Hvad har du lavet af mental/emotionelt arbejde i dag?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5636

Hvad har du lavet af mental/emotionelt arbejde i dag?

Indlægaf Luffegås » 26. apr 2024, 05:24

Kunne være sjovt at samle her hvad folk går og sysler i hjernen med de har undersøgt, skal undersøge, eller andet.
Og ikke en debat om det!

Jeg lægger ud i en af de små nemme. Min datter har ondt i maven, og vi mistænker blærebetændelse, for det har jeg googlet.
Så lige nu går tankerne til kl. 8 med at planlægge hvem der ringer til lægen, får taget tisseprøve, tager hende med til lægen.
Måske vi også et år efter nu kan få givet hende 5 års vaccinen hvis hun ikke skriger og bider os.
3
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10259
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1226
Likede indlæg: 18493

Re: Hvad har du lavet af mental/emotionelt arbejde i dag?

Indlægaf .Magic. » 26. apr 2024, 05:56

Jeg har altid 117 tanker og bekymringer fordi jeg lever med angst og der er ikke langt til katastrofetanker. Min hjerne står kun stille når jeg sover.

I skrivende stund:
- Gødningsprøve på hesten. Er hun i orden? Er der mange æg? Fra hvilke orme? Skal hun behandles med noget som kan udelukke hende fra konsum? På tirsdag skal Storehunden ud til min veninde og hendes mand på miniferie fordi jeg skal til København hele onsdag og min mor skal passe Chihuahuaerne. Så skal jeg have ryddet op inden for hun kritiserer alt og jeg kan ikke overskue at rydde op og mit tøj roder. Måske skulle jeg bare blive hjemme…. Osv osv osv.
0
Kakadu
Indlæg: 3506
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 573
Likede indlæg: 10345

Re: Hvad har du lavet af mental/emotionelt arbejde i dag?

Indlægaf Kakadu » 26. apr 2024, 06:00

Indtil videre her til morgen har jeg:
Tænkt på min veninde, som har det svært og noteret mig, at jeg skal huske at ringe til hende her i formiddag.
Tænkt på formanden i den bestyrelse, jeg lige er trådt ud af og noteret mig,, at jeg skal huske at ringe til ham her i formiddag.
Tænkt på min nevø, der har været syg og noteret mig, at jeg skal huske at ringe til min bror her i formiddag.
Taget stilling til min søns hovedpine, sendt ham i seng igen og meldt ham syg.
Taget imod frustrationer fra min anden søn, der selv står for sit vasketøj og nu ikke har rene underbukser til i dag. Så meget for at udlicitere dét load.
Mindet min datter om at tage tøj på, spise, pakke taske (inkl madpakken som jeg har smurt), forholde sig til vejret herunder at pakke regnbukser på cyklen, børste tænder.
Fundet noget udslæt på hunden og noteret mig at holde øje med, om det udvikler sig.
Konkluderet at ingen kan nå at lufte hunden før i aften og derfor booket dagpleje til ham.

Hertil kommer alle de ting, min mand også tænker over, og som vi forholder os til i fællesskab.
0
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4919
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 191
Likede indlæg: 6536

Re: Hvad har du lavet af mental/emotionelt arbejde i dag?

Indlægaf Stars » 26. apr 2024, 06:01

God tråd.

Lige nu er jeg lykkeligt fri for mentalt arbejde - i går eftermiddag var det at tjekke op på, om datteren havde hentet medicin mod blærebetændelse (det havde hun ikke - big surprise :rulle: )

Senere i dag om min mors gamle seng er kommet ned, eller om jeg skal over og hjælpe ... og planlægning af madplan for de næste par dage.
0
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 9006
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1529
Likede indlæg: 25758

Re: Hvad har du lavet af mental/emotionelt arbejde i dag?

Indlægaf Madam Pomfrey » 26. apr 2024, 06:22

Forholdt mig til
- Barn der er sløj, og meldt ham syg i skolen
- samme barn der skal i erhvervspraktik næste uge, mødetider, skal han bruge sikkerhedssko, han skal huske at bede om fri fra kl 14 torsdag fordi frisør
- bestilt tid til frisør
- yngste barn og skole, skrevet at han kommer en time senere fordi søvn
- yngste barns markant bedre trivsel i skolen (glæde)
- div tanker om praktiske gøremål næste lørdag
* At jeg skal sende kæresten i have og samle op efter hunden (hans tur).
* Gad vide hvor jeg kan få fat i hvide duge, nu de var udsolgt i jysk
* Måske sykes knægten hvide tulipaner er ok, han vil nemlig ikke have for tøset pynt på bordene
*Jeg skal også ja søgt efter en der lige kan rydde af og ordne i køkkenet, måske en af de 18 åriges veninder kan hjælpe, skal huske at spørge ham
*Hunden skal til ældstes svigerfar og passes, hvem skal køre afsted med hunden og hvornår
*Jeg skal også huske at købe pølser og brød til natmad
*Brugsen i nabobyen har tilbud på div chokolade det skal jeg huske at købe i dag
*Jeg skal huske at høre den ældste hjemmeboende hvornår han er hjemme, fordi han skal hjælpe med slæbe arbejde
*Gad vide hvornår min far har aftalt at vi skal hente teltet

Og sikkert mange flere ting end det, jeg har kun været vågen en god times tid
Men man tænker godt når man går med hunden :genert:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3786
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8241

Re: Hvad har du lavet af mental/emotionelt arbejde i dag?

Indlægaf Anilara » 26. apr 2024, 07:03

Burde jeg stå op kl 9 eller 9:30.
3
Masser af.
Ikke "massere af"... Ffs.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13095
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3551
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56293
Kontakt:

Re: Hvad har du lavet af mental/emotionelt arbejde i dag?

Indlægaf Ado » 26. apr 2024, 07:13

Restitueret efter psykologsamtale i går. Det var noget af det mest intense jeg længe har oplevet. Men på en god måde.
7
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20624
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 770
Likede indlæg: 44216

Re: Hvad har du lavet af mental/emotionelt arbejde i dag?

Indlægaf paint » 26. apr 2024, 08:17

Vores lejlighed i Reggio Calabria. Vi overtog lejligheden efter min kærestes ældre familiemedlem, der er flyttet til Rom, til sine børn/børnebørn. Hun har efterladt nogle frygtelige, gamle italienske møbler – som hun har pudset og poleret på i mange år. Hun har tænkt, at det var en 'gave' til os. Det er ”meget fine møbler” iflg. hende.
Problemet er, at vi ikke vil have dem stående – kun et enkelt eller måske to. Vi vil dog nødigt fornærme hende ved bare, at smide dem ud. Tænk, hvis hun kommer på besøg, De værste af dem, har vi sat ind i et lille værelse. Lige nu lurer vi på at smide dem alle ind i samme værelse. Min kæreste er ved at undersøge sandsynligheden for, at hun kunne finde på at besøge os. Grande dilemma. :gruble:
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5636

Re: Hvad har du lavet af mental/emotionelt arbejde i dag?

Indlægaf Luffegås » 26. apr 2024, 09:57

Holdt øje med tiderne for spisetid (og tænkt over hvad mad hun mon gider spise i dag), drikketid, og nu sovetid for yngstebarnet. Jeg kan ikke putte hende, så har nu to gange påmindet min mand om det snart er tid, og nu 3. gang måtte jeg decideret sige "hvornår kan jeg forvente du putter hende?".
Tilgengæld virker det til min mand har overtaget at arbejdet i dag med at minde den store om at hun skal tisse så hun ikke tisser i bukserne. Testen viste ikke blærebetændelse. Så nu må vi begge sørge for at udfylde tisse og væskeskema i weekenden og jeg må indrømme jeg allerede har glemt det.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2889
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 234
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5636

Re: Hvad har du lavet af mental/emotionelt arbejde i dag?

Indlægaf Luffegås » 26. apr 2024, 13:22

-Lavet indkøbsseddel hvor der deri skulle tænkes på mad og snacks til hele weekenden.
- jongleret kalenderstyring for næste uge, da jeg pludselig fik besked på at få taget blodprøve så jeg er klar til snarlig operation.
Og apropos den operation skal jeg nu til at beslutte mig for hvem af de to bedstemødre der skal have børnene, og hvordan det skal koordineres.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5695
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1492
Likede indlæg: 23072

Re: Hvad har du lavet af mental/emotionelt arbejde i dag?

Indlægaf POCKETKITTEN » 26. apr 2024, 17:08

Har hhv. researchet, bestilt gaver og pakket ind til fire af min mands nevøer og niecer.

Alternativet var, at to af dem ikke fik en gave, fordi min mand ikke mener, man behøver give, når man melder afbud til selve den dag, der inviteres til, selvom man ser dem relativt kort efter. Jeg synes, de skal have en gave, når det er små børn.

De to andre ville alternativt bare have fået en mindre gave, fordi jeg er ude i god tid og undersøger tilbud for at kunne give den bedst mulige gave. Det går min mand slet ikke op i.

Det er ting, jeg pådutter mig selv, så ved ikke, om det tæller.

Har også booket tid til babys vaccine, hvilket indebar at undersøge, hvornår min mand kan komme med - og hvor tæt på selve tremånedersdagen, vaccinen skal gives.

Har derudover bestilt en stak nyt tøj til storesøster, da jeg ikke havde opdaget, at hun har sprunget en størrelse over, fordi min mand klæder hende på og afleverer hver morgen for tiden. Det indebar en del overvejelser, gennemgang af garderoben og søgen rundt efter tilbud.

Har også researchet meget på sko, da min ældste i øjeblikket kun har fodtøj med for, som passer. Og det er allerede for varmt flere dage.

Mest opslidende har jeg overvejet for og imod at holde barnedåb på enten restaurant eller i sognegård. Det ene æder det meste af vores opsparing, det andet æder hele vores overskud. Det er en svær beslutning.
1
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Marengs
Indlæg: 230
Tilmeldt: 23. feb 2024, 09:22
Kort karma: 14
Likede indlæg: 327

Re: Hvad har du lavet af mental/emotionelt arbejde i dag?

Indlægaf Marengs » 26. apr 2024, 17:34

Jeg tror ikke helt, jeg forstår de her ting. Der er meget, der involverer jeres partner og børn. Taler I så ikke med jeres partner om det? Så det er ting, der er fælles “load”?

F.eks. vaccinationer ville poppe op i min kalender, fordi jeg er kalendersystem og det var min mand ikke. Så ville tale om, hvem der havde tid, blive enige - og den der havde tid, bestilte tid til lægen og tog afsted.

I opgaven er der vel fem minutters load, ti minutters aftale med en læge - og så selve opgaven som pga afstanden til læge ville tage 3 timers tid.

Selv hvis alt andet end opgaven var min mental load, ville jeg jo vinde tidsmæssigt ved at tage loadet og lade manden klare opgaven.

Sådan synes jeg umiddelbart det er med mange af opgaverne
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 17066
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1080
Likede indlæg: 21318

Re: Hvad har du lavet af mental/emotionelt arbejde i dag?

Indlægaf Misantropen » 26. apr 2024, 17:44

Marengs skrev:Jeg tror ikke helt, jeg forstår de her ting. Der er meget, der involverer jeres partner og børn. Taler I så ikke med jeres partner om det? Så det er ting, der er fælles “load”?

F.eks. vaccinationer ville poppe op i min kalender, fordi jeg er kalendersystem og det var min mand ikke. Så ville tale om, hvem der havde tid, blive enige - og den der havde tid, bestilte tid til lægen og tog afsted.

I opgaven er der vel fem minutters load, ti minutters aftale med en læge - og så selve opgaven som pga afstanden til læge ville tage 3 timers tid.

Selv hvis alt andet end opgaven var min mental load, ville jeg jo vinde tidsmæssigt ved at tage loadet og lade manden klare opgaven.

Sådan synes jeg umiddelbart det er med mange af opgaverne

Der er jo stor forskel på hvor stort den enkeltes overskud er samt hvor meget besvær man oplever ved de opgaver. Derfor skal man nok passe på med at sammenligne sig selv for meget med det andre ikke kan eller orker. Altså for en der elsker at gøre rent, organisere og lave mad vil byrden ved de opgaver jo selvsagt være mindre end hos familier der fx ikke har den store viden eller interesse om madlavning, har en lav indkomst og derfor skal bruge længere tid på planlægning af madplan, indkøb osv.
7
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14780

Re: Hvad har du lavet af mental/emotionelt arbejde i dag?

Indlægaf Pjeps » 26. apr 2024, 20:53

Altså jeg har både planlagt, organiseret og tænkt på andre mennesker i løbet af dagen, men jeg anser det ikke som “ mentalt arbejde”. For mig er det livsvilkår. Måske fordi jeg bor alene og ved at alt afhænger af mig selv. Jeg har aldrig haft nogen til at aflaste mig på det område, skal ting gøres, så skal jeg gøre det selv, hele processen fra overvejelser, til planlægning til udførsel. Hvis ikke jeg bestiller tid til tandlægen, ja så kommer jeg ikke til tandlægen , og det er jo for dumt.

Der kan være vældig mange ting der fylder inde i hovedet, især de sidste mange måneder med flytning, håndværkere osv, men tingene skal jo gøres, og når det presser mig for meget, så gør jeg nogen af de ting der giver mig ro og balance for at jævne ud.

Når jeg vinder euro jackpotten , så skal jeg have en personlig assistent til at tage sig af de dødsyge ting der bare skal gøres.
0
:ninja:
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 1289
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 249
Likede indlæg: 4243

Re: Hvad har du lavet af mental/emotionelt arbejde i dag?

Indlægaf Galoldriel » 27. apr 2024, 07:42

Vi har en familikalender, og den er temmelig vigtig at holde opdateret, fordi det er et nødvendigt hjælpemiddel til vores glemsomme hjerner.

Så jeg besluttede mig for at skrive aftaler ind for maj, og kunne til min store overraskelse se, at min mand allerede havde skrevet nogle af både sine egne og fælles aftaler på. Det er normalt kun mig, der gør den slags (skaber overblik over vores planer) og hvis jeg ikke gør det, bliver det ikke gjort trods gode hensigter.

But not today! :banan:
5
“I’m a man who discovered the wheel and built the Eiffel Tower out of metal and brawn. That’s what kind of man I am. You’re just a woman with a small brain. With a brain a third the size of us. It’s science.”

- Ron Burgundy

Tilbage til "Generelt"