Debattens losseplads

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Lurende Peber » 10. maj 2016, 18:36

Fyrst Eberhard skrev:Pensionisttilværelsen behøver ikke være kedelig.
Det er simpelthen for dååårligt, at der ikke er et pegebillede! :sur:
1
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25731

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Delfin » 10. maj 2016, 22:27

Guldfisk skrev:
Flora skrev:
Tibbler skrev:
Delfin skrev:Jeg stod på stationen i morges og gloede på den plakat, mens jeg fik mig et biligt grin. Dels pga hunden, men den gråhårede bessefar han ser mig noget mørklødet ud, mon han nu også er rigtig dansker i 17 generationer? Pigen er også en smule mørk det, når man ser plakaten i virkeligheden :D

Billede


Hvad er familierelationerne på det billede? :gruble:


De to voksne i midten er mor og far. Den lille pige, den lille dreng og pigen med det lange lyse hår er deres tre børn. De gamle bagest i billedet er farens forældre, som har svært ved at give slip på deres søn og derfor altid er med på familiebillederne. Den unge mand bagest i billedet med ternet skjorte er fætter Gustav som ikke har nogen familie selv og derfor trænger sig på så tit han kan komme til det. Familien er lidt trætte af det, men ingen siger noget fordi børnene er glade for Gustavs hund som ses forrest i billedet.

Eller...det var i hvert fald sådan jeg tolkede det :genert:


Ej, den gamle mand bagest er kæreste med hende, han har armen om. De er i et trevejsforhold med den siddende mand, der tidligere har været gift med siddende kvinde. De har sammen drengen foran.
Siddende kvinde er i nyt forhold med manden bag hende. Kvinden bag hende er hendes mor, der hellere ville, at hun stadig var sammen med siddende mand.
Hunden er købt til drengen af hans forældre som kompensation for de rodede familieforhold. Men den bider, og han vil derfor helst sidde på mindst armslængde af den. Det synes forældrene dog er noget pjat, og de presser ham til at klappe den på familiebilleder.

Pigen til venstre er urelateret.


De fire personer bagerst står parvis med deres kærester. Den mørkhårede kvinde er barn af bessefars 1. ægteskab og manden ved siden af hende er hendes kæreste og barn af bessemors 1. ægteskab. Pigen til venstre er barn af bessefar og hans kone nr. 3. Det er hende på billedet. Han er mest til unge kvinder. Drengen er adopteret af parret øverst til venstre, da bessemor desværre havde nået sidste salgsdag, inden de blev gift.
3
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6633

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Sophaya » 11. maj 2016, 16:14

Jeg får det faktisk lidt skidt bare af at se navnet "splatklat-tråden" på forsiden. Jeg er mega sart med sådan noget. Da jeg opdagede tråden var jeg lige vågnet fra en lur, så havde ikke lige fattet hvad det var før jeg trykkede. Puha, jeg kom hurtigt ud igen - med kvalme :panik:
6
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Firebird » 13. maj 2016, 08:00

Sophaya skrev:Jeg får det faktisk lidt skidt bare af at se navnet "splatklat-tråden" på forsiden. Jeg er mega sart med sådan noget. Da jeg opdagede tråden var jeg lige vågnet fra en lur, så havde ikke lige fattet hvad det var før jeg trykkede. Puha, jeg kom hurtigt ud igen - med kvalme :panik:


Du er også lidt sart hvad den slags ting angår. Vil du se en fod med et diabetisk fodsår? :) (Sorry. Ku ik la vær :genert: )
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6633

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Sophaya » 13. maj 2016, 08:12

Firebird skrev:
Sophaya skrev:Jeg får det faktisk lidt skidt bare af at se navnet "splatklat-tråden" på forsiden. Jeg er mega sart med sådan noget. Da jeg opdagede tråden var jeg lige vågnet fra en lur, så havde ikke lige fattet hvad det var før jeg trykkede. Puha, jeg kom hurtigt ud igen - med kvalme :panik:


Du er også lidt sart hvad den slags ting angår. Vil du se en fod med et diabetisk fodsår? :) (Sorry. Ku ik la vær :genert: )


Jeg er meget sart, og jeg står gerne ved det :lol: du holder bare de fødder væk!!!
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Studsgaard » 13. maj 2016, 18:22

Morer mig over at klare jelly Bean Challenge med sønnerne bedre end dem. :fløjt:
Mellemsten endte med at stå og brække sig i skraldespanden :lol: :lol:
Jeg vidste bare han ikke kunne klare hvis han fik hundemad smag, han kan ikke engang klare lugten :D og ja jeg fik også de klamme smag, så det var ikke fordi jeg var mere heldig end dem
2
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14436

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Mangoness » 14. maj 2016, 06:16

Studsgaard skrev:Morer mig over at klare jelly Bean Challenge med sønnerne bedre end dem. :fløjt:
Mellemsten endte med at stå og brække sig i skraldespanden :lol: :lol:
Jeg vidste bare han ikke kunne klare hvis han fik hundemad smag, han kan ikke engang klare lugten :D og ja jeg fik også de klamme smag, så det var ikke fordi jeg var mere heldig end dem


Jeg tør ikke spise dem med bræk og rådne æg - så dem bider jeg bare midt over og lugter til dem for at afgøre, om jeg tør at spise dem! :genert:

Alt andet skal jeg nok indtage - men bare ikke bræk og rådne æg! :lol:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Studsgaard » 14. maj 2016, 08:19

Mangoness skrev:
Studsgaard skrev:Morer mig over at klare jelly Bean Challenge med sønnerne bedre end dem. :fløjt:
Mellemsten endte med at stå og brække sig i skraldespanden :lol: :lol:
Jeg vidste bare han ikke kunne klare hvis han fik hundemad smag, han kan ikke engang klare lugten :D og ja jeg fik også de klamme smag, så det var ikke fordi jeg var mere heldig end dem


Jeg tør ikke spise dem med bræk og rådne æg - så dem bider jeg bare midt over og lugter til dem for at afgøre, om jeg tør at spise dem! :genert:

Alt andet skal jeg nok indtage - men bare ikke bræk og rådne æg! :lol:


Lige de to slags der fik manden fornøjelsen af at tage med drengene - han var virkelig også ved at gå til over den med rådne æg :D :fløjt:
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Lulu » 14. maj 2016, 09:58

Mangoness skrev:
Studsgaard skrev:Morer mig over at klare jelly Bean Challenge med sønnerne bedre end dem. :fløjt:
Mellemsten endte med at stå og brække sig i skraldespanden :lol: :lol:
Jeg vidste bare han ikke kunne klare hvis han fik hundemad smag, han kan ikke engang klare lugten :D og ja jeg fik også de klamme smag, så det var ikke fordi jeg var mere heldig end dem


Jeg tør ikke spise dem med bræk og rådne æg - så dem bider jeg bare midt over og lugter til dem for at afgøre, om jeg tør at spise dem! :genert:

Alt andet skal jeg nok indtage - men bare ikke bræk og rådne æg! :lol:


Jeg syntes faktisk hundemaden var den værste. De andre var fæle men når de var spist var de væk. Hundeslagsmål blev bare ved med at smage.
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14436

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Mangoness » 14. maj 2016, 12:41

Lulu skrev:
Mangoness skrev:
Studsgaard skrev:Morer mig over at klare jelly Bean Challenge med sønnerne bedre end dem. :fløjt:
Mellemsten endte med at stå og brække sig i skraldespanden :lol: :lol:
Jeg vidste bare han ikke kunne klare hvis han fik hundemad smag, han kan ikke engang klare lugten :D og ja jeg fik også de klamme smag, så det var ikke fordi jeg var mere heldig end dem


Jeg tør ikke spise dem med bræk og rådne æg - så dem bider jeg bare midt over og lugter til dem for at afgøre, om jeg tør at spise dem! :genert:

Alt andet skal jeg nok indtage - men bare ikke bræk og rådne æg! :lol:


Jeg syntes faktisk hundemaden var den værste. De andre var fæle men når de var spist var de væk. Hundeslagsmål blev bare ved med at smage.


Den havde jeg sjovt nok ingen problemer med, selvom man fik lidt hundemads-ånde bagefter - men nu har jeg også prøvet at smage lidt på min (nu afdøde) hunds hundemad før :blush: :fløjt:

...jeg forstår dog godt, hvorfor den hellere ville have vores mad :genert:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6505
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14436

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Mangoness » 14. maj 2016, 12:49

Studsgaard skrev:
Mangoness skrev:
Studsgaard skrev:Morer mig over at klare jelly Bean Challenge med sønnerne bedre end dem. :fløjt:
Mellemsten endte med at stå og brække sig i skraldespanden :lol: :lol:
Jeg vidste bare han ikke kunne klare hvis han fik hundemad smag, han kan ikke engang klare lugten :D og ja jeg fik også de klamme smag, så det var ikke fordi jeg var mere heldig end dem


Jeg tør ikke spise dem med bræk og rådne æg - så dem bider jeg bare midt over og lugter til dem for at afgøre, om jeg tør at spise dem! :genert:

Alt andet skal jeg nok indtage - men bare ikke bræk og rådne æg! :lol:


Lige de to slags der fik manden fornøjelsen af at tage med drengene - han var virkelig også ved at gå til over den med rådne æg :D :fløjt:


På YouTube er det som regel lige de to smage, som gør, at folk løber mod den nærmeste skraldespand - så jeg tør slet ikke spise dem af frygt for at blive et bræk-monster :-D

Jeg har dog masser af jelly beans tilbage, som jeg gerne afsætter til interesserede :slem:

(indtil videre har det ikke været en succes - for der er ingen, som vil smage dem! :lol: )
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7577
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1899
Likede indlæg: 24630

Re: Debattens losseplads

Indlægaf LaScrooge » 16. maj 2016, 13:27

Jeg leder efter en tråd: en dansk blogger, en ung kvinde, som blev kærester med en fyr der har en minecraft-kanal på youtube. Hun blev gravid, hun aborterede, de prøvede igen og så gik de fra hinanden?

Nogen der kan huske noget?

Den er et par måneder gammel, men var aktiv også for en måneds tid siden.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7577
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1899
Likede indlæg: 24630

Re: Debattens losseplads

Indlægaf LaScrooge » 16. maj 2016, 13:39

Rikke skrev:Jeg tror den er røget, fordi trådstarteren fik slettet sine indlæg.


Åh. Æv. Kan du huske hvem den unge kvinde var? Leder efter hendes blog, men er helt blank på ting at søge på, der ikke giver 1000 resultater.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Wizzze » 16. maj 2016, 16:41

LaScrooge skrev:
Rikke skrev:Jeg tror den er røget, fordi trådstarteren fik slettet sine indlæg.


Åh. Æv. Kan du huske hvem den unge kvinde var? Leder efter hendes blog, men er helt blank på ting at søge på, der ikke giver 1000 resultater.


http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/f ... er/6083062

http://fielaursen.dk/2016/05/status-paa-mit-liv/

Hun er vist mere eller mindre fast gæst i ekstrabladet, så derigennem er hun nem at finde. Ved ikke om de samarbejder, eller om eb bare udnytter at hun ikke er særlig gammel og derfor måske mangler noget filter og omtanke i hvad hun deler med offentligheden :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14791
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24895

Re: Debattens losseplads

Indlægaf sigge » 17. maj 2016, 07:14

Apropos tråden om at kalde sig selv Hr på en flybillet, selvom man er kvinde: Jeg har lige udnævnt mig selv til professor. :-D Når nu en netbutik insisterer på, at der skal en titel foran ens navn og valgmulighederne er "Hr, Fru (ikke bare Fr., men decideret Fru), Prof. og Dr.", så synes jeg Prof. kan være lige så godt som Fru, når jeg nu ikke er gift.
5
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"