Debattens losseplads

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1113
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 885

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Jydepigen » 18. maj 2017, 08:04

LadyFox skrev:"Kys, knald, kærlighed" er muligvis det dummeste program jeg har set. Hold nu op det er dumt.


Haha, ja jeg har også set et par afsnit af det :lol:
Virkelig crazy og ret typisk TV3-program.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Daine » 20. maj 2017, 15:38

De har tydeligvis ikke været til numerolog først :afro:
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14669
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Debattens losseplads

Indlægaf sigge » 6. jun 2017, 07:51

Jeg har altid vidst, at min kusine er et meget sødt, empatisk og uselvisk menneske, men i weekenden hørte jeg lige en historie, der forstærkede den opfattelse. Vores bedstefar døde i november, og vi fik besked om det fra hjemmeplejen først på eftermiddagen. Han boede 2 timers kørsel væk, og mange af familien kørte afsted for at se ham og begynde at ordne det praktiske med bedemand osv. Fordi det ville være sidst på eftermiddagen, inden folk var fremme og kunne gå i gang, vidste vi ikke, hvor meget der kunne nås samme dag ift. at få ham i kapel osv. Så derfor tog min søde kusine sin sovepose med, for i tilfælde af, at bedstefar skulle blive i sit hus natten over, syntes hun ikke, han skulle være alene, og så ville hun sove på sofaen. Det, synes jeg, simpelthen er sådan en sød tanke. :lun:

Jeg er selv meget mindre sentimental ift. døden og tror på, at når man er væk, er man væk, så jeg ville aldrig selv tænke på sådan noget.

Det endte så med, at bedemanden var yderst fleksibel, så vores bedstefar kom i kiste, blev sunget ud, kom i kapel og det hele samme aften, selvom det var omkring midnat, inden de forlod kapellet. Så det blev ikke nødvendigt for min kusine at holde ham med selskab.
10
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Debattens losseplads

Indlægaf LadyFox » 21. jun 2017, 08:03

Jeg har fuldstændig glemt at det i dag er Grønlands Nationaldag, som jeg ellers plejer at fejre - så nu har jeg andre planer, det synes jeg er lidt træls.
0
...
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Debattens losseplads

Indlægaf KitKat » 22. jun 2017, 07:51

jeg gjorde virkelig grundig rent i køkkenet i går.

Skurecreme, grundrens, skrubbesvampe og masser af knofedt. malingen på køleskabet blev frisket op, emhætten skilt ad og skrubbet/renset overalt, den helt store omgang.

Og nu er jeg splittet. Dels vil jeg gerne at folk ser det og anerkender (og roser) mit store arbejde. Dels glæder det mig hvis de slet ikke ser det, for så var der jo nok ikke så beskidt i forvejen heller.
1
Brugeravatar
Jydepigen
Indlæg: 1113
Tilmeldt: 12. dec 2016, 13:39
Kort karma: 87
Likede indlæg: 885

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Jydepigen » 22. jun 2017, 08:28

Ku godt bruge at finde en firkløver og få lidt held :blomst:
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6480
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14350

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Mangoness » 22. jun 2017, 09:05

Jydepigen skrev:Ku godt bruge at finde en firkløver og få lidt held :blomst:


Får man også held, hvis man har fundet en firkløver på nettet? :genert:

Billede
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9158

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Kommodedyret » 8. jul 2017, 12:33

Er der nogen her som ved hvornår mirabellerne bliver modne? Er der mon ikke nogen her på debatten som har sådan et træ og kan give en statusopdatering?
Jeg skal jo vide hvornår jeg skal tage i skoven og plukke:)
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12603
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 909
Likede indlæg: 12321

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Guilded_Lily » 8. jul 2017, 12:39

Kommodedyret skrev:Er der nogen her som ved hvornår mirabellerne bliver modne? Er der mon ikke nogen her på debatten som har sådan et træ og kan give en statusopdatering?
Jeg skal jo vide hvornår jeg skal tage i skoven og plukke:)


Mit træ har slet ingen bær endnu/i år.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Debattens losseplads

Indlægaf LadyFox » 8. jul 2017, 12:40

Kommodedyret skrev:Er der nogen her som ved hvornår mirabellerne bliver modne? Er der mon ikke nogen her på debatten som har sådan et træ og kan give en statusopdatering?
Jeg skal jo vide hvornår jeg skal tage i skoven og plukke:)

Mener man plejer at sige juli-september?
Jeg plejer at spise mirabeller i august og start september.
1
...
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9158

Re: Debattens losseplads

Indlægaf Kommodedyret » 8. jul 2017, 13:02

Tak for svar, you guys :)
0
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Debattens losseplads

Indlægaf didas » 12. jul 2017, 14:27

Ville man kunne leve med at eje verdens mest røde bil, eller ville man blive træt af det på sigt? :gruble:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Debattens losseplads

Indlægaf didas » 12. jul 2017, 14:47

Falstria skrev:
didas skrev:Ville man kunne leve med at eje verdens mest røde bil, eller ville man blive træt af det på sigt? :gruble:


Man bliver aldrig træt af en rød bil :) ikke før den bliver så mat at den nærmer sig lyserød :D


:lol: Jeg synes bare umiddelbart, den er meget rød. Men den er også lidt billigere end tilsvarende i andre farver, så det kan være, der er noget "mindre populær farve rabat" :-D
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14669
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Debattens losseplads

Indlægaf sigge » 13. jul 2017, 06:15

didas skrev:Ville man kunne leve med at eje verdens mest røde bil, eller ville man blive træt af det på sigt? :gruble:


Jeg har haft en rød bil i 6 år og været meget glad for den. Den er ikke så kedelig og almindelig som hvid, sort og sølvgrå, så den skiller sig mere ud. Men det er til gengæld heller ikke den mest "smudsskjulende" farve - både vejsnavs og salt ses på den, men det gør det jo i høj grad også på andre farver. Men det var altså ikke pga. farven, at jeg skilte mig af med den.

Jeg vil dog sige, at jeg har lige selv købt ny bil, og der valgte jeg at vente 1-2 mdr. (som endte med at være 6 uger) på at få den i min ønskefarve i stedet for at tage den i den farve, de havde på lager (som så også var en knapt så køn gul-orange), og jeg er SÅ glad for, at jeg ventede. Den er simpelthen bare så pæn, og jeg smiler, hver gang jeg ser den. Så du skal nok mærke efter, om du selv tror, du kan leve med rød i mange år.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2144
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Debattens losseplads

Indlægaf didas » 13. jul 2017, 07:36

sigge skrev:
didas skrev:Ville man kunne leve med at eje verdens mest røde bil, eller ville man blive træt af det på sigt? :gruble:


Jeg har haft en rød bil i 6 år og været meget glad for den. Den er ikke så kedelig og almindelig som hvid, sort og sølvgrå, så den skiller sig mere ud. Men det er til gengæld heller ikke den mest "smudsskjulende" farve - både vejsnavs og salt ses på den, men det gør det jo i høj grad også på andre farver. Men det var altså ikke pga. farven, at jeg skilte mig af med den.

Jeg vil dog sige, at jeg har lige selv købt ny bil, og der valgte jeg at vente 1-2 mdr. (som endte med at være 6 uger) på at få den i min ønskefarve i stedet for at tage den i den farve, de havde på lager (som så også var en knapt så køn gul-orange), og jeg er SÅ glad for, at jeg ventede. Den er simpelthen bare så pæn, og jeg smiler, hver gang jeg ser den. Så du skal nok mærke efter, om du selv tror, du kan leve med rød i mange år.


Jeg tager ud og kigger på den i weekenden, det kan være, den ikke er helt så rød i virkeligheden :D Jeg skal købe brugt, så det kommer også lidt an på, hvad der er at vælge imellem og til hvilken pris.

Min første bil, som jeg havde i 6 år, var også rød og efter den havde jeg ellers sagt, at jeg aldrig ville have en rød bil igen. Men den var heller ikke metallak og havde solbleget kølerhjelm, så køn var den ikke :P
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:

Tilbage til "Generelt"