Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Prosperity74 » 16. jul 2018, 22:18

Vejret, kom nu med nogle lavere temperaturer og regn
https://youtu.be/fnwQHGGoAZE
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Daine » 17. jul 2018, 19:03

Tiger skrev:
Daine skrev:Jeg kan ikke få min Garmin app til at finde mit ur :sur: Jeg har fået ny telefon og appen fungerer fint nok, jeg er logget ind und alles. Men når jeg så beder den om at finde enheden kan den ikke .. og jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, om det er en fejl i uret. Det fungerede fint på den gamle telefon. Og hjælpesiderne giver ikke rigtig noget svar på, hvad jeg kan gøre når både telefon og ur er sat rigtig op ... og bare ikke kan finde hinanden. Øv.


Jeg tror, de har problemer. Ring til Garmin. Efter jeg opdaterede min iPhone, så virker den heller ikke med Garmin app :nej:

Jeg har bare ikke gidet at gøre noget ved det endnu :mellow:

Jeg skrev til Garmin tidligere i dag, for INTET virkede. Så var jeg sammen med familien i aften og brokkede mig til min lillebror. Han var sådan lidt “ej, du gør det sgu bare ikke ordenligt!” Og jeg bedyrede at “JO jeg gjorde!” Han lånte så telefon og ur ... og 10 sek senere virkede lortet sgu :cuss: Typisk! :rulle:
5
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Persnikedy » 17. jul 2018, 19:41

Jeg har her til aften afprøvet min nye symaskine med hjælp fra min mor... og brækket en hel pakke stretch nåle i samme omgang...

Holy crap jeg bandede... min mor morede sig lidt men var ellers meget støttende

nu skal jeg ud og købe endnu flere nåle i morgen
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Sustentaculum » 18. jul 2018, 09:33

Vi er på ferie, og grundet min diskusprolaps er jeg henvist til stranden/huset når de andre skal ud og vandre. Det gør mig ikke det mindste, og jeg nyder at være alene. Men hold nu op hvor er det træls når nogen stjæler min parasol mens jeg ligger under den og sover.

Så nu er det slut med min luksus strandtur uden børn og mænd, fordi jeg ikke kan gå hele vejen op til byen og købe en ny :( øv
6
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 18. jul 2018, 19:06

Sustentaculum skrev:Vi er på ferie, og grundet min diskusprolaps er jeg henvist til stranden/huset når de andre skal ud og vandre. Det gør mig ikke det mindste, og jeg nyder at være alene. Men hold nu op hvor er det træls når nogen stjæler min parasol mens jeg ligger under den og sover.

Så nu er det slut med min luksus strandtur uden børn og mænd, fordi jeg ikke kan gå hele vejen op til byen og købe en ny :( øv


Ej! Det var da også en helt særlig form for nederen opførsel. Jeg fatter ikke, at folk vil være det bekendt. Jeg håber ikke, du blev solskoldet så?
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Juki » 18. jul 2018, 20:39

Ansatte på apoteker der ikke aner hvad de sælger, men bilder en noget ind der overhovedet ikke stemmer overens med hvad der står i indlægssedlen. Hvilket man så først finder ud af når man kommer hjem og læser indlægssedlen :cuss:

Det er fandeme ikke i orden! Heldigvis var det ikke noget medicin, men noget receptpligtig binyrebarkhormoncreme.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Dirtylittledevil » 19. jul 2018, 13:20

En restaurant jeg er nysgerrig omkring, har et afsnit der hedder "Galleri". Det irriterer mig gevaldigt at 80% af billederne er detaljer fra restaurantens udsmykning og indretning. Kun ganske få billeder er af deres madretter, som er dét jeg interesserer mig mest for. Til gengæld ved jeg nu hvordan alle deres forskellige størrelser kaffekopper ser ud, til hvis jeg vil have en kop kaffe :s
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Chatsy » 19. jul 2018, 16:44

Juki skrev:Ansatte på apoteker der ikke aner hvad de sælger, men bilder en noget ind der overhovedet ikke stemmer overens med hvad der står i indlægssedlen. Hvilket man så først finder ud af når man kommer hjem og læser indlægssedlen :cuss:

Det er fandeme ikke i orden! Heldigvis var det ikke noget medicin, men noget receptpligtig binyrebarkhormoncreme.

Må jeg spørge, hvad du da fik at vide?

Jeg er virkelig nysgerrig efter, hvordan man kan give forkert rådgivning omkring binyebarkhormoncreme - det er en del af pensum for 1. års farmakonomelever, så det burde man virkelig bare kunne, det der.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf kidkomb » 19. jul 2018, 16:50

Chatsy skrev:
Juki skrev:Ansatte på apoteker der ikke aner hvad de sælger, men bilder en noget ind der overhovedet ikke stemmer overens med hvad der står i indlægssedlen. Hvilket man så først finder ud af når man kommer hjem og læser indlægssedlen :cuss:

Det er fandeme ikke i orden! Heldigvis var det ikke noget medicin, men noget receptpligtig binyrebarkhormoncreme.

Må jeg spørge, hvad du da fik at vide?

Jeg er virkelig nysgerrig efter, hvordan man kan give forkert rådgivning omkring binyebarkhormoncreme - det er en del af pensum for 1. års farmakonomelever, så det burde man virkelig bare kunne, det der.

Nu vi har fat i folk der ved noget om binyrebarkhormon, så er jeg for nylig blevet lidt betænkelig ved at min læge bad mig dryppe ører med den der binyrebarkhormon-væske der kan bruges både til øjne og ører i en hel uge. To gange om dagen.
Jeg troede at binyrebarkhormon ikke måtte bruges mere end 3 dage ad gangen fordi det så vil gøre huden tyndere og sartere.
(At min kløe så heller ikke forvandt er en anden side af sagen. Den blev i det mindste mindsket)
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Lulu » 19. jul 2018, 17:41

Juki skrev:Ansatte på apoteker der ikke aner hvad de sælger, men bilder en noget ind der overhovedet ikke stemmer overens med hvad der står i indlægssedlen. Hvilket man så først finder ud af når man kommer hjem og læser indlægssedlen :cuss:

Det er fandeme ikke i orden! Heldigvis var det ikke noget medicin, men noget receptpligtig binyrebarkhormoncreme.


Det prøvede vi også med noget penicillin til min søn. Fik besked på at det ikke måtte komme i køleskabet, så det gjorde jeg ikke. Da jeg så læste indlægssedlen for at sikre mig jeg vidste alt der var nødvendigt stod der øverst meget tydeligt opbevaring i køleskab efter det ee blevet blandet (Hvilket apotekerdamen jo gjorde på apoteket). :rulle:
3
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Chatsy » 19. jul 2018, 18:49

kidkomb skrev:Nu vi har fat i folk der ved noget om binyrebarkhormon, så er jeg for nylig blevet lidt betænkelig ved at min læge bad mig dryppe ører med den der binyrebarkhormon-væske der kan bruges både til øjne og ører i en hel uge. To gange om dagen.
Jeg troede at binyrebarkhormon ikke måtte bruges mere end 3 dage ad gangen fordi det så vil gøre huden tyndere og sartere.
(At min kløe så heller ikke forvandt er en anden side af sagen. Den blev i det mindste mindsket)

Uden at vide præcist hvilket præparat, du har, vil jeg sige det er en ret almindelig dosering. Jeg har set doseringer på 3-4 gange daglig uden at det var unormalt.
Jeg har ikke hørt om en begrænsning på 3 dage ad gangen mht. binyrebarkhormon. Generelt bør lokalbehandling med binyrebarkhormon i øret ikke strække sig over mere end højst et par uger. Typisk behandlingsvarighed jeg har set er syv dage.
Mængden af binyrebarkhormon der påføres i øregangen er også betydeligt lavere ift. creme - som jeg formoder du har noget kendskab til, idet du kender bivirkningen med tyndere og sartere hud - vi snakker få dråber kontra påsmøring af en mængde, der skal dække hud i et tyndt lag.
Du kan roligt regne med, at ud fra almindelig dosering og angivet varighed, så skulle der ikke opstå den type bivirkning.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10616

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Little_Woman » 19. jul 2018, 19:00

Et familiemedlem der ikke kan begrænse sig - altid skal dagens udflugt/aktivitet pludselig inkludere alt muligt andet, så dagen bliver for lang/for meget/for hård/for træls for børn og voksne (læs: mig). Og det irriterer mig endnu mere at jeg ikke er bedre til at sige fra, når jeg kan se det ske - men det er svært når der er to børn der allerede har dat næsen op efter at vi skal X, Y og Z - hvor X havde været rigeligt, på alle måder.
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Juki » 19. jul 2018, 19:12

Chatsy skrev:
Juki skrev:Ansatte på apoteker der ikke aner hvad de sælger, men bilder en noget ind der overhovedet ikke stemmer overens med hvad der står i indlægssedlen. Hvilket man så først finder ud af når man kommer hjem og læser indlægssedlen :cuss:

Det er fandeme ikke i orden! Heldigvis var det ikke noget medicin, men noget receptpligtig binyrebarkhormoncreme.

Må jeg spørge, hvad du da fik at vide?

Jeg er virkelig nysgerrig efter, hvordan man kan give forkert rådgivning omkring binyebarkhormoncreme - det er en del af pensum for 1. års farmakonomelever, så det burde man virkelig bare kunne, det der.

Ja, det må du gerne.

Jeg var ved læge inden hvor jeg fik ordineret cremen. Ekspedienten spurgte om jeg havde kendskab til cremen, men det havde jeg ikke så hun fortalte kort om det og gentog stort set lægens anvisninger. Samtidig fortalte hun også at man skulle passe på sollys når man brugte den creme og at det er normalt for hormoncremer. Jeg har ikke erfaring med hormoncreme så jeg tænkte ikke videre over det, men vi blev enige om at det ville være smart at bruge plaster efter påsmøring. Hun hjalp mig med at finde noget der sluttede tæt og kunne tåle vand.

Jeg spurgte om det med sollys stod i indlægssedlen så jeg var sikker på ikke at glemme vejledningen, oveni andre informationer, men det var hun i tvivl om. Hun mente at det kunne stå i form af lysfølsomhed hvilket en kollega bakkede hende op i.

Hjemme igen og senere på aftenen læser jeg indlægssedlen og kan så læse at man IKKE må bruge plaster ovenpå, efter påsmøring, da det kan forværre cremens virkning/øge risikoen for bivirkninger.

Heldigvis er det ikke stærk medicin og det er da heldigt at jeg læste indlægssedlen først, men at jeg blev vejledt forkert og købte plaster er stadig irriterende. Specielt fordi jeg jo købte det der plaster med en forventning om at jeg stadig kunne vaske og bruge mine hænder som normalt uden problemer :sarkasme:

Det er ikke første gang jeg har oplevet dårlig/forkert/mangelfuld vejledning så det øger ikke min tiltro til apoteksansattes troværdighed, desværre :mellow:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Sustentaculum
Indlæg: 861
Tilmeldt: 27. aug 2015, 16:53
Kort karma: 140
Likede indlæg: 1034

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Sustentaculum » 20. jul 2018, 05:09

sigge skrev:
Sustentaculum skrev:Vi er på ferie, og grundet min diskusprolaps er jeg henvist til stranden/huset når de andre skal ud og vandre. Det gør mig ikke det mindste, og jeg nyder at være alene. Men hold nu op hvor er det træls når nogen stjæler min parasol mens jeg ligger under den og sover.

Så nu er det slut med min luksus strandtur uden børn og mænd, fordi jeg ikke kan gå hele vejen op til byen og købe en ny :( øv


Ej! Det var da også en helt særlig form for nederen opførsel. Jeg fatter ikke, at folk vil være det bekendt. Jeg håber ikke, du blev solskoldet så?


Jeg vågnede heldigvis forholdavis hurtigt efter, men tænk hvis jeg havde taget en lang lur. Altså. Jeg syntes simpelthen det er så frækt. Plus. En parasol koster 5 euro. Altså helt ærligt.
3
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Chatsy » 20. jul 2018, 05:26

Juki skrev:Ja, det må du gerne.

Jeg var ved læge inden hvor jeg fik ordineret cremen. Ekspedienten spurgte om jeg havde kendskab til cremen, men det havde jeg ikke så hun fortalte kort om det og gentog stort set lægens anvisninger. Samtidig fortalte hun også at man skulle passe på sollys når man brugte den creme og at det er normalt for hormoncremer. Jeg har ikke erfaring med hormoncreme så jeg tænkte ikke videre over det, men vi blev enige om at det ville være smart at bruge plaster efter påsmøring. Hun hjalp mig med at finde noget der sluttede tæt og kunne tåle vand.

Jeg spurgte om det med sollys stod i indlægssedlen så jeg var sikker på ikke at glemme vejledningen, oveni andre informationer, men det var hun i tvivl om. Hun mente at det kunne stå i form af lysfølsomhed hvilket en kollega bakkede hende op i.

Hjemme igen og senere på aftenen læser jeg indlægssedlen og kan så læse at man IKKE må bruge plaster ovenpå, efter påsmøring, da det kan forværre cremens virkning/øge risikoen for bivirkninger.

Heldigvis er det ikke stærk medicin og det er da heldigt at jeg læste indlægssedlen først, men at jeg blev vejledt forkert og købte plaster er stadig irriterende. Specielt fordi jeg jo købte det der plaster med en forventning om at jeg stadig kunne vaske og bruge mine hænder som normalt uden problemer :sarkasme:

Det er ikke første gang jeg har oplevet dårlig/forkert/mangelfuld vejledning så det øger ikke min tiltro til apoteksansattes troværdighed, desværre :mellow:


Hvis det er ren binyrebarkhormoncreme, så forstår jeg slet slet ikke den rådgivning du har fået. Jeg har ikke hørt om, at man skal passe på sollys, når man er i behandling med binyrebarkhormoncreme, det gør mig så også i tvivl om, hvad type præparat, du har fået. Det er mere de hormonfrie cremer mod eksemtilstande, man skal passe på med (fx Elidel eller Protopic).
Det med plasteret er da fuldkommen vanvittigt. Den del synes jeg virkelig du skal reklamere over. Hvis pakningen ikke er brudt burde du nemt få pengene retur (personligt synes jeg du burde få pengene retur uanset, du købte det jo på forkert rådgivet grundlag. Jeg er helt harm på dine vegne).

Ej, det kan jeg virkelig godt forstå, du er irriteret over. Jeg havde lige godt ikke forestillet mig, at man kan rådgive så dårligt omkring binyrebarkhormoncreme.
0

Tilbage til "Generelt"