Debattens losseplads

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Debattens losseplads

Indlægaf sigge » 18. dec 2017, 13:05

KitKat skrev:Jeg overvejer at skifte læge, men vakler.

Nuværende læge har indført "straks-tider" hvilket betyder at "man skal ringe mellem 8 og 9 om morgenen og så får man en tid samme dag."
-man kan ikke længere bestille tid "frem i tiden" og muligheden for at booke tider online er også væk.
Jeg ringede i morges for at bestille tid til en konsultation, og var nr. 27 i køen så jeg gav op.

Det er 3. gang i år jeg har overvejet at et lægebesøg ville være relevant, og 3. gang jeg har droppet det pga de forb.... strakstider!


Men, jeg er glad for, og tryg ved, min læge (når jeg altså rent faktisk konsulterer hende) og det koster 200,- at skifte.

Så nu ved jeg ikke helt om jeg er nok irriteret over strakstiderne, til at betale 200,- for at slippe min dygtige læge...


Det lyder virkelig også som et belastende system, det har de også indført hos mine forældres læge. Jeg fatter det virkelig ikke.

Hos min læge afskaffede de telefontiden fra 8-9 for et par år siden. Så nu kan man ringe hele dagen, og så bliver man stillet om til en læge, hvis der er en ledig, og ellers kan man blive ringet op. Og heldigvis har man stadig mulighed for at booke tider online - også lang ud i tiden. Jeg er rigtigt glad for min læge, men jeg tror også, jeg ville overveje at skifte, hvis de indførte det system, de har hos din. Men hvis det tilsyneladende er den nye standard, kan det måske med tiden blive svært at finde en, som ikke kører sådan.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Debattens losseplads

Indlægaf KitKat » 18. dec 2017, 13:11

Vira skrev:Kan man slet ikke bestille en tid frem i tiden? :forvirret: Det lyder virkelig mærkeligt hvis jeg har forstået det korrekt


Niks. Ikke til lægerne, i hvert fald. Sygeplejersker som tager blodprøver og den slags kan man stadig booke frem i tiden, og måske vist også særlige ting som kørekortundersøgelse.

Men en ganske almindelig: "Jeg har det ret skidt, men har kalenderen fuld af møder i dag og i morgen, så jeg booker lige tid til en snak med lægen på mandag" dét kan man ikke længere.
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Debattens losseplads

Indlægaf KitKat » 18. dec 2017, 13:19

Vira skrev:Det lyder helt skævt det der. Der må da være masser af mennesker der kommer i klemme, fordi de fx helst skal varsle lægebesøg i god tid på fx. arbejdspladsen, eller skal have en barnepige eller hvad ved jeg. Jeg har aldrig hørt om noget lignende :gruble:


Jeg er helt enig, og har virkelig rodet rundt på deres hjemmeside for at finde et eller andet sted hvor mulighed for at bestille frem i tid alligevel blev nævnt, men det er helt væk.

Det går så lige op for mig nu, at selv hvis jeg var blevet hængende som nr. 27 i køen, kunne jeg jo ikke engang være sikker på at komme ind til min egen læge, for "hvis egen læge ikke har flere tider får man en tid hos en af de andre, ledige læger i stedet"
-det gjorde det så lidt nemmere at afgøre om jeg skal skifte eller ej... :(
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Debattens losseplads

Indlægaf KitKat » 18. dec 2017, 13:26

Vira skrev:Nej det er jo det. Men når du kommer igennem til sekretæren kan han/hun så heller ikke give dig en tid frem i tiden? det lyder fuldstændig forrykt. Og det omvendte af min læge, der kan man som regel først få en tid 6-7 uger frem :nerve:


Jeg må indrømme, at jeg ikke har forsøgt at udfordre det. På hjemmesiden skriver de at det ikke er muligt, og jeg har ikke været ihærdig nok til at gide hænge i kø som nr. 20+ for at finde ud af det, så det kan selvfølgelig være at de stadig booker frem i tid men bare ikke skilter med det :genert:
0
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Lys » 18. dec 2017, 13:28

KitKat skrev:
Vira skrev:Nej det er jo det. Men når du kommer igennem til sekretæren kan han/hun så heller ikke give dig en tid frem i tiden? det lyder fuldstændig forrykt. Og det omvendte af min læge, der kan man som regel først få en tid 6-7 uger frem :nerve:


Jeg må indrømme, at jeg ikke har forsøgt at udfordre det. På hjemmesiden skriver de at det ikke er muligt, og jeg har ikke været ihærdig nok til at gide hænge i kø som nr. 20+ for at finde ud af det, så det kan selvfølgelig være at de stadig booker frem i tid men bare ikke skilter med det :genert:



Kan du ikke booke online? Sådan fungerer det hos min læge - man får altid tid samme dag eller dagen efter. Det kræver selvfølgelig fleksibilitet i forhold til job, men hvis jeg vil have en tid på mandag, booker jeg bare først i weekenden. Jeg elsker det.
0
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Debattens losseplads

Indlægaf KitKat » 18. dec 2017, 13:33

Lys skrev:Kan du ikke booke online? Sådan fungerer det hos min læge - man får altid tid samme dag eller dagen efter. Det kræver selvfølgelig fleksibilitet i forhold til job, men hvis jeg vil have en tid på mandag, booker jeg bare først i weekenden. Jeg elsker det.


Desværre ikke. Ved online booking kan jeg kun vælge mellem de forskellige sygeplejersker eller fyssen :gruble:

Edit: Før i tiden havde de netop online booking til lægerne også, det var fantastisk :)
0
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Maria86 » 18. dec 2017, 19:53

Ved min læge er det sådan at du kan møde op to gange om dagen. hvis der er små ting. som kræver en læge men ikke 15 minutter. Det har jeg godt nok brugt en del. Det er ting som tager 5 minutter eller der under. og det virker.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Daine » 18. dec 2017, 20:29

Vira skrev:
KitKat skrev:
Vira skrev:Det lyder helt skævt det der. Der må da være masser af mennesker der kommer i klemme, fordi de fx helst skal varsle lægebesøg i god tid på fx. arbejdspladsen, eller skal have en barnepige eller hvad ved jeg. Jeg har aldrig hørt om noget lignende :gruble:


Jeg er helt enig, og har virkelig rodet rundt på deres hjemmeside for at finde et eller andet sted hvor mulighed for at bestille frem i tid alligevel blev nævnt, men det er helt væk.

Det går så lige op for mig nu, at selv hvis jeg var blevet hængende som nr. 27 i køen, kunne jeg jo ikke engang være sikker på at komme ind til min egen læge, for "hvis egen læge ikke har flere tider får man en tid hos en af de andre, ledige læger i stedet"
-det gjorde det så lidt nemmere at afgøre om jeg skal skifte eller ej... :(

Nej det er jo det. Men når du kommer igennem til sekretæren kan han/hun så heller ikke give dig en tid frem i tiden? det lyder fuldstændig forrykt. Og det omvendte af min læge, der kan man som regel først få en tid 6-7 uger frem :nerve:

Sådan er det også blevet i mit lægehus. Man kan booke tid til sygeplejerske-ting (blodprøver, tests mv) og man kan booke frem i tiden, hvis man er 1. gravid eller 2. Kronisk syg. Gætter på, det er fordi der kan være ‘deadlines’ der skal overholdes. Ellers får man en tid samme dag, typisk til den åbne konsultation midt på dagen ... som jo så ikke er så åben mere.
Jeg har kun haft brug for det én gang og der var det til noget, hvor det var ligegyldigt hvilken læge jeg snakkede med. Ellers har jeg kun haft sygeplejeskekonsultationer.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Debattens losseplads

Indlægaf lillebjoern » 18. dec 2017, 21:32

Min læge er også overgået til den der "book en tid samme dag". Og det er bare lidt svært i en stresset hverdag, for når man ringer op, ved man ikke om man bliver indkaldt til en tid 09.30 eller 16.00. Så man kan jo absolut ingen planer lægge for den dag. Det er sgu for dårligt. Jeg tænker også på, hvordan det mon letter lægernes arbejde? Er det ikke bedre at vide, hvilke patienter man får i løbet af dagen?
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Muddi
Indlæg: 3438
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2513

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Muddi » 4. jan 2018, 20:11

Min læge er fantastisk. Jeg skiftede sidste forår, fordi min tidligere kun kunne give mig en “akut tid” ugen efter, og jeg længe havde være træt af, hele tiden at blive kastet ind til forskellige læger, selvom jeg bookede til en bestemt.

Det lægeskift er det bedste jeg har gjort for mig selv, længe. Hun er SÅ sød og omsorgsfuld, og spørger ind til ting vi har snakket om ved tidligere konsultationer. Når man ringer til sekretæren og beder om en tid ved lægen (der er også en læge studerende man kan blive sendt ind til, hvis man ikke spørger om en specifik) samme dag, gør hun sig virkelig umage med at klemme en ind.

Var idag med min umulige psyke, og der mindede hun mig om, at hun var der hver dag, hvis jeg fik brug for hende. Og hun gav mig en tid i morgen tidlig, inden jeg skal på arbejde. Bare for at støtte mig :lun:
7
Brugeravatar
musling
Indlæg: 3113
Tilmeldt: 10. jan 2017, 18:00
Kort karma: 180
Likede indlæg: 2295

Re: Debattens losseplads

Indlægaf musling » 8. jan 2018, 18:14

Vira skrev:Jeg har set Kirsten Siggaard i dag, hold nu op hun ser meget meget yngre ud end hun er :8: :8: :D

Måtte lige google da jeg kom hjem, for det var lige før jeg var ude i at vi næsten måtte være jævnaldrende (hvilket dog harmonerer meget dårligt med at jeg kan huske hende fra ALLE melodix grandprix da jeg var barn :lol:) Hun er 63, men kunne næsten ligeså godt ligne en der var barn da jeg var barn, og jeg er "kun" 42 :lol:


Ja, hun holder sig godt. :)
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Spjaerten » 8. jan 2018, 19:04

musling skrev:
Vira skrev:Jeg har set Kirsten Siggaard i dag, hold nu op hun ser meget meget yngre ud end hun er :8: :8: :D

Måtte lige google da jeg kom hjem, for det var lige før jeg var ude i at vi næsten måtte være jævnaldrende (hvilket dog harmonerer meget dårligt med at jeg kan huske hende fra ALLE melodix grandprix da jeg var barn :lol:) Hun er 63, men kunne næsten ligeså godt ligne en der var barn da jeg var barn, og jeg er "kun" 42 :lol:


Ja, hun holder sig godt. :)


Det ville vi alle gøre i den alder med BOTOX osv
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Debattens losseplads

Indlægaf dgd2007 » 8. jan 2018, 20:36

Spjaerten skrev:Det ville vi alle gøre i den alder med BOTOX osv

Jeg synes nu mest, botox får folk til at se lidt "sære" ud. Men jeg vil da gerne tro, hun har gjort forskellige ting ... Ikke at det er en stor ting, men det forekommer mig fx at hun fik "slettet" sit mellemrum mellem fortænderne, hvilket elletrs var noget af det, der fik hende til at se ret charmerende ud oprindeligt. :gruble:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Debattens losseplads

Indlægaf dgd2007 » 9. jan 2018, 15:30

Vira skrev:[...]
Det der mellemrum mellem tænderne, var der ikke noget med hun fik det fjernet fordi hun skulle ligne en anden til en musical eller noget i den stil hvor hun skulle spille en rolle, og så valgte hun bare at beholde det :gruble:

Jeg bliver lidt i tvivl. Det kan være, jeg blander hende sammen med en anden. :gruble:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Debattens losseplads

Indlægaf dgd2007 » 9. jan 2018, 16:22

Vira skrev:Det der med mellemrummet føler jeg mig ret sikker på, så det kan godt ske det er en anden sangerinde du tænker på :)

Ja, jeg tror, du har ret. Hende jeg tænkte på, var også lidt mere "bredhovedet", men hun har vist også været Grand Prix-sanger.

EDIT: muligvis Hanne Boel
0

Tilbage til "Generelt"