Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kattefjæs » 21. maj 2018, 16:05

kidkomb skrev:Ham her. Så hold sgu da inden for stregerne? Og hvis du ikke evner det, så lad være med at føre et køretøj?
https://www.bt.dk/danmark/se-billedet-t ... nd-fornuft


Det er sådan en lidt underlig ting. Jeg forstår godt reglerne, og jeg forstår godt at jeg ikke overholdt dem, men jeg synes bare at det er vildt unfair at det rent faktisk skal have KONSEKVENSER for mig? :gruble:

Og man kalder de nu 15-25-årige snowflakes... Synes jeg oplever/hører den slags indstilling fra folk i 40'erne oftere end nogen andre. Og nej, jeg siger ikke at ALLE i 40'erne er sådan... jeg har dog håndteret en del flere snowflakes i den aldersgruppe end nogen anden.
5
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 21. maj 2018, 16:07

At det skal være så dyrt at få fragtet ting.
0
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 21. maj 2018, 16:07

Kattefjæs skrev:
kidkomb skrev:Ham her. Så hold sgu da inden for stregerne? Og hvis du ikke evner det, så lad være med at føre et køretøj?
https://www.bt.dk/danmark/se-billedet-t ... nd-fornuft


Det er sådan en lidt underlig ting. Jeg forstår godt reglerne, og jeg forstår godt at jeg ikke overholdt dem, men jeg synes bare at det er vildt unfair at det rent faktisk skal have KONSEKVENSER for mig? :gruble:

Og man kalder de nu 15-25-årige snowflakes... Synes jeg oplever/hører den slags indstilling fra folk i 40'erne oftere end nogen andre. Og nej, jeg siger ikke at ALLE i 40'erne er sådan... jeg har dog håndteret en del flere snowflakes i den aldersgruppe end nogen anden.

Jamen jeg kan ikke have det. Hvoooorfor gælder reglerne for mig? Lille mig? Ej, helt ærligt hvoooofor? Der var jo ikke andre? Der skete ikke noget?

Argh, så ti dog stille altså :devil:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kattefjæs » 21. maj 2018, 16:15

kidkomb skrev:Jamen jeg kan ikke have det. Hvoooorfor gælder reglerne for mig? Lille mig? Ej, helt ærligt hvoooofor? Der var jo ikke andre? Der skete ikke noget?

Argh, så ti dog stille altså :devil:


Ja det er underligt. Det er en spøjs indstilling at det er OK at bryde reglerne, hvis bare man gør det diskret, ikke bliver opdaget, og/eller er den eneste der gør det. Men det er jo håbløst hvis ALLE tænker sådan. Det kan han forhåbentlig også godt se. Det fjerner fuldstændig ideen bag et regelsæt hvis alle vælger ikke at følge det, og vi bare er ligeglade. Så kan man lige så godt lade være med at have regler og bare gøre som det passer én hele tiden.

Han ville sikkert synes det var vildt fedt og ren fest hvis alle omkring ham gjorde just præcis som det faldt dem ind, uanset hvad han så ellers måtte synes om det... Eller noget.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 21. maj 2018, 16:18

Kattefjæs skrev:
kidkomb skrev:Jamen jeg kan ikke have det. Hvoooorfor gælder reglerne for mig? Lille mig? Ej, helt ærligt hvoooofor? Der var jo ikke andre? Der skete ikke noget?

Argh, så ti dog stille altså :devil:


Ja det er underligt. Det er en spøjs indstilling at det er OK at bryde reglerne, hvis bare man gør det diskret, ikke bliver opdaget, og/eller er den eneste der gør det. Men det er jo håbløst hvis ALLE tænker sådan. Det kan han forhåbentlig også godt se. Det fjerner fuldstændig ideen bag et regelsæt hvis alle vælger ikke at følge det, og vi bare er ligeglade. Så kan man lige så godt lade være med at have regler og bare gøre som det passer én hele tiden.

Han ville sikkert synes det var vildt fedt og ren fest hvis alle omkring ham gjorde just præcis som det faldt dem ind, uanset hvad han så ellers måtte synes om det... Eller noget.

Nej, præcis. Han ville blive skidesur fordi der så ikke var plads til at HAN kunne gøre som det passede ham :stoned:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Maria86
Indlæg: 507
Tilmeldt: 3. maj 2016, 16:10
Kort karma: 8
Likede indlæg: 133

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Maria86 » 21. maj 2018, 18:23

Når det er muligt med en stor handicap bus at holde. Som er vanskelig at få ind på en p-plads. Så er det også en mulig for ham. Jeg gider ikke at høre sådan en i en lille bil. Jeg kører ofte i en H bus så jeg udmærket hvor svært at kom ud og ind af p-pladser. Selv om jeg ikke køre så hjælper jeg med at få den ud og ind
0
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Chatsy » 21. maj 2018, 18:56

Den her problematik har jeg vist nævnt herinde engang før, men;

Man er fanme en skarn, når man ikke under mig den luksus at invitere mig personligt til noget, men i stedet inviterer mine forældre og forventer eller beder dem om at invitere mig med. Jeg har boet hjemmefra i over 11 år, jeg bor snart i eget hus og fylder snart 30 år. Så skal man sgu da ikke invitere mig som om jeg stadig er en del af mine forældres husstand?! Hvad fanden bilder man sig ind?

Irritationen er lige vældet op, fordi en veninde af familien kom til min mor for nylig og spurgte om jeg mon bevidst undgik hende, fordi jeg ikke har været med til de middage, hun har arrangeret. Det kunne min mor ikke rigtig svare på - hvilket bringer mig til en anden ting - spørg dog mig i stedet for min mor?! Jeg er en chat-besked på facebook væk, det kan da ikke være så svært. Det er jo ellers nemt nok at smide alverdens platheder op på min tidslinje, som vedkommende ellers gør i stor stil.
Middagene har jeg jo teknisk set ikke været inviteret til. Det er kun, når jeg lige snakkede med min mor over telefonen at hun lige nævner "Nå ja, XX har inviteret til noget frokost på søndag. Skal jeg sige, at du også kommer?". Jeg kan jo kun svare "Pas, jeg har ikke modtaget nogen invitation". Og så tror vedkommende, at JEG undgår HENDE? Grib dog i egen barm, båtnakke.

Min mor har ikke skænket den detalje en tanke - at det faktisk er tarveligt ikke at invitere mig personligt, men bare forventer jeg bliver inviteret via hende. Resten af familien gør ellers samme stunt, når de holder noget. Jeg har til gode at modtage en personlig invitation, det har altid været som påhæng til mine forældre og brødre (som stadig bor hjemme, selvom den del snart ændrer sig). Da min fætters døtre skulle døbes blev jeg teknisk set ikke inviteret, der skrev de bare et kort til min øvrige familie og skrev mit navn med i der - så kunne min mor gribe knoglen og fortælle mig, at jeg var inviteret. Dengang boede jeg endda knap tre timer væk. Men nej da, lad endelig min mor gøre arbejdet og invitere mig færdig.

Men Mutti har lovet ikke at viderebringe invitationer til mig længere, så hvis folk vil mig noget, skal de selv kontakte mig. Sikke stille der nok bliver fra den side så.
6
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11595
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf PaleSeptember » 21. maj 2018, 19:15

Hvad er en molok? :forvirret:
5
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Lykke » 21. maj 2018, 19:17

PaleSeptember skrev:Hvad er en molok? :forvirret:


En skraldespand
0
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4561

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf PerXX » 21. maj 2018, 19:29

PaleSeptember skrev:Hvad er en molok? :forvirret:

https://da.wikipedia.org/wiki/Molok_(%C3%B8gle)
:D
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 21. maj 2018, 20:02

At jeg skal sidde i et ukendt antal timer i morgen på et lager og se på flyttefolk der pakker 40-50 flyttekasser om.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 21. maj 2018, 20:20

Chatsy skrev:Den her problematik har jeg vist nævnt herinde engang før, men;

Man er fanme en skarn, når man ikke under mig den luksus at invitere mig personligt til noget, men i stedet inviterer mine forældre og forventer eller beder dem om at invitere mig med. Jeg har boet hjemmefra i over 11 år, jeg bor snart i eget hus og fylder snart 30 år. Så skal man sgu da ikke invitere mig som om jeg stadig er en del af mine forældres husstand?! Hvad fanden bilder man sig ind?
[...]

Jeg har også forgæves prøvet at lære min far at kontakte mine 30+ årige "børn" direkte, når det er noget der involverer dem. Men der er vist ikke noget at gøre (han er over 90). :)
1
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf bluetof1 » 21. maj 2018, 21:39

kidkomb skrev:
Kattefjæs skrev:
kidkomb skrev:Ham her. Så hold sgu da inden for stregerne? Og hvis du ikke evner det, så lad være med at føre et køretøj?
https://www.bt.dk/danmark/se-billedet-t ... nd-fornuft


Det er sådan en lidt underlig ting. Jeg forstår godt reglerne, og jeg forstår godt at jeg ikke overholdt dem, men jeg synes bare at det er vildt unfair at det rent faktisk skal have KONSEKVENSER for mig? :gruble:

Og man kalder de nu 15-25-årige snowflakes... Synes jeg oplever/hører den slags indstilling fra folk i 40'erne oftere end nogen andre. Og nej, jeg siger ikke at ALLE i 40'erne er sådan... jeg har dog håndteret en del flere snowflakes i den aldersgruppe end nogen anden.

Jamen jeg kan ikke have det. Hvoooorfor gælder reglerne for mig? Lille mig? Ej, helt ærligt hvoooofor? Der var jo ikke andre? Der skete ikke noget?

Argh, så ti dog stille altså :devil:


Jeg har en i min meget perifære omgangskreds, der har givet login til sin arbejdsmail til sin søster og sin far så de kan screene hendes mails. Hun mener hendes eksmand chikanerer hende og imødegår det på denne måde.
Hun arbejder som sygeplejerske i et lægehus og hendes familie har derfor adgang til ekstremt følsomme oplysninger. Det er ikke muligt at forklare hende at lovgivningen også gælder for hende. Hun kan simpelthen ikke se hvordan det har relevans for hendes situation at lovgivningen meget klart siger at den slags ikke er tilladt.
Jeg er SÅ tryg ved at hun er sygeplejerske :love:
2
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kattefjæs » 21. maj 2018, 21:55

Jeg har brugt hele min arbejdsdag på at håndtere en forsmået voksen mand som mente at vi skulle give ham titusindvis af pund i erstatning for svie, smerte, emotionel belastning og besvær fordi han måtte gennemleve fire pinefulde timer uden vand - hvor han i øvrigt havde forladt bygningen efter at have sagt til en kollega at det var no problem og at han alligevel havde planlagt at være væk hele dagen.

Der var vand igen da han kom tilbage. Men så havde det alligevel været SÅ voldsom en belastning for hans skrøbelige psyke at der ikke havde været noget vand mens han var væk at han var nødt til at sætte sig ned og forfatte tre en halv tætskrevne sider om sin forfærdelige oplevelse. Og hvordan det selvfølgelig kun var retfærdigt hvis vi gav ham en hel masse penge i kompensation, og i øvrigt havde han ligget søvnløs hele natten af frygt for sit helbred og sin sikkerhed, faktisk på sammenbruddets rand, så vi kunne jo nok forstå at det var på sin plads at han fik en masse dejlige penge af os.

Det ville måske være nemmere at tage alvorligt hvis ikke det var fordi han tydeligvis er en opportunist hvis kredit- og debetkort alle er blevet afvist når han har forsøgt at gennemføre betalinger, og han har ævlet de sidste uger om hvordan han er utrolig fattig og det hele er meget hårdt med penge...

Det er sjovt som fire timer uden vand, når man i øvrigt alligevel ikke engang er hjemme, LIGE pludselig bliver et voldsomt stort traume straks man tror at man kan score sig gratis penge på det ved at true med sagsanlæg. Det må satme være et hårdt liv! :lol:
4
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. maj 2018, 06:07

FormerlyKnownAs skrev:At jeg skal sidde i et ukendt antal timer i morgen på et lager og se på flyttefolk der pakker 40-50 flyttekasser om.


Og de er ikke kommet endnu. Vil vædde med at de er kørt til min hjemmeadresse og ikke til lageret hvor de skal møde op.
0

Tilbage til "Generelt"