ikke diktatoriske krav til fredselskende mennesker, som du gerne vil udstille det til at være.


Nej, det kan jeg ikke se, men du har åbenbart brug for at få legitimeret din egen manglende rummelighed ved at antage, at jeg inderst inde er lige så smålig som du, men bare lyver om det.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Skal hestepærer samles op?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 15. mar 2016, 14:15

lillebjoern skrev:Den der "poop-bag", som I kalder det, fungerer jo slet ikke i praksis.


Det tvivler jeg nu på helt er sandt. Men skulle det være tilfældet, så må rytteren jo bare bide i det sure æble og sidde af og rydde op efter sig, eller have en hjælper med.

Den virker jo ikke til alle typer og størrelser heste (og inden I begynder: størrelserne "draft horse" og "pony" siger ikke rigtig noget), og den er jo til ret stor gene for hesten.


Hestelort er jo også til ret stor gene for andre mennesker, og jeg mener at menneskeproblemer overtrumfer hesteproblemer.

Som en anden debattør nævner, kan man jo heller ikke komme højere op i fart end skridt, for så vil den hænge og dingle og hele tiden ramme hesten, som enten bliver bange eller øger farten.


Den skal vel heller ikke højere op i fart end skridt, så længe den går på gader og stræder. Hvis hesten, af en eller anden mærkelig grund, ikke skulle være i stand til at vænne sig til en poop bag under løb, så må rytteren jo give den poop bag på under transporten til skov eller mark eller hvor de nu løber, og så kan de tage den af når de når frem. Hvis man rider i samme område, kan man snildt have en passende træstub liggende klar til ergonomisk korrekt påstigning.

Derudover så er der jo slet ikke garanti for, at lorten rammer ned i den skide (hæhæ) pose - det kommer igen an på størrelse på hesten, størrelse og type af hestepæren, m.m. Hvis den virkede, tror I så ikke alle havde sådan en?


Igen - hvis poop bag'en ikke virker, så må rytteren jo sidde af og rydde op efter sig selv. Hvorfor skulle vedkommende være fritaget for det? Og hvis poop bag IKKE virkede, tror du så at de kunne blive ved med at sælge dem?
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Skal hestepærer samles op?

Indlægaf lillebjoern » 15. mar 2016, 15:09

Advocatus-Diaboli skrev:
lillebjoern skrev:Den der "poop-bag", som I kalder det, fungerer jo slet ikke i praksis.


Det tvivler jeg nu på helt er sandt. Men skulle det være tilfældet, så må rytteren jo bare bide i det sure æble og sidde af og rydde op efter sig, eller have en hjælper med.

Den virker jo ikke til alle typer og størrelser heste (og inden I begynder: størrelserne "draft horse" og "pony" siger ikke rigtig noget), og den er jo til ret stor gene for hesten.


Hestelort er jo også til ret stor gene for andre mennesker, og jeg mener at menneskeproblemer overtrumfer hesteproblemer.

Som en anden debattør nævner, kan man jo heller ikke komme højere op i fart end skridt, for så vil den hænge og dingle og hele tiden ramme hesten, som enten bliver bange eller øger farten.


Den skal vel heller ikke højere op i fart end skridt, så længe den går på gader og stræder. Hvis hesten, af en eller anden mærkelig grund, ikke skulle være i stand til at vænne sig til en poop bag under løb, så må rytteren jo give den poop bag på under transporten til skov eller mark eller hvor de nu løber, og så kan de tage den af når de når frem. Hvis man rider i samme område, kan man snildt have en passende træstub liggende klar til ergonomisk korrekt påstigning.

Derudover så er der jo slet ikke garanti for, at lorten rammer ned i den skide (hæhæ) pose - det kommer igen an på størrelse på hesten, størrelse og type af hestepæren, m.m. Hvis den virkede, tror I så ikke alle havde sådan en?


Igen - hvis poop bag'en ikke virker, så må rytteren jo sidde af og rydde op efter sig selv. Hvorfor skulle vedkommende være fritaget for det? Og hvis poop bag IKKE virkede, tror du så at de kunne blive ved med at sælge dem?


Mit indlæg var rettet mod dem, som bruger den som argument - fordi de tror at den vil kunne løse alle problemer. Jeg siger ikke at en rytter ikke kan stå af og rydde op efter sig selv. Jeg kommenterer, at den poop-bag ikke er løsningen.

Og i forbindelse med at tage den af og på under turen, så rammer vi igen der mur der hedder at det ikke er muligt for alle ryttere at stige op på deres hest uden et trin. Og så vil du nok argumentere for at så skal man ikke have en hest, men skal vi ikke bare erkende at sådan er virkeligheden ikke?

Og nej, at gå udenom en lort eller at få lort på bilens dæk ville jeg ikke sætte i samme kategori. Jeg sætter også menneskeproblemer over dyreproblemer - men de to ting kan jo ikke sammenlignes.

Og skal vi være enige om at der bliver solgt meget ligegyldigt crap, som stadig kan sælges på trods af, at det ikke virker / er overflødigt? Ellers er der en tråd herinde, som beviser præcis dét. Hvis det virkede, ville alle selvfølgelig have det (når det åbenbart er et problem ude i hjemmene, som jeg kan fornemme).
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Skal hestepærer samles op?

Indlægaf dykkersild » 15. mar 2016, 15:15

LaScrooge skrev:
dykkersild skrev:
LaScrooge skrev:
dykkersild skrev:Kan du ikke bestemme dig for om du syntes, at det er ok på cykelstien eller ej. Du skriver: 5 minutter på cykelsti med hestelort - jeg siger nej tak hvis det er så slemt som det er på Nybrovej, det er ulovligt og pisseklamte at cykle op i - og der er mange heste.

Det er lidt sjovt - hvor skal hensynet komme fra - du fordrer at alle skal rumme alle andre - og hvis de ikke vil det så bare fuck dig, hell no osv. Så er spørgsmålet hvem der ikke formår at tage hensyn.

Jeg har haft det oppe og vende på DD før - motionsløbere der løber på cykelstien. Dem er der rigtig mange af, når jeg skal hjem fra job da jeg er i nærheden af både sø og mose. Det betyder, at jeg skal bremse ned, vende mig om og orientere mig for så at køre ude om motionisten som ulovligt er lige præcis der hvor jeg skal cykle - altså min højre side af cykelstien. Hvad siger du til den situation - er det også mig, der bare ikke rummer alle andre - og de kvaler det giver mig, er intet i forhold til at leve i love and harmonie i det minut det tager. ...eller at rumme, at de andre som ikke gøre det lovlige korrekte, dælme da ikke skal indrette sig.


Jeg ville aldrig brokke mig over motionsløbere på cykelstien, nej. Jeg regner med at de er der, fordi de gerne vil træne deres krop for at opnå større velvære og bedre helbred og at de løber der, fordi det er bekvemt for dem. Det kan jeg godt unde dem, også selvom det betyder, at jeg selv skal tage tidligere afsted for at nå derhen jeg skal.


Jeg burde have spillet på dit svar for det var det jeg regnede med, at du ville svare. Hvis jeg nu havde skrevet at mit behov var at cykle på fortovet om vinteren uden lys på imod trafikken, så havde du givet vis også givet udtryk for, at det da bare ville være super for dig som fodgænger. At lige præcis du rummer at alle andre gør noget, der ikke passer ind rammerne - eller generer andre. Jeg tror bare ikke på, at du render rundt med blomster i håret og spreder god karma - jeg tror ikke, at du er så rummelig som du gerne vil virke og da slet ikke med behovet for at nedgøre andres irritationsmomenter med Fuck og Hell no, flyt på landet. Jeg tror, at du vælger at alle andre skal gøre som du ønsker - og dermed er du slet ikke rummelig men dikterende. Kan du se, at jeg nu udstiller din dobbelmoral om vores andres såkaldte dobbelmoral, som udsprang sig i et ønske om hensyn til andre mennesker og ikke diktatoriske krav til fredselskende mennesker, som du gerne vil udstille det til at være.


Nej, det kan jeg ikke se, men du har åbenbart brug for at få legitimeret din egen manglende rummelighed ved at antage, at jeg inderst inde er lige så smålig som du, men bare lyver om det.


Det var ikke noget, at skrive nej åbenbart? I enhver debat er der mulighed for, at man ikke bliver troet - og når det er på nettet endnu større. Det er den risiko man tager. Jeg kan fint, helt fint leve med at du syntes jeg er smålig og mangler rummelighed - absolut intet problem overhoved for mig.
0
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Skal hestepærer samles op?

Indlægaf In_your_eyes » 15. mar 2016, 18:02

:popkorn:
4
:pompom:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Skal hestepærer samles op?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 15. mar 2016, 21:52

lillebjoern skrev:
Og i forbindelse med at tage den af og på under turen, så rammer vi igen der mur der hedder at det ikke er muligt for alle ryttere at stige op på deres hest uden et trin. Og så vil du nok argumentere for at så skal man ikke have en hest, men skal vi ikke bare erkende at sådan er virkeligheden ikke?


Faktisk så har jeg allerede imødegået det argument: "Hvis man rider i samme område, kan man snildt have en passende træstub liggende klar til ergonomisk korrekt påstigning."
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Skal hestepærer samles op?

Indlægaf Slettet bruger » 15. mar 2016, 21:54

Advocatus-Diaboli skrev:
lillebjoern skrev:
Og i forbindelse med at tage den af og på under turen, så rammer vi igen der mur der hedder at det ikke er muligt for alle ryttere at stige op på deres hest uden et trin. Og så vil du nok argumentere for at så skal man ikke have en hest, men skal vi ikke bare erkende at sådan er virkeligheden ikke?


Faktisk så har jeg allerede imødegået det argument: "Hvis man rider i samme område, kan man snildt have en passende træstub liggende klar til ergonomisk korrekt påstigning."


Nej, nu skal vi ikke have træstubbe til at ligge på cykelstierne også!
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Permanent bortvist
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 8. mar 2016, 15:10
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2220

Re: Skal hestepærer samles op?

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 15. mar 2016, 21:59

eks-Maupassant skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
lillebjoern skrev:
Og i forbindelse med at tage den af og på under turen, så rammer vi igen der mur der hedder at det ikke er muligt for alle ryttere at stige op på deres hest uden et trin. Og så vil du nok argumentere for at så skal man ikke have en hest, men skal vi ikke bare erkende at sådan er virkeligheden ikke?


Faktisk så har jeg allerede imødegået det argument: "Hvis man rider i samme område, kan man snildt have en passende træstub liggende klar til ergonomisk korrekt påstigning."


Nej, nu skal vi ikke have træstubbe til at ligge på cykelstierne også!


Nej, for det er ikke på asfalt at man dyrker ridesport. Det er i nærheden af skov, (når det ikke er på indhegnede områder), og der kan man fint lade en træstub ligge...eller bruge et væltet træ, en stor sten, en bænk eller whatever.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Skal hestepærer samles op?

Indlægaf Fru Sunshine » 16. mar 2016, 05:37

Jeg synes altså stadig, det er ulækkert, når der ligger hestepærer smattet ud over vejen, fordi man ikke har kunnet undvige dem i bil.

Og jeg vil være træt af at få det spredt ud over min lille bil (som jeg er afhængig af, hvis jeg gerne vil passe mit arbejde. Og det vil jeg gerne), fordi de ligger midt på landevejen.
Man kan altså som minimum godt forvente, at rytterne får det væk fra vejen og ud i rabatten eller noget.
Jeg smider jo heller ikke æbleskrog o.l. ud af vinduet på bilen, selv om det er lige så hurtigt nedbrydeligt og sviner knap så meget som lort.

Måske skal man bare have en aftale om, at det er god stil at rydde op efter sig selv og lade være med at svine mere end højst nødvendigt.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Skal hestepærer samles op?

Indlægaf kidkomb » 16. mar 2016, 06:07

Men... Jeg forstår stadig ikke hvorfor man rider på asfalt/fortov? Man trækker da hesten til man når et passende område at ride i, så man er da fri og gående til at sparke hestepærene væk? Det er ikke godt for hesten at ride på så hårdt underlag og som AD siger, så placerer man en stor stub et sted, i kanten af det grønne område man rider i, så man kan stige ordentlig op.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"