Føtex og deres returpolitik

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Føtex og deres returpolitik

Indlægaf Stars » 19. mar 2016, 13:24

Ok - jeg er stadig sur, så for mit blodtryks skyld, får I den også lige:

Sakser fra føtex's hjemmeside:
Du skal indenfor 30 dage bare medbringe varen i ubrugt stand og intakt emballage sammen med kassebonen, så bytter vi eller giver dig pengene tilbage. Vores byttegaranti gælder nonfood-varer og omfatter derfor ikke fødevarer.


Jeg var i sidste uge i Føtex Frederiksberg Centret og købe 6 bh'er til 49 kr. Stykket. Den ene model passede ikke, så jeg gik ned i Føtex på Nordre Fasanvej med bh'er og bon for at få pengene tilbage. Føtex reklamerer jo med, at det kan man indenfor 30 dage.
Men ak - fordi de 6 bh'er ikke var sat lige meget ned, og fordi det var den billigste model, der ikke passede, kunne jeg ikke få 2*49 kr tilbage, men kun 75 kr. :cuss:
Det var kundeservicechefen, der ekspederede mig, og han udstrålede tydeligt, at han fandt det rimeligt, at det skulle koste mig 23 kr at returnere de 2 bh'er. :tie:
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Føtex og deres returpolitik

Indlægaf landsbytossen » 19. mar 2016, 13:40

Det kan han sgu da ikke. Du skal have, hvad du har betalt iflg. bon.
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Føtex og deres returpolitik

Indlægaf Stars » 19. mar 2016, 13:43

Jeg tog også bh'er og bon med igen. Så må jeg jo have fat i hovedkontoret, så jeg kan få mine penge. :wacko:
2
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Føtex og deres returpolitik

Indlægaf Urtekussen » 19. mar 2016, 14:06

Skriv på deres Facebook-side, det hjælper altid
5
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Føtex og deres returpolitik

Indlægaf didas » 19. mar 2016, 14:18

Prøv at gå i en anden Føtex, du behøver ikke returnere hvor du har købt dem så vidt jeg husker. Det er jo noget fis at du ikke skal have de 49kr pr styk retur som de har kostet :stoned:
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Føtex og deres returpolitik

Indlægaf Stars » 19. mar 2016, 14:28

Urtekussen skrev:Skriv på deres Facebook-side, det hjælper altid

Det kunne jeg selvfølgelig prøve :)

Foreløbig har jeg delt min oplevelse med jer og Trustpilot :genert:
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4378
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Føtex og deres returpolitik

Indlægaf BlueBunny » 19. mar 2016, 15:34

Stod der 49kr stk, eller 6 for 276?
Hvis du har givet en stk pris, så skal de give dog samme tilbage.
Hvis det er en del af et samlet køb, så er det alt eller intet, eller evt som han foreslår ok med en difference.

Det lyder som om de har reklameret med 49kr stk. Så skal han naturligvis tilbagebetale det fulde beløb.
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Føtex og deres returpolitik

Indlægaf Stars » 19. mar 2016, 16:00

BlueBunny skrev:Stod der 49kr stk, eller 6 for 276?
Hvis du har givet en stk pris, så skal de give dog samme tilbage.
Hvis det er en del af et samlet køb, så er det alt eller intet, eller evt som han foreslår ok med en difference.

Det lyder som om de har reklameret med 49kr stk. Så skal han naturligvis tilbagebetale det fulde beløb.

De stod til 49 kr/stk.

Næste gang, jeg køber noget på tilbud i Føtex, må jeg huske at købe noget med, der er sat meget ned og returnere det.
For ifølge Kundeservicechefens lommeregner ville de 2 bh'er i den dyreste model have givet mig ca. 121 kr retur, selvom de også var mærket med 49 kr/stk. :gisp:
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Føtex og deres returpolitik

Indlægaf Flora » 19. mar 2016, 16:04

Stars skrev:
BlueBunny skrev:Stod der 49kr stk, eller 6 for 276?
Hvis du har givet en stk pris, så skal de give dog samme tilbage.
Hvis det er en del af et samlet køb, så er det alt eller intet, eller evt som han foreslår ok med en difference.

Det lyder som om de har reklameret med 49kr stk. Så skal han naturligvis tilbagebetale det fulde beløb.

De stod til 49 kr/stk.

Næste gang, jeg køber noget på tilbud i Føtex, må jeg huske at købe noget med, der er sat meget ned og returnere det.
For ifølge Kundeservicechefens lommeregner ville de 2 bh'er i den dyreste model have givet mig ca. 121 kr retur, selvom de også var mærket med 49 kr/stk. :gisp:


Du er sikker på det ikke var en erhvervpraktikant du talte med? :lol:
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Føtex og deres returpolitik

Indlægaf Stars » 19. mar 2016, 16:09

Flora skrev:
Stars skrev:
BlueBunny skrev:Stod der 49kr stk, eller 6 for 276?
Hvis du har givet en stk pris, så skal de give dog samme tilbage.
Hvis det er en del af et samlet køb, så er det alt eller intet, eller evt som han foreslår ok med en difference.

Det lyder som om de har reklameret med 49kr stk. Så skal han naturligvis tilbagebetale det fulde beløb.

De stod til 49 kr/stk.

Næste gang, jeg køber noget på tilbud i Føtex, må jeg huske at købe noget med, der er sat meget ned og returnere det.
For ifølge Kundeservicechefens lommeregner ville de 2 bh'er i den dyreste model have givet mig ca. 121 kr retur, selvom de også var mærket med 49 kr/stk. :gisp:


Du er sikker på det ikke var en erhvervpraktikant du talte med? :lol:

Da han insisterede på, at det var korrekt med de 75 kr, bad jeg om at tale med chefen. "Jeg er chefen", var hans svar, og så kunne jeg godt se, der stod kundeservicechef på hans navneskilt :ticks:
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Føtex og deres returpolitik

Indlægaf Flora » 19. mar 2016, 16:23

Stars skrev:
Flora skrev:
Stars skrev:
BlueBunny skrev:Stod der 49kr stk, eller 6 for 276?
Hvis du har givet en stk pris, så skal de give dog samme tilbage.
Hvis det er en del af et samlet køb, så er det alt eller intet, eller evt som han foreslår ok med en difference.

Det lyder som om de har reklameret med 49kr stk. Så skal han naturligvis tilbagebetale det fulde beløb.

De stod til 49 kr/stk.

Næste gang, jeg køber noget på tilbud i Føtex, må jeg huske at købe noget med, der er sat meget ned og returnere det.
For ifølge Kundeservicechefens lommeregner ville de 2 bh'er i den dyreste model have givet mig ca. 121 kr retur, selvom de også var mærket med 49 kr/stk. :gisp:


Du er sikker på det ikke var en erhvervpraktikant du talte med? :lol:

Da han insisterede på, at det var korrekt med de 75 kr, bad jeg om at tale med chefen. "Jeg er chefen", var hans svar, og så kunne jeg godt se, der stod kundeservicechef på hans navneskilt :ticks:


Det er lettere rystende :nerve:

Nå, men jeg tvivler på det er Føtex' generelle politik, så tænker du kan få dine penge tilbage i en anden Føtex, som en anden foreslår :)
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Føtex og deres returpolitik

Indlægaf Stars » 20. mar 2016, 08:10

Bonnen ser sådan ud:
Og det er jo humlen i problemet. Selvom de koster 49 kr stykket, vælger systemet at samle rabatten i en linie til sidst (hvilket iøvrigt er skide-irriterende, for der gør det noget uoverskueligt, om man har betalt den rette pris).

image.jpg


Læren må være:

Hvis jeg fremover køber noget, der måske skal byttes, købes det på hver sin bon - i dette tilfælde kunne jeg dog nok nøjes med 3 køb og ikke 6. :/
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5868

Re: Føtex og deres returpolitik

Indlægaf Velvet-Goldmine » 20. mar 2016, 10:10

Det er jo også forkert i den henseende, at hvis du kun får 75,- retur på de to BH'er, så har du automatisk givet mere end 49,- pr. stk for dem du beholder.
Nå, men jeg ville bare returnere det hele og få alle mine penge igen, og så købe dem der passede en gang til og så må han masturbere videre over sit kundeservicechefskilt alene.
6
Brugeravatar
Medd
Indlæg: 130
Tilmeldt: 24. aug 2015, 12:56
Kort karma: 18
Likede indlæg: 130

Re: Føtex og deres returpolitik

Indlægaf Medd » 20. mar 2016, 10:18

Han er måske en af de chefer, som bruger det meste af deres tid på kontoret og derfor ikke aner hvordan tingene fungerer ved kassen.

Hvis han har taget retur via bonnummeret burde det slet ikke kunne lade sig gøre, at du ikke får de 49 kr igen (hvis altså de er slået ind til 49 kr stykket, hvilket jeg godt kan se, kan være meget svært at gennemskue, når alle rabbatterne er samlet forneden).
Men lige så snart man slår bonen op på computeren og udvælger de varer, som skal returneres, bliver købsbeløbet automatisk udvalgt. Måske har han taget retur manuelt, og selv regnet beløbet ud (hvilket det lyder til, når du siger, at han har brugt lommeregner). I det tilfælde må han være dårlig til regning :)

Jeg vil vove at påstå, at du ikke vil få problemer med at få taget det retur til korrekt pris i en anden Føtex eller evt. ved en anden medarbejder i samme Føtex.
0
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6471

Re: Føtex og deres returpolitik

Indlægaf Stars » 20. mar 2016, 11:11

Medd skrev:Han er måske en af de chefer, som bruger det meste af deres tid på kontoret og derfor ikke aner hvordan tingene fungerer ved kassen.

Hvis han har taget retur via bonnummeret burde det slet ikke kunne lade sig gøre, at du ikke får de 49 kr igen (hvis altså de er slået ind til 49 kr stykket, hvilket jeg godt kan se, kan være meget svært at gennemskue, når alle rabbatterne er samlet forneden).
Men lige så snart man slår bonen op på computeren og udvælger de varer, som skal returneres, bliver købsbeløbet automatisk udvalgt. Måske har han taget retur manuelt, og selv regnet beløbet ud (hvilket det lyder til, når du siger, at han har brugt lommeregner). I det tilfælde må han være dårlig til regning :)

Jeg vil vove at påstå, at du ikke vil få problemer med at få taget det retur til korrekt pris i en anden Føtex eller evt. ved en anden medarbejder i samme Føtex.

Se - det er jo det mærkelige ved det:
Han startede med at scanne bon'en og derefter de 2 bh'er.
Så fumlede han lidt ved kassen, og ud kom en returbon på 75 kr.

At aflevere alt tilbage og købe igen, duer ikke:
1) Nogle af bh'erne er taget i brug
2) Tilbuddet var sidste uge, jeg kan ikke være sikker på at købe dem igen til samme pris.

Men jeg har heldigvis et par uger endnu til at returnere dem, så jeg skal nok nå ned i Frederiksberg Centret og få pengene igen.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?

Tilbage til "Generelt"