Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kattefjæs » 2. jul 2018, 13:14

Ado skrev:Tegnsætnings-maniacs. Dem, der vælter læssevis af spørgsmåls- og udråbstegn efter deres sætninger. De virker så hysteriske.


Hvorfor det?????????????

Sådan skriver min ene søster konstant, uanset hvad hun prøver at kommunikere. Selvom det bare er et helt almindeligt uskyldigt spørgsmål, så virker det så vanvittigt aggressivt og faktisk ret provokerende når det leveres på dén måde. Én ting er to spørgsmålstegn, eller et udråbstegn OG et spørgsmålstegn for dramatisk effekt, men de der femtusind tegn i rap, det er fucking irriterende.
7
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55657
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 2. jul 2018, 13:21

Kattefjæs skrev:
Ado skrev:Tegnsætnings-maniacs. Dem, der vælter læssevis af spørgsmåls- og udråbstegn efter deres sætninger. De virker så hysteriske.


Hvorfor det?????????????

Sådan skriver min ene søster konstant, uanset hvad hun prøver at kommunikere. Selvom det bare er et helt almindeligt uskyldigt spørgsmål, så virker det så vanvittigt aggressivt og faktisk ret provokerende når det leveres på dén måde. Én ting er to spørgsmålstegn, eller et udråbstegn OG et spørgsmålstegn for dramatisk effekt, men de der femtusind tegn i rap, det er fucking irriterende.

Jeg kan slet ikke tage sådanne sætninger seriøst. :wacko:
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 2. jul 2018, 13:26

Kattefjæs skrev:[...]
Én ting er to spørgsmålstegn, eller et udråbstegn OG et spørgsmålstegn for dramatisk effekt [...]

Ha, minder mig om gamles dages gennemsyn af skakstormester-partier fra den halvårlige Shakmatnij Informator (fast notation):

? = dårligt træk
?? = katastrofalt træk
?! = tvivlsomt træk
!? = interessant træk
! = stærkt træk
!! = genialt træk
9
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Wunder8 » 2. jul 2018, 18:44

Ghattner skrev:
Wunder8 skrev:
JoyNips skrev:Kollega, som jeg i forvejen ikke bryder mig vildt meget om kommer ind mens jeg er midt i at sende en mail: "Er xx her idag?"
Mig: "øh, det tror jeg ikke, men jeg har fået en mail fra ham tidligere, så jeg tror han arbejder hjemmefra..."
Kollega: "..."
Mig: "Jeg skal lige føje et par vedhæftninger til den her mail så jeg kan sende den, så kan jeg komme tilbage i kalenderen og tjekke det."
Kollega: "ja, det kunne jeg jo egentlig også godt bare have gjort selv" *bliver stående*
Mig: "..."
Kollega: *bliver stående*
Mig: "..."
Kollega: *bliver stående*
Mig: *sender mail, tjekker kalender*. "Ja, han arbejder hjemme."
Kollega: "nå, så sender jeg ham en mail."

Gå dog væk. Tjek hans kalender på din computer selv og send en mail. Gaaaah.


Jeg kan ikke HA', når folk spørger om den slags. Tjek dog Outlook selv, hvorfor fanden skal jeg gøre det for dig :cuss: :cuss: :cuss:


Jeg havde en kollega der altid spurgte om hvad ugenummer det var. Han havde en stilling hvor det at arbejde med ugenumre var ret relevant, så det fandt ham åbenbart ikke naturligt selv at finde en måde at finde ud af det selv på. Fx ved at checke sin Outlook-kalender...


Det lyder SYGT irriterende. Jeg kan generelt ikke ha', når folk spørger om noget, de selv kan finde ud af, hvis de gør en 2 sekunders indsats. Fx ved at Google lortet.
0
Kirstenkp
Indlæg: 587
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 962

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Kirstenkp » 2. jul 2018, 20:13

JoyNips skrev:Jeg har truffet en afgørelse, som er godkendt af kontorchef og vicedirektør og som iøvrigt er skrevet over en afgørelse truffet i en lignende sag af min mentor. Nu har min teamleder, som er blevet udnævnt for nylig, læst den igennem og han har lige et par bemærkninger... SOM FUCKING ÆNDRER SÅ MEGET AT LORTET SKAL GODKENDES IGEN. I sommerferien. Hvor først jeg og dernæst kontorchef og vicedirektør er væk stort set hele juli... jamen, så venter vi da bare halvanden måned på at kunne sende noget ud, der var godkendt hele vejen op og klar til udsendelse...

Nogle dage savner jeg virkelig mit gamle job hvor der ikke var alle de her godkendelsesprocesser.


:gruble: Gad vide om vi arbejder i den samme styrelse?...det lyder 100 procent som mit liv
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9827

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Tilly » 3. jul 2018, 11:14

At jeg ikke kan tage mig sammen til at få startet på nogle ansøgninger, når jeg faktisk har fundet flere spændende jobopslag...
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 3. jul 2018, 11:50

Tilly skrev:At jeg ikke kan tage mig sammen til at få startet på nogle ansøgninger, når jeg faktisk har fundet flere spændende jobopslag...

Dér er jeg også lige nu. Men de har også lang ansøgningsfrist pga ferien, så jeg har 5-6 uger til at skrive dem i, det er lidt irriterende.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9827

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Tilly » 3. jul 2018, 11:55

Daine skrev:
Tilly skrev:At jeg ikke kan tage mig sammen til at få startet på nogle ansøgninger, når jeg faktisk har fundet flere spændende jobopslag...

Dér er jeg også lige nu. Men de har også lang ansøgningsfrist pga ferien, så jeg har 5-6 uger til at skrive dem i, det er lidt irriterende.

Det er det samme med 90% af de opslag jeg har set, de har først frist midt august. Men der er dog nogle enkelt med frist i juli, så dem vil jeg gerne have søgt inden jeg holder ferie i uge 29 og 30. Men lige nu har jeg genopdaget min evne til at overspringshandle :lol:
1
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Sof » 3. jul 2018, 12:49

Har fundet en ung piges rejsekort i dag.

Finder hende på Instagram, ikke så svært, hun har et specielt efternavn. Hun har aldrig lagt et billede op, så tænker hun ikke bruger sin profil, men skriver at jeg har fundet et rejsekort og at hun kan hente det eller jeg kan smide det i en postkasse.

Efter lidt søgning finder jeg så en med samme efternavn, som jeg tænker er en forældre, på krak. De bor 100 meter fra mig og findestedet giver god mening, så skriver en SMS til de 3 numre der står der, i tilfældet af at nogle ikke er deres mere eller noget i den stil, skriver Hej Mors navn og igen at de kan hente det på vej X eller jeg kan smide det i postkassen på deres vej. Mvh Sof Efternavn.

Synes selv jeg er flink og det er en kort besked.

Får en besked tilbage på messenger/FB, fra en bror (vil jeg tro) om at jeg skal holde op med at spamme dem og at jeg bare kan “smide lortet ud” de har alligevel spærret det.... nå men Sorry jeg prøvede at hjælpe :rulle:
21
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 3. jul 2018, 17:04

Når man lige tror at en sød sjæl har sat en hel skål med lækre lange røde gule og grønne vingummier frem på bordet, og man haster derhen og rækker ud med sin sukkerkolde hånd og opdager... at det bare er skiveskårne peberfrugter! :nej:

whywouldyou.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
10
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf FormerlyKnownAs » 3. jul 2018, 18:13

Rosa Espinosa skrev:At jeg mister interessen for at læse blogs, hos ellers gode bloggere, fordi de alle er begyndt at kalde sig selv influencer og virker til at reklamere for hvad som helst.


Sådan fik jeg det for et år eller mere siden. Af samme årsag orker jeg næsten ikke at starte min egen op igen når vi flytter. Den skriver jeg primært på når vi bor ude. Magter ikke at blive sat i den der bås hvis jeg siger at jeg skriver en blog, selvom at det primært et for familie og venner at jeg skriver
0
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Lisva » 3. jul 2018, 20:37

Jeg er virkelig træt af de mennesker, der fodrer slet skjulte reklamer på FB. Et opslag fra eksempelvis en isbod i en eller anden nordjysk provinsby: "Tag en ven, der skylder dig en is". Eller de opslag med en liste på 20 fuldstændig almindelige danske navne, hvor man skal tagge venner med disse navne, fordi de så skylder en tur ud at bowle eller en sodavand. Min moster på freaking 55 år tagger konstant folk i den slags opslag. :tie:
8
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Juki » 4. jul 2018, 00:15

Webshops der ikke har styr på hvad og hvor meget de har på lager af deres udvalg :cuss:

Jeg bestilte nogle varer jeg mangler i mandags, på en hjemmeside der angiveligt skulle have varerne på lager og ville afsende dem i løbet af en dag. I går(tirsdag) fik jeg en mail jeg troede var en mail om at varerne er afsendt, men nej. Ingen af de ni varer var på lager, men de kommer nok på lager igen i løbet af de næste 2-3 dage.

Havde jeg vidst det havde jeg squ da bestilt fra en anden hjemmeside til at starte med, selvom der måske var en dag eller to dages længere leveringstid. Jeg valgte bevidst den webshop pga. den korte leveringstid, fremfor andre der ikke havde nok af produkterne på lager eller med længere leveringstid :sur:
5
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2277

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf computermus » 4. jul 2018, 09:15

Jeg irriterer mig selv grænseløst lige i øjeblikket. Jeg er nødt til at indse at jeg ikke er særlig god til økonomistyring . Vræl !
Nu har jeg endnu en gang givet det et forsøg, men inderst inde vidste jeg det jo godt . Tilbage til det der virker for mig, suk.
0
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Lisva » 4. jul 2018, 09:45

Lemonella skrev:
Lisva skrev:Jeg er virkelig træt af de mennesker, der fodrer slet skjulte reklamer på FB. Et opslag fra eksempelvis en isbod i en eller anden nordjysk provinsby: "Tag en ven, der skylder dig en is". Eller de opslag med en liste på 20 fuldstændig almindelige danske navne, hvor man skal tagge venner med disse navne, fordi de så skylder en tur ud at bowle eller en sodavand. Min moster på freaking 55 år tagger konstant folk i den slags opslag. :tie:


Jeg er så glad for at have et navn, der aldrig dukker op i sådanne opslag :devil:


Ja, jeg hedder så Line. :nerve:
3

Tilbage til "Generelt"