Debattens losseplads

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Debattens losseplads

Indlægaf LadyFox » 16. aug 2018, 19:08

Tidligere sad der en mand helt alene foran Netto og fortalte sig selv morfar vittigheder, efter hver vittighed grinte han højt og længe, sådan at man kunne forstille sig at han snart fik ondt i maven af grin.

Jeg gad godt have den evne til at underholde mig selv.
10
...
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14698
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Flora » 5. sep 2018, 10:16

Hvordan mon egentlig begrebet "onkelhumor" er opstået? :gruble:

Onkel bliver man jo, hvis bare man er mand og ens bror eller søster får et barn, og det er da sært, hvis man skulle ændre humor pga. noget, man ikke selv har haft noget med at gøre :stoned: :D
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5378
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10391

Re: Debattens losseplads

Indlægaf lillebjoern » 5. sep 2018, 10:51

Flora skrev:Hvordan mon egentlig begrebet "onkelhumor" er opstået? :gruble:

Onkel bliver man jo, hvis bare man er mand og ens bror eller søster får et barn, og det er da sært, hvis man skulle ændre humor pga. noget, man ikke selv har haft noget med at gøre :stoned: :D


Jeg har altid tænkt det som at "onkelhumor" er opstået ud fra idéen om, at der til familiefester o. lign. altid sidder den der platte/perverse/prollede onkel, som skal komme med diverse platte vittigheder og kommentarer, og derudover altid griner over sine egne jokes.
2
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14698
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Flora » 5. sep 2018, 11:20

lillebjoern skrev:
Flora skrev:Hvordan mon egentlig begrebet "onkelhumor" er opstået? :gruble:

Onkel bliver man jo, hvis bare man er mand og ens bror eller søster får et barn, og det er da sært, hvis man skulle ændre humor pga. noget, man ikke selv har haft noget med at gøre :stoned: :D


Jeg har altid tænkt det som at "onkelhumor" er opstået ud fra idéen om, at der til familiefester o. lign. altid sidder den der platte/perverse/prollede onkel, som skal komme med diverse platte vittigheder og kommentarer, og derudover altid griner over sine egne jokes.


Ja, du har sikkert ret. Det virker bare spøjst, for det er jo ikke det er at være onkel, der skaber den platte humor :D
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3055

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Thestral » 5. sep 2018, 16:26

Jeg har lige spist en liter is :genert:
4
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Daine » 5. sep 2018, 18:22

Thestral skrev:Jeg har lige spist en liter is :genert:

Sådan! Sejt gjort :gogo: :lol:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14670
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Debattens losseplads

Indlægaf sigge » 7. sep 2018, 21:28

Her til aften var jeg så træt, at jeg ikke orkede st børste tænder og gå i seng, før jeg havde taget en halv times lur på sofaen. Nu har jeg slæbt mig i seng, så godnat til jer. :træt:
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Debattens losseplads

Indlægaf LadyFox » 12. sep 2018, 16:31

De sidste 4½ uge er jeg konstant blevet kaldt:
Nanna.
Nadia.
Nabila.
Nani.
Nina.
Nuddi.
Nuggi.
Nagina.

Kun de to sidste er for at drille. Resten fordi mit dåbsnavn åbenbart pludselig er vanvittigt svært at finde ud af. :stoned:
0
...
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Debattens losseplads

Indlægaf ExCoastal » 16. sep 2018, 08:45

Tilbage i de midt/sene 70ere var man som ung enten flipper (hippie), rocker eller disker (disco). Problemet var så, hvis man var mest til rock eller hippiemusik, så måtte man indse, at for at få fat på pigerne, så var disco alt eller intet.

70erne og 80erne var dybt promiskiøse årtier, som ung var sex nærmest ubegrænset, og disco var svaret. Ser du nogenlunde anstændig ud og kan du danse? Din chance for et score i aften er nærmest garanteret :lol:

Intet er forandret, dengang var der bare ingen Facebook og den slags :lol:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Debattens losseplads

Indlægaf dgd2007 » 17. sep 2018, 00:59

Flora skrev:Hvordan mon egentlig begrebet "onkelhumor" er opstået? :gruble:

Onkel bliver man jo, hvis bare man er mand og ens bror eller søster får et barn, og det er da sært, hvis man skulle ændre humor pga. noget, man ikke selv har haft noget med at gøre :stoned: :D

Mit gæt: en onkel til familiefest kan jo godt være sådan en som børnene tænker: "Ej, hvorfor skal han være med?"
- og kan som sådan godt være lidt i familie med en der prøver at bryde isen med lidt jokes. :)
Men hvis det nu var far eller mor, ville børnene jo bare tænke, nå ja, sådan er de jo.

Men i tråden med vandede vitser på Debatten bliver det jo for øvrigt kaldt "morfarhumor" :)
2
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Debattens losseplads

Indlægaf ExCoastal » 27. sep 2018, 05:00

Har netop hørt om den fantastiske historie om Harry og hans hest Snowman. Han købte tilbage i 50erne en hest, der ellers var på vej til limfabrikken for $80, da han mente den kunne bruges på en rideskole. Hesten var totalt uegnet, det eneste den kendte til var at trække en plov. Men den havde et helt skjult talent, den kunne springe på allerhøjeste niveau.

Edit: Harry var frustreret over, at hesten ikke kunne lære, så han solgte den til en nabo. Næste morgen var hesten tilbage igen. Harrys farm har høje hegn hele vejen rundt, så Harry regnede den ud og købte hesten tilbage :lol:

Harry-6.jpg


Historien om Harry og Snowman fortalt af forfatteren til bogen "The Eighty-Dollar Champion".



Der er også en dokumentarfilm på Netflix (Harry & Snowman), som jeg helt klart må se. Harry selv er fortæller.



Alt hvad jeg kan finde online er billeder af en mand og hans hest, hvor de tydeligt har en stærk forbindelse. Måske vidste Snowman at Harry reddede ham, eller måske var det fordi Snowman blev nærmest omfavnet af Harry og hans familie.

Snowman blev pensioneret i 60erne og levede resten af sit liv på Harrys farm.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Debattens losseplads

Indlægaf LadyFox » 8. okt 2018, 10:49

Jeg er gået i gang med den 4. Uge af min praktik. Forrige fredag var jeg syg med kvalme. Da jeg kom tilbage mandag var jeg begyndt at blive små-forkølet, men kom hele ugen. I dag har jeg så meldt mig syg med den forkølelse der.

Nu har jeg dårlig samvittighed, og er bange for hvad de tænker når jeg allerede har to sygeperioder. Vil jo helst ikke at de tænker jeg er uengageret eller upålidelig.

Fortæl mig lige at jeg er fjollet. :genert:
0
...
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Muspel » 9. nov 2018, 17:49

LadyFox skrev:Jeg er gået i gang med den 4. Uge af min praktik. Forrige fredag var jeg syg med kvalme. Da jeg kom tilbage mandag var jeg begyndt at blive små-forkølet, men kom hele ugen. I dag har jeg så meldt mig syg med den forkølelse der.

Nu har jeg dårlig samvittighed, og er bange for hvad de tænker når jeg allerede har to sygeperioder. Vil jo helst ikke at de tænker jeg er uengageret eller upålidelig.

Fortæl mig lige at jeg er fjollet. :genert:



Jeg tror, at de er vant til, at nye medarbejdere har mere sygdom i starten. Ligesom børn der starter i vuggestue altid er herre-meget syge i starten.

... sådan var det i hvert fald med de pau elever, jeg arbejdede med.
0
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1726
Kontakt:

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Dime » 11. dec 2018, 07:07

50 er et lortetal!
0
Brugeravatar
Avino
Indlæg: 708
Tilmeldt: 17. sep 2015, 15:58
Kort karma: 207
Likede indlæg: 1156

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Avino » 11. dec 2018, 18:23

Dime skrev:50 er et lortetal!


Hvorfor ?
Det må du altså lige uddybe
0

Tilbage til "Generelt"