Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55892
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 18. sep 2018, 16:42

Skolelærere bliver jo ligesom nødt til at holde sommerferie i skolernes ferie. Også selv om de er barnløse. :D
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fru Sunshine » 18. sep 2018, 18:22

Ado skrev:Skolelærere bliver jo ligesom nødt til at holde sommerferie i skolernes ferie. Også selv om de er barnløse. :D

Jep, der er ikke så meget at gøre. Vores årlige 5 uger er fastlagt. Men vi må da heldigvis gerne afvikle vores 6. ferieuge nu.

Jeg får en laaaaaaang påskeferie :banan:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf FruKuk » 18. sep 2018, 19:44

At en psykotisk teenager indlagt ved hjælp af politiet kan lykkes med at stikke af fra ungdomspsykiatrisk afdeling :cuss:
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Sorenspige » 18. sep 2018, 19:49

Fru Sunshine skrev:
Ado skrev:Skolelærere bliver jo ligesom nødt til at holde sommerferie i skolernes ferie. Også selv om de er barnløse. :D

Jep, der er ikke så meget at gøre. Vores årlige 5 uger er fastlagt. Men vi må da heldigvis gerne afvikle vores 6. ferieuge nu.

Jeg får en laaaaaaang påskeferie :banan:


Hos os skal vi så bare dække hinandens 6. ferieuge. Det er ikke så fedt at vide, at hvis jeg skal have fri, skal mine kollegaer løbe endnu stærkere.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fru Sunshine » 18. sep 2018, 19:59

Sorenspige skrev:
Fru Sunshine skrev:
Ado skrev:Skolelærere bliver jo ligesom nødt til at holde sommerferie i skolernes ferie. Også selv om de er barnløse. :D

Jep, der er ikke så meget at gøre. Vores årlige 5 uger er fastlagt. Men vi må da heldigvis gerne afvikle vores 6. ferieuge nu.

Jeg får en laaaaaaang påskeferie :banan:


Hos os skal vi så bare dække hinandens 6. ferieuge. Det er ikke så fedt at vide, at hvis jeg skal have fri, skal mine kollegaer løbe endnu stærkere.

Vi har heldigvis vikarer på, når det er planlagt fravær.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Planten » 18. sep 2018, 20:45

mulledit skrev:At voksne mennesker, uden børn, VIL have fri i skolernes ferier. Bare fordi.

Og ferieloven siger så, at medarbejdere med skolesøgende børn har fortrinsret til ferie i skolernes sommerferie :)
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 19. sep 2018, 00:13

Ado skrev:At der aldrig kom en sæson 5 af "Soap". #serieabstinenser

Er det den gode gamle du mener? :lun:
"... confused? You won't be after today's episode."
2
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf HerErJeg » 19. sep 2018, 04:43

At det nærmest er værre end døden at bo i provinsen eller endda selve Jylland.
De DR medarbejdere som flyttede til Aarhus, det er sur røv at arbejdet lukker og slukker, men det fremstilles også som om at hver dag har nok i sin plage, nu hvor det er Jylland man bor i.
I Ringsted er det pendlere som er flyttet ud af hovedstaden fordi man venter på den nye togbane. Sur røv at den ikke kan køre med fuld kraft, men det vil løse sig, bare med forsinkelse. Men overskriften lyder at 'flere er flyttet til provinsen'.

Jeg tænker faktisk at jorden ER flad og Jylland og provinsen er definitionen på selve den yderste kant.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 19. sep 2018, 04:59

HerErJeg skrev:At det nærmest er værre end døden at bo i provinsen eller endda selve Jylland.
De DR medarbejdere som flyttede til Aarhus, det er sur røv at arbejdet lukker og slukker, men det fremstilles også som om at hver dag har nok i sin plage, nu hvor det er Jylland man bor i.
I Ringsted er det pendlere som er flyttet ud af hovedstaden fordi man venter på den nye togbane. Sur røv at den ikke kan køre med fuld kraft, men det vil løse sig, bare med forsinkelse. Men overskriften lyder at 'flere er flyttet til provinsen'.

Jeg tænker faktisk at jorden ER flad og Jylland og provinsen er definitionen på selve den yderste kant.


Du kan ikke se at det er fedt at være flyttet til at andet sted, pga. Ens arbejde er flyttet og altså ikke fordi man har særlig meget lyst, for så kort tid at finde ud af ens arbejde lukker?

Jeg ville være ret ked af at have forladt mit hjem i København for et arbejde, for så kort tid efter at blive fyret og skulle til at starte forfra med at finde og opbygge et hjem i København igen + at skulle finde et nyt job. Så havde det da været mere fordelagtigt at være blevet i København og fundet et nyt arbejde til at starte med, og ikke mindst billigere.
4
...
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 19. sep 2018, 05:07

LadyFox skrev:Du kan ikke se at det er fedt at være flyttet til at andet sted, pga. Ens arbejde er flyttet og altså ikke fordi man har særlig meget lyst, for så kort tid at finde ud af ens arbejde lukker?
[...]

Det var nu også min tanke. Uanset om det er Jylland, eller hvor det er. :genert:
0
HerErJeg
Indlæg: 4232
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5038

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf HerErJeg » 19. sep 2018, 05:24

LadyFox skrev:
HerErJeg skrev:At det nærmest er værre end døden at bo i provinsen eller endda selve Jylland.
De DR medarbejdere som flyttede til Aarhus, det er sur røv at arbejdet lukker og slukker, men det fremstilles også som om at hver dag har nok i sin plage, nu hvor det er Jylland man bor i.
I Ringsted er det pendlere som er flyttet ud af hovedstaden fordi man venter på den nye togbane. Sur røv at den ikke kan køre med fuld kraft, men det vil løse sig, bare med forsinkelse. Men overskriften lyder at 'flere er flyttet til provinsen'.

Jeg tænker faktisk at jorden ER flad og Jylland og provinsen er definitionen på selve den yderste kant.


Du kan ikke se at det er fedt at være flyttet til at andet sted, pga. Ens arbejde er flyttet og altså ikke fordi man har særlig meget lyst, for så kort tid at finde ud af ens arbejde lukker?

Jeg ville være ret ked af at have forladt mit hjem i København for et arbejde, for så kort tid efter at blive fyret og skulle til at starte forfra med at finde og opbygge et hjem i København igen + at skulle finde et nyt job. Så havde det da været mere fordelagtigt at være blevet i København og fundet et nyt arbejde til at starte med, og ikke mindst billigere.


Jeg er udmærket med på at det er træls, sagt på godt jysk. Men hvornår er man egentligt fuldstændig sikker på noget? DR's afdeling lukker vel i 2020 eller 2021, så spørgsmålet er om man ikke vil holde fat i sin nye base og finde nyt arbejde der? Selv om det er træls, så kan man vel kun se det som en udfordring der skal løses på bedst mulige vis, og at pakke sine ting og ræse hjem til København er vel ikke pr. automatisk bedst mulige løsning?
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Planten » 19. sep 2018, 05:33

kartoffelpizza skrev:
Planten skrev:
mulledit skrev:At voksne mennesker, uden børn, VIL have fri i skolernes ferier. Bare fordi.

Og ferieloven siger så, at medarbejdere med skolesøgende børn har fortrinsret til ferie i skolernes sommerferie :)

Det gør den, ja. Det bliver bare af mange med børn tolket som 28, 29, 30 om sommeren, men det kan reelt ligeså godt være 26, 27, 28 eller 26, 27 og 31 da du kan risikere at skulle splitte din ferie op hvis det er nødvendigt.

Vi har lige haft den hos fagforeningen hos os, da en med barn tolkede den som at hun altid skulle have førstevalg til al ferie og helligdags-planlægning... så fortalte fagforeningen hende at hun ganske rigtigt havde fortrinsret til ferie i skolernes ferie og at de fx ville foreslå 26, 27, 28 samt fx uge 42 og 7. Men det var hun ikke tilfreds med. Hun ville have jul, påske og 28, 29, 30. Det er bare svært på et sygehus hvor jul og påske ee mega-travlt....

Hehe, folk er nogle egoister :D
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 19. sep 2018, 05:47

HerErJeg skrev:
LadyFox skrev:
HerErJeg skrev:At det nærmest er værre end døden at bo i provinsen eller endda selve Jylland.
De DR medarbejdere som flyttede til Aarhus, det er sur røv at arbejdet lukker og slukker, men det fremstilles også som om at hver dag har nok i sin plage, nu hvor det er Jylland man bor i.
I Ringsted er det pendlere som er flyttet ud af hovedstaden fordi man venter på den nye togbane. Sur røv at den ikke kan køre med fuld kraft, men det vil løse sig, bare med forsinkelse. Men overskriften lyder at 'flere er flyttet til provinsen'.

Jeg tænker faktisk at jorden ER flad og Jylland og provinsen er definitionen på selve den yderste kant.


Du kan ikke se at det er fedt at være flyttet til at andet sted, pga. Ens arbejde er flyttet og altså ikke fordi man har særlig meget lyst, for så kort tid at finde ud af ens arbejde lukker?

Jeg ville være ret ked af at have forladt mit hjem i København for et arbejde, for så kort tid efter at blive fyret og skulle til at starte forfra med at finde og opbygge et hjem i København igen + at skulle finde et nyt job. Så havde det da været mere fordelagtigt at være blevet i København og fundet et nyt arbejde til at starte med, og ikke mindst billigere.


Jeg er udmærket med på at det er træls, sagt på godt jysk. Men hvornår er man egentligt fuldstændig sikker på noget? DR's afdeling lukker vel i 2020 eller 2021, så spørgsmålet er om man ikke vil holde fat i sin nye base og finde nyt arbejde der? Selv om det er træls, så kan man vel kun se det som en udfordring der skal løses på bedst mulige vis, og at pakke sine ting og ræse hjem til København er vel ikke pr. automatisk bedst mulige løsning?

Hvis man er flyttet på grund af jobbet, og man ikke ville være flyttet hvis ikke jobbet flyttede, så kan det da meget vel være den bedste mulighed at flytte tilbage til København? Hvorfor blive hvis man egentlig bedre kan lide byen København, end byen Århus, det er i København ens venner og familie bor, det er i København man føler man har en tilknytning og føler som ens hjem og det egentlig kun var jobbet der gjorde Århus relevant i forhold til København.
0
...
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 19. sep 2018, 07:29

At de pejsemontøre der er hjemme hos os lige nu, siger at de måske bliver nødt til at banke noget af den væg ned som jeg lige har muret op. De mener åbenbart at en del af det først skulle have været muret efter pejseindsatsen var monteret. Så må de sgu være mere tydelig i deres kommunikation. Nu risikerer jeg at skulle lave hele lortet om. Væggen var både muret, spartlet og malet :cuss:
Og så ville jeg ønske at min kone ikke skulle stå alene med både dem, fibermanden og en kat der skal til dyrlæge.
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Sof » 19. sep 2018, 08:07

Har fået en mail om forsalg på nogle koncertbilletter via Spotify, men man skal bruge en kode... HVAD ER DET FOR EN KODE?!?!

Der ståe intet i mailen, det er ikke min Spotifykode og det er heller ikke min kode til bruger på portalen. Bliver åndssvag
0

Tilbage til "Generelt"